Autor Tema: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA  (Pročitano 2268 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Goran79

  • Gost
Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« poslato: Avgust 06, 2011, 10:12:23 pre podne »
0
Da li se jos nekome desilo, pogotovo na Bori da da bi otvorio gepek prvo mora da otvori zadnje sediste pa da sam i udje u gepek da bi ga "otkljucao" jer mehanizam (bela plastika sa "guralicom") ne radi?  bonk Zamolio bih bas bilo koga da se javi da mu se tako nesto desilo da se ja ne bi osecao kao jedina budala  bonk lollol
A bilo bi najbolje isto da se neko javi sa resenjem ovog problema.
Naime kod tog mehanizma naravno postoji i uticnica za dzek kog sam izvukao i pokusao da vidim da li daje struju tako sto sam uzeo sijalicu i 2 zice na + i - ali cika Tesla se nije pojavio, tj. sijalica ne gori. To je bio moj prvi i za sada jedini pokusaj da pridzem ovom problemu dok me nije bila smorila kisa.
Jel neko ima neku ideju?

Van mreže ZARKOTEKICA

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2263
  • Age: 34
  • Lokacija: NIŠ
  • Karma: +51/-101
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
  • Auto: VW Passat b5.5
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #1 poslato: Avgust 06, 2011, 12:17:27 posle podne »
0
a osigurač

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #2 poslato: Avgust 06, 2011, 09:25:46 posle podne »
0
Možeš li dati malo detaljniji opis, koliko često otvaraš prtljažnik, koliko vremena je prošlo od poslednjeg puta kada je radilo... Pretpostavljam da imaš centralno otključavanje/zaključavanje i da ne možeš da otključaš ni ključem... Onako laički rekao bih da struja treba da teče samo dok se brava otključava/zaključava tako da to što u utičnici nema napona ne mora da znači da je napajanje u prekidu. Ako možeš skini bravu prtljažnika pa dovedi 12V na mesta gde dolazi taj konektor i vidi da li će proraditi...

Van mreže RUS

  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 6884
  • Age: 45
  • Lokacija: Stepojevac-Moskva
  • Karma: +132/-60
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Respect: +90
  • Auto: Polo 1.4 TDI / Sharan 1.9 TDI
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #3 poslato: Avgust 06, 2011, 10:02:01 posle podne »
0
Osigurac,modul, kontakt, instalacija, ako je radilo pre.
« Poslednja izmena: Avgust 07, 2011, 12:44:00 pre podne boban-68 »
Boban-Rus

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #4 poslato: Avgust 06, 2011, 10:19:17 posle podne »
0
Onda bi bilo najlakse da mu ja dam struju sa mog auta tj akumulatora  ;) ,jer ne verujem da ima toliko duge kablove  coilleo2tj
« Poslednja izmena: Avgust 07, 2011, 01:25:41 pre podne 14henry »

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #5 poslato: Avgust 09, 2011, 11:03:18 posle podne »
0
Novost izmerili smo voltazu na zicama za taj nazovimo ga motorcic (jer ima polugu koju on gura) i napon na zicama do motorcica je samo 0.03 V ,savet preporuka  beer

AdWords




AdWords oglasi
« Odgovor #6 poslato: Avgust 10, 2011, 10:29:52 pre podne »

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #6 poslato: Avgust 10, 2011, 10:29:52 pre podne »
0
Malopre sam pogledao električnu šemu instalacija u gepeku - imaš je u

Heckklappenentriegelung bei Fzg ohne ZV und Komfort.pdf

koji se nalazi u okviru arhive

bora_golf4_docs.rar

koji se nalazi na

http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=2028.0

Prema toj šemi, da bi se pojavio napon na konektoru motora potrebno je da stisneš taster za otvaranje prtljažnika ili da okreneš ključ. Znači samo u tom stanju možeš da meriš napon inače normalno je da je 0V.

Pod pretpostavkom da su osigurači u redu, ako je u gorepomenutom stanju napon i dalje 0V onda znači da je ili negde izgubljen kontakt od relea do motora ili je otišao rele za uključenje motora. (Moguće je i da su istovremeno otišli i taster i brava ali to je malo verovatan slučaj.) Ako imaš 12V onda ti je otišao motor ili nema dobar kontakt sa konektorom.

Dakle, ja bih najpre izmerio napon u stanju kada držiš taster za otvaranje gepeka. Ako ima 0V onda pronađi rele (ne znam gde se nalazi, verovatno negde gde su i ostali) i proveri njega samog (dovedeš 12V na špulnu i meriš otpor između kontakata da vidiš da li zatvaraju, obično se čuje i neki klik). Ako rele radi onda je negde veza u prekidu, proveri sve kontakte na releu i konektorima, da nisu zarđali i sl.

Ako je sa releom sve u redu i imaš 12V na konektoru motora onda proveri motor. Dovedi 12V direktno na njegove kontakte, ako radi onda si srećković jer znači da samo negde nema dobar kontakt sa konektorom. Ako ne radi - znaš šta ti je raditi.

