Autor Tema: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)  (Pročitano 366264 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2115
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +54/-29
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Turan-Duran 2,0 TDI BKD
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #20 poslato: Oktobar 24, 2012, 09:50:05 posle podne »
odkupljuju stara ulja obnavalju ih, čiste i dodaju aditive i dodavaju novom ulju to je castrol  ;)
1,9 TDI AWX chip+KAT off = 130,57kw/393,89Nm + Octavia 2.0 FSi 110kw elegance + 2.0TDI BKD 103 kw stock

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 30
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #21 poslato: Oktobar 24, 2012, 09:52:02 posle podne »
Gdje to Miroslave. . .?

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2115
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +54/-29
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Turan-Duran 2,0 TDI BKD
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #22 poslato: Oktobar 24, 2012, 09:54:53 posle podne »
u svih 10-15 fabrika đe se proizvodi
1,9 TDI AWX chip+KAT off = 130,57kw/393,89Nm + Octavia 2.0 FSi 110kw elegance + 2.0TDI BKD 103 kw stock

Van mreže RUS

  • Moderator
  • Ultimate Member
  • ***
  • Poruke: 7946
  • Age: 49
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +167/-74
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: Polo 1.4 TDI / Sharan 1.9 TDI
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #23 poslato: Oktobar 24, 2012, 10:31:24 posle podne »
 blink  Miro, odakle ti ovaj podatak????
Boban-Rus

Van mreže miranin

  • VW Početnik
  • Poruke: 64
  • Age: 35
  • Lokacija: beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: polo 9n 1.4 16v 55kw
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #24 poslato: Oktobar 24, 2012, 10:40:58 posle podne »
jedino ulje koje sam doilvao je bas Castrol, skoro ceo litar na 10k. adinol dok sam sipao od zamene do zamene padne na pola i to je to.

a nasao sam dva zanimljiva linka pa kome treba neka prelista

http://www.opieoils.co.uk/c-746-vw-50200-oil.aspx

http://www.my-gti.com/2534/volkswagen-oil-standard-502-00-505-00-approved-oils

ima i za ostale standarde pa prelistajte malo

ima cak i domacih ulja odobrenih od vw  :huh:
Fabrika Maziv a FAM   Fenix Premium   SAE 5W-40   50200/50500
miranin

Van mreže 1man

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Ivanjica
  • Karma: +0/-4
  • Pol: Muškarac
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #25 poslato: Oktobar 24, 2012, 10:45:19 posle podne »
Malo sam brljao po castrolovom sajtu I dosao sam do podatka da za moj motor ide ulje castrol edge 5w-30 ili magnatec 10w-40. Kakva su vasa iskustva sa Magnatecom, do sad sam koristio edge 5-40 turbo diesel I bio zadovoljan, jedino me zeza jaka cena I sto je motor malo bucniji dok se ne zagreje.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2115
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +54/-29
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Turan-Duran 2,0 TDI BKD
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #26 poslato: Oktobar 24, 2012, 10:51:22 posle podne »
iskopao sinoć i još kopam kad prevedem ili nađem na engleskom kačim ovdje sumnjao sam i ja u to ali potvrdilo mi je to do sad par ljudi kojima nema razloga da ne vjerujem a i činjenica da od do sada potrošenih cca 70 litara ovog ulja u dva TDI motora nikad nisam naišao na zdrav i prav castrol a bilo je tu i originala iz Češke, od generalnih uvoznika za CG i sl  grub rad kad je ledan motor, posle 5-7.000km lupanje podizača i kad je ledan i kad je zagrijan motor .... jedino pozitivno jeste što je potrošnja ulja minimalna uvijek bila
1,9 TDI AWX chip+KAT off = 130,57kw/393,89Nm + Octavia 2.0 FSi 110kw elegance + 2.0TDI BKD 103 kw stock

Van mreže bokivs

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 626
  • Age: 30
  • Lokacija: Vršac
  • Karma: +11/-4
  • Pol: Muškarac
  • vorsprung durch technik
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #27 poslato: Oktobar 25, 2012, 01:49:38 posle podne »
A u Srbiji 600 dindži litar.... Majko moja, koje je to đubre unutar flaše.....
na 90 strana serete i izmisljate toplu vodu

