VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: dule tdi Maj 24, 2017, 10:49:23 pre podne
-
Pozdrav sviima. Unapred se izvinjavam na opsirnosti ali drugacije nije moguce. Probacu da ne psujem ali sam opasno poizdeo.
U pitanju je golf 4 tdi 66 kw karavan. Kupio sam ga pre 8 godina sa problemom koji se i anas vuce . Uporno krivi diskove. I dosao je sa krivim diskovima.
probacu da budem sto razumniji pa ako neko moze da mi pomogne bio bih mu veoma zahvalan, a valjda ce i ova tema nekom pomoci posto sam naisao na brdo ovakvih tema ali retko gde sam naisao na resenje.
e ovako: posto je auto dosao sa krivim diskovima kulturno odem kod mog majstora i stavimo nove diskove sa novim plocicama. Posle 1500km diskovi tresu...ok, majstor pod garancijom stavi druge...posle oko 2000 km diskovi tresu. VAZNA NAPOMENA": primetio sam tada kada se spustam niz Bubanj potok i lagano kocim diskovi se iskrive. Volan od mirnog krene sve vise da trese..i posle toga nema nazad diskovi tresu...opet majstor promeni diskove pod garancijom. Taj put je cakle isap jer ja nisam mogao pa ne znam sta je sve majstor proveravao. Tada odlucim da vise ne kocim niz bubanj potok lollol
Posle 1000 km osetim da lagano pocinje volan da radi. Tada vec krenem da pizdim i da j...sve po spisku. Bas tada pukne leva poluosovina-JAKO BITNA INFORMACIJA> majstor promeni tu podmaze zglobove vrati sve i ja narednih 70ak hiljada km nisam imao problem. Posle par godina mira dolazi jos jedno kobno brdo-Begaljicko. Prosto sam morao lagano da zakocim i diskovi su se uzasno iskrivili. Mislio sam ajde istrosili se...Opet novi dikovi koji su posle 9000km se iskrivili na gore pomenutom brdu...opet sam morao da prikocim...tada vec krece histerija...moj majstor popizdeo vise sa mnom i kaze stavicu ti textar oni su kvalitetni idi odmah dok su u garanciji iskrivi ako mozes...ja ih iskrivim jednim kocenjem, Naravno niz Begaljicko brdo.
Tada krecem sa citanjem svih mogucih foruma sto nasih sto stranih...I uvek jesdno te isto, Prao si auto dok su bili vreli diskovi-sranje. Iz pouzdanih izvora kazem da je to nemoguce...a i nikada to nisam uradio. Sledece je los kvalitet diskova...opet sranje kako to od toliko proizvodjaca bas se samo meni zadesi da se iskrive posle jednog laganog kocenja na duzoj nizbrdici i pri brzinama vecim od 100. Zatim naidjem na gproblem glavcina i da su neki tako resili problem..malo procesljam i nacem servis koji obradjuje disk direktno na glavcini uz pomoc nekefensi masine..Sve bude idealno nekih 3-4000km i opet iznova...krivo.Onda odem kod jednog dobrog i cenjenog majstora i covek kaze oba prednja lezaja i obe nove glavcine i resices problem. Ja bez pogovora prihvatim iali nisam imao pare za nove diskove nego sam moje obradio..posle toga je odmah malo tresao pa sam opet otisao na pro cut masinu koja je odlicno obradila diskove ali su se pokrivili posle 500km...tu sa, vec digao ruke i odlucio da tako vozim
ali posto je poceo poprilicno da trese krenem iz pocetka. Sve na trapu provereno i zamenjeno..sve moguce kombinacije letnjih i zimskih guma i felni probane. svaki sum sam slusao i pokusavao da nadjem problem
Odem i kod treceg dobrog majstora koji mi ugradi na najpedantniji moguci nacin nove diskove i plocice: ocisti do perfekcije glavcine, naprskaih cinkanim sprejom, sve podmaze odgovarajucim mastima i na kraju tocak zategne kilo kljucem, jer kazu da i nepravilno dotezanje moze da sjebe disk...i posle 500 km ja probam niz bubanj potok i opet protese disk.
e sada vise ne znam sta da radim..imam garanciju ali sta mi znaci to
e sada sta sam ja zapazio Na brzinama preko 100 u volanu se oseca lagana vibracija..Nije do guma jer kao sto sam napomenuo uvek je ista bez obzira koji je set gumai felni na njemu. Drugo i jako bitno kadda sam jednom podigao prednji kraj i ubacio u brzinu i gledao sta sedesava video sam da leva poluosovina gega dok je desna mirna. A upravo taj levi disk se krivi.
Tako da jedino na sta jos mogu da posumnjam je nesto vezano za poluosovinu i da ona na preko 100 km na sat sallje vibracije na glavcinu opa da zato pokrivi disk, jer glavcina u lezaju i kada je nov ima luft do 0,05mm sto je dovoljno da pri stalnim vibracijama napravi sranje.
E sada da li iko ima resenje, a da nije kupi drugi auto ovaj zpali i tpme slicno jer to svakako planiram...Nacitao sam se slicnih problema gde ljudi promene lezajeve i glavcine i diskove i plocice i opet isti k..
Ako se jos neceg setim napisacu i izvinjavam se na opsirnom opisu..Valjda neko razume koliko sam popizdeo
pozdrav i nadam se da ce na kraju teme konacno pisati resenje problema pa da svima pomogne :26
-
Bedak
-
i kod mene su na autu krivi negde sam ih pokrivio pa moram da ihn osim an obradjivanje dok jos uvek ima mesa...
doduse ja sam kod sebe na autu kidao oba zgloba do menjaca i majstori su to skidali menjali tuu u raski ali nisu lepo namestili semeringe pa curka ulje pa sad nesto kontam mozda su se pokrivili diskovi zbog poluosovina i tih ostenjenja sto su nastali,a jos napred imam distancere od po 1cm,pa cu da idem za mesec dana kod nina da mi to sve lepo srede i oteram kola na reglazu sve kako treba...koga jebe...videcemo..
-
Druze, idi na Jajince, pa preko Banjice.
-
A je ste li proveravali klešta pločice i klizače, možda je tu problem, mada sam prvo pomislio na glavčine.
Ja sam pre neke dve nedelje probao abs na kiši sa nezagrejanim kočnicama na "malo" veću brzinu od 100. Sad imam nove diskove :).
-
Druze, idi na Jajince, pa preko Banjice.
to i radim :)
klizaci ocisceni i podmazani sa mascu za klizace...za klesta ne znam sta da kazem. Znam da ne blokiraaju i ne greju disk, da ravnomerno trosi plocice i na tehnickom je na valjcima uvek perfektan
zaboravio sam da kazem i da am i zadnje diskove nove stavio mada to nema veze sa prednjim...
i jos nesto, kada sam ovog puta UZ Begaljicko brdo isao 130 na sat, kada je bio fino opterecen volan je poceo da trese, zato i sumnjam na poluosovinu tj. zglob do menjaca
mada su svi majstori uvereni da poluosovina ne moze da iskrivi disk, kao ni bilo sta vezano za zglobove i poluosovinu
-
Jel imas fabricke felne na njemu? Jel centralna rupa 57,1? Distancere?
-
fabricke alu 15 za leto i fabricke celicne za zimu. Nemam distancere. Sve je fabricki
-
Jel centralna rupa ok?
Promeni i poluosovinu kad si sve izmenjao
-
ok je sve pase fabricki. Cuo sam se sa poslednjim majstorom jako korektnim covekom, rekoa je prvo da stavimo opet novi set na sta sam ja izricaito rekao ne. Rekao sam mu kada sredimo poluosovinu da ne ljulja i kada vise ne bude ima vibraciju u voznji onda novi diskovi...Problem je ljudi sto je sve ovo do sada previse kostalo...bolje da ne znate koliko. Ali kada sam vec sve uradio uradicu jos to
-
Nisi napisao koje si diskove stavljao, po meni, ti textar su krš a po tebi - kvalitetni
-
znam za textar i jurid a koji su kvalitetni nemam pojma. Ali nemoguce da je jedan uvek los a drugi bude perfektno ravan i da 6 kompleta diskova budu nekvalitetni i da se iskrive posle jednog kocenja.
Zaboravio sam da kazem kada rastrese diskove i kada jako zakocim nista ne trese i ne cupka, sa,o pri normlanom kocenju trese
-
Ate i Ferodo nisu losi. Sto se tice obrade diskova to zaboravi, to se ne radi, ustvari radi se, u Africi.
Ne znam da li znas, novim diskovima i plocicama treba neko vreme da legnu, znaci lagano sa kocenjem prvih 400km
-
Kocio sam lagano, samo sto jos nisam mazio kocnice...nije vredelo.
sve sto moze dovesti do krivljenja sam izbegavao
-
Manuelni ili automacki menjac?
-
manuelni
-
Vidjao sam slucajeve gde ljudi kod automackih menjaca na vecim nizbrdicama ne prebace na motorno kocenje pa popale sve napred, tekstarove plocice su previse tvrde za diskove ne znam nisam imao problema, mozda da stavis ate i da pustis da malo motor koci na duzim nizbrdicama, ne drzis konstantno kocnicu vec kocis u prekidima ujedno da se izrepariraju celjusti :)
-
radio sam i to, ali se diskovi svakako iskrive posle nekog vremena. Ovo na dugackoj nizbrdici je samo ubrzan postupak lollol
sad sam posle 500 km osetio da vec ima nesto sitno iako nisam ima dugacka kocenja
-
Kad si montirao sve te nove diskove jesi li proveravao odstupanje diska? koliko baca kad je nov?
Vreo disk i bara ili voda umeju da pokrive diskove . . .
Zavisi i sta si od diskova kupavo . . .
-
Nissam proveravao odstupanje kada je nov...poslednji put sam tazio da premeri i on rece nema potrebe ajde da probamo...i bilo je odlicno
kada budem stavio nove trazicu da premeri
-
ja sam imao slucaj ali je desna poluosovina bila u pitanju. stavili drugu poluosovinu i svim kinetickim zamjenili strane. nakon toga stalo. ali nismo izmjenili toliko setova diskova
-
Ovo mi daje nadu :)
Verovatno cu sledece nedelje zameniti oba zgloba sa leve strane. Samo ne znam da li onda i poluosovinu da stavim drugu ili da probam sa ovom. Jer je on i sa prethodnom krivio, pa zato kapiram da je do zglobova...
