VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Turbo Decembar 18, 2006, 11:08:19 posle podne
-
Imam problem sa dvojkom 1.6D-kad je hladan trokira i dimi ko Turcin nekih 2-3 min (bijel dim).Zamijenio sam grijace i dizne (bile su lose skroz),a bos pumpa je skoro uradjena i opet se isto desava. Kad se motor zagrije, sve radi super.
Bez sauga upali dobro,a sa saugom duze vergla. Da li je moguce da on ne valja?
-
Jesi li nastelovao pritisak u diznama kad si menjao uloske?
Dali ti je paljenje (zupcenje pumpe) nastelovano kako treba, mislim da za taj motor treba 0.90 mm ranije, ispravite me ako gresim, neka neko pogleda ko ima autodatu.
Ili si mozda sipao neku repicu umesto nafte?
-
Paljenje je tacno gdje treba, a uloske nisam mijenjao nego reparirao, valjda ih je majstor nastelovao!
A mozda ih je lose uradio
Sutra idem da reklamiram, jer su pod garancijom pola godine!
-
Koliko ti je majstor naplacivao reparaciju po komadu?
Pisi sta si uradio i sta ti je majstor rekao, bas me interesuje.
I jos nesto, reparacija ili brusenje je samo privremeno resenje, tj. ako su dobro obruseni ulosci miran si godinu dana, a ako hoces duze da budes miran promeni uloske. U Valjevu su 1200 din/kom. indijski BOSCH.
-
Ukupno 2000 din za sva cetiri komada.
Bio sam danas kod majstora, dizne su dobre, pumpa dobra, predlozio mi da stavim nepovratni ventil izmedju filtera i pumpe, da pumpa ne bi ostala bez goriva i kaze da je time rijesen problem. I ja fino kupim ventil i namontiram.
Vidjecemo ga ujutru kad se o`ladi
-
Mogao si auto da ostavis okrenut na nizbrdo a sledece ujutro na uzbrdo i probas ujutru ima li iste simptome, ali kad si vec kupio ventil postaje nebitno, ako je ventil dobar.
Da vidimo sta se desava?
-
Opet ista prica, doduse ne trokira tako dugo. A cudno mi je i ovo, kad verglam sa saugom nece da sastavi, a cim ga vratim upali. Kao da ga gusi!
A juce mi jedan majstor rece da je tako nastelovana pumpa i da ga palim bez sauga.
Djavo ce ga znati
-
Ja bih tu ipak promenio uloske.....
-
Veceras nije trokirao, bio je hladan, ali je malo duze verglao.
A sta mislis da mu malo pomjerim paljenje?
-
Paljenje mu stavi gde treba da bude.
Evo kod mene ima par dana ima slicnih simptoma. Samo moj upali samo ga pipnem bez sauha i sa sauhom svejedno, samo dimi beli dim 1 min. i trokira na oko 1200 do 1500 obrtaja dok se nezagreje.
Nasao sam bosistu u nekom selu kod Mionice, otac mu radio u VW-u. Kod njega je nov ulozak koji mu otac donosi iz Nemacke ( francuski BOSCH ) 20 E. Cuo sam se telefonom, ali trenutno nema ulozaka, pa cu za koji dan kad mu stigne otac otici da pregledam i izmenjam sta nevalja. Kad zavrsim videcemo kako ce da radi.
-
U mene je i motor malo nacet, pa nije ni cudo sto duze vergla.
Obavezno javi sta si uradio!
-
Probao sam i ja sa sauhom. posto ga inace nikad nekoristim, i skoro da netrokira, ali neka od dizni je garant posto cujem neki zvuk kao da cvrkne kad ga upalim hladnog. Koliko sam ja slusao tipujem da je druga ili treca, ali videcemo "dogodine" kad odem do majstora, nece mu stici ulosci pre.
-
Samo da se javim, nisam zaboravio, nego nemogu da nahvatam bosistu, praznici....
-
Nevredi, nikako nisam uspeo da odem kod bosiste, jednom nisu stigli ulosci, drugi put sacekaj da prodje Nova godina, treci sacekj pa po Bozicu u guzvi sam, posle Bozica se nejavlja na telefon.......
Zato sam u medjuvremenu malo analizirao situaciju i sinoc pomerio pumpu jos malo na ranije tako da sad radi odlicno, netrokira i nedimi, a i ako bude dimio platio sam ekolosku taksu sad uz registraciju pa mogu da dimim do mile volje
Dok mi je bio komparater na pumpi malo sam analizirao sta se tu desava i primetio sledece:
-Kada se povuce cok on pomera pumpu na ranije jos oko 3 desete mm, ako vam je nastelovano preterano rano paljenje cok nece reagovati.
