Nek je sa srećom novi Passat, dobar je to auto. BMP motor je prvi 2.0 TDI u Passat 3C ili B6 svejednono, ima jednu bregastu i 8 ventila, i nema Siemens dizne. Dakle nema problem sa diznama nikad, pre će umreti ceo motor nego dizne. Ono što je boljka ovih motora je podmazivanje. Naime, prve varijante su imale pogon ulje pumpe preko lanca. Na kilometražama preko 150000km dešavalo se (često) da se lanac istegli i uz oštećen zatezač, u jednom trenutku osteneš bez pritiska ulja. Naravno pali se crvena lampica, ali ljudi obično stanu, provere nivo ulja i piče dalje, dok ne rikne motor... Problem sa lancem može da se prepozna po karakterističnom zvuku kad je hladan, kao neko zveckanje u donjem delu motora, što reče neko ko da ima klikere u karteru...
Takođe, video sam više primeraka kod kojih su svirnuli zaptivači glave, onda troši dosta rashladne tečnosti kad se forsira, po gradu skoro ništa.
I naravno, ako se upali lampica za DPF, ne sme da se zanemari, već odmah u servis dok nije kasno. Zamena DPFa je predviđena na oko 180000km, ali mogu da pređu i više.
Uglavnom, nađi dobrog majstora koji će znati da neguje makinu...