-
promjeni i poluosovinu
-
poslusacu beer
-
mozda glupo zvuci,da li ste ocistili glavcinu na koju naleze disk?
-
napisao sam to...ocistili do perfekcije i naprskali tanko sa cinkanim sprejom
-
Kad si montirao sve te nove diskove jesi li proveravao odstupanje diska? koliko baca kad je nov?
Vreo disk i bara ili voda umeju da pokrive diskove . . .
Zavisi i sta si od diskova kupavo . . .
Pimbe, ova prica sa ,,vrelim" diskom i vodom se i meni desila u ovlascenom servisu. Isto to, novi diskovi na Touaregu sva cetri, nove plocice i mali servis 2,5 soma evropskih. Presao 7000km, diskovi krivi. Ja odem u servis i i tu krenu razne teorije zavere, najveca zavera je bila voda hladna i vruci diskovi. A ja imam jedno pitanje samo, to po Vama znaci da kada pada kisa ja nesmem da kocim, zaboga miloga iskrivicu diskove!!! Treba da ugradim neki megafon na auto i da kada je kisa vozim se i pustim neki snimak ili sta vec sa upozorenjem, ljudi ja nesmem da kocim jer cu pokriviti diskove, sklanjajte mi se ispred auta!!!
Dajte ljudi nek mi neko objasni samo kako je te u praksi moguce, u teoriji znam da jeste.
Inace, dok sam trazio reklamaciju u servisu, merili su oni sve tamo sto su mogli da izmere, al volan na 120km/h meni iz ruku je hteo da ispadne na samu pomisao kocenja. Posle mesec dana razgovora sa servisom i prepiske u mail-u, oni su na pretnju da ja skinem te diskove i nosim na ekspertizu zamenili sa novim diskovima i plocicama, ubrzo posle te zamene sam i prodao taj auto, i dalje ne znam sta je novi vlasnik radio.
-
Onda se Igore, krive ne zbog vode vec zbog sira i vojne muzike. A mozda i zbog uticaja misli druga Tita na razvoj obojene metalurgije.
Umeju i u servisu da ugrade bunjak od diskova, tacnije kineske Kaketake ili Bilokake umesto Ate, Lucas ili Trw . . .
Kao sto sam rece da i sam znas za teoriju, krive se zbog nagle promene temperature, posebno se brzo krive kad materijal diskova nije odgovarajuci, tacnije nije u propisanom standardu.
-
A jel onda to dovodi do cinjenice, da kada je napolju kisa, ne sme da se vozi auto a kamoli ne daj Boze koci sa istim?
Ma dajte ljudi, budite malo, al samo malo uverljiviji u tvrdnjama.
Pimbe, nemoj da mislis da ja nesto ovde sad protiv tebe imam, nedaj Boze, nego jednostavno ne mogu da dozvolim, tj ne dozvoljava mi intelekt da poverujem u tu teoriju zavere!
-
nekoliko puta sam menjao diskove,sto prednje,sto zadnje,uvek sam stavljao ate nikad nisam imao problema.
-
I ja sam pre 5000km stavio ate za sad bez greske
Ako su kvalitetni diskovi voda ih nemoze iskriviti sigurno
-
Upravo to hocu i da kazem Cicero, kod mene na autu vec 40 i preko hiljada su ATE Power, i nista im nije. Prava rec je ukoliko su kvalitetni diskovi voda im nemoze nista, ni hladna ni vruca voda.
-
Igore, videh da ti ATE Power imaju one "proreze" po kocionoj povrsini.
Zanima me koliko su duboki? Pri trosenju, koliko dugo traju (vide se) tj. imaju ulogu?
Npr. do pola istrosen disk, da li se vide i dalje?
-
Aco, ti prorezi sluze da bolje odlazi ona prasina od plocica, dubina sta znam, iskreno nikad nisam se zagledao u njih da bi mogao da ti kazem sa sigurnoscu. Do sada sam presao 43K km sa njima, i ima jos "mesa" dosta. Jedina mana im je sto su bucniji malo na kocenju, ostalo po meni je sve veliki plus.
-
Ok, hvala..
Jesu li ti obicne plocice? Koje?
-
ATE obicne, nije bilo keramike za mk7 jbg.
-
Cudi me sa obicnim da se cuje.. Kazu na te diskove keramicke da se cuju.
Inace, na ATE sajtu za te diskove i preporucuju obicne plocice
-
Sta znam, malo vise bruje kad se koci, a plocice su obicne 100%. Trazio sam keramicke u nadi da ce se smanjiti brujanje. Jos malo pa su za zamenu plocice, mislio sam da stavim originalne da vidim kako ce se ponasati.
-
Poslednji majstor koji mi je ugradjivao diskove i dao garanciju je rekao da su na ateovom seminaru za diskove rekli i demonstrirali da kofa sa ledom i vodom polivena preko usijanog diska nije mogla niti moze da iskrivi diskove i da je to cista glupost. Xasto bi to rekao covek koji daje godinu dana garanciju ako vec moze da se vadi na to. Drugo verujem da je retkost da se diskovi krive zbog loseg kvaliteta. Isti majstor je rekao da je nailazio na slicne probleme i da posle menjanja glavcina i lezajeva je stavljao najjeftinije diskove i nije bilo probleam.
Jbg kod mene ocigledno jos nesto drka
-
Isti problem imam sa istim autom 66kw,cuo sam da
je samo kod njih ta mana..promenio sam nekoliko
setova diskova,oba prednja i zadnja kljesta..
zadnje koje sam stavio su ate.plocice takodje i oni se iskrivili posle
par hiljada km..isto se oseca blago podrhtavanje volana
na preko i oko 100 na sat..poluosovine nisam menjao..
skoro da sam digao ruke od resavanje problema,jer niko ne zna sta je tacno u pitanju.. lost006
-
a jeste li razmislili o tome da zamenite lezaj u glavcini , lezaj diktira pravac ;) , kakve veze ima zamena poluosovine sa diskom ?
-
zamenjena oba lezaja i glavcine. Ja sutra idem na reklamaciju. Ako je opet levi menjam oba zgloba i naravno disk. Ako posle toga iskrivi dizem ruke...
kakve veze ima poluosovina, e pa ovako. Kako sam ja mogao da zakljucim po onom sto sam video i prostudirao, kada komparater prislonis na glavcinu i rukom cimas glavcinu ima luft do 0,04mm(kada je i nov lezaj) sto se naravno pod rukom ne oseca..e ako na tim brzinama preko 100 nesto baca ili zglobovi ili poluosovina to je sasvim dovoljno da onda i ceo disk leluja (naravno govorim u stotim delovima mm) i onda pri laganom kocenju iskrivi...
nadam se da je to jer ako nije onda mu j... sve od reda. Kod mene se oseca neka vibracija kada vozim preko 100. mislio sam da je do guma ali isto je i kada rotiram gume i stavim zimske.. Balansiracu i gum za svaki slucaj pa cu javiti sta se desava
i da...podigao sam prednju levu stranu na dizalicu i osigurao da auto ne odleti i ubije nekog i tako zavrteo prvo do 80 i kada pustim gas i izbacim iz brzine po nekada kako tocak usporava volan cimne nekoliko puta. Onda sam ga ubrzao na 120 i izbacio iz brzine i drzao kvaciloi kako je tocak usporavao culo se neko lupkanje...
-
ako mislis na luft kada cimas levo-desno poluosovinu,mora da ima
-
nisam najbolje razumeo na koji luft mislis, ali kada rukom cimam poluosovinu nista ne mrda ni najmanje
-
Bio sam kod majstora. Premerio je diskove. Ovog puta levi je bio odlican(0,02mm), a desni malo kriv (0,07 kada je vruc, kada se malo ohladio 0,05mm i sa spoljne i sa unutrasnje strane), tako da moja filozofiranja o poluosovinama verovatno padaju u vodu. Covek je bio korektan i zamenio diskove i rekao sam mu da ga necu vise smarati ako iskrivi...Jedino sto je pronasao jeste da su rukavci tj. vodjice plocica i to samo donje malo istrosene. Od km i svega ostalog plocice su malo usekle vodjice, ako razumete...pa je on dao predlog da se nabave dobri rukavci, sto opet znaci novi lezajevi i sve u krug sto sam ja odbio. Ako opet iskrivi (a hoce) ili vozim tako ili kupujem sve sa nekog polovnog i prepakujem na moju baraku.. samo mi i dalje nije jasno prosli put desni bio odlican, a levi kriv, a sada obrnuto...da ga j...
-
Koje diskove i koje plocice ste montirali?
-
Ovog puta jeftinija varijanta, textar plocice i neke jeftinije nacional diskove..I pravo da ti kazem teze sam iskrivio ove nacional nego npr.jurid i textar. Ali iskreno sumnjam da je do kvaliteta diskova jer onda bi verovatno oba otisla...a i nacitao sam se ljudi koji su i original stavljali i opet isto
-
Nije mi jasno kako moze da krivi diskove.
Da vozis 4.0 TDI pa i da razumem ali ovako nije mi jasno da se i dalje desava posle svega sto si promenio na autu.
Menjaj majstora i stavi sve od ATE-a.
-
Promenio sam tri majstora, sva trojica dobri majstori i korektni, neko manje neko vise pedantan.. Veruj mi nije ni meni jasno
Sto se tice ate diskova, cuo sam da su najbolji...ali da se ne ponavljam nije do kvaliteta samih diskova...na toj platformi koju nosi golf 4 to je mana, iskrivi i kineske i ate i originalne... a zbog cega to jos nisam otkrio
ako neko bude imao slican problem neka se ne zajebava i stavlja nove delove. Komparater u ruke pa na neki otpad i neka prmeri da li je disk prav, ako jeste skinite komplet sve sa poluosovinama rukavcem i glavcinom i diskom i klestima...Daleko jeftinija varijanta, verujte mi
-
Jel pipaju plocice i diskove kad pustim kocnicu?
-
izvini nisam bas razumeo pitanje
-
Ovo pitanje bi trebalo da se resi jer malo malo pa neko ima problem sa "krivljenjem diskova".
