Autor Tema: Princip rada turbine  (Pročitano 59078 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže lubarda

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1164
  • Age: 39
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk2 1.6d ; Volvo V90 3.0
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #20 poslato: Mart 08, 2011, 10:46:56 pre podne »
I ako je iz decembra, sad prvi put citam i moram da pohvalim. Extra. Svaka cast.  alealeee

Van mreže flatron

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +0/-0
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #21 poslato: Mart 17, 2011, 06:39:30 posle podne »
Posto je tema turbina, mislim da je pitanje ovde prikladno.
Danas sam se jaaako iznervirao badmood. Da pocnem iz pocetka.
Uvezao sam Golfa 5, 1.9 tdi, koji je dosao sa pokvarenom turbinom. Nabavio sam polovnu turbinu montirao mi je majstor,
cim sam seo u njega nakon montiranja odma mi je bilo sumljivo jer je auto slabo vukao i turbina je zvizdala.
Otisao sam na dijagnostiku kod drugara i on izmeri da gura 1.5 bar, i kaze mi kako to nije dobro da treba da gura 2 bara,
ali da se turbina steluje i da ja odem kod majstora da mi nasteluje. Ovog puta sam otisao kod pravog majstora da vidi sta je.
Cim je seo u auto i dao gas odma je rekao ovde nema stelovanja ova turbina nevalja, kad je skinuo creva ona puna ulja, ispadaju
opiljci cak i sraf od krilaca, znaci raspala se. Zovem prethodnog majstora pitam sta je radio, on kaze sve je uradio kako treba, da je
turbina polovna on nije kriv, bla bla bla... Ovaj drugu majstor misli da je greska bila sto nije oprao kompletan sistem nakon montiranja, i
da je to prouzrokovalo da turbina crkne,
Moje pitanje  nekom kome se razume u turbine je koja je procedura prilikom promene turbine, tj, sta sve mora da se uradi da bi sve radilo ok.

Na mreži Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 11579
  • Age: 30
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +174/-74
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, mk4 GTI
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #22 poslato: Mart 17, 2011, 07:25:13 posle podne »
Procedura je da posaljes nekoj specijalizovanoj radnji da ti je reparira. Koliko sam cuo da ima u Uzicu firma koja se time bavi dugo i fino rade turbine, raspitaj se, a ima i na forumu negde sigurno kontakt... big_boss

Van mreže flatron

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +0/-0
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #23 poslato: Mart 17, 2011, 07:52:38 posle podne »
To znam za repariranje, mene interesuje procedura montiranja ispravne turbine na auto.
Cuo sam da mora da se izbacuje ulje iz creva pa iz interkulera... Da li je moguce da ispravna
turbina strada zbog toga sto sistem nije ociscen.

Na mreži Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 11579
  • Age: 30
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +174/-74
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, mk4 GTI
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #24 poslato: Mart 20, 2011, 05:20:38 posle podne »
To ne bih mogao da ti kazem, ali iz tvoje price, ako si siguran da je turbina bila ispravna, onda je taj prvi majstor zajeb'o stvar, ili cak stavio neku drugu produvalu turbinu...
U svakom slucaju, predlazem da izaberes jednog majstora, jer ces se inace samo naslusati prica i tuzakanja majstora jednog na drugog  big_boss

Van mreže flatron

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +0/-0
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #25 poslato: Mart 20, 2011, 08:05:04 posle podne »
Da prvi je sjebao turbinu jer nije oprao creva i interkuler od opiljaka i ulja bonk
Znaci da nebrinem sto nema katalizatora?
Btw jel zna neko koliko se krece odprilike cena ciscenja dizni za golf 5.

mladen3103

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #26 poslato: Mart 21, 2011, 01:52:41 pre podne »
treba da brines sto nema katalizatora,odlazice ti turbo ranije  i upravo zato vise zvizdi,veca brzina strujanja zraka,cim je skinut kat mozda je auto i cipovan,
da je mogla da crkne jel nije ocistio nije,da li je pozeljno ocistit creva i interkuler jeste,dizne nemoj dirat ako rade ok,

Van mreže David G60

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 524
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #27 poslato: Mart 21, 2011, 02:21:18 pre podne »
Procedura je da se provere kanali za dovod i odvod ulja, promeni filter ulja, vazduha i promeni ulje, da se proveri da nije zapusen auspuh i kada se upali motor da se neturira neko vreme (par minuta).

