Autor Tema: 1.2TSI Revealed  (Pročitano 2036 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže urosnbg

  • VW Početnik
  • Poruke: 164
  • Lokacija: Beograd, Srbija
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fabia 1.2 CBZB, Golf Mk.1 1.1
1.2TSI Revealed
« poslato: Decembar 25, 2010, 03:07:55 posle podne »
Nova struja u dizajniranju modernih benzinskih motora vodi se načelom poznatim kao "Downsizing" što znači smanjivanje veličine, zapremine, kompleksnosti, gubitaka na trenju pokretnih delova, potrošnje i poboljšanje ekologije, a u ovu priču naravno prvi je ušao nemački auto gigant iz Volfsburga, Volkswagen.
Najbolji i najdosledniji predstavnik ove struje predstavlja Folksvagenov 1.2 TSI motor sa 63 i 77 kilovata. On predstavlja zapravo 1.4 TSI iz istog koncerna samo sa smanjenim prečnikom cilindara a sa istom dužinom hoda klipa. U proizvodnji su upotrebljeni moderni materijali kao, magnezijum i posebne vrste otporne lake plastike. Kućište radilice napravljeno je u potpunosti od aluminijuma tako da je ukupna težina motora neverovatnih 89,5 kilograma. Poseduje samo dva ventila po cilindru za razliku od svog većeg brata 1.4 TSI. Ovim smanjenjem broja ventila postignuta je veća jednostavnost, manje trenje i zagrevanje i postojanje manjeg broja pokretnih delova, manja proizvodna cena i mnogo jeftinije i jednostavnije održavanje a obezbeđuje sasvim dovoljno vazduha za disanje malozapreminskog motora od 1197 ccm. Motor se pokreće pomoću lanca za koji proizvođač kaže da je "maintenance-free" tj. da mu nije potrebno održavanje.
Ovaj motor odlikuje i jako nizak nivo buke i velika kultura rada. Opremljen je KKK turbinom sa varijabilnom geometrijom lopatica koja mu omogućuje da isporuči svoj maksimalni obrtni moment od neverovatnih 175 Nm i to u opsegu od rekordno niskih 1550 obrtaja pa sve do 4100, ovo znači da se poznati turbo-lag ili turbo rupa gotovo ne oseće. Jednodelna izduvna grana optimizovana je da smanji gubitke pritiska i da maksimalno poveća iskoristivost energije izduva. Motor poseduje vodom hlađeni interkuler već upotrebljen u 1.4TSI verziji od 90 kilovata, koji hladi vazduh komprimovan turbinom pre ulaska u komore za sagorevanje što obezbeđuje pouzdan rad i smanjenjem zaprimine vazduha koji dolazi iz turbine dodatno povećava odziv motora na gas tzv "engine responsiveness". Radilica je izrađena od kovanog čelika koji je jako otporan i ima dobre akustičke karakteristike.
Posebna i najnaprednija tehnologija ugrađena u ovaj motor je direktno ubrizgavanje u komore za sagorevanje najnovije generacije sa piezo brizgaljkama koje ubrizgavaju gorivo u 6 tačaka(u svakom cilindru) pod pritiskom od 180 bara i tako obezbeđuju motoru najoptimalnije sagorevanje i minimalnu potrošnju jer proizvode bogatu smešu oko svećice dok u ostatku cilindra nastaje siromašna smeša, a upaljivost je i dalje na visokom nivou uz manju količinu goriva. Ovo direktno ubrizgavanje onemogućuje ugradnju LPG sistema u ovaj motor.
1.2TSI u jačoj verziji od 77kw može biti uparen sa 7-stepenim DSG menjačem, tj. menjačem sa dvostrukim kvačilom koji obezbeđuje veliki komfor u vožnji, neosetnu promenu stepena prenosa, potrošnju skoro jednaku manuelnom menjaču, i ne umanjuje performanse motora jer brzine menja neverovatno brzo.
1.2 TSI namenjen je da zameni 1.6 16v MPI atmosferski benzinac i u poređenju s njim nudi mnogo veći obrtni moment(150Nm na 3800 obrtaja za 1.6; 175Nm na 1550-4100 za 1.2 TSI) u mnogo povoljnijem broju obrtaja kao i maksimalnu snagu na već 5000 obrtaja u poređenju sa 5600 obrtaja kod 1.6 MPI motora i smanjenu emisiju CO2 sa 185g/km na 125g/km i time čuva životnu sredinu.
Kod 1.2TSI-ja crvena zona za obrtaje pocinje na 6000 obrtaja a blokada se nalazi na 6500 obrtaja mada obzirom na brojeve nikada nije potrebno prelaziti preko 5000rpm.

Brojevi, statistika:
Četiri cilindra u redu, zapremina 1197 ccm,
SOHC - jedna bregasta, dva ventila po cilindru ukupno 8 ventila.
Direktno ubrizgavanje goriva.
Snaga: 105KS(77kW)@5000 obrtaja, spec. snaga KS/L - 86ks/L,
Obrtni moment: 175Nm@1550-4100 obrtaja. Spec. obrtni moment 148Nm/L.
Zapremina jedinice: 299.25 cc/cilindru.
Usis: Turbo