Ovo je nezgodan kvar jer ima puno posla za neku sitnicu ali na kolima su najčešće takve stvari. Dobro je da nemaš puno posla za krupnu stvar, kao što je recimo generalka... biggrin

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #7 poslato: Avgust 10, 2011, 11:56:34 pre podne »
0
Da li to znaci da smemo npr da dovedemo struju sa mog akumulatora (bliza nam je tako procedura )i da samo spojimo na motorcic ? Milsim posto je to 12v a neznam da li motorcic sme na 12v ili ima neku vrstu zastite (da nam ne crkne  bonk)

Vec si mi odgovorio ,hvala

Ako je sa releom sve u redu i imaš 12V na konektoru motora onda proveri motor. Dovedi 12V direktno na njegove kontakte, ako radi onda si srećković jer znači da samo negde nema dobar kontakt sa konektorom. Ako ne radi - znaš šta ti je raditi.--ovo cemo probati  mahac
« Poslednja izmena: Avgust 10, 2011, 11:58:28 pre podne 14henry »

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #8 poslato: Avgust 10, 2011, 01:11:32 posle podne »
0
Za slučaj da je motor OK, rele koji sam pomenuo nalazi se u sklopu tzv. kontrolnog modula za komfor (CCM - Comfort Control Module) koji kontroliše i mnoge druge stvari na autu - brave, centralno zaključavanje, otvaranje poklopca za gorivo. Ovaj modul nalazi se ispod volana, kada se skine plastična maska odozdo i još par stvarčica. Ima dosta informacija o tome na Internetu, javi ako ti treba pomoć. Video sam da je taj modul izvor mnogih problema a ispada da je korozija čest razlog.

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #9 poslato: Avgust 10, 2011, 02:25:31 posle podne »
0
Hvala na pomoci ,javljam sta smo uradili  beer

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #10 poslato: Avgust 11, 2011, 12:33:10 pre podne »
0
Evo probali smo sada i motorcic je ispravan  alealeee .Sad imam 2 pitanja :
1. Sta dalje traziti kao izvor problema ?
2.Da li moze npr da se provuce zica (+) od  akumulatora sa osiguracem naravno (koju jacinu staviti)i prekidacem i da se ona poveze na taj motorcic ,pa onda kad Goxy hoce on ga tasterom aktivira? Predlog saveti sugestije..uvek dobrodosli  beer

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #11 poslato: Avgust 11, 2011, 12:45:22 posle podne »
0
Ako je šema koju imam tačna (odnosi se na Golf/Bora od 1999.g.) možeš da proveriš rele koji se nalazi ispod instrument table (kada skineš masku ispod volana sa leve strane). Rele za pogon motora za otvaranje brave prtljažnika nalazi se na tabli sa relejima i koliko na šemi vidim to bi trebalo da je drugi rele sa leve strane u gornjem redu (u gornjem redu ima 6 a u donjem 7 relea, ukupno 13) i na njemu bi trebalo da se vidi kontrolni broj 79. Ako ga nađeš možeš da ga izvadiš i pogledaš. Možda su kontakti u pitanju (rđa) ili je možda i crko. Za ovo drugo bi trebalo da dovedeš 12V na pinove koji su na šemi koju imam označeni sa 4/86 i 6/85. Tada bi trebalo da u spoju budu kontakti 2/30 i 8/87a a da se razdvoje kontakti 2/30 i 5/87.

Ako je rele u redu onda ostale onaj CCM modul. Gledajući šemu vidim da ovaj modul daje i signale za vazdušni jastuk!!! zato možda ne bi trebalo njega da čačkaš. Ako baš rešiš, onda obavezno otkači negativnu klemu akumulatora i uhvati se dlanovima za neki metalni deo na autu da se oslobodiš statičkog elektriciteta pre nego što kreneš da skidaš CCM modul.

On se nalazi ovde



Opet su najverovatnije u pitanju kontakti. Prema šemi, ovaj modul trebalo bi da ima jedan konektor sa 23 pinova a napajanje za motor dolazi sa pina 13. Nemam nikakvu šemu za ovaj modul, ako spolja deluje da je sve u redu onda bi CCM modul morao da se otvori i vidi unutra šta se dešava sa vezama koje dolaze sa pomenutog pina.

Postoji mogućnost i da je sve ovo u redu a da je problem u nekom spoju na nekom od konektora ili je na samom kablu došlo do oštećenja. Prema šemi, žica (crveno-plava) sa kontakta 2/30 relea ide do kontakta #1 od 5-pinskog konektora koji se nalazi negde na levom stubu kabine ("left C-pillar coupling station"), a zatim odatle (takođe crveno/plava) žica ide direktno na kontakt #1 motora.

Ja bih radije proverio ove stvari (ne bih jedino dirao CCM modul) nego da sprovodim neku dodatnu žicu i prekidač jer ne znam kako bi to izgledalo a ne bi bio mnogo manji posao. Srećno.

Van mreže 14henry

  • VW KLUB Member
  • Master Member
  • **
  • Poruke: 3851
  • Automobil: 1992 Volkswagen Golf
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +46/-12
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +9
    • Pilot Lampa Italy
  • Auto: Golf 2 Tas+Mexico
Odg: Mehanizam za otvaranje gepeka/BORA
« Odgovor #12 poslato: Avgust 11, 2011, 01:11:41 posle podne »
0
Hvala opet na detaljnom odgovoru ,nama je ostalo da isprobamo -->Pod pretpostavkom da su osigurači u redu, ako je u gorepomenutom stanju napon i dalje 0V onda znači da je ili negde izgubljen kontakt od relea do motora ili je otišao rele za uključenje motora. (Moguće je i da su istovremeno otišli i taster i brava ali to je malo verovatan slučaj.) Ako imaš 12V onda ti je otišao motor ili nema dobar kontakt sa konektorom.

Dakle, ja bih najpre izmerio napon u stanju kada držiš taster za otvaranje gepeka. Ako ima 0V onda pronađi rele (ne znam gde se nalazi, verovatno negde gde su i ostali) i proveri njega samog (dovedeš 12V na špulnu i meriš otpor između kontakata da vidiš da li zatvaraju, obično se čuje i neki klik). Ako rele radi onda je negde veza u prekidu, proveri sve kontakte na releu i konektorima, da nisu zarđali i sl.<--

E sad goxi sumlja da je taj taster crkao za bravu ;) Ali javljamo sta smo uradili u ,svakom slucaju stize jedno ladno  beer od nas cim se vidimo  .