VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: kornjas April 29, 2012, 10:50:17 posle podne
-
Pozz svima.promjenio sam ulje u ručnom mjenjaču na svom golfu 1.9 tdi PD 74 kW. Izlio sam na donjem imbusu oko 1.7 L ulja, a ulio s prednje strane gore također na imbusu velikom otprilike toliko i više nije moglo stati jer se počelo prelijevati. Prema autodati u taj mjenjač stane oko 2.3 L ulja pa mi nije jasno kako nisam uspio više da nalijem? :huh: Strah me da ne bi nastao neki problem zbog manjka ulja
-
moraš da napraviš nagib u kontra smer od čepa i stače
-
Može li ga onda viška biti, šteti li to ičemu?
-
Ulje se sipa na ravnom dok ne pocne da preliva na otvor gde se sipa. Za podatak o kolicini proveri malo bolje model menjaca. Od viska ulja mogu stradati semerinzi na menjacu
-
bas tako,cekao sam da to neko drugi kaze.
-
A sto si ga menjao? jel si imao neki problem ili onako, preventivno. Jel se oseca razlika u voznji... Koje ulje si sipao?
Poz.... Ja se razmisljam da zamenim. Auto je 1998. god. mislim da nikad nije menjano. Iako VW ne predvidja zamenu, mislim da ne moze da skodi. Meni je motor 1,6 SR benzin, manuelni menjac sa 5 brzina. Koliko bi trebalo ulja? Oko 2 l sigurno. Nije nesto mnogo skupo. Pa me zanima da li je isplativa investicija?
-
Ako nemaš problema ne menjaj...ni jedno koje kupiš nije kvaliteta fabričkog..
-
A zasto onda da ne mijenjamo ulje u motoru, kocnicama, servu . . , jer ni jedno nije kvaliteta fabrickog. , je li. .? Svako ulje vremenom stari, upija vlagu, gubi viskoznost i treba ga mijenjati. .
-
Meni je u Golfa 4 stalo tacno 2 litra motul gear 300 tako nesto ne sjecam se davno je to bilo ;) a to da se ne mijenja to macku o rep
-
Ako nemaš problema ne menjaj...ni jedno koje kupiš nije kvaliteta fabričkog..
Svako ulje ima svoj viskozitet koji sa vremenom slabi i ulje gubi svoja svojstva. Tako da se sa vremenom mora menjati i u menjacu, u servo uredjaju volana, kocnicama itd. itd.
-
Ja napisah iz ličnog iskustva,nije sveto pismo moje mišljenje,ne mora ga niko slušati ;)...a što se tiče poređenja sa servo i motornim uljem,kočionom tečnošću (nije ulje) nije adekvatno...na mnogim kolima u servisnim knjžicama i ne piše da se menja ulje,dok su intervali za ostale tečnosti navedeni,na nekim kolima nema čak ni čepa za ispuštanje ulja...
-
Meni je u Golfa 4 stalo tacno 2 litra motul gear 300 tako nesto ne sjecam se davno je to bilo ;) a to da se ne mijenja to macku o rep
A sto si ga menjao tada? Jel si primetio neku promenu u voznji?
-
Nije bilo razlike,a to da se ne mijenja ulje u menjac to su babske price svako ulje koje postoji mora da se mijenja (makar ja tako radim) volim da mi je sve novo i pod konac mahac
-
andrija moj a trojka je presla 330 000 sa fabrickim uljem u menjacu ,menjac radi kao sat nikad kvrcnuo nije,a imao sam prilike da cujem od ljudi da od kako su zamenili ulje u menjacu ponekad kvrcne.nekazem da netreba menjati jer neznam sto posto,al zato znam nesto drugo a toje da ja necu da menjam.
