Autor Tema: Pukao zupcasti kais  (Pročitano 22508 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Pukao zupcasti kais
« poslato: Februar 04, 2019, 10:25:46 pre podne »
Ljudi krenucu od pocetka:
u pitanju je golf 4 tdi alh 66kw. Auto odrzavam po svim standardima, ali jbg kada djavo dodje po svoje nema izlaza.
Presao sam 71000km od proslog velikog servisa i mislio sam za par hiljada km kada budem radio mali servis da odradim ujedno i veliki i hidropodizace i da na 400000km pocastim auto posto me lepo slusao.
Ali vec nekoliko meseci mi pusta izmedju egr i usisne, ona gumica otisla i to sam mislio da uradim kada budem radio ostalo ali je u poslednje vrme pocelo sve vise da pusta i kada ukljucim ventilaciju ubacuje smrad unutra i ne da mi djavo mira odem kupim original gumicu i u subotu skinem egr ocistim ga krenem da pakujem i tu krece problem. Onaj sraf ispod egr-a blizi glavi sto srafi onu lulicu iz izduvne grane odlucio da me je...e nepristupacno i nisam mozda imao adekvatan alat i pola sata sam se rkao da ga usrafim i naravno na kraju ispadne. Culo se da je dva puta cvaknuo o nesto. Posle toga sam sat ipo trazio sraf sa magnetom zavukao onda ruku, skinuo tocak pa odozdo rovario i nema ga. I popizdim cujem se sa majstorom on kaze dodji dacu ti drugi sraf. I krenem ka njemu i kada sam sisao sa mostara ka sajmu stanem na semafor, krecem prvu brzinu lagano, ubacim u drugu i malo mu zabodem gas i samo sto je krenu u trenutku stucne i ugasi se i stisnem kvacilo i pustim ga na ler da se sklonim na sigurno. E sada na proslom velikom servisu skapira majstor da mi fali onaj srednji limic preko zupcastog koga sam u medjuvremenu nabavio. I osvetlim i vidim da zupcasti cudno stoji. Skinem plasticni poklopac zupcastog i imam sta da vidim. Kais je pukao izvadio sam ga lagano i tog trenutka nastupa ocaj i neverica. Cujem se sa majstorom i on kaze sto posto je tu upao sraf.

Tada tek nastupa stanje nervnog rastrojstva jer kao prvo sanse da taj sraf sa zadnje strane motora padne bas na taj deo bocno gde nema poklopac su ravne nuli....
ali...djavo nikad ne spava. Majstor je rekao da ce znati kada skine zastitu za zupcasti

Izvinjavam se za opsirniji tekst ali vise sam ovo pisao iz besa ocaja i da ako se nekom desi slicno ne palite auto dok ne nadjete sraf makar morali motor da vadite..
E sada pitanje za iskusne, prilikom pucanja kaisa motor se izuzetno brzo ugasio, vozio sam i druga i muzika nije bila pustena i ni on ni ja nismo culi nikakav udarac ili klaparanje ili bilo sta slicno. Zbog toga je majstor rekao da ce prvo da ga uzupci i da vidi da li je nastala neka steta pa ako jeste skida glavu...
Sta vi mislite kolike su sanse da je motor preziveo ???

Van mreže neshtry

  • VW Početnik
  • Poruke: 60
  • Lokacija: Odzaci
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW New Beattle 1.4 16v
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #1 poslato: Februar 04, 2019, 10:30:14 pre podne »
Nahaba ga ti...
Šanse su ti najviše 50:50...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока