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #28 poslato: Oktobar 28, 2012, 04:00:55 posle podne »
Pozdravljam sve prisutne! I nemojte da pocnete pljuvati sad na ovo sto cu reci!  blabla
Prvo i osnovno, ko god ispuni specifikaciju datu od proizvodjaca, taj ima proizvod zadovoljavajuceg kvaliteta za taj motor vozila za koji je propisana specifikacija, e sad nijanse su u pitanju i tvrdim da za 4 puta skuplje ulje iste specifikacije necete dobiti ni 2 puta vise kvaliteta...a vi sad racunajte i odlucite sta cete. Misljenja sam i da je FAM, i NIS, i INA, i OPTIMA, istog i veceg cak kvaliteta od ovde spominjanog CASTROL-a, a jedan od razloga je i taj, AKO NISTE ZNALI, sto CASTROL uopste NEMA RAFINERIJU, CASTROL je brend-IME koji koristi BP, a kako cujem pre neki dan su i njih kupili Rusi  clap na moju radost. Navescu samo cinjenicu da je npr. prije rata u BIH Rafinerija ulja a.d. Modrica, proizvodila takozvani Castrolov GTX 2, pakovala u cisterna slala im a oni tamo punili u svoju ambalazu i pricali kako prodaju kvalitet... LJUDI, ulje u kantici je ustvari BAZNO ULJE+ADITIV= ulje koje pozelis. Rafinerije koje proizvode BAZNO ULJE kvalitetno, su ustvari nosilac kvaliteta. Tvrdim da par nas sa foruma bi mogli pakovati i prodavati ulje, vrlo lako, i to VEOMA KVALITETAN PROIZVOD, kad imamo svoje rafinerije koje proizvode kvalitetno bazno ulje.
Tako da, samo cu reci, jer sam u toj bransi, da ovo ovde na trzistu SRB i BiH, sto se prodaje kao Castrol, Valvolin, Mobil itd. je preskupo, veoma niskog i cak zabrinjavajuceg kvaliteta.
Ja licno sam na pumpama u BiH kupovao ulja, antifrize, i tecnosti za stakla, slao u akreditovanu laboratoriju POD SIFRAMA, da ne bi doslo do zloupotrebe, i verujte mi, necu da nikoga spomenem konkretno ali, neki od uzoraka koji se prodaju kao motorno ulje su bili cak CISTO BAZNO ULJE, bez trunke aditiva... Ja licno zbog toga koristim i preporucujem samo domace  beer Za sva pitanja stojim na usluzi kolegama forumasima, sto se tice ulja, tu bar mogu pomoci.
« Poslednja izmena: Oktobar 28, 2012, 04:02:57 posle podne od strane lemi2903 »

Van mreže topmarko

  • Super Moderator
  • Master Member
  • ****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #29 poslato: Oktobar 28, 2012, 05:53:31 posle podne »
Da se nadovezem na tvoje pisanje. Wurth je kupio Liqui Moly samo zbog baznog ulja koje poseduje Liqui Moly,a sad Wurth prodaje to kao svoje, sa aditivima.

Van mreže 1man

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Ivanjica
  • Karma: +0/-4
  • Pol: Muškarac
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #30 poslato: Oktobar 28, 2012, 09:01:21 posle podne »
Lemi posto si strucnjak pomozi savetom koje ulje da sipam u Polo 1.9 TDI 66kw ALH 2001god  koji je zgazio 165 000km. do sad sam sipao castrol edge turbo diesel 5-40.

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #31 poslato: Oktobar 28, 2012, 10:30:33 posle podne »
Ja da sebi sipam, nasuo bih ili:

-OPTIMA 505 01 SAE 5W-40....17.00 KM za 1l (oko 8.50 eura),
VW 505 01 Approved
VW 502 00
VW 505 00
ACEA A3-02/B3-98/B4
API SL/CF
MB 229.1
BMW L L-98, ili,

-OPTIMA MAGNUM SAE 5W-40..16.50 KM za 1l (oko 8.30 eura)
ACEA A3/B3/B4-04
API SM/CF
MB-Apprroval 229.3
VW 502 00/
505 00 Approved
BMW L L-98 Approved
PORSCHE
OPEL GM-LL-B-025
Approved

Na gotovo svakoj b.pumpi u Republici Srpskoj, a ima i u Srbiji, lako se naci, mozda cak i jeftinije.  driving
Na kilometre ne obracaj paznju, i zaboravi sto majstori kazu, "presao je mnogo sipaj gusce"... SIPAJ sto je PROIZVODjAC preporucio, a u tvom slucaju to je 505.01 specifikacija, 505.00.