Palo mi je na pamet da se premere diskovi na nekom autu koji ne trese kad koci, moguce da su i na njemu krivi diskovi a ne trese pa bi problem trebalo traziti na drugom mestu :75
-
zato sam ja i raspisao temu, jer sam pronalazio sto po nasim sto po stranim forumima ovaj problem, ali nigde resenje. Neko se javi da je zamenio glavcine i sve i nema ga par meseci i posle se javi sa istim problemom i tu se zavrsava prica.... Eto ja imam komparater mozemo da premerimo :)
-
Koliko je bio kriv najkrivlji disk koji si izbacio?
Možda ne treba tražiti rešenje u krivim diskovima nego u nekim silen blokovima ili tako nešto što prenosi vibracije na auto??
-
Nisam svaki put merio jer od kuma uzimam komparater, a vecina majstora i ne poseduje ovaj alat...siken blokovi su zimus stavljeni, provereno sve u trapu...i svaki najmanji nedostatak u trapu je otklonjen. Da je nesto do trapa odmah bi on tresao.
-
Preseli se u vojvodinu thumbup
-
Opet se iskrivili. Vozio sam jedno dve hiljade km ali sam bas minimalno kocio, trudio sam se da ih sacuvam do mora. I cim sam krenuo na more osetim prvo cupkanje, a zatim i volan pocne da trese...sada vec muski trese. Nisam jos izmerio koji je, ali neko vreme se vozi ovako pa cu sve staviti polovno, od zgloba do menjaca, poluosovine, homokinetickog celog rukavca sa glavcinom diskom i klestima.
e sada pitanje, da li na ovaj tdi od 66kw mogu da se stave komplet delovi od onog od 96kw? Da li to pasuje sraf na sraf, na menjac, viljusku i amortizer?
-
drugacije su glavcine od 90ks i 130 ks,trapovi su isti,a zglobovi do menjaca mislim da nisu isti
-
ja sam mislio ceo rukavac sa glavcinom i diskom i klestima od 131.Zglobovi jesu razliciti samo je pitanje da li mogu da se nasrafe na menjac
-
tako moze, a zglobovi mislim da ne mogu,nisu iste flansne na menjacu koliko me secanje sluzi
-
Ja na službenom Puntu imam isti problem. Čim su mi promenili stare diskove i pločice bilo je ok nekih 250-300km i opet počelo isto. Bio u servisu par dana i ustanovili su da je do pošeg kvaliteta delova... Urađena reglaža trapa, nema lufta nigde, lepo utegnut auto ali diskovi se konstantno krive...
Sent from my HTC Desire 630 dual sim using Tapatalk
-
Ja prosto ne mogu da verujem da je do kvaliteta, jer kod svih majstora kod kojih sam bio i pitao za savet svi ugradjuju to sto je na trzistu i ljudi najnormalnije voze. Nesto je do kola i nije samo problem kod vw nalazio sam i kod bmw-a, forda...nemoguce da niko ne moze da nadje uzrok
-
Pa menjanj majstora
-
Meni ova tema prosto deluje nadrealno.Covek sve izmenja i opet nista nije uradio :(
-
A ja vise ne znam da li da se smejem ili placem. Da sam jedini pa ajde, nego ovakvih slucajeva koliko volis. Realno kada bih otkrio sta je mogao bih da se obogatim lollol
Promenio sam tri majstora i za savet pitao bar jos deset. Svi isto pricaju i urade i opet isto
-
Koje diskove si sve stavljao, tj proizvodjac?
-
Procitao sam temu ali nigde nije napisano da si stavio neke delove od nekog krstenog proizvodjaca. Ljudi te savetuju da stavis ate,trw,ferodo ali ti uporno guras neke jeftinije varijante. Evo da kazem jedno moje iskustvo na mog golfa mk1. Ugradio sam prednje diskove Pagid ali bog zna gde i ko ih stancao. Za oko 20 000 km ravnjaosam 3 puta,nisam nikad bio u situaciju da naglo kocim a i motor mu je 1.6d,kad je napolje kisa neizlazi iz garaze. Puko mi film montirao sam nove diskove i plocice trw i za sad nemam nikakvih problema.
-
Koliko znam textar je kvalitetna marka. A iskreno da izredjam sve proizvodjace i da platim svaki pa nisam lud. Drugo kada sam pokusavao da nadjem resenje video sam da su ljudi stavljali i original i isto se desavalo. Isto tako i sa ate. Iskreno ne mogu da verujem da posle 1000km disk se iskrivi zbog kvaliteta pa da je i od govana. A da drugi bude perfektno ravan... A ove posledne nacional, koji su prilicno jeftini, majstor je ugradio ne zna im se broj i kaze da nije imao reklamaciju, a ja sam ih odmah iskrivio i to dva kompleta. A pricaomi je da je imao slican problem sa pasatom koji je isrivio tri komplta ate diskova. Ako on laze mene i ja lazem vas
-
Pa da nije blokirala kocna celjust? Oseti se rukom ako je toplija felna. Ja sam imao taj problem na kombiju, malom silom plocica dodiruje disk, ali dovoljno da stvara toplotu.
-
Posle duze voznje recimo na auto putu felne i diskovi budu potpuno hladni
-
. A pricaomi je da je imao slican problem sa pasatom koji je isrivio tri komplta ate diskova. Ako on laze mene i ja lazem vas
Moguce
-
Jel ste rastavljali nekad celjusti, poravnjali nosace gde setaju plocice, proverili creva i proverili klizace ili ste samo menjali diskove i cekali da se iskrive? disk se krivi od pregrejavanja ili nagde promene temperature, sta se desava kad se kocnice ugreju blokiraju li?
-
meni je jedan sa renoom dosao,kaze trese kad koci, bio dva puta kod majstora nekog i menjali diskove dva puta.Kaze on meni kupicu ja opet nove al da neiskrivi ponovo. Reko dodji pa cemo videti, on dosao ja nasao uzrok,stavili nove diskove,mada sam mogao i stare da vratim i teraj misko,i nije se vise javljao zbog kocnica
-
A da napises sta je bio uzrok?
-
Tu treba rasturiti,kljesta proveriti sve u njima,gumene cevistaviti nove..I kad se tu slozi sve po ps-u,nei smeo da pokrivi tako brzo,u stvari nikako diskove..E al ima jos nesto ako je abs na autu,moguce je mada ne desava se cesto da sam abs sistem pravi jebu,pa sam blago koci tj aktivira pritisak na celjusti...Pa se diskovi greju u voznji,ovo se moze osetiti u voznji mada i ne mora...Pricao mi drug da je imo takav problem na nekom novijem Opelu...
-
Klesta nisu nikada rastavljena, ali su valjda majstori proveravali. Uglavnom ne blokiraju i ne greju. Nosaci plocica na rukavcu jesu losi, to mi je poslednji majstor i rekao. Vec sam to napisao u nekom prethodnom postu, ali nisam znao da mogu da se poravnjaju, posto mi je majstor rekao da bi morao da menjam ceo rukavac. Sto se tice klizaca ocisceni su i podmazani sa mascu za klizace (ate ili textar), poslednja dva puta je sve podmazano.
meni je jedan sa renoom dosao,kaze trese kad koci, bio dva puta kod majstora nekog i menjali diskove dva puta.Kaze on meni kupicu ja opet nove al da neiskrivi ponovo. Reko dodji pa cemo videti, on dosao ja nasao uzrok,stavili nove diskove,mada sam mogao i stare da vratim i teraj misko,i nije se vise javljao zbog kocnica
Ako zelis podeli sa nama, a ako ne postujem, svako znanje se placa
-
nisam napisao,prosto,glavcina, neko je pre menjao lezaj pa sjebo glavcinu e onda isto jedno niva zadnji dobosi majstor pre mene menjao vise puta dobose reklamirao nove kao nisu dobri,pa stalno koci i greju se tockovi,a on nije ocistio glavcinu da novi dobosi lepo nalegnu,jer su aluminijski kod lade. e onda bila je jedna cetvorka sa alu felnama isto trese , felna gde naleze isto bilo korozije od alu felne,oni skidali tockove a kad su vreacali nisu gledali a nisu se ni zapitali sto su cekicem skidali tocak... ako se jos nesto setim pisacu. Mislim ima bisera svakakvih da se vidi.
-
ja sam glavcine promenio, ali ovo sto pricas o alu felnama i rdji na njima(deo koji naleze na disk) pa o tome sam i ja razmisljao i ima smisla...ocisticu ovih dana posto znam da ima rdje
-
dobro ostruzi I felnu I disk
-
hocu. Imam jedan polovan prav disk pa cu njega staviti da vidim sta ce se desiti da li ce se opet iskriviti.
Jbt ako bude zbog toga...a tacno nikad nisam menjao diskove kada je bila zima i kada sam vozio na celicnim felnama,, samo kada je bio na letnjim.
Surla hvala na pomoci
-
kupi polovne original diskove
Послато са SM-A310F уз помоћ Тапатока
-
https://www.youtube.com/watch?v=-hh-VYFatF0
-
Juce sam skinuo sve cetiri felne i premerio sva cetiri diska. Situacija je sledeca: diskovi su bili hladni i izmedju srafa za tockove i diska je postavljena velika matica koj simulira felnu i dotegnuto sve kilo kljucem. Zaadnji desni je bio malo manje od 0.03mm, zadnji levi manje od 0.04mm. Prednji levi manje od 0.04mm. Prednji desni 0.05mm. Nisam merio unutrasnje strane. Iz ovog sam shvatio da je prednji desni opet problem jer on kada se zagrje sigurno dolazi do 0.07mm, mada ni levi nije najsjajniji. Ocistio sam sve cetiri felne iznutra, onaj deo gde naleze na dsik. Rdje je bilo daleko vise nego sto sam mislio i taacno se vidi na disku gde felna nije lepo nalegla jer je tu voda podlivala i rdjalo je. To se posebno vidi na prednjem desnom disku. I jos sta sam primetio na prednjoj desnoj felni, kada sam osmirglao, na cetvrtini tog unutrasnjeg srca felne ima utisnut trag od fabrickog diska. To je nekad neko pritegao ko sivonja. Postavicu slike pa ce biti jasnije. E sad da li je zbog toga krivio sada mislim da je moguce.
