Sema povezivanja releja

Autor Tema: Sema povezivanja releja  (Pročitano 69032 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2662
  • Age: 33
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 4
Sema povezivanja releja
« poslato: Jun 18, 2008, 01:01:30 pre podne »
Prilikom postavljanja jacih halogenih sijalica,tipa 100W,potrebno je postaviti relej koji ce povecati struju i osigurati instalaciju i prekidac od ostecenja.

1.Relej se moze povezati kod table osiguraca
2.Kod akumulatora,sto je bolja varijanta.

Moze se koristiti relej od 30A
Sema releja sa 4 izvoda:
85-masa
86-struja sa prekidaca ka releju
87-izlaz iz releja ka potrosacu(svetlima)
30-stalna struja

Ukoliko je instalacija slaba i stara pozeljno je postaviti novu debljine od 2-2.5mm2
Zatamnjivanje stakala LLumar 063-8206500

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 12599
  • Age: 38
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +196/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: WV/2N
Sema povezivanja releja
« Odgovor #1 poslato: Jun 18, 2008, 01:04:32 pre podne »
Ja sam pre godinu i po dana stavio sijalice od 100W i majstor mi je stavio dva releja od po 70A. Kostalo me je 1200 RSD ruka + releji.

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2662
  • Age: 33
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 4
Sema povezivanja releja
« Odgovor #2 poslato: Jun 18, 2008, 01:10:12 pre podne »
Nema bas potrebe od 70A,ali ne skodi  
Zatamnjivanje stakala LLumar 063-8206500

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 12599
  • Age: 38
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +196/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: WV/2N
Sema povezivanja releja
« Odgovor #3 poslato: Jun 18, 2008, 01:12:40 pre podne »
Ja sam imao dva Helina od po 40A ali on mi je rekao da ima on svoje koje namesta. To je bilo samo da opravda onih 1200 dinara.

Van mreže sreckoas

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4516
  • Age: 28
  • Lokacija: smederevo
  • Karma: +42/-16
  • Pol: Muškarac
Sema povezivanja releja
« Odgovor #4 poslato: Jun 18, 2008, 01:14:23 pre podne »
a to ide za svaku sijalicu po jedan relej ili....
 

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2662
  • Age: 33
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 4
Sema povezivanja releja
« Odgovor #5 poslato: Jun 18, 2008, 01:20:08 pre podne »
Citat: srecko VW_SD
a to ide za svaku sijalicu po jedan relej ili....

Jedan relej moze da gura dve sijalice,znaci ako je H4 sijalica ide jedan relej za oba oborena i jos jedan za oba duga svetla
Zatamnjivanje stakala LLumar 063-8206500

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 12599
  • Age: 38
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +196/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: WV/2N
Sema povezivanja releja
« Odgovor #6 poslato: Jun 18, 2008, 01:20:48 pre podne »
Da, za svaku sijalicu po jedan relej.

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4485
  • Age: 42
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +62/-10
  • Pol: Muškarac
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Sema povezivanja releja
« Odgovor #7 poslato: Jun 18, 2008, 01:31:01 pre podne »
Mora jedan za dugo i jedan za kratko svetlo, s tim sto jedan moze da gura dva duga ili dva kratka istovremeno.

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 39
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #8 poslato: Septembar 14, 2008, 10:26:54 posle podne »
matematika je prosta, sijalica 100w vuce oko 9A,na 12v odnosno nesto manje na 14v dvije sijalice 18A,i tu posao zavrsava relej od 25A, mada se obicno ide na duplo zbog jace struje prilikom zarenja zice u sijalici i pokretanja potrosaca kada on povlaci vecu struju,  da bi smo izracunali struju samo snagu podijelimo sa voltazom i to je to, a kad stavljamo osigurace ide se dupliranjem, znaci potrosac od 10A osigurac od 20A, i to je to
to vazi za sve druge potrosace u kolima,
Eh da, za 1200 dinara, ja bih ti dao i set plasma sijalica od 100w hahaha,,,
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Crazy Dasa

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Karma: +0/-0
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #9 poslato: Septembar 15, 2008, 12:19:44 pre podne »
Samo jedna ispravka,
Sam relej ne povecava struju, nego sluzi kao prekidac koga pali signal sa prekidaca za svetla!