Da se razumemo, uvek cu nekome preporuciti, i hvaliti domace, jer stojim iza toga da je to ono sto se deklarise, i daleko kvalitetnije od onoga sto se prodaje kod nas sa nazivom ne engleskom jeziku, i tvrdi se da posjeduje kvalitet. I drugi razlog je sto je pristupacnija cijena.
Ne bi bilo eticki da sad govorim o imenima, ali pre nekoliko dana sam u rukama imao analizu tecnosti za sajbe i antifriza, jednom recju STRASNO... tecnosti su mrzle u prosjeku na oko -11 iako se deklarisu na -20, a Antifrizi na oko -22 -30. Od njih 13, uzoraka, 2 su samo imali deklarisane karakteristike.
Malo sam brljao po castrolovom sajtu I dosao sam do podatka da za moj motor ide ulje castrol edge 5w-30 ili magnatec 10w-40. Kakva su vasa iskustva sa Magnatecom, do sad sam koristio edge 5-40 turbo diesel I bio zadovoljan, jedino me zeza jaka cena I sto je motor malo bucniji dok se ne zagreje.
Ne moze tako razlicite 2 gradacije za 1 motor, biti preporuka...nema sanse, pogotovo sto je 5w-30 cista sintetika i ide u, primera radi, najnovije npr.motore, eto ja ga sipam u golfa 6-icu firminog, po zahtjevu WW, a 10w-40 polusintetika koliko se ja razumijem u hemiju,  mahac, ili jedna ili druga, neznam tacno sta vozis...
« Poslednja izmena: Oktobar 28, 2012, 10:40:49 posle podne od strane lemi2903 »

Van mreže MakaDizel

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 131KS karavan
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #32 poslato: Novembar 06, 2012, 12:18:33 pre podne »
Opet ja sa mojom dilemom,.. taman kad sam "mislio" da sam shvatio koje ulje ide u moj auto (505 01) ispostavi se da nisam dobro shvatio.
Navodno, iako je auto 2002. godiste na njemu je motor koji je vec za 2003. ima drugaciji filter goriva, ima neke drugacije delove vezane za zupcasti kais i sl.
Pa navodno i ulje ne ide ovo nego ulje sa oznakom 504 00 - 507 00. Logicki kad covek razmislja u tom intervalu nalazi se i 505 01, zar ne!?
Ali, recimo kod Motul-a to su dva razlicita ulja.
Evo i jedan koristan link; http://www.opieoils.co.uk/products-for-my-vehicle.aspx?product=car-engine-oils&make=VW&model=Passat%201.9%20TDi%20PD,%20Auto%20(QG1%20-%2074/85/96kW)&modelyear=2002-05#results
I kao sto vidite tu se navodi da postoji motor do 2002. i motor od 2002.-2005. (koji ispada da imam ja, naravno u Passatu b5.5 1.9 tdi 96kw)
Znam da je auto polovan, star, presao ko zna koliko,... ali za prvi put kod mene hteo bi da sipam ulje koje propisuje fabrika pa da vidim kako ce se ponasati oko potrosnje i svega ostalog.
E sad, ako moze mala pomoc, da li ovo 505.01 ili 504 00 - 507-00!? Hvala!

Van mreže Mrkn

  • VW Početnik
  • Poruke: 46
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-3
  • Pol: Muškarac
    • Forum SEAT Kluba Srbija
  • Auto: SEAT Leon FR 2.0 TDI
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #33 poslato: Novembar 06, 2012, 06:14:26 pre podne »
Koje god od ta dva da sipas neces pogresiti. PD motorima bez DPFa je dovoljna specifikacija 505.01, a sa DPFom 504.00-507.00. Ja bih pre isao na specifikaciju 505.01 jer postoji i u gradaciji 5W40 koja je pogodnija za nasu klimu, dok 504.00-507.00 postoji samo u varijanti 5W30...

Tapatalk Post
S E A T

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #34 poslato: Novembar 06, 2012, 09:36:39 pre podne »

Ako ima DPF filter, iskljucivo 504-507 specifikacija, sve osim toga je totalna propast, bez obzira sta vam majstori kazu. Ulja sa tom specifikacijom imaju specijalni sastav, i paket aditiva koji obezbjedjuje da ne dodje do zacepljenje tog filtera, koji zbog pogresnog izbora ulja moze dovesti do zacepljenje, otezanog rada, i vrlo vrlo skupih kvarova na vasim motorima.
Primjera radi, takav filter kod novijih kamiona marke MAN i Mercedes kostaju oko 10 000 Eura, a pogresnim izborom ulja strada ko od sale.  batine
A majstoru to ide u prilog...sto vise kvarova vise love.

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #35 poslato: Novembar 07, 2012, 12:57:02 posle podne »
Pošto dobijam često pitanja, tipa "koja je razlika izmedju 5w-30 i 10w-40 itd.", sta znače ovi brojevi, i kako utiče pogrešna gradacija na motor, onda da napišem par stvari ovde o tome.
Ovi brojevi 5w-30 otprilike oznacavaju gustinu ulja na datoj temperaturi, zimi i ljeti, suštinski.
To bi bukvalno značilo ovako:

uzmemo jedan isti motor, u uslovu temperatura -10* C, ujutru kad krenete na posao i sedate da upalite vase auto, e sad, npr.
1. sa uljem gradacije  5w-30 koje je proizvodjač propisao za vaše auto, pri paljenju motora, iz kartera, gdje se ulje slilo tokom noci, dok ulje procirkulise kroz cijeli sistem treba vremena npr. 5 sekundi.
2. E sad isti slucaj, sa uljem 10w-40, koje je gušce, za sav taj posao cirkulacije ulja, sa ovom gradacijom treba npr. 9 sekundi, jer je ulje gušce, takodje je polusintetika u odnosu na 5w-30 koje je sintetika.