-
(https://s26.postimg.org/69qrrfw6d/20170905_154335.jpg) (http://postimg.org/image/69qrrfw6d/)
(https://s26.postimg.org/8fl2lxzmt/20170905_154341.jpg) (http://postimg.org/image/8fl2lxzmt/)
(https://s26.postimg.org/ri4g8van9/20170905_163500.jpg) (http://postimg.org/image/ri4g8van9/)
ovo je prednji desni disk i alu felna pre i posle smirglanja
i na ovoj osmirglanoj se vidi "otisak od diska", dok je na ostalim ravna povrsian
-
Ti stvarno misliš da trese tih 0,05mm ?
-
Ne mislim, znam, osecam i vidim :)
Napisao sam da sam merio hladne diskove, posto prosli put kada su se iskrivili dok je desni bio vruc pokazivao je 0.07mm, a kada se ohladio 0.05mm.
Sto se slaze sa realnoscu, kada tek krenem sa voznjom prakticno se nista ne oseca i cim se zagreju kocnice na nizim brzinam auto cupka pri kocenjau, a na vecim trese volan.
0.05mm jeste jako malo ali dovoljno
I posle ovog poslednjeg cackanja oko kocnica desni definitivno malo greje. To je sledece sto cu srediti. Pa tek onda obradjujem diskove
-
Moze li sta da se dobije obradom zbog unutrasnjih napona?
-
Ne znam ni sta je to :)
-
Šta god da uradi ne može nikad dobiti apsolutnu nultu toleranciju na strugu... Ja i dalje mislim da je u pitanju nešto drugo. Da li ti auto ima ABS ?
-
Pa ne mora ni da dobije apsolutnu nulu, bitno je da na strugi dobije bazu odakle ce da ravnja, ali ni to nije problem, naveo si da ti je disk kriv 4 stote, radio sam par puta to ravnjanje na strugu i svaki je bio kriv po nekoliko desetih. Mene vise zanima to sto ce posle prvog zesceg grejanja disk opet da dobije na deformaciji indeticno kao prvi put.
-
Auto ima abs ali normalno funkcionise, ne pali se sam od sebe i tako to. Sto se tice obrade nisam mislio na obicnom strugu jer do sada niko nije to iradio dobro. Otisao bih opet na ravnjanje pro cut masinom koji ravnja disk na samoj glavcini. Tako anulira i glavcinu ukoliko je i ona neki stoti deo kriva. Ali to ravnjanje nije ni malo jeftino. Ali bar posle bude ko kad stavim nov disk. Iskreno i mene brine da ce opet islriviti ali sam se zainatio da otkrijem sta je...j...mu mater. Ne postoji nulta tolerancija za disk, prosto je nemoguce ali koliko sam shvatio do 3 stota je idealno. I jos jedna stvar koja mi nikako nije jasna sto vise km napravim po gradu to auto manje trese. Cim odvozam neku relaciju gde se vozi malo vecim brzinama diskovi se dodatno istresu.
-
I mene zanima zasto se to krivi, jer mi je dosta ljudi donosilo te diskove na obradu od golfa 4 , 5, po neki bmw.
-
sve u svemu nikakav zakljucak.Ja sam na golfu 5 imao problem da trese prilikom kocenja.Nakon mesec dana jebavanja ustanovljeno je da jedan klip iz celjusti nije izlazio do kraja samim ti je blago pritiskao plocicu dok su 3 radila normalno,osecaj je bio kao da su svi diskovi krivi pogotovo na malim brzinama.eto da se zna
Послато са SM-A310F уз помоћ Тапатока
-
Evo javljam se sa novim rezultatima. Posle skidanja rdje sa alu felni vozio sam neko vreme tako i primetio da dok vozim na auto putu da je volan daleko mirniji, perfektan pa sam odlucio da stavim stari textar disk koji je bio na desnoj strani i koji je posle desetak hiljada km bio i dalje odlican. Uradim to i probam auto on i dalje cupka. Skinem levi tocak i premerim disk, on sa unutrasnje strane kriv sa spoljasnje prav, da ga j...posto nisam imao vise dobrih diskova odnesem levi textar na obradu (ukoliko smem da izreklamiram majstora rado cu posto je jedini kod koga sam nosio da je obradio disk i da je posle obrade bio prav). Kad sam mopntira premerio sve bilo ok. Merio sam i glavcine obe su manje od 2 stota sto je odlicno.
I posle nekih 900 km osetim da polako pocinje da cupka, pomislim da su vec tripovi ali zaletim ga na preko sto i lagano kocnica ono volan i ceo auto podrhtava. Jeb.... sam mu i oca i majku i sve redom, prosto neverovatno
Da li kojim slucajem vibrecije od loseg kvacila mogu da se prenose na tockove i da se krive. Zaboravio sam da kazem da je ovog puta bio na celicnim felnama i da sam opet srafove zategnuo kilo kljucem, sve po hiruskim standardima i opet isto.
Sada definitivno odustajem i savet za sve kojima posle zamene diskova opet protresu da se ne glupiraju i da ili bace govno pod presu ili ceo trap sa drugog..
-
Rec je o losem kvalitetu zamenskih diskova odnosno metala i kako su obradjeni. Proveriti pri ugradnji kako napisa Pimbe odstupanja. Bare mogu pokriviti i fabricke ako se potrefi kako ne treba.
-
Da se i ja upisem u temu. Golf 4 1.9tdi 74kw pocinje da krivi diskove posle 2000km. Za godinu dana od kad je kod mene promenjene dve garniture prednjih diskova. Auto dosao sa ate,pa tekstar i sad ima neke kineze i svi se krive posle 2000km. Glavcine merene i one su ok,ali izgleda da zurka tek pocinje.
-
Evo i mene...ista meta isto odstojanje.....MK4 TDI 66Kw.....auto kupljen sa krivim diskovima,tresao jezivo dok se koci,zamenim diskove,bude ok neki kratki period pa opet krene....u svemu tome auto krene da mi treska volan i prilikom ubrzavanja i na manjim brzinama,zmenim unutrasnje zglobove,i problem sa treskanjem volana prilikom ubrzanja nestane (jednim delom)...e sad,ono sto je ostalo,treskanje prilikom kocenja je minimalno (skoro pa neprimetno) sa novim setom diskova i plocica (Textar),ali ostalo je blago treskanje volana prilikom ubrzanja sa nekih 100kmh pa do 120kmh,probano sa par setova felni,isti djavo,samo sto je recimo sa 17" izrazenije nego sa 16" i to je ono sto me jako nervira.Znaci cim se pusti gas,treskanje je daleko manje..... Glavcine nisu menjane,jedan homokineticki zglob spoljni promenjen pre god dana zbog lupkanja/kuckanja.....ostatak trapa poprilicno utegnut. Imam i onu vibraciju na papucici kvacila kad je blago pritisnem,moze li ona da bude uzrok tresenja na vecoj brzini kad se ubrzava?
Sta bi mogao biti razlog tresenja volana prilikom ubrzanja na vecim brzinama?Opet homokineticki (spoljni/unutrasnji)? Poluosovine? Vibracija sa kvacila se prenosi nekako na trap?
-
Ja sam pre dvadesetak dana promenio komplet kvacila i odredjene vibracije koje sam osecao na volanu i prilikom voznje su nestale sto je normalno. Diskovi su bili malo krivi nisam ovog puta merio koji je u pitanju. E sad nesto jako cudno putovao sam posle zamene kvacila na Kopaonik auto ljudski natovaren, isao sam preko Kraljeva i dolinom jorgovana sam vozio 80-90 pa kocnica i sve tako i kocnice gotovo da nisu tresle, ne znam kako. Jutros sam malo vozio auto oseca se cupkanje ali minimalno. Jedna stvar koju sam primetio svaki put posto su tockovi skidani pa ponovo vracani kao da je manje tresao. I jos jedna bitna stvar poslednjih nekoliko puta kada sam skidao tockove srafovi su zatezani kilo kljucem, ali kada sam odvrtao srafove uvek su neki bili jace stegnuti, a neki slabije, kao da u toku voznje po neki sraf postepeno popusta u toku odredjenog vremena, a to lako moze dovesti do krivljenja diskova.
Cvele i Sinda jel su vasa kociona klesta FS III?
Sinda i ja sam sumnjao na zglobove i poluosovine i kvacilo i na sve sam bre sumnjao ali sam polako jedno po jedno otklanjao. Kada budem stavljao letnje gume premericu opet diskove i ako je desni i dalje prav onda odbacujem zglobove i poluosovine.
Sto se tice prenosenja vibracija sa kvacila i to verujem da je moguce. Pre menjanja kvacila vibracije na tocku kada auto radi u leru su bile bas velike i to se osecalo kada se pipne tocak. Drugo posmatrao sam takodje u leru kako skakuce cela poluosovina od igranja motora. Sada svega toga nema i vibracije na volanu su daleko manje, cak imam osecaj ko da sam i amortizere promenio koliko je sve mekse i sa manje vibracija/ A i promenio sam kosku-nosac
Nisam jos otkrio da li se krive samo kod golfova koji imaju ova FS III klesta ili se desava i kod verzija sa jacim kocnicama (oni od 131ks).
-
Trebalo bi neko sa foruma ko je dokon, a kome ne tresu kocnice, da premeri diskove. Mozda uzrok tih vibracija nije u krivim diskovima.
Plocica u sustini prilikom kocenja "premazuje" disk slojem koji stvara vece trenje izmedju diska i plocice pa se tako i disk manje trosi, pored toga sto je kocnica bolja:
When a brake pad heats up due to contact with the rotor, it transfers small amounts of its friction material onto the disc, leaving a dull grey coating on it. The brake pad and disc (both now having the friction material), then "stick" to each other, providing the friction that stops the vehicle.
Kada plocica iz nekog razloga to ne uradi kako treba, trenje na razlicitim povrsinama diska nije jednako. Na malim brzinama (5-6km/h) kocnica "ljulja" auto, na vecim - javljaju se vibracije.
Zbog cega se desava da plocica to ne uradi kako treba - ne znam. Mogu samo da nagadjam. Losi delovi ili mozda lose razradjene kocnice
-
Ja sam merio diskove komparaterom i da krivi su, merio je i majstor i izmerio iste vrednosti. Merio sam tako sto sam izmedju srafa i diska postavio velike matice da glume felnu i stegao kilo kljucem i premerio i tvrdim da sve preko 0,04mm ljulja i trese. Kod ortaka je bilo sledece, auto malo ljulja i trese izmerimo predenje diskove oni 0.02.. takoreci idealni. zadnji krivi. Promeni zadnje auto opet cupka i trese malo volan. Ode kod nekog majstora koji mu promeni neke bolcne i kaze nema vise tresenja. Nemam pojma o cemu se radi, a u pitanju je tojota avensis 2006.