-
Neka svako radi kao sto misli da treba mahac na moj menjac je bilo malo vise opterecenja nego na tvoj nije lako bilo 200ks izdrzat big_boss jos krvnik za volanom lollol
-
Pozdrav svima,voleo bih da mi neko razotkrije misteriju oko promene ulja u menjacu. Radi se o golfu 5 1.9tdi dpf 2007god,kako se na malom broju obrtaja cuo menjac u 5 i 6 brzini i to zvuk kao neko blago pištanje,otisao sam kod majstora koji je predlozio da se prvo proba sa promenom ulja,sipali smo motul sae 75w 90,stalo je 2l i to jedva uz pomoc naginjanja auta unazad,pise da staje 2.1 ili 2.3l,nakon toga auto se vise ne cuje u 6 brzini ali se u 5 i dalje cuje zvuk. Takodje smo dodali i aditiv za menjace u ulje. Priblem je sto se sada teze saltuje,tj kao da zakacinje npr i malo vise zateze rucica kod promene brzina pa me zanima gde sam pogresio i da li sam trebao neko drugo ulje da odaberem,koje fabrika sipa u prvoj ugradnji?
-
Nisam stručnjak za to, ali zašto ste naginjali auto? Pretpostavljam da se kod MK5 menja isto kao kod starijih modela, na ravnom, dok ne počne da preliva. Drugo, i taj aditiv ima neku zapreminu, pa to koliko mu je zapremina toliko manje ulja stane. Treće, meni se desilo da kad sam promenio ulje, kad je zima teže se šaltalo... Stavljeno malo bolje ulje i sve normalno i na -20. Motul nije krš ali, možda si trebao ići na oriđiđi.... U Etki za tvoj auto sa 6 brzina ima dve vrste ulja, mislim, dva kataloška broja, e sad zamensko je verovatno jedno za oba....
-
nisam siguran ali mislim da su vecinom(da nekazem svi) vw menjaci malo bucniji (naravno moje misljenje ) , inace ja sam zamenio jedan koji se ,,cuo,, i malo teze saltao (u kojem sam cak dva puta menjao ulje), ali i ovaj drugi se ponekad ,,cuje,, dobro se salta , i vise ne razmisljam samo vozim godinu i po vec (inace ulje u njemu nisam menjao, kupio ga polovnog i samo ugradio i vozi) , moj savet je svakome da prvo malo ispusti ulja iz menjaca ( 100-200 ml) pa vidi kakvo je ulje , ako se zuti ili crveni ne dirati vec samo doliti po potrebi , a u koliko je sivo ili na CRNO i ima opiljaka zameniti ulje u menjacu
-
Kad smo ispustili ulje je bilo zuto,i ja mislis sad da je bolje da ga nisam ni menjao.. a nije stalo ni litar dok nije nakrenuli auto tako da bi onda bilo bas malo da je bio u horizontali,aditiv je 20ml samo liqui moly. Inace je iz njega izaslo oko 1.8l. A kakvo je swag ulje?
-
djubre od ulja
@delpo ispustis malo ulja da bi video koje je boje? blink
Ulje u menjacu se najnormalnije menja,kao i sva druga ulja
-
I da sam sipao manje za 200-300ml valjda ne bi trebalo da pravi problem,koliko sam citao bitno je da nema vise...a ako je i motul los onda ne znam koje menjacko ulje da sipam
-
Paja, tebi u auto ide 75w-80 API GL-5 (osim ako je menjac 0A4, onda 75W API GL-4)
U menjac 0A4 ide 1.7-1.9 litara, a u 02S 1.9-2.1l
Ovo su ti podaci iz AutoDate
A sto se tice toga koje ulje, Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W (vrhunsko ulje!!),
ako je 75w-80 varijanta onda Titan Sintofluid SAE 75W-80
Mada u ETKA-i pise da ide VW G 052 171 A2, a to je ustvari ulje 75W, ovo prvo od Fuchs.. Ono ispunjava taj VW standard
-
ako ti se cuje u odredjenoj brzini menjac,i posle promene,onda nema veze sa uljem,mozes da sipas koje god hoces.Meni se cuo u rikvercu,sipao originalno,culo se I dalje.