-Od donje mrtve tacke pumpe(DMT) hod je oko 2.2 mm. Po knjizi pumpa treba da dodje na 0.90 mm od DMT kada klip dodje u svoju gornju mrtvu tacku, to jest kada vam se poklopi zarez na zamajcu. Medjutim to vazi za novu pumpu i nove dizne, tako da na starijim motorima pumpa treba jos palo da ide napred, zavisno od stanja pumpe i dizni za svaki motor razlicito, mora malo da se eksperimentise dok se nenadje prava mera .Kod mene je trenutno 1.1 mm posle DMT pumpe i zadovoljan sam kako se auto ponasa.
Najlakse je da probate sa razlicitim polozajima sauha ili coka koji pomera paljenje 0.3 mm napred, da bi lakse ocenili koliko treba pomerati pumpu. Na primer ako vam auto dobro pali i lepo radi, dobro ide sa dve trecine povucenim sauhom znaci treba pumpu pomeriti jos za 0.2 mm ka motoru da bi auto dobro radio i bez sauha.
Nadam se da ce ovo nekom biti od koristi
-
E svaka cast, puno ti hvala!
Pokusao sam ja da rijesim to sa paljenjem, ali svi majstori kod kojih sam isao kazu da je dobro paljenje jer je pumpa dobro "uzubljena"-zarez na pumpi se poklapa sa onim na motoru, ali kao sto ti kazes nije to nova pumpa, niti nov motor pa da to bude mjerilo.
Moracu i ja malo eksperimentisati, nista dok covjek ne uzme stvar u svoje ruke...
Uzecu od rodjaka komparater i verglaj...ma ima da ga nastelujem da pjeva!
-
Uffff, zarez na pumpi se poklapa sa onim na motoru u svakom slucaju ali videces koliko komparater pomeri kazaljku na malo mrdanje pumpe. Sve je to u zoni zareza milimetar tamo-ovamo...
-
Danas sam nesto cackao oko pumpe i nisam mogao da je pomjerim-odvrnuo sam onaj saraf ispod pumpe sa desne strane na kom se pomjera i ona dva koji drze pumpu i uopste ne mogu da je pomjerim.
Da li to inace ide tako tesko ili treba jos nesto da se otpusti?
-
Gledano od napred sa leve strane tri safa drze pumpu, dva kroz remenicu a jedan sa druge strane, lako ga je odvruti + onaj sa desne strane. Moras malo popustiti i cevi da bi lakse pomerao pumpu.
-
Nisam vidio taj treci, a pretpostavio sam da postoji, a i logicno je...
Sutra cemo vidjeti.
Hvala druze!
-
Pomjerio sam pumpu malo ulijevo (od motora ka vani-gledajuci auto sprijeda) i sad je otprilike na sredini njene putanje i sta se desava-sada bolje pali i to pod saugom (sto ranije nije moglo),cini mi se da malo slabije ide,ali jos uvijek malo trokira i dimi kad je hladan (oko 1-2 min). Da li da pomjerim jos malo ka vani ili prema motoru?
-
Prema motoru je ranije, a ka napred kao sto si ti pomerio kako sam zakljucio je kasnije, zato losije i ide.
Moras naci najpovoljiju tacku.....
-
Sad mnogo mirnije radi kad je zagrijan i manje je bucan, ali slabije ide. Sta mislis da mu malo pojacam dozu na onom sarafu sa desne strane? Valjda ce bolje ici!?