Naucio i mene Rajkooo nesto... bleh

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 39
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #10 poslato: Septembar 16, 2008, 12:20:27 pre podne »
bas tako,,,gledao sam po drugim forumima od releja napravise bauk,,,, a u stvari zamislimo obican prekidac,,,mi rukom prebacimo u polozaj ON i struja prolazi kroz njega i potrosac radi,,,,e relej je isto to, samo sto umjesto nase ruke, taj proces vrsi elektromagnet, i kada mi dovedemo struju na njega on ukljuci relej,,,prosto da prostije ne moze biti,,,
e koja je sad poenta releja,,,pa prosto,,,ukoliko imamo mehanicki prekidac kojim moramo da sprovedemo veliku struju a on to ne moze da izdrzi (potrosac od recimo 100w-8A, a mi imamo prekidac od 2A) ili ako zelimo da
jednim prekidacem ukljucimo vise uredjaja koji bi vjerovatno spalili nas postojeci prekidac) mi samo tim mehanickim dovodimo struju na kalem releja, i on posto je mizeran potrosac, ne skodi nasem prekidacu, a ukljucuje uredjaje i ostalo u domenu svojih karakteristika (20,30-----100A)

I kao sto rece kolega ranije, mi dovodjenjem + ili - na 85 ili 86(mozemo da ukljucujemo i plusom i minusom pod uslovom da je onaj drugi vec doveden na jedan od ova dva pina) u stvari spajamo pinove 30 i 87 i tanannaaaaaa,,,,radiiiiiii...

izuzetak su releji sa tzv radnim kanalom,,,oni imaju jos i izvod 87a(imaju 5 nozica),,,,i to je obican relej samo sto kod njega ima spoj od 30 na 87a kad je iskljucen i spoj standardni 30 na 87 kad je ukljucen,,,i kad je ukljucen nema struje na 87a......
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže mance

  • VW Početnik
  • Poruke: 27
  • Age: 36
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #11 poslato: Oktobar 07, 2008, 11:28:13 pre podne »
Cek malo gde ide relej? Izmedju akumulatora i prekidaca ili izmedju prekidaca i sijalica?

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 12599
  • Age: 38
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +196/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: WV/2N
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #12 poslato: Oktobar 07, 2008, 12:03:50 posle podne »
Izmedju prekidaca i sijalica.

Van mreže Crazy Dasa

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Karma: +0/-0
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #13 poslato: Oktobar 07, 2008, 08:34:08 posle podne »
Povezujes mu stalnu struju sa akumulatora, i dalje ta struja ide ka sijelici! Masu odakle hoces, a dugih 12 volti sa prekidaca za svetla! I tih drugih 12 V u stvari pale relej i on pali sijelice ili sijelicu!

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4485
  • Age: 42
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +62/-10
  • Pol: Muškarac
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #14 poslato: Oktobar 08, 2008, 12:42:05 pre podne »
A ako Vam  je losa masa na kolima pozeljno je i nju odvesti dobrim kablom na minus akumulatora ;)

Van mreže mance

  • VW Početnik
  • Poruke: 27
  • Age: 36
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #15 poslato: Oktobar 08, 2008, 02:00:36 pre podne »
Ljudi hvala na odgovorima sada mi je jasno ko dan