Jos da dodam uvek merim i spoljasnju i unutrasnju stranu diska i poslednji put je spoljasnja bila dobra, a utrasnja kriva. Kako ne znam.
-
4 stote na disku sljulja i oseca se? :9
-
Da. Jer tih cetiri stota kad se disk zagrje lako budu i 0.05 i jace. Sto su diskovi topliji metal se vise siri i vise se oseca. Kad sam letos isao na reklamaciju disk je bio vruc i majstor izmerio 0.07, posle 15 min kada se ohladio pokazao je 0.05mm
-
Ja sam pre dvadesetak dana promenio komplet kvacila i odredjene vibracije koje sam osecao na volanu i prilikom voznje su nestale sto je normalno. Diskovi su bili malo krivi nisam ovog puta merio koji je u pitanju. E sad nesto jako cudno putovao sam posle zamene kvacila na Kopaonik auto ljudski natovaren, isao sam preko Kraljeva i dolinom jorgovana sam vozio 80-90 pa kocnica i sve tako i kocnice gotovo da nisu tresle, ne znam kako. Jutros sam malo vozio auto oseca se cupkanje ali minimalno. Jedna stvar koju sam primetio svaki put posto su tockovi skidani pa ponovo vracani kao da je manje tresao. I jos jedna bitna stvar poslednjih nekoliko puta kada sam skidao tockove srafovi su zatezani kilo kljucem, ali kada sam odvrtao srafove uvek su neki bili jace stegnuti, a neki slabije, kao da u toku voznje po neki sraf postepeno popusta u toku odredjenog vremena, a to lako moze dovesti do krivljenja diskova.
Cvele i Sinda jel su vasa kociona klesta FS III?
Sinda i ja sam sumnjao na zglobove i poluosovine i kvacilo i na sve sam bre sumnjao ali sam polako jedno po jedno otklanjao. Kada budem stavljao letnje gume premericu opet diskove i ako je desni i dalje prav onda odbacujem zglobove i poluosovine.
Sto se tice prenosenja vibracija sa kvacila i to verujem da je moguce. Pre menjanja kvacila vibracije na tocku kada auto radi u leru su bile bas velike i to se osecalo kada se pipne tocak. Drugo posmatrao sam takodje u leru kako skakuce cela poluosovina od igranja motora. Sada svega toga nema i vibracije na volanu su daleko manje, cak imam osecaj ko da sam i amortizere promenio koliko je sve mekse i sa manje vibracija/ A i promenio sam kosku-nosac
Nisam jos otkrio da li se krive samo kod golfova koji imaju ova FS III klesta ili se desava i kod verzija sa jacim kocnicama (oni od 131ks).
Hmmm,iskreno da ti kazem drug,nemam pojma koja su mi kociona klesta. Nemam ja trenutno zamekru na treskanje dok kocim,toliko je minimalno da mi cak ni ne smeta....sad krajem mesece svakako treba da menjam set kvacila sa zamajcem zajedno,pa cu videti kakva ce situacija posle toga biti sto se konkretno mog slucaja tice,ako se nastavi i dalje poroblem koji sam opisao,onda cu ici redom,jednu po jednu stavku...
-
Na kocionim klestima ima oznaka FS III, ali ako je tvoj 66kw, onda sgurno jesu. Ne sme ni minimalno da trese pri kocenju. I ja sam trenutno zadovoljan minimalnim tresenjem ali daleko je to od normalnog
-
Jos da dodam uvek merim i spoljasnju i unutrasnju stranu diska i poslednji put je spoljasnja bila dobra, a utrasnja kriva. Kako ne znam.
Moze da bude samo da je plocica neravnomerno nanela frikcioni sloj. Jedna strana ne moze da bude kriva a druga prava da ga jebes :70
I jos jedna bitna stvar poslednjih nekoliko puta kada sam skidao tockove srafovi su zatezani kilo kljucem, ali kada sam odvrtao srafove uvek su neki bili jace stegnuti, a neki slabije, kao da u toku voznje po neki sraf postepeno popusta u toku odredjenog vremena, a to lako moze dovesti do krivljenja diskova.
Sto se tice dotezanja moment kljucem, Fica mi je pricao kako je vulkanizer stezao tockove MOMENT KLJUCEM. Ovako ide procedura:
Prvo ih dotegne pneumatskim pistoljem na 100 kila a onda svaki sraf dotegne moment kljucem na 12kg. :+
-
Moze moze, kad sam poslednji put odneo na obradu strugar premerio i isto to rekao, unutrasnja kriva spoljasnja ok. I srce diska koje naleze na glavcinu ok. A sto se tice plocica i frikcionog sloja ovo je cini mi se treci ili cetvrti komplet plocica, pa mi cudno da su sve omanule.
Meni su isto rekli da se doteze kilo kljucem na 12 kg. Ali ponavljam posle nekog vrmenea jedan sraf popusti lagano, a drugi teze...
-
Poz. Dule jesi uspio sta rjesit za konstantno krivljenja diskova? Imam isti problem na bori promjenio 4,5pari diskova obradivao ih neznam ni ja koliko puta,mijenjao disk plocice. Prije 10 dana sam zamijenio lijevu glavicinu,obradio disk i nakon 300 km poceo sam osjećati vibracije prilikom kocenja. Dali postoji mogucnost da moze bit do unutarnjeg kinetickog,jer mi poluosovina kao da je povijena. Ljudi pomagajte poceo sam razmišljati o prodaji auta.
-
Samo komplet sklop od 131ks i resava sve muke. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180401/46f56ca9e53f1bf5287c06840d3af2a2.jpg)
-
Jel to provjereno? Dali mogu samo glavcine bez amortizera? Trebaju li se i poluosovina mijenjat?Mukete brate dajes pare polako ali sigurno.
-
E nisam dugo smarao pa aj sada da napisem. Verovatno necete verovati ali posle menjanja zamajca i posle nekih hiljadu dve km diskovi su se sami ispravili. Nikakvo ljuljkanje ili tresenje. Taman sam mislio da se pohvalim ali sreca nije dugo trajala. Otisao sam na put do nisa i nazad i kada sam se vratio doskovi krenuli malo da cupkaju i oseca se po nekada malo tresenje u volanu. Juce sam montirao letnje gume pa sam opet merio diskove. Ovog puta unutrasnja strana levog diska je bila malo jaca od 4 stota ostalo tu i tamo dobro. I nesto sto sam vec pisao cini mi se, diskove ne iskrivi kocenje nego takva konstantna i duza voznja. Ovo sam cec peti put isto doziveo. Srafove sam redovno proveravao da ne popustaju i taman sam pomislio da sam nasao problem... Ali nisam.
E sad ovo sto je napisao bocanac gtd to sam ja planirao da nadjem ceo rukavac sa glavcinom klestima i diskom od 131ks i da montiram na moj.
Jedno pitanje, koliko znam zglobovi na menjacu ostaju moji, poluosovine ostaju moje(vec mi je leva poluosovina od 131ks i pase na sadasnje zglobove), trebalo bi samo na moje osovine staviti homokineticki od 131 ks, ostalo se sve gadja. Da li je to tako???
-
Postoji li mogućnost da bude do unutarnjeg homokinetickog,u mom slucaju lijevog jer sam primijetio da mi poluosovina neznam kako da kazem pravi osmice i tako pravi vibracije. Dali moze bit do ti vibracija?
-
I ja sam sumnjao na zglobove do menjaca iako su svi majstori tvrdili da oni ne mogu da dovedu do krivljenja... Ja sam mislio da promenim na prednjim klestima one gumice klizaca, primetio sam da kada skidam klesta gornji klizac lako rukom izvadim, a donji ostane jako zaglavljen u gumici i treba muski necim da zapnem iako je skoro ciscenjo i podmazivano i tako na obe strane. To bar nije skupo, a sigurno ce koristiti.
-
Cek,jel to sada ispada da se problem javlja samo kod nas sa 66kw/90ks motorima?
-
mislim da je kod onih sto imaju FS-III klesta, a koliko sam povezao to su svi osim ovih sto imaju 131 ks i vise. Kod njih se glavcina i disk i klesta totalno razlikuju od ovog naseg sranja. Raspitao sam se na par otpada oko 130-140 e kosta da se stavi sve sa modela od 131ks. Jbg. Valjda oni nemaju taj problem i bolje bi kocio. A sve vlasnike g4 koje sam pitao i koje poznajem imaju problem sa diskovima
-
Za sada sam zadovoljan kako koci, minimalno se oseca cupkanje kada se diskovi bas zagreju, mada se i ne greju nesto specijalno i posle intezivnijih kocenja. Ali ako neko hoce da proba nasao sam odgovor na prethodno pitanje. Potreban je rukavac, glavcina, disk i klesta od modela sa 131ks, kaci se na zglobove i sve ostalo sraf na sraf. Evo i link
https://www.youtube.com/watch?v=DY_STkITMIo
Ako je to ZAISTA resenje onda se u svakom slucaju isplati
-
Pozdrav svima, imala sam isti problem ako nekom pomognem super ako ne necu da odmognem. Skraticu koliko mogu. Vozim golfa 4 benzinac 1.6, godiste decembar 1999. Jedanaesta godina je kod mene. Prvi put sam davno menjala diskove i koliko se secam osim sto je slabije kocio na pocetku, nije bilo problema. Agonija sa tresenjem krece negde u aprilu 2016. kada sam resila opet da ih promenim. Nema potrebe da vas davim citavim istorijatom na temu popravki i misljenja. Nije mi zao bilo ni para ni vremena. Na kraju sam digla ruke i vozila ga tako, izbegavala da kocim pri vecim brzinama, kocila motorom i vec sve akrobacije svima poznate koji su imali taj problem. Auto nisam zelela da prodam i prilagodila sam se. Prezadovljna sam njime sve ove godine. I sve vreme mi je bilo u glavi kako da isto izbegnem kada kupim drugi auto i dodje momenat da menjam diskove. Ne znam tacno da vam kazem kada sam digla ruke od problema ali ima sigurno godinu dana. Prelazim 30ak km dnevno. Da skratim, primetim da auto vise ne trese, testiram ga, jednostavno ne trese. Ja sam ga na okvirno 100 km na cas testirala. Ovo je moje iskustvo, ako je majstor otklonio sve realne probleme, ako su diskovi neka regularna marka, moji su bili textar (ako se tako pise), dajte mu vremena. Ne ucestvujem u forumima, ali ovo mi je bio ogroman problem....zelja mi je da ako je moguce nekom pomogne moje iskustvo. Pozdrav svima.