Van mreže Speedey

  • Transporter
  • VW Majstor
  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1592
  • Lokacija: Derventa RS
  • Karma: +67/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3C Bluemotion
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #2 poslato: Februar 04, 2019, 10:51:48 pre podne »
Pri trenutku pucanja zupcastog, ukoliko obrtaji motora nisu bili veliki. Postoji sansa da nije razbio ni jedan ventil. Jer hidro podizaci imaju vise vremena da padom pritiska ulja absorbuju udar klipa ili pak da se ventil vrati prije udara.
Ja sam bio kod svog kolege majstora koji mi je pricao da je dva puta pucao zubcasti na dvojci 1.6d hidro i da nebi polomio nista. Ipak sreca je ovdje bitna. Srecno :26
Jetta 1 1982 1.6 D☒
Golf 2 1986 1.6 D ☑
Polo 9N 2002 1.9 SDI☒
Polo 9N 2004 1.9 SDI ☒
Passat B6 2007 1.9 TDI ☑
Golf Plus 2008 1.9 TDI ☑

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #3 poslato: Februar 04, 2019, 10:54:09 pre podne »
Obrtaji su bili niski definitivno, ali ako se oslanjam na srecu onda sam izgleda naj...ao
hvala :)

Van mreže Galaxy

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 350
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +8/-8
  • Pol: Muškarac
    • B6
  • Auto: Passat B6, highline, 2.0 TDI
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #4 poslato: Februar 04, 2019, 11:11:21 pre podne »
Ja sam se tako tesio i oslanjao na srecu 2x  :D  i oba puta je nisam imao lollol Jednom mi puce lanac, drugi put, se pk kais zavukao ispod zupcatog. Oba puta sam menjao svih 16 ventila. Zato sada, prva stavka po kupovini je zamena lanca i ili kaiseva.

U slucaju kod tebe, vel servis se radi izmedju 60.000 i 80.000km (nisi kasnio sa servisom), ali moramo da shvatimo da su ovde delovi fals. Tako da se ti intervali skracuju...

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #5 poslato: Februar 04, 2019, 11:14:00 pre podne »
Prosli put sam radio veliki posle 90 hiljada. Majstor je pogledao kais i kaze uopste nije los i zato sumnja da je sraf upao i zaglavio remenicu i da je zato kais pukao pod natezanjem.

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2152
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #6 poslato: Februar 04, 2019, 11:38:49 pre podne »
Javi Dule sta si uradio. Da te ohrabrim... Mom kolegi s posla pukao zupcasti na Tdi pre 2-3 god usled nemarnosti na jako maloj brzini i nije bilo stete...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #7 poslato: Februar 04, 2019, 11:49:10 pre podne »
Javicu naravno. Valjda ce tako biti i kod mene

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #8 poslato: Februar 09, 2019, 09:58:01 pre podne »
Kao sto sam i obecao javljam sta je bilo. Slika ce vam sve reci


 Kao sto vidite nisam imao srece sto je dovelo do ovog




ovako
majstor je zeleo prvo da uzupci motor da bi probao da upali uz nadu da je sve ostalo ok. Medjutim kada je poceo kljucem da vrti radilicu ona se okretala ceo krug nije naletala na ventile (kais je naravno pukao pa se bregasta nije ni okretala..)

odlucio je da skida glavu. Kada je skinuo ventili na oko nisu delovali iskrivljeno ali vidi se na klipovima da je na dva stigao ventile i 4 hidropodizaca su nabubrela od udarca tako da valjda nema sanse da su ventili ostali idealni.
Po meni kada se motor jednom otvori nije vise to to i zato mi je bilo izuzetno krivo. Posebno sam se smorio kada sam video da su cilindri i posle 400 000 km kao novi, nigde nema znaka istrosenisti ni onog zuba koji karike naprave, cak se po hilznama vide tragovi honovanja. Glava takodje cista i bregasta u odlicnom stanju.
jbg...
U dogovoru sa majstorom resio sam da kupim drugu glavu od ortaka za koju provereno znam da je dobra. Nisam zeleo da obradjujem moju i da stavljam turske i kineske delove satro original. Tako da sam vecim delom sastavio motor da bude oridjidji.
Sve je pedantno radjeno svi dihtunzi i srafovi i gumice i creva koji su se skinuli stavljeni su novi, naravno i dihtung glave i novi srafovi za glavu cak i novi hidropoizaci jer su moji dugo zveckali a nismo hteli da rizikujemo da ostavimo hidropodizace iz te druge glave.
Po preporuci majstora odneso sam i turbinu u servis za ciscenje geometrije i stavljanja novog ventila:




Serviseri su rekli da je turbina dobra i balansirana i da su ocistili i podesili geometriju.
I juce se auto sastavi upali i aj da probam auto mrtav. Prvo smo mislili neko crevce spalo od vakuma sve se pregleda kad ono isto
nema vise turbina onaj zvuk da odmah puni cim predje preko 1000 obrtaja. Tek se cuje nesto oko 1800 obrtaja. Isteram ga na auto put i od 100 do 120 citava vecnost.
Popiz...eo sam
Motor ko motor fino radi mada sam ocekivao da ce sa novim hidropodizacima imati mnoooogo meksi zvuk, tacnije i sa ovom glavom i hidropodizacima zvuk u kabini je identican zvuku pre ovog sranja.
zvacu turbo servis da vidim sta ce oni da kazu, samo se nadam da nece reci to tako treba jer cu onda stvarno da napravim haos.
I jos samo ovo posto je uradjen ful veliki servis (sa ina i continetal delovima), secam se kada sam prosli put radio veliki servis i isti dan krenuo na put auto je takodje neko vreme bio mrtav pa posle poceo normalno da ide, jel to ima ikakve veze???

Van mreže Galaxy

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 350
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +8/-8
  • Pol: Muškarac
    • B6
  • Auto: Passat B6, highline, 2.0 TDI
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #9 poslato: Februar 09, 2019, 01:45:32 posle podne »
Zao mi je sto sam bio u pravu... Ali sam imao dva puta takvu situaciju. Bas me cudi situacija sa turbom... Bas bi trebalo da ide kao lud.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #10 poslato: Februar 09, 2019, 04:00:14 posle podne »
Cuo sam se sa momkom koji je radio ciscenje i pita me jel sam merio koliki je vakum koji dolazi do turbine. Dogovorili smo se u ponedeljak da on to premeri da vidimo do cega je problem i slaze se da bi morao bolje da ide nikako losije nego pre.

Van mreže Galaxy

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 350
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +8/-8
  • Pol: Muškarac
    • B6
  • Auto: Passat B6, highline, 2.0 TDI
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #11 poslato: Februar 09, 2019, 09:45:33 posle podne »
Koliko uzimaju za ciscenje geometrije turba?