-
Ajd malo da se umijesam i ja,,,, to sto losije pali sa sauhom je normalno ako je pumpa u predpaljenju, sam sauh u stvari je poluga koja totira pumpu za 2,5 stepeni u predpaljenje, i ako je vec sama pumpa pomjerena za jedno 2 stepena to mu je previse,,,,
najbolje je ako imas nekoga ko ima komparater da odvrnes onaj sraf koji se nalazi u sredini izmedju cijevi visokog pritiska, nuliras pumpu i podesis je na 93 stota u predpaljenje,,,to je optimalno,,,
ako nemas onda od oka,,,od prilike onaj zarez sto imas na limu koji centrira zupcanik, i zarez na pumpi sa strane pumpe treba da budu takvi da pumpa ide jedno pola mm ka farovima. i povedi racuna kad pomijeras pumpu da je vratis u ravan da ti zupcasti ne bi bjezao sa zupcanika, mora da stoji ravno i kad je motor upaljen,,,ako bjezi, to podesi prekok 4 srafa koji se nalazi na desnom kraju ispod pumpe
inace to sto torokira i dimi je zbog loseg nalijeganja ventila,,,i dok je ladan oce da stuca izmedju 1500 i 2000 rpm, kao da lupne nesto u motoru,,imao sam isti problem, ali nije strasno
Ajd pa javi sta si uradio
eh da , ako budes cackao srafove za protok goriva, dobices potrosnju benzinca, a snagu turbodizela,,,,pa vidi dal se isplati
-
Pa bas sam je tako i podesio,oko 0.5-1mm od zareza prema farovima i mirnije radi,a kad sam kupio auto bilo je podeseno na oko 1cm prema motoru i puno je trosio.
A to sto se tice ventila,mogu li se oni nastelovati da se to ne desava? (motor je od mk1)
-
nazalost,,,,ne moze,,,stelovanje ventila i kod mk1 koji nije imao hidropodizace se vrsi samo da ne bi zvecali,,,ovo sto trokira je kada ventil ne nalijeze dobro na sjediste ventila i jedino rjesenje je da se obrade ventili i sjedista ventila, sto te kosta oko 2000 din u masinskoj radionici, ili kompletna obrada glave sa zamjenom ventila je oko 5000-6000 u MR-u, tu ide jos dihtung od 1000 din i problem ce biti rijesen,,,,,samo sto ces onda vjerovarno pozeljeti da zamijenis i karike i letece lezajeve kad vec otvaras motor, a to ce da te kosta ukupno oko 12-13 ooo dinara, bez ruku,,,mada eto ako budes odlucio za to,,,pomoci cu ti da to rijesis, da ne placas majstora,,,jedan dan rasklopimo motor, sutradan ga sklopimo,zbog obrade glave, samo nadji neki kanal i sredicemo ga
-
E hvala ti na pomoci, kao sto si rekao ako ga otvorim onda cu sve uraditi, ali nesto se kanim odavno, puno sam ulozio u njega, a taj motor je `84.g., a mozda odlucim i da ga prodam. A sta mislis da li moze biti pumpa u pitanju sto trokira dok se ne zagrije? Neko mi rece da je i to moguce.
Sa ovim dizelima samo problemi, prije ovog sam imao 1.6TD i tu sam se tek namucio,jos bio neiskusan sa dizelima. Ma benz.je svetinja-sipaj i vozi,a ovde-sipaj,popravljaj,steluj i posle svega ti dodje da ga zapalis.
-
Sve zavisi od stanja u kome je automobil, tako da i benzinac i dizel mogu da budu sipaj i vozi ali i zapusteni pa mora da se intervenise.
@ DANDY
Slazem sa sa tvojim konstatacijama, osim da su u pitanju ventili. Kod mene je nova glava, znaci nova sedista verntila i vodjice i novi ventili pa je umeo da trokira 1 min. dok se nezagreje dok nisam namestio pumpu u pravi polozaj.Sada nema tih problema.
Generalno u pravu si da moze da trokira i zbog loseg naleganja ventila, ali mislim da su u njegovom slucaju problem dizne i precizno zupcenje pumpe.
U svakom slucaju ako si za to raspolozen podrzavam sredjivanje glave i zamenu karika i lezajeva, samo u tom slucaju obavezno pored frezovanja sedista ventila iliti siceva promeni vodjice ventila, ventile, obrusi glavu i naravno nove gumice. Nije nista skupo, a posle servisa odrazice se na bolju vucu i manju potrsnju.
-
SLazemo se kolega, paljenje na pocetku, jer da je pumpa lose uzupcena ne bi golf nikad upalio, probao sam mnogo puta, i nema boga da sastavi,,,
Onda dizne,,,,mada kad neka ode od njih potrosnja postane katastrofalno velika ili stalno trokira,,,tako da to za sada odbacujemo
Iskreno druze, ako je motor 84 god,,,stvarno je vrijeme da ga zamijenis,,,da te sad ne podsticem na kriminal, pa cu ti reci da je legalno carinjenje motora oko 100-150e,,,nadjes nekog nadrkanog tdi 92 god, mislim da nisu vise od 400-500 e,,,,
e sad da li vrijedi to sve uloziti u auto, vidi,,,,ja bi to prodao i uzeo nesto drugo,,,
eh kad rece benzinac,,,,kod dizela postoje boljke, pumpa dizne i grijaci,,,i jako rijetko se ispoljavaju ako je motor bar jednom mjesecno imao cast da ugleda lice vlasnika koji mu provjeri ulje vodu i dr,,,i velika boljka ako su ko moj drugar uzeo golfa, vozio 2(zamislite dvije) godine, zakucao mu motor, i kad su ga pitali kad je mijenjao ulje,,,,on je konstatovao da je dobio neku karticu na kojoj je nesto pisalo za ulje,,ali je izgubio, pa nije htio da ceprka nista, tragedija....haubu nije otvorio.