-
To je slicno kao i kod mene, dva puta se desilo da samo od sebe smanji da ne kazem bas da prestane da trese. Kod mene je sada bolje nego ikada. Sigurno kada bih izmaltretirao kocnicu da bi se iskrivilia ali izbegavam ta duga lagana kocenja, vec jednom malo jace pa pustim. Jbg. I ja razmisljam sta kada kupim sledeci auto ako dodje na red zamena diskova... Moram opet da napomenem na svakih 400-500 km proverim srafove, cisto ako moze malo da se dotegne, ne zapinjem i od kada to radim diskovi odlicni.
I jos jedan predlog umesto zamena gumica klizaca moze i sledeca stvar sa klipa da se uradi, kazu bolja reakcija kocnice ravnomernije koci spoljna i unutrasnja plocica i ne uvijaju se klesta:
https://youtu.be/dHlqoWZAJJc
-
Ostao sam duzan odgovor u vezi modela kocionih celjusti u nekom od predhodnih postova. 1.9tdi ,74kw nosi FS III model celjusti.
Inace kod mene problem jos uvek nije resen,stari diskovi obradjeni,vozio nekih 2000km i ponovo poceli da tresu.
Veliku zabunu majstoru pravi cinjenica da diskovi nisu poplaveli,promenili boju tj goreli vec izgledaju skroz normalno cak i malo korodirali sa unutrasnje strane.
Ovih dana cemo proveriti teoriju da su mozda losi lageri u glavcinama uzrok problema. U teoriji moguce ali u praksi mi nije poznato.
-
Trebalo bi neko sa foruma ko je dokon, a kome ne tresu kocnice, da premeri diskove. Mozda uzrok tih vibracija nije u krivim diskovima.
Plocica u sustini prilikom kocenja "premazuje" disk slojem koji stvara vece trenje izmedju diska i plocice pa se tako i disk manje trosi, pored toga sto je kocnica bolja:
When a brake pad heats up due to contact with the rotor, it transfers small amounts of its friction material onto the disc, leaving a dull grey coating on it. The brake pad and disc (both now having the friction material), then "stick" to each other, providing the friction that stops the vehicle.
Kada plocica iz nekog razloga to ne uradi kako treba, trenje na razlicitim povrsinama diska nije jednako. Na malim brzinama (5-6km/h) kocnica "ljulja" auto, na vecim - javljaju se vibracije.
Zbog cega se desava da plocica to ne uradi kako treba - ne znam. Mogu samo da nagadjam. Losi delovi ili mozda lose razradjene kocnice
-
Zanimljivo,ima logike.
-
Preporuke proizvođača kažu da razrada traje 200-300 km, što je i bilo do sad u praksi. Zadnja zamena novi OEM diskovi i pločice su počele da "grizu" tek posle 1500-2000 km, jako kočenje na 170 kmh i više hoće da zatresu minimalno, baš osećaj kao da jedna pločica slabije koči. Dok se ne potroše pločice ništa ne diram, samo gas.
-
Ova tema kao da postoji neka visa sila koju ne mozete da odgonetnete. Ja sam ubedjen da se diskovi ne krive tek tako.
Ima nekoliko stvari koje uticu da tockovi tresu pri kocenju, trap, korozija izmedju diska i glavcine, korozija na samoj felni gde naleze na disk, korozija na disku i to najcesce sa unutrasnje strane i po obodu diska, kriva felna, kriva guma, blokiran cilindar u kocionim klestima, sve ovo utice. Ugradjivao sam i najjeftinije i najskuplje diskove, nikad nisam imao problem da tresu a da je sve ovo prethodno bilo ispravno.
-
Znam da nekog mrzi da cita silne postove, ali sve je uglavnom vec ponovljeno po par puta.
Cvele 018 nemoj bacati pare na lezajeve. Ja sam promenio i lezajeve i glavcine i opet je isto bilo. A nisam jedini koji je to uradio.
Probaj ono sto sam ja probao: obradi opet diskove, diskovi moraju biti obradjeni u tri tacke, prvo onaj deo sto naleze na glavcinu se dovodi u nulu, a zatim i kocione povrsine. Ocisti glavcine perfektno. Osmirglaj kociona klesta, rukavac, sve gde plocice klizu i nalezu. Ne bi bilo lose da se promene gumice klizaca ali da se stave kvalitetne recimo ate. Ukoliko to neces (nisam ni ja jos njih zamenio) ocisti unutar gumica i podmazi sa mascu koja je predvidjena za to, imas u prodavnicama, podmazi i rukavac kuda klizaju plocice. Ocisti unutrasnju stranu felne koja naleze na disk. I najvaznije na svakih 500 km dotegni srafove. Pa ako opet iskrivi jbg. Meni je posle svih ovih operacija stalo. Vec par hiljada sve odlicno, ali sam zamenio i komplet kvacila i nosac kosku (ne znam da li je vibracija od njih mogla da pravi sranja).
Razradi malo kocioni klip i posmatraj sta se desavas.
Eto pre svega sada kada je krivo idi probaj da dotegnes svih pet srafova, onako rukom bez preterivanja i vidi da li je neki slabije zategnut pa javi
-
:56
-
Uzeo sam ove vece 288mm Ate (hvala svima koji su predlozili), trenutno na autu fs3 i razbija kako trese, predhodni vlasnik je stavio nove diskove.
(http://i66.tinypic.com/2ufvj2b.jpg)
-
Slikaj kada namontiras sve i javi kako je. I ocisti unutrasnju staranu felne gde naleze na disk. I kada vec lepo sve radis uzmi komplet ate gumica za remont klesta.
Meni vise uopste ne trese, a bio sam na korak od kupovine celog prednjeg trapa od 131ks.
-
Sad mi kazes da je prestalo da trese :36
-
Ja napred na cetvorci imam ta pominjana glesta FSIII i diskove 256mm... Posto mi uskoro predstoji zamena diskova, da li mogu da uzmem 288mm diskove bez menjanja klesta ili moram i njih da menjam zbog vecih diskova?
-
Na FS3 ide maksimalno 280mm. To je kao na 115ks Golfa.
-
Ja imam golf 4 1.9 TDI 66kw, 280mm diskovi.
Zamenio sam stare diskove koji su tresli, stavio nove febi diskove i brembo plocice i posle 1k km pocinje tresenje, sada posle 6k km trese vise nego sa starim diskovima. Na nizbrdici na 100km/h takoreci ne mogu da zadrzim volan kada kocim.
Kupio sam danas komplet sa stranca kao novo 288mm diskove sa glavcinom, rukavcem, klestima i plocicama, sutra menjam pa javljam rezultate ;)
-
Probaj sa ATE ili Textarom.
-
Ja stavio Metelli, za sad nema problema. Ima mnogo kopija ATE, Nino rece da se ne isplati davati toliko para ako nisi siguran da je original.
-
Probaj sa ATE ili Textarom.
Ne zelim da probavam, nemam para za bacanje. Po iskustvu sa raznih foruma vidim da je jedino resenje da se stavi komplet sa 96kw golfa tako da javljam rezultate ;)
-
Diskovi National Engleski brend ... ovi sto nemaju jako zvucno ime bolji od navedenih gore ;)
moj komsija kupio stavio na Sharana prezadovoljan congratulations
tip top se zove prodavnica ... ako treba fon nacicemo ga ;)
inace Nino je u pravu -to je i meni rekao :46
(https://i.postimg.cc/WddQyFHn/big-78731167-5cf0d6e6245d91-204392072697fe4479d9-80.jpg) (https://postimg.cc/WddQyFHn)
-
Ja sam na Sharana ugradio ATE komplet disk sa pločicama. Nikakvih problema nemam, koči mnogo dobro, jedino što su uvijek felne garave.
Na Golfu je OEM disk i Textar pločica sa FS3 kočionim sistemom, isto nikakvih problema nema.
Mislim da je tu u pitanju nestručna ugradnja i sl.
-
(https://i.ibb.co/yYSffNh/1.jpg) (https://ibb.co/yYSffNh) (https://i.ibb.co/bb1nxh4/2.jpg) (https://ibb.co/bb1nxh4) (https://i.ibb.co/gSmKSf4/3.jpg) (https://ibb.co/gSmKSf4) (https://i.ibb.co/JCy62SH/4.jpg) (https://ibb.co/JCy62SH) (https://i.ibb.co/YtRFnK6/5.jpg) (https://ibb.co/YtRFnK6)
Zamenjeni diskovi i kandze sa sve glavcinama i rukavcima, bili 280mm, sada su 288mm.
Tresenje na volanu prilikom kocenja ostalo je potpuno isto, danas menjam zadnje diskove, kandze i plocice pa javljam rezultate ;)
Inace ovaj komplet 280mm cu oglasiti da prodajem jer ocigledno nije do toga a novo je sve, preslo oko 4k km :D
-
Ne moze da trese na volanu zbog zadnjih diskova.
-
Uzmi komparater i izmeri šta je krivo. Očisti unutrašnju stranu felni gde naleze na disk. Zategni sve srafove jednako... procitaj šta sam sve radio... meni više ne trese. Skoro sam stavio ate pločice i dalje je sve ok.
Što se tiče nacional diskova dobri su, ali i njih sam ispravio. Čak dva kompleta.
-
I ja htedoh da kazem, iskreno nisam nikad ni cuo da se zadnji diskovi pokrive. Kod cetvorke su male glavnice, pa zato cesto krivi diskove, javljaj rezultate, ali meni nesto mirise da su i ti diskovi sa otpada krivi.
Juce sam bas proverio, presao sam skoro 5000km sa Metelli diskovima, za sada sve ok.
-
Auto sa otpada je provozan, proban, ne trese nista. Montirano sve sa njega, glavcina, rukavac, kandza, diskovi i plocice TRW maltane novi, dal su presli 3-4k km.