Sto se tice katalizatora mislim da mladen nije u pravu jer turbina sa promenljivom geometrijom tj varujabilom radi tako sto pera koja usmeravaju izduvne gasove ka perima turbine se pomeraju od strane
west-gate-a te se pera sporije okrecu...

mladen3103

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #28 poslato: Mart 21, 2011, 02:31:51 pre podne »
nece da bidne,jos je opasnije kod varijabilne,a sam nadji zasto, big_boss

Van mreže flatron

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +0/-0
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #29 poslato: Mart 21, 2011, 10:08:54 pre podne »
Citat
dizne nemoj dirat ako rade ok,
Odvezao jutros kod elektricara da mi proveri dizne i ubrizgavanje.
Desava se da kad ga upalim ujutru trese motor tj. kao da neradi jedan cilindar i dimi kao lud.
Kad se zagreje malo, pocne da radi normalno i neizbacuje dim. Protokomer je zamenjen, map senzor je zamenjen,
e sad neznam za EGR da li on uopste ima veze sa tim ili ne? :rolleyes:

mladen3103

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #30 poslato: Mart 21, 2011, 06:33:11 posle podne »
tu moze biti milion razloga,u svakom slucaju ciscenje egr i usisne mu nece naskoditi,ako je motor u ok stanju nemoj zatvarati ako je malo losiji zatvori u stvari
koliko znam na mk5 se nemoze zatvoriti al nebitno,
mogu biti dizne,moze biti ventil,da koji cilindar propusta,ventil,ili karike,moze biti da su se poderali bregovi u glavi pa dizne ne mogu raditi kako treba,
stvarno previse stvari da bi popravljali online,imas elprog forum objasni pa ti ljudi posalju povratnu info,

Goran79

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #31 poslato: Mart 29, 2011, 03:35:28 pre podne »
Mali off- u BG-u na Karaburmi, ima jedan poznat i dobar majstor koji radi ciscenje dizni, za moj motor 1.9 TD (AAZ) kosta 3,000 din a radi 99% profi

Goran79

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #32 poslato: Mart 31, 2011, 09:08:09 pre podne »
Evo nekih specifikacija VW turbina koje sam nasao


upload images


post image


image uploading

Van mreže starko

  • VW Početnik
  • Poruke: 58
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat B2 kantavan
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #33 poslato: Jun 20, 2011, 02:09:16 posle podne »
Drugari, do sada je vecina stvari uglavnom dobro objasnjena, samo sto bih dodao male ispravke u definicijama:
-Turbo-kompresor je radijalni kompresor (turbo je skracenica od reci turbulente=vrtlog,vrtlozno strujanje fluida)
-Turbina je mehanicki sklop koji pretvara kineticku energiju fluida (izduvnih gasova kod SUS motora) u mehanicku energiju, koju dobijamo na njenoj osovini.
-Turbo punjac je sklop turbine i radijalnog kompresora.

Van mreže pedja0608

  • VW Početnik
  • Poruke: 9
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #34 poslato: Jul 17, 2011, 06:53:42 posle podne »
Momci svaka cast na objasnjenju, sve pohvale !
 tapsac

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #35 poslato: Decembar 08, 2011, 10:39:53 posle podne »
Koliko je normalan pritisak turbine, imam isti motor kao na golfu 5, BJB 105ks. Kad smo gledali na dijagnostici čini mi se da je pritisak bio 0.8 bari i majstor je rekao da se preko 1bar gasi turbina sama. Dal je to to kao što je rečeno ili pritisak treba da bude viši?

mladen3103

  • Gost
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #36 poslato: Januar 12, 2012, 03:37:14 pre podne »
kod mene normalan pritisak na 1.9 tdi bxe je do 2020 mbar znaci 2 bar i malo jace,
jednom mi je otisao u safe mod  tj overboost i to na 2520 mbar je ugasio turbinu znaci tek na 2,5 bara

Van mreže milangrujicgruja

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 771
  • Age: 29
  • Lokacija: Savino Selo
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5 1.9 tdi
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #37 poslato: Februar 06, 2012, 06:52:54 posle podne »
ja imam jedno pitanje u vezi turbine na passatu 1.9 tdi 116hp (AJM),na koliko obrtaja se pali a na koliko gasi,ili radi konstantno?  blink

Van mreže DraganPa

  • VW Početnik
  • Poruke: 27
  • Age: 31
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +2/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #38 poslato: Mart 13, 2013, 05:22:27 posle podne »
Evo nasao sam fin snimak kako radi turbo :)
How a turbo works
Odem ja do majstora, kad tamo neki lik, prica sa njim kako hoce da sredi svog vw, da spusta glavu, stavlja remus, polira sve sto je moguce, i majstor mu kaze to ce da te dosta kosta, ali onda moras i kocnice bolje da uzmes, a ovaj ce mucajuci na to:
-Ssttaa? Maa-a, saa-amo pick-ee koo-o-ce :DDD

Van mreže acix

  • VW Početnik
  • Poruke: 185
  • Age: 36
  • Lokacija: bosna i hercegovina
  • Karma: +9/-8
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5.5 1.8T
Odg: Princip rada turbine
« Odgovor #39 poslato: Mart 13, 2013, 08:59:56 posle podne »
 tapsac tapsac tapsac
extra dobar post thumbup thumbup thumbup