Zakljucak je da, je u drugom slucaju, treba gotovo duplo vise vremena (govorio sam to onako, otprilike), da ulje prodje kroz sistem i izvrši svoju funkciju, podmazivanje, a do tada je motor radio da kažemo "na suvo", tj.nepodmazan, a rad motora nepodmazan, to je svakome bar jasno, ubrzava njegovo trošenje, i skracuje vijek trajanja. To je jedan od najbitnijih razloga ZAŠTO TREBA SIPATI ONO ŠTO PROIZVODjAČ PREPORUČUJE. Ne slušajte, savjete tipa "ma prešao je on mnogo, naspi mu gušce"....ili ja bar nisam pristalica toga.
Da napomenem naravno, da je ovo gore jedan od razloga zašto proizvodjači zimi preporučuju redje ulje, ili je bar to prije se tako praktikovalo, a ova ulja danas su daleko uznapredovala u tehnologiji proizvodnje.
Nadam se da sam jedan dio dilema i nedoumica kod nekih otklonio. blabla

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #36 poslato: Novembar 30, 2012, 03:28:45 posle podne »

i jos nesto sintetika je otpornija na temperaturu tj. polusintetika  u turbini koja se zagrijava na vrlo visokim tep. moze da izgara (sagoreva) i da se javlja potrosnja ulja   ;)
« Poslednja izmena: Mart 10, 2014, 08:54:36 posle podne od strane Darko80 »

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #37 poslato: Decembar 01, 2012, 05:09:10 posle podne »
U sustini, minerala je najnepostojanija, polusintetika ja malo bolja a sintetika naj bolja, to se odnosi u stvari, na temperaturu i pritisak. U praksi to bi znacilo, ako u vozilo za koje je PREPORUCENA sintetika, npr. 5w-40, naspete polusintetiku odn. 10w-40 (zato sto je majstor rekao, naspi gusce presao je puno...), motor ce da trosi to ulje, ne zato sto je ono nekvalitetno, nego zato sto ono ne moze da izdrzi temperaturu tog motora i ma koliko bilo kvalitetno zagorijevace! Opet kazem, SIPAJTE ONO STO PROIZVODjAC PREPORUCUJE!

Van mreže lemi2903

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3c
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #38 poslato: Decembar 04, 2012, 07:41:29 posle podne »
Davno sam rekao da preporucujem samo domace i provjereno...
Za tvoje auto je:
-OPTIMA MAGNUM SAE 5W-40
Potpuno sintetičko motorno ulje namijenjeno za podmazivanje svih tipova
savremenih benzinskih i dizel motora putničkih vozila. Posebno je pogodno
za novu generaciju benzinskih i dizel motora sa turbokompresorom i
direktnim ubrizgavanjem goriva (TDI, GDI, HDI, FSI, CDI, DTI, JTD...).
Primjenjuje se kod svih High-Tech motora sa više ventilskom tehnikom i
turbopunjačima....ako je specifikacija 505 00, ili
-OPTIMA 505 01 sae 5w-40
Sintetičko motorno ulje namijenjeno za podmazivanje savremenih
dizel i turbodizel motora (pumpa-dizna) putničkih automobila iz grupe
VOLKSWAGEN: VW, Audi, Seat, Škoda.
Može se primjenjivati i za ostale benzinske i dizel motore putničkih vozila
kod kojih je preporučeno ulje koje odgovara specifikacijama VW50200
i VW50500., ako ti trazi specifikaciju 505 01.

Van mreže MaxBunker

  • VW Početnik
  • Poruke: 37
  • Lokacija: Novi Grad, RS
  • Karma: +4/-1
  • Auto: Passat 3 1.8 (TNG)
Odg: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja)
« Odgovor #39 poslato: Decembar 08, 2012, 08:14:52 posle podne »

Lemi, u potpunosti se slažem sa tobom što se tiče domaćih provjerenih proizvoda. Samo jedna ispravka. Optima magnum zadovoljava 505.00 normu i pogodan je samo za starije TDI motore sa Bosch-pumpom. Za PD motore ide ulje Optima 505.01. Kao što mu i ime kaže, proizvedeno je specijalno za TDI PD motore.
« Poslednja izmena: Mart 10, 2014, 08:56:18 posle podne od strane Darko80 »