Zamenom sa 280mm na 288mm nisam dobio nista, trese kao sto je i treslo, identicno!!!
Zadnji diskovi i kandze su mi po izgledu ocajni i cim zamenim i njih javljam, nadam se pozitivno stanje ;)
PS.
I felne i glavcine su ociscene i proverene na komparateru...nije krivo ;)
-
Jesi probao da odradis reglazu trapa, mozda je do toga?
-
Iskreno da ti kažem do sada niko nije otkrio zašto se krive diskovi. Meni je prestao posle svega što sam odradio i napisao ovde. Ako tebi sada trese isto da ga je... Šta može biti. Ja sam jedno vreme sumnjao i na zglobove i poluosovine, ali meni je prestao da trese sa istim poluosovinama i zglobovima. Ako možeš i imaš volje zamoli tog sa otpada da ti da I poluosovine pa Probaj. Neverovatno je da niko ne moze da reši taj problem.
Kod mene je sada rešen ali verujem da kada bih niz bubanj potok opet lagano kocio da bih iskrivio sve
-
Zamenjeni zadnji cilindri, celjusti sa klizacima gde klizu plocice i plocice. Stavljeni novi Ferodo diskovi i TRW plocice.
Inace stari klipovi skroz losi, klizaci zaribali totalno, rucna blokirala na oba cilindra.
Tresenje je nestalo totalno i sada je samo minimalno zbog ne balansiranih i starih guma. Jos kada prednje i zadnje plocice legnu mislim da ce to biti to ;)
(https://i.ibb.co/0fgF2jW/IMG-20200903-115520.jpg) (https://ibb.co/0fgF2jW) (https://i.ibb.co/5rq9LkV/IMG-20200903-132808.jpg) (https://ibb.co/5rq9LkV) (https://i.ibb.co/0jZkJ8C/IMG-20200903-134150.jpg) (https://ibb.co/0jZkJ8C) (https://i.ibb.co/nzqzxZ2/IMG-20200903-151027.jpg) (https://ibb.co/nzqzxZ2)
Jos jednom podsecanje prednjih kocnica. Promenjene glavcine i diskovi i stavljeno sa 96kw 288mm diskovi kao novi TRW i plocice TRW.
(https://i.ibb.co/dkLy9Wv/1.jpg) (https://ibb.co/dkLy9Wv) (https://i.ibb.co/fSD60h9/2.jpg) (https://ibb.co/fSD60h9) (https://i.ibb.co/28J5cMm/3.jpg) (https://ibb.co/28J5cMm) (https://i.ibb.co/NxCrbdy/4.jpg) (https://ibb.co/NxCrbdy)
-
Ako ništa, bar imaš jače kočnice naprijed, koje su daleko bolje od FS3. Čak možeš da pređeš i na 312mm disk
-
Da li je tebi tresao auto kad kocis ili volan?
-
Tresao je i ceo auto i volan, na pedali nije treslo nikada.
Npr kada sam isao na more letos nizbrdo na 100-110kmh, jer jelte moram da kocim da bih ga usporio tresenje na volanu je ogromno. Kada lagano kocim na 60-70kmh trese i auto i volan, ako jako zakocim ne trese i staje lepo. Takodje kada polako kocis na semaforu ima kao preskoke, malo koci, malo ne. I trese i volan.
Svako normalan, pa i ja sam bio ubedjen da je do prednjih diskova. Zato sam i kupio nove 280mm i nove plocice i nista nisam dobio. Posle toga stavljam nov komplet od 288mm diskove i situacija ostaje ista. Zamenom zadnjih diskova, kandzi i plocica problem se izgubio ;)
-
To mi zvuči neverovatno. Ok da kada preskače kada staneš na semafor i kada trese ceo auto da je do zadnjih, ali nije mi jasno da vibracije na volanu budu od zadnjih. Menjao sam i ja zadnje da otklonim tu mogućnost da je od njih ali ne. Volan je tresao samo od prednjih. I kod mene je isto bilo kada jako zabodem kočnicu tresenje prestaje.
Hoće i one gumice prednjih klesta kroz koje idu klizaci da dobije luft... Ma nemam pojma do čega je :)
Ako si rešio uživaj u kocenju:)
-
E da, ako nije tajna koliko te kostao ceo set 288mm
-
Ceo set 90e, diskovi i plocice kao novi, dal su 3k presli, samo sto tu na slikama su zardjali ali i to ce se ocistiti prilikom kocenja.
Medjutim ostaje mi moj komplet od 280mm koje moram da prodam jer mi vise ne trebaju :D
-
Nisam mogao da svarim da ove diskove i plocice sto sam kupio polovno tako i ostane, pazareni novi TRW diskovi i Textar plocice(nije bilo trenutno nigde na stanju TRW plocica).
Auto sada koci kao da je iz fabrike izasao ;)
Nove prednje glavcine, zamenjene i razradjene sve celjusti i klizaci, sva 4 nova diska i nove plocice.
(https://i.ibb.co/2vHFKXk/IMG-20200904-185757.jpg) (https://ibb.co/2vHFKXk) (https://i.ibb.co/XV1kRFz/IMG-20200904-190845.jpg) (https://ibb.co/XV1kRFz) (https://i.ibb.co/6HVCnF4/IMG-20200904-192714.jpg) (https://ibb.co/6HVCnF4)
-
Svaka čast. Još samo da si klesta ofarbao:)
-
To mi je nebitna stavka :D
Jos mi je samo ostalo da zamenim zadnja creva za kocnice na oba tocka jer sam primetio da nisu u bas sjajnom stanju i vec su za zamenu.
PS. Uz ferodo diskove dobijete i srafic koji drzi disk, a uz skuplji TRW nema srafa, eto cisto da i to napomenem.
-
Sa tim crevima ume da bude muka kada zapeknu. Nema sanse da ih odvijes vilastim, ni prosecenim okastim dvanaestougaonim ključem. A smrt-klestima ili rocanglama, obicno samo vise upropastis. Ja sam jednom naleteo i kupio specijalni ključ za to 10-11 okasti-sestougaoni prosecen sa debljim zidovima. Prava stvar.
Npr. ja narisovan disk ne volim da vracam, iako menjam samo plocice. Skoro sam radio sebi zadnje kocnice, pa iako je disk imao vise nego dovoljno ,,mesa", a imao je riseve, nisam mogao da nadjem taj dan strugara koji radi, a radnje su radile i kupio sam nove Metelli diskove i plocice iste marke i montirao. Stare cu obraditi, pa trebace to vec za nekog drugog. A kada nekom drugom radim i kada mi kaze: ,,Ma stavi to tako, ko ih j.be", muka mi je. A auto ce sa tako novim plocicama i obradjenim diskovima bolje da koci, sigurno. A on obicno nosi patike od 10000 dinara i telefon kao najmanji televizor, a zao mu je da da jos 1000 dinara za obradu diskova.
-
Juce pre nego sto sam kupio nove TRW diskove, odneo sam ove polovne TRW sto sam kupio kod strugara.
Montiram ih i ono je ubi boze :D Trese, ljulja, ma ni neprijatelju ih nebi poklonio.
Da bi ih lepo obradio nije potrebno da se samo sastruze sloj i da ih dovedes da budu pravi, potrebno je i da disk bude u savrsenoj osi da bi uopste pristupio obradi, a da bi dosao u savrsenu osu treba ti ili sreca ili neki uredjaj koji ce ga postaviti u ravno 90 stepeni u odnosu na strug.
Mozda je zadnje i moguce obraditi, ali prednje koji su 25mm debeli i samoventilirajuci tesko.
-
Ja htedoh da te pitam sto si ipak menjao prednje ako si bas bio zadovoljan... :) Znaci ipak su bili krivi polovni i tresli.
-
Ne, nisu tresli, tresenje je bilo zbog zadnjih, prednji deo sam kompletan menjao uzalud ali pre nego sam zamenio zadnje. Napisano je gore ;)
Hteo sam da bar obradim te prednje da sve bude kao novo, sto je rezultiralo tresenjem na volanu kada sam ih obradio. Kupio nove i nema tresenja ;)
Takoreci, strugar mi je za 1000din samo unistio dobre prednje 288mm diskove :D
Evo slika prilikom obrade i obradjeno ;)
(https://i.ibb.co/0tyFhNg/IMG-20200904-140342.jpg) (https://ibb.co/0tyFhNg) (https://i.ibb.co/jV1rXQp/IMG-20200904-1349381.jpg) (https://ibb.co/jV1rXQp)
-
Naravoucenije, kupujte nove zamenske delove. ;)
-
Pismen strugar kada obradi disk ne sme da trese.
Poenta je da iz jednog stezanja obrade obe strane diska, a obavezno i disk gde naleze na glavcinu.
Znam strugara koji je obradio na stotine diskova...
-
Ovo što acovw kaže je istina. Meni je više njih obradjivalo pa još više treslo, dok nisam odneo kod strugara koji to zna da uradi. Obradi se na nulu prvo deo diska koji naleze na glavcinu pa onda obe strane kocione površine. Čovek se nalazi na smederevskom putu. Zaboravio sam kako se zove, ali znam lokaciju
-
Dzabe obradjujete diskove u nulu ako glavcina nije u toleranciji. Moze i "kriv" disk da ne trese ako je u toleranciji kad se stavi na glavcinu
Lepo pise na onom papirciciu koji dobijete uz diskove da se prvo glavcina izmeri komparaterom - max 0.03mm, odnosno disk 0.06-0.09mm kad je na glavcini stegnut srafovima
-
Da javim za one Meteli diskove, nakon nekih 20 000km poceli su da tresu i oni. Nisu se potrosili, ali morace na zamenu.
Javite ako je neko imao sigurno iskustvo sa nekom markom i gde kupiti. beer
-
I mene zanima dobro pa nebitno koliko para :)
-
Takodje samo skidanje tockova i vracanje ce da poremeti da auto trese samo zato sto imate onu oksidaciju na felnama i rdju na glavcinama i onda se naravno felna ne vrati na isto i ima odstupanja...izbrusiti fino celicnom cetkom i premaze se bakarnom mascu da se ne fata rdja
-
Znam za to, naravno, nije do toga. To se obicno desi na celicnim felnama, alu-felne mogu da imaju eventualno malo povrsinske korozije ili ako se bas digne farba.
