Autor Tema: Deset Automobilskih Zabluda  (Pročitano 4361 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Deset Automobilskih Zabluda
« poslato: Septembar 05, 2005, 10:34:21 pre podne »
• MOTORNA SE ULJA NE SMEJU MEŠATI - ovo je opasna zabluda, zbog koje mnogi radije voze s manjkom ulja, nego dolevaju drugo ulje. Motorna se ulja raznih proizvođača mogu miešati, ali je poželjno da imaju istu osnovu (mineralnu, polusintetičku ili sintetičku) i gradaciju.

• ULJNI FILTER NE TREBA ČESTO MENJATI - tokom korištenja ulje se više prlja, nego što se troši i gubi viskozitet. Zbog toga je iznimno važno redovno menjati uljni filter, po mogućnosti kod svake promene ulja. Zaprljani filter smanjuje pritisak ulja i povećava opterećenje uljne pumpe.

• FILTER VAZDUHA TREBA ČISTITI - mnogi povremeno prociscavaju filter vazduha komprimiranim vazduhom, iako od toga nema velike koristi, jer se čestice nečistoće samo utiskuju u papirnato platno. Ako se često vozi po prašnjavom terenu, treba skratiti ciklus menjanja filtera.

• LETI TREBA POKRIVATI GUME - moderne gume sadrže UV-stabilizatore, te su otporne na sunčeve zrake. Zbog toga ih leti ne treba pokrivati, iako je za automobil “zdravije” da je u hladu.

• LETI TREBA SMANJITI PRITISAK U GUMAMA - mnogi misle da je leti visok pritisak opasan, zbog rizika od pucanja gume. Situacija je obrnuta, jer se slabije napduvana guma više se deformise i zagrejava. Zbog toga treba i leti voziti s propisanim pritiskom.

• ŠIROKA GUMA POVEĆAVA STABILNOST - s povećanjem širine gume povećava se bočna stabilnost, ali se istovremeno povećavaju otpori i opterećenje ovjesa. Zbog povećanih se razlika u obodnim brzinama rubova gume povećava poprečno proklizavanje, te preširoka guma često donosi više štete nego koristi - posebno na klizavoj podlozi.

• ANTIFRIZ NIJE ZA LETO - tekućina na bazi etilen-glikola (antifriz), koja zimi štiti rashladni sistem od smrzavanja, korisna je i leti. Štiti rashladni sistem od korozije i otežava prokuvavanje.

• VISOKI OBRTAJI ŠTETNIJI OD NISKIH - za motor je najbolji srednji režim rada, u području najvećeg okretnog momenta, a niski su obrtaji u pravilu štetniji od visokih. Posebno kad se u visokom stepenu prenosa vozi pod velikim opterećenjem.

• UMESTO SUPERA MOŽE BEZOLOVNI - mnogi zbog štednje, u oldtimer umesto propisanog olovnog supera sipaju bezolovni benzin. To nije zdravo za stari motor, jer olovni tetraetil (osim što spečava detonaciju) služi i kao mazivo cilindara i zaštita ventila. Novi su motori napravljeni od otpornijih materijala, a stare treba voziti na super (dok ga ima). Alternativa je aditiv koji zamenjuje olovo u gorivu, koji se može kupiti na benzinskim pumpama


[size=]preuzeto sa www.auto.ba[/size]