Van mreže banderash

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 686
  • Age: 44
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw builds cars-others just try to do it
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #16 poslato: Oktobar 15, 2008, 09:04:44 posle podne »
bas tako,,,gledao sam po drugim forumima od releja napravise bauk,,,, a u stvari zamislimo obican prekidac,,,mi rukom prebacimo u polozaj ON i struja prolazi kroz njega i potrosac radi,,,,e relej je isto to, samo sto umjesto nase ruke, taj proces vrsi elektromagnet, i kada mi dovedemo struju na njega on ukljuci relej,,,prosto da prostije ne moze biti,,,
e koja je sad poenta releja,,,pa prosto,,,ukoliko imamo mehanicki prekidac kojim moramo da sprovedemo veliku struju a on to ne moze da izdrzi (potrosac od recimo 100w-8A, a mi imamo prekidac od 2A) ili ako zelimo da
jednim prekidacem ukljucimo vise uredjaja koji bi vjerovatno spalili nas postojeci prekidac) mi samo tim mehanickim dovodimo struju na kalem releja, i on posto je mizeran potrosac, ne skodi nasem prekidacu, a ukljucuje uredjaje i ostalo u domenu svojih karakteristika (20,30-----100A)

I kao sto rece kolega ranije, mi dovodjenjem + ili - na 85 ili 86(mozemo da ukljucujemo i plusom i minusom pod uslovom da je onaj drugi vec doveden na jedan od ova dva pina) u stvari spajamo pinove 30 i 87 i tanannaaaaaa,,,,radiiiiiii...

izuzetak su releji sa tzv radnim kanalom,,,oni imaju jos i izvod 87a(imaju 5 nozica),,,,i to je obican relej samo sto kod njega ima spoj od 30 na 87a kad je iskljucen i spoj standardni 30 na 87 kad je ukljucen,,,i kad je ukljucen nema struje na 87a......
inace taj relej zna da bude veoma koristan za one koji vole da se bakcu oko instalacije i da povezuju razne uredjaje hehehehe
DRIVE IT WITH PRIDE

Van mreže banderash

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 686
  • Age: 44
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw builds cars-others just try to do it
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #17 poslato: Novembar 11, 2008, 04:55:50 posle podne »
matematika je prosta, sijalica 100w vuce oko 9A,na 12v odnosno nesto manje na 14v dvije sijalice 18A,i tu posao zavrsava relej od 25A, mada se obicno ide na duplo zbog jace struje prilikom zarenja zice u sijalici i pokretanja potrosaca kada on povlaci vecu struju,  da bi smo izracunali struju samo snagu podijelimo sa voltazom i to je to, a kad stavljamo osigurace ide se dupliranjem, znaci potrosac od 10A osigurac od 20A, i to je to
to vazi za sve druge potrosace u kolima,
Eh da, za 1200 dinara, ja bih ti dao i set plasma sijalica od 100w hahaha,,,
zar se ne ide ako izracunamo recimo da je potrosac od 10A onda se stavlja osigurac od sledece vrednosti 15A.malo mi mnogo zvuci to--potrosac 10A a osigurac 20a---onda to i nije neki OSIGURAC
DRIVE IT WITH PRIDE

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 39
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #18 poslato: Novembar 11, 2008, 06:33:33 posle podne »
ide se uvijek na 2x potrosac,,,iz razloga sto potrosacu se mjeri potrosnja pri normalnom radu, a recimo neki potrosaci povuku i preko 1,5 puta struje prilikom aktiviranja, paljenja, ukljucivanja,,,zato ide osigurac 2x potrosac...
a ukoliko potrosac dovede do kratkog spoja, ili probije negdje i povuce vecu struju, ona ide mnogo vise od 2x potrebne struje, pa ce bilo koji osigurac da pregori...
pogledajte fabricke osigurace, za farove koji su fabricki oko 55w ide osigurac od 10A,,,,po defaultu
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže banderash

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 686
  • Age: 44
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw builds cars-others just try to do it
Odg: Sema povezivanja releja
« Odgovor #19 poslato: Novembar 23, 2008, 11:06:52 pre podne »
ok,malo sam pobrkao pojmove-naizmenicne i jednosmerne stuje.kod naizmenicne ide prva veca vrednost a ovde je ko sto ti kazes x2.opet hvala za informaciju a to za nedaj boze spoj to znam da ce svaki osigurac da odreaguje tj.rikne
DRIVE IT WITH PRIDE