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2152
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #12 poslato: Februar 10, 2019, 12:37:40 posle podne »
Dule to je neka zajebancija kao kod mene na Lupo koji je mrtav skroz u 4toj i 5toj brzini . Moram da ga resavam za neki dan. Mozda je do tog aktuatora turba koji si promenio. On treba da se podesi. Ja tipujem na to ako su svi vakumi uredu. Kod mene je umro posle ubacivanja druge mape ali se nadam da cu resiti podesavanjem duzine...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
« Poslednja izmena: Februar 10, 2019, 12:40:29 posle podne od strane iwcham1979 »
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #13 poslato: Februar 10, 2019, 01:53:53 posle podne »
Šta god da je, meni je nezamislivo da serviser preda mušteriji auto a da ne uradi neku probnu vožnju i stavi ga na dijagnostiku, pa onda sedna mušterija pa kaže svoje utiske.... Ako je "majstor" skidao turbo i nosio u servis, onda on mora da proveri sve to, pa ako nije do njega da se reklamira turbo servisu.
Ježim se od tih servisa gde dođem da popravim jedno, a pokvare mi drugo, gde poznaju moj auto bolje nego ja, a pritom ja ga vozim svaki dan, i non-stop pod haubom, gde oni znaju šta je bolje za njega...
Ovde konkretno nisu dobro podesili geometriju.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #14 poslato: Februar 10, 2019, 07:53:46 posle podne »
Idem redom, ciscenje i montiranje novog ventila i provera turbine kao i njeno podesavanje je kostalo 50e. Moj majstor koji mi je sredjivao motor je na osnovu vidjenog stanja turba i ventila preporucio da to odradim i rekao i gde. Za sada ne dajem ni dobru ni losu reklamu za turbo servis jer mozda nije do njih, mozda je stvarno samo neko crevce.
Nije majstor nosio turbinu nego ja. Pa cu i ja sutra da reklamiram. Auto je i dalje mrtav i bar po bordu trosi vise. Iskreno i ne vozim ga jer mi se sve smucilo. Zaista sam ocekivao da ce posle svega odradjenog leteti.
I tacno znam kako ce ici scenario, ovaj za turbine ce okriviti ili slab vakum ili crevca, pa cu ja to srediti, pa kad se ispostavi da nije do toga jer je pre sa svim tim i losim ventilom i zaprljanom turbinom isao sasvim lepo, onda  ce moj majstor okriviti turbo servis, pa ce ovi iz turbo servisa okriviti recimo da je majstor lose uzupcio ili nesto tome slicno i tako dok ne popizdim, a onda cu iseci auto na pola i jednu polovinu zapaliti ispred jednog, a drugu polovinu ispred drugog servisa

salim se, da ne prenagljujem, videcu sta ce sutra biti, ali sam uveren da je lose podesena turbina, jer uopste vise nema onaj zvuk i tek pocne malo da se cuje na nekih 1400 obrtaja, pre je odmah na 1000 obrtaka punila muski

I jos nesto pre nekih 8 godina sam cistio turbinu i majstor je sve to na oko nastelovao i auto je kidao kako je isao. Neverovatno mi da servis sa svim mogucim aparatima i alatima tako omasi
« Poslednja izmena: Februar 10, 2019, 07:56:19 posle podne od strane dule tdi »

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #15 poslato: Februar 10, 2019, 08:09:34 posle podne »
Pošto ti je model sa boš pumpom, usput da pogledate početak vremena ubrizgavanja, koje može da se promeni na gore prilikom zupčenja. Kod tebe se podešava sa tri šrafa na samoj remenici pumpe. Pumpa je fixna, a remenica se šteluje.
Ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=MEguZWbEE9g

Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #16 poslato: Februar 10, 2019, 09:40:57 posle podne »
Kako je majstor zaključio da ne valja aktuator i da glavi geometrija, je li povezivao na vakum pumpu i probao ili metodom vidiviti Šaban?
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #17 poslato: Februar 10, 2019, 09:57:20 posle podne »
Ja sam mu rekao da me je pre neku god opet zezala turbina i bacala u safe mod pa da ne bi opet pravilo problem najlakse je bilo sada kada je sve skinuto da se sredi, a majstor iz turbo servisa je rekao da je polugica glavila i aktuator bio los i kao nije mu jasno kako je isao. Ja mu lepo kazem isao odlicno, mada je imao trenutke kada je mlohavio

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #18 poslato: Februar 10, 2019, 10:10:13 posle podne »
Kad ste skinuli turbinu moglo je lako da se proveri i aktuator i geometrija, sad ne možeš da znaš kakvo je bilo stvarno stanje. Eventualno možeš da testiraš stari aktuator i vidiš ima li istine u priči. Odi u turbo servis neka premere vakum pre aktuatora pa će biti malo jasnije stanje. Ako je vakum dobar onda je do turbine, ako je slab vakum onda nemoj turbo majstora za gušu nego onog prvog.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Pukao zupcasti kais
« Odgovor #19 poslato: Februar 10, 2019, 10:13:03 posle podne »
Raco sve je jasno, sutra proveravamo vakum pre aktuatora. Ako je ipak do vakuma, osim guse, sta jos savetujes da uradim. Hvala unapred