U pitanju je bio zupcanik I ogrlica rikverca.
ako ti je menjac 6 brzina,bez synchro,ovo ulje ide G 070 726 A2
-
Hvala na pomoci,i ja mislim da nije do ulja al sam promenom ulja dobio jos veci priblem jer je menjac pre zamene bio dosta meksi,inace je 6brzina i mozda je problem sto sam sipao 75w 90 umesto 75w 80...gde ima.da se uzme fuchs? I ko radi menjace dobro?
-
....
ako ti je menjac 6 brzina,bez synchro,ovo ulje ide G 070 726 A2
Upravo i taj standard ispunjava Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W
Evo koje sve ispunjava:
G 052 512 A2
G 070 726 A2
G 052 726 A2
G 052 171 A1/A2
G 052 178 A2
G 055 726 A2 / G 060 726 A2
-
Paja, znas kako je najbolje, da bi bio siguran koje ulje si trebao da sipas..
Pogledas na nalepnici u gepeku (PR codes) izmedju ostalog se nalazi oznaka motora (zuto) i menjaca (crveno) pa napisi ovde i ja cu ti pogledati u ETKA-i
(http://www.dodaj.rs/f/15/cK/3uXT4xX7/pr-codes.jpg)
-
Motor.je bls a menjac izgleda da je JYJ,ako nije taj onda cu slikati celu nalepnicu...
-
G 052 171 A2, staje ti 2.1 lit
-
Upravo tako, a to je ustvari ulje 75W
(Npr. Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W)
I velika je razlika izmedju 75w i 75w-80, zato ti se verovatno i teze salta, jer je gusce to sto si sipao..
-
ne zaboravite i da je sipao aditiv, koji je gust
-
Ovaj motul nema na sajtu tu specifikaciju G 052,tj nema uooste specifikaciju nigde...a aditiv jeste mali ali je bas zagustio i obojio u sivo ulje,to sam video. Znaci samo 75w bez daljeg 80 ili 90 iako to 80 pise npr za neka ulja kao ponudjeno?
-
Samo 75W
Evo ovako izgleda Fuchs
(http://www.ulei-sua.com/files/product/original/fuchs-titan-sintofluid-fe-sae-75w-gl-4-mtf-full-synthetic-1l-580.jpg)
A ovde pise koje sve VW standarde ispunjava:
(http://img09.olx.ua/images_slandocomua/104610021_4_644x461_transmissionnoe-maslo-titan-sintofluid-fe-sae-75w-transport.jpg)
-
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?Lang=eng (http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?Lang=eng)
Moze biti od koristi.
-
ja sam u Valjevu u servisu koji radi skodu i vw otisao da zamenim ulje u menjacu.oni mi ponudili valvolin ili castrol. ja izabrao castrol. tek posle na racunu sam video da je rec o castrol taf-x 75-90. bez obzira na tu gradaciju ja nisam primetio apsolutno nikakvu razliku kao da nisam menjao.
sta moze da izazove ova gradacija ulja?
-
Kapiram,ima i swag samo 75w. Samo sto bih ja fucsh ali ga nema bukvalno nigde u prodaji kod nas...
-
Ovlasceni distributeri Fuchs ulja
http://www.fuchs-maziva.hr/distributeri.asp (http://www.fuchs-maziva.hr/distributeri.asp)
A ima jos proguglaj, naci ces..
-
Hvala Aco. 726 A2 ima i swag i febi,a u Autokomercu je litar originalnog 3500din lollol veoma je mali izbor za tu specifikaciju a ja cu voziti jos neko vreme dok ne sredim zujanje u menjacu i onda cu sipati novo ulje.
-
Jesi li u ovlascenom pitao za G 052 171 A2?
Nesto mi to mnogo skupo..
