bravo bobane... mogu ti reci da si dao relativno tacan odgovor (mislim na podatak o 33% u odnosu na fabricki stepen kompresije).po tom podatku ovi motori koji su navedeni u ovom manualu moraju imati minimum 13 bara fabricke kompresije. sad da odgovorim na tvoje i majstor gagijeve prozivke i podsmevanja ( podsecam vas da ste me napravili ludim, tj lupam praznu slamu i povukao sam vlagu), takodje da iskoristim priliku i da odgovorim na poruku koju sam dobio od gospodina sa imenom LEMI.
e ovako, po mom saznanju i znanju (ne potcenjujem nicije znanje na ovom forumu), koje je steceno citanjem obimne literature i razmenom iskustava sa velikim brojem dobrih majstora, umesto podatka o uvecanju od 33% fabrickog stepena sabijanja (stepen kompresije, tj compresion ratio), tacniie rezultate daje index tj koeficijent od 1,3, sto ce reci da se fabricki compresion ratio pomnozi sa indexom od 1,3 i onda se dobije relativno tacan podatak koliki bi trebao da bude fabricki pritisak (kompresija) u cilindrima odredjenog motora. pojasnjavam da je to RELATIVNO tacan podatak i ima odredjenih malih odstupanja ali se prihvata u praksi. to prakticno znaci, (da bi bilo jasnije laicima), da za jedan motor koji ima fabricki compresion ratio (stepen sabijanja- kompresije) od recimo 10,0:1 stepeni, kompresija u cilindrima treba da bude (fabricka) 13 bara. (10,0 pomnozeno sa koef od 1,3=13 bara). takodje ovaj index se koristi i za odredjivanje minimalne kompresije auta ispod koje bi trebalo raditi motor tako sto compresion ratio podelite sa indexom od 1,3 i dobijete minimalne vrednosti kompresije (ako kompresija ide ispod toga, potrebno je raditi motor). napr za motor sa fabrickim compresion ratio 10,0:1, svaka kompresija ispod 7,7 bara iziskuje obradu motora (da ne kazem generalnu). deljenjem 10,0 sa indexom od 1,3 dobija se 7,69.
nadam se da sam objasnio lepo sve u vezi stepena sabijanja i kompresije kao i o nacinu odredjivanja granicnih vrednosti iste. takodje bih prokomentarisao da postoji mogucnost da auto nakon izvesne kilometraze (prostim recima dobro razradjen motor) moze dati vrednost kompresije i iznad maximalne (iz dosta razloga), ali ne vise od 10% (neki ovde tvrde i 50 %, sto je apsolutna glupost) od maximalne fabricke.
sad bih se osvrnuo na prozivke i uvrede koje sam dobio od bobana 68, gagija a takodje i primedbu od lemija. sve je pocelo tako sto se javio covek na forum i kaze izmerio sam kompresiju na autu (na 3 klipa 9, nesto a na cetvrtom 8 bara), za motor koji ima fabricki stepen sabijanja 10,4. majstor gagi je izjavio da je kompresija od 11 bara savrsena, a ja sam za tu kompresiju dao ocenu od 2+, pa sam zbog tog odgovora bio isprozivan, izvredjan i ismejavan od "majstor" gagija i "majstor" bobana68, pitanjima cime se bavim, lupam praznu slamu, povukao sam vlagu itd, takodje sam dobio i kritike od lemija na pp. da razjasnim moj odgovor (2+). za motor koji ima fabricki stepen sabijanja od 10,4 idealna fabricka kompresija (pritisak ) u cilindrima bi trebao biti 13,5 bara (10,4 pomnozite sa koef od 1,3= 13,5 bara). kako moze biti dobra kompresija od 9bara (na tri klipa) i 8bara (na jednom)????? NIKAKO. taj motor je na granici za remont... ali "majstor"gagi tvrdi da nije, "majstor" boban 68 to podrzava pa jos i stavlja manual stranicu i dokazuje kako lupam praznu slamu. takodje "majstor" boban me pita kako na pojedinim motorima nakon izvesnog vremena kompresija dostize i do 50% vece vrednosti od fabricke? nisam odgovorio na pitanje, jer predstavlja apsolutnu glupost. objasnjavam zasto. motor koji ima fabricku kompresiju od 13,5 bara (compresion ratio 10,4), bi po recima "majstor" bobana nakon izvesnog vremena mogao pokazati kompresiju uvecanu 50% od fabricke, sto ce reci skoro skoro 20 bara??????? apsolutna glupost, fizicki i prakticno nemoguce, konstrukcija motora to ne bi izdrzala. ruku dajem ako ikad izmeri fabricku kompresiju uvecanu za 50%. takva odstupanja su moguca ali u granicama ispod 10% od fabricki maximalne kompresije, sto ce reci da motor koji ima fabricku kompresiju moze nakon izvesnog vremena pokazati i vecu kompresiju od fabricke ali maximalno uvecanu do 10% (13,5 bara fabricka, uvecana moze otici do 14, 5 bara). na kraju, da ne duzim vise, zamolio bih "majstore" gagija i bobana 68, da malo vise procitaju o compresion ratio, o kompresiji, merenju itd, pa tek onda iznesu svoja misljenja i sugestije, a tek nakon toga ulaze u prepirku (i uvrede) sa nekim clanom foruma (mislim na sebe), lemija bih zamolio da mi ne salje pp jer ja nikog nisam uvredio niti ruznu rec rekao bilo kom clanu na ovom forumu ( a o d ove dvojice sam dobio dosta uvreda- neopravdanih), vec se nisam slozio i nikad se necu sloziti sa necijim neznanjem i u vek cu to osporavati i kritikovati. slican primer je bio i "majstor" pimbe, koji je izjavio da dijagnostika cita opelo, a to zbog toga sto sam pitao coveka (koji je radio dijagnostiku na autu) na kom cilindru ne valja smesa? "majstor" se nasmejao do boga i izjavio kako na dijagostici se cita i opelo, ali nakon pra dana se javi covek i kaze terao auto na dijagnostiku, i utvrdjeno da na drugom (mozda gresim, mozda je bio i treci) cilindru ne valj smesa. e sad cekam pimbeta da ga pitam sta cita dijagnostika? opelo ili mozda i kaze na kom cilindru ne valja smesa..
pozzzzzz