A problemi sa benzincima, uh, kablovi svjecice razvodna kapa , raz ruka, platine, bobina, svjecice, karburator, haos,,,,,njih kako god odrzavali uvijek znaju da iznenade sa po nekom gluposti
-
Sta mislis da ja njemu roknem onaj aditiv za ciscenje sistema,ko zna mozda proradi?!? A otici cu ovih dana ponovo da provjerim dizne (dok su jos pod garancijom).
Razne varijante su mi u glavi,ali ovde su motori strasno skupi,jedino da trazim u BiH,mada ne znam da li to sve vrijedi. Samo da prodje zima,mislio sam naci nekog dobrog GTI-ja,pa mu ubaciti dobar TD.
Vozio sam 7 godina mk2 1.6B i nikad me nije iznervirao kao ova kanta,a jedini problem je bio automatski saug (to im je boljka),a ostalo sve funkcionisalo odlicno (a bio je `85g.)
-
aditiv je bacanje para,,,nema koji nisam probao, i ja sam mislio da to necem vrijedi, ali jok,,,,nista, jedino sto vrijedi je onaj castrola diesel aditiv ali samo protiv smrzavanja nafte...ostalo jok
ma to ti je haoticno sranje, predpostavljam da je na bih table, i tamo su uveli papirologije masu i jako je tesko uvesti motor, i tamo.
Najbolje rjesenje je malo to prepakovati, ali necu o tome ovdje,
ostale varijante su malo skuplje, mnooogo skuplje, ali ajd preko PM cemo se raspricati
-
Opet sam malo pomjerao pumpu i sad je 2-3mm od zareza prema motoru i dobro pali i dobro ide,ali vise trosi i malo vise dimi u voznji (crn dim)-doduse po malo i duva na cepu. Da li bi sad trebalo malo stelovati protok goriva na onom sarafu sa strane?
-
E to ti je ranije paljenje, nadam se da nisi preterao, reguje li na sauh?
Probaj malo da smanjis naftu, samo pazi osetljivo je nemoj mnogo zaokretati. Cetvrt kruga je velika reakcija.
U smeru kazaljke na satu, tj. desnom, povecava kolicinu nafte, a u smeru suprotno kazaljci na satu, tj. levom, smanjuje kolicinu nafte.
-
Ne reaguje saug,ali ovako se najbolje ponasa,probao sam razne polozaje.
Kad reaguje,onda vise trokira.
Podesio sam juce i protok, ali je obrnuto-u smijeru kazaljke na satu (kad se saraf zavrce) povecava kolicinu nafte. Sad ne dimi uopste,a ide solidno.
-
Ako ti tako odgovara uzivaj, ali si verovatno preterao na rano kad nereaguje sauh.
Kakva je sad potrosnja?
-
Cini mi se da je manja,ali nisam ga jos testirao. Nasucu onaj aditiv za ciscenje dizni i pumpe, iako nesto ne vjerujem u to, ali eto da probam.
-
ma kod tih motora od mk1 ta poluga za sauh nikad ije ni reagovala, ona nemataj dio koji povecava ubrizgavanje goriva vec samo zakrece moment paljenja, tako da se to po broju obrtaja i ne osjeti, inace, te pumpe su se jako lose pokazale, i zato su i osavremenjene vec sa 85-tim godistem.
ne znam sta da ti kazem, ma u stvari vozi ti to dok ide, pa posle nesto drugo, nek dimi koliko mu volja,,,,ozbiljno, sd alo kad razmislim, stavrno ne mozes puno toga da uradis, a kostace te poprilicno, da sad mijenjas pumpu, i ostalo ne isplati se....
-
Sad je potrosnja oko 7,5l/100km gradske voznje. Da li je to mnogo?
Doduse, s obzirom na godine i nije lose.