-
ima fusch u bg u, ja uzimao za golfa titan 75w, sa postarinom me izaslo oko 2500 dve litre ulja, samo moras prvo da uplatis njima i cekas dan dva da im legnu pare i oni kad prime uplatu salju na adresu koju im ti kazes u razgovoru, sve preko telefona obavis
-
mislim da se firma zove HARCO doo, nadji na netu imaju web adresu i nazovi, ako pozoves na mob javice ti se lik, Srdjan se zove i sa njim se sve dogovoris
-
Ja sam sipao castrol 75-90,a pre toga originalno,nema nikakve razlike u voznji niti se cuje menjac. Majstor za menjace mi je rekao da slobodno sipam 75-90
-
U Autokomercu ti traze broj sasije pa su mi preko njega nasli koliko kosta za moj auto,a Harco samnzvao na fiksni pa su mi rekli da ne porucuju ako je mala porudzbina. Probacu na mobilni da pozovem
-
Samo da javim da sam poslusao za Fucsh titan sintofluid 75w,menjac se saltuje mnogo lakse,znaci ipak da je razlika u odnosu na onaj motul 75w-90. Mada glavni problem pete i seste brzine i dalje nisam resio,i dalje se cuje pistanje tako da ce ako se bude pojacavalo da bude majstor1
-
E odlicno.. Aj samo napisi gde si kupio ulje, koja je cena..
-
Bojan se zove decko,radi u "Mika Zemun". 0631182439 a kosta 900din litar ulja.
-
I na kraju citajuci ne znam dal sam kupio dobro ulje za menjac.Uzeo sam SWAG 10 92 1829 SAE 75W GL4 trazio sam originalno ali su mi rekli da je to to u stvari u kit komercu
to je za golf 4 1.6 16v 77kw 5 brzina manuelni.Samo recite dal da ga prospem u vc solju ili da ga sipam u menjac?
-
I ja planiram da promenim ulje u menjacu. Golf 4 tdi 66kw i majstor mi je preporucio isto to ulje. Da li neko zna da li je dobro?
-
Slobodno ljevajte to.
Ja sam u 6 brzina mjenjač sipao 75W, ali Ravenol i prezadovoljan sam i sa jednim i sa drugim autom.
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
-
Mene zanima da li je swag ok ulje za menjac?
-
Pozdrav svima. Da ne otvaram novu temu, postavio bih pitanje ovde, nadam se da ne smeta. Koje ulje predlazete za menjacu kod Golfa 2 1,3 benzinac, menjac 5 brzina i koliko ulja stanje u njemu ? Hteo bih da zamenim, kod mene je preslo 50.000 km , prethodno ne znam kod bivseg vlasnika. Veliki pozdrav iz Makedonije clap
-
75w85 Gl4
-
Hvala puno clap
-
(https://i.postimg.cc/Dw3PpqPQ/20180716-181020.jpg) (https://postimg.cc/3d9Gd06W)
Ovo ti je za g2 iz knjige baš... Sae 80 gl 4 ili 75w90 g50 (vw 501.50) gl 4+
-
Zamenio sam ulje u menjacu, sipano swag 75-90. One price da se ulje u menjacu nikad ne menja su totalna glupost. Mozda ako auto predje do 200 hiljada km.
Moj auto je presao skoro 400 hiljada i posle zamene kvacila sam cuo da po nekada menjac malo huji kada radi u leru i kada pustim kvacilo. Posle zamene hujanje ne cujem i saltanje je daleko glace, a ulje koje smo istocili iz menjaca je bilo bljuzga. Tako da preporucujem zamenu. Dve litre ulja 2200 din.
-
Zna li iko pouzdano koje ulje ide u menjac od 6 brzina tdi 85kw golf 4 2000 godiste
-
Febi GL4 75W.
Možeš i Ravenol MTF3 75W, ali je Febi bolji jer je mineralno.
-
Da taj ravenol je jedan od rerkih full sinteticko u toj gradaciju i ja sam ga stavio.