-
Madisone probaj sa Comline ako imaju za tvoj auto u Gazeli.
Cena im je smesna a dosta ljudi mi je reklo da su se odusevili sto im nisu skripali u odnosu na druge skuplje brendove koji jesu.
-
Ja sam svojevremeno na gti mk3 stavljao sve brembo i nisam imao problema, a tome autu se "zivot uzimao" preko Petrovackih strana! Ali mislim da obavezno i plocice i diskovi moraju biti istog proizvodjaca jer npr plocice znaju biti "tvrdje" od diskova pa naprave problem...meni je tako bilo...DELPHI npr hvale, a meni se desilo da od grijanja natpis sa spoljnje str plocice (ime proizvodj) na DELPHI je metalni i od temp se na obije str razlijepio pomjerio i zaglavio izmedju felne i klijesta i urezao se u felnu sa unutrasnje str u "srce" felne
-
Prednji diskovi su mi Delphi u kombinaciji sa Bosch plocicama.
Odlicno koce.
Jedina mana je sto su plocice mekse pa garave felne.
-
Ja cu iz toga razloga sledeci put staviti keramicke plocice! Nije neka prevelika razlika u cijeni cini mi se
-
Ja imam loše iskustvo sa meteli diskovima.
Nisam presao 3000km i pokrivili se.
Nakon toga sam se otvorio i kupio ate diskove i plocice. Vec 8000km presao i sve kao i prvog dana. Jedina mana je sto hoce nekad da zaškripe na blago kočenje. Mada kažu da se to dešava nekad sa ate.
-
Ugrađivao sam meteli diskove, zadnje vozilo mercedes b klase za sad je prešao možda 4000km videćemo kako će se pokazati. Diskovi ne škripe, škripe pločice zato što taj koji radi neće da očisti ležište i stavi bakarnu mast,kad menjam pločice i uradim tako i najjeftinije pločice ne škripe.
-
Sta se tacno cisti i dje stavlja mast? Klijesta dje nalijezu plocice?
-
Čisti se deo gde pločice ulaze-nosač pločica i čeljusti, na nekim vozilima ima umetak od nerđajućeg lima bez obzira taj lim treba skinuti i oispod njega očistiti i staviti bakarnu mast mast staviti pre ugradnje pločica i garantovan nema škripanja Imao sam isti slučaj sa krivljenje diskova na jednom chevroletu.
-
Da, znam tacno i na koji lim mislis
-
Sve je očišćeno kako treba, imao i textar i trw i nikad nije škripalo.
Drugar kupio isto ate komplet, došlo vreme za zamenu pločica, nije imao ate da se poruči i on uzme textar.
To škripi kad koči na 150m ga čuješ. Znači samo ate na ate.
-
Zvao sam par radnji, uzecu ili ATE ili Brembo, ima li ko iskustva sa Brembom? U Gazeli su malo preko 10 000 din. Brembo par "presvucenih", 7500 "klasicni", plocice malo ispod 5 soma. Nisam ocekivao da ce Brembo biti jeftinij od ATE, mada nije neka razlika, 9500 su ATE u Kitkomercu.
-
Meni ATE Power sa ATE Original pločicama škripao pozadi na G4. Dignem ručnu i vozio malo pod ručnom. Više se ne čuju ni malo.
-
U Kitkomercu imaju keramicke ATE plocice, one navodno ne bi trebalo da skripe, mada ko ce ga znati. Za Brembo mi ne rekose jesu li keramicke.
Ima li neke realne prednosti ovih "presvucenih" ili je to vise zbog izgleda i da ne rdjaju?
-
Keramičke pločice za kupatilo? Mala šala, nisam se susreo sa takvim pločicama pa me zanima koji deo na pločicama je keramički?
-
Pa cele plocice su keramicke, samo sto je to naravno daleko od materijala koji se koristi za sudove. :)
-
Moja preporuka ide za TRW pločice i diskove. :)
-
Keramicke je dobro sto ne ostavljaju crnilo po felnama, valjda...a s brembom sam bio zadovoljan! I da jef je od ate
-
Da javim za one Meteli diskove, nakon nekih 20 000km poceli su da tresu i oni. Nisu se potrosili, ali morace na zamenu.
Javite ako je neko imao sigurno iskustvo sa nekom markom i gde kupiti. beer
Ja sam stavio originalne delove, cena je bila x2 u odnosu na kvalitetniji aftermarket. Diskove sam zamenio posle 140.000 km, a za to vreme otišla dva seta pločica.
Nema škripanja, ništa ne trese, ne menjaš stalno delove a na kraju ispalo i jeftinije.
-
Gde si uzeo originalne, kod nas u ovlascenom? Ja sa ovim autom predjem u proseku 10-15 hiljada km godisnje i to od kako je pocela korona vise od pola je otvoren put, jer radim od kuce, realno ne bi smeo ni ATE da mi traje ispod 60 000, do tada cu i prodati auto. biggrin
-
Gde si uzeo originalne, kod nas u ovlascenom?
Da, kod nas u ovlašćenom, mrzelo me da tražim zamenske. Diskovi Poljska, pločice Kina, prvo sam pomislio puko sam lovu uz k.
Namestim sve i prvi utisak je bio da gore gomno nisam mogo da kupim, međutim fora je da im treba više km da bi se razradile.
Dok sam zamenske pločice čekao oko 400-500 km pre nego ih nagazim, sa originalnim treba bar 2000km pa tek onda forsiranje
da se lepo zagreju i posle toga možeš da radiš šta hoćeš, kida kako koči.
Ja sa ovim autom predjem u proseku 10-15 hiljada km godisnje i to od kako je pocela korona vise od pola je otvoren put, jer radim od kuce, realno ne bi smeo ni ATE da mi traje ispod 60 000, do tada cu i prodati auto. biggrin
Ja sam prošle prešao oko 40k polovina po gradu, takao da mi odgovara to što dugo traju. Tačnije to mi je prioritet u zadnje vreme, samo da se što više vozi a što manje čačka.
-
Исправите ме ако грешим, негде сам прочитао да је TRW прва иградња код VW?
Или и за то имају фору једне године ти, друге рекстар или ко већ...
Sent from my vw mk5
-
Kupio sam ATE, 14100 din. diskovi + plocice 288mm, s tim sto plocice ipak nisu keramicke za tu cenu, doplata bi bila jos oko 4000, odlucio sam se ipak za obicne. Montiram u petak, videcemo kako ce se pokazati.
Inace moji diskovi i plocice se skoro uopste nisu istrosili, ali jbg kad trese volan...
-
Kupio sva 4 diska ate i plocice, sve zamenio, i posle 3000 km krivi prednji diskovi, na moru do Grcke na nizbrdici kad pipnem malo kocnicu trese ceo prednji deo, ocajni su diskovi, a skupji od drugih...
Da ne pominjem da i zadnji skripe, posle ugradnje toliko je to skripalo da me bilo sramota da pipnem kocnicu na semaforu.
Prosli set diskova, niti se cuo, niti skripalo, presao 90 000 km sa njima, plocice Jurid bile...
Veliki minus za Ate.
-
Glavcine i disk moraju da se premere pre nego provozate auto. Na papiricu koji dobijete uz diskove pise koje su tolerancije
(https://i.postimg.cc/8CVcRF0K/fjivfa0l-1920.jpg)
-
Koja tolerancija druze, trese mi auto kao da vozim brod, pusti te price tolerancija i sl, prave smece od delova i to je to, nema tu velike filozofije.
Kupis deo i molis Boga da nije skart i sl, vise ni marka ni cena nije merilo nicega... Furdu svi prave i to i prodaju...
-
Pricam ti iz licnog iskustva i problema koji sam imao na mom autu na levoj strani. Poklopilo se tako da se nakon sto sam disk okrenuo za pola kruga, vratio u toleranciju. Vibracije se javljaju samo na uglacanom disku zbog neravnomernog trenja koje nastaje zbog toga sto disk nije u toleranciji. Zbog toga se vibracije ne javljaju kad je disk nov
-
Kao što je Desmo napisao tolerancije se provere pre korišćenja diskova jer tako eliminišeš da nisu glavčine ili diskovi krivi, a posle kad počne da se koristi i dođe do trešenja znaćeš da je do samih diskova i njihovog kvaliteta, mada nisam siguran da svako pre motaže proverava tolerancije.
-
Moze i ovako:
(https://i.postimg.cc/PfYDPhpX/IMG-2454.jpg)
Dzabe obradjujete diskove u nulu ako glavcina nije u toleranciji. Moze i "kriv" disk da ne trese ako je u toleranciji kad se stavi na glavcinu
Lepo pise na onom papirciciu koji dobijete uz diskove da se prvo glavcina izmeri komparaterom - max 0.03mm, odnosno disk 0.06-0.09mm kad je na glavcini stegnut srafovima
-
-
Hvala na savetu! Skinuo nove diskove, vratio stare, problem resio, ne tresu kola.. Probacemo ovo to Desmo prica... biggrin
-
Kada budes nastelovao da nema odstupanja, u voznji ce se jos uvek neko vreme osetiti vibracije dok se disk ne uglaca ravnomerno
-
Drugari.
Umesao bih se u polemiku, menjao sam vec 4 kompleta diskova i plocica i svaki put izmedju 3000-5000 km pocinje da trese ponovo.
Proverene su glavcine,nisu krive, vec me dovodi do ludila :17 da menjam ponovo,ima li neko neki predlog.
U pitanju je VW UP
Ako neko ima neku ideju dobrodosao sa predlogom.
-
Ja sam uzimao na prošlom autu Brembo diskove i imao sam super iskustvo, prešao oko 15 000km i prodao auto sa tim diskovima.
-
Proverene su glavcine,nisu krive
Kako su proverene?
-
Pa, komparaterom osim ako ima i neki drugi nacin..
-
Proveravajte zategnutost srafova posle menjanja diskova. Jedan malo da popusti i eto problema. Meni je skoro na golfu opet počelo da trese ali malo. Skidan desni točak zbog velikog servisa. Vraćen i zategnuti i nestale vibracije
-
Dule,
Srafovi su ok,uvek su lepo stegnuti i proveravaju se povremeno a ovo se desava od 3-5000 km koji god brend diska bio
-
Vozi tako. Ja kada sam se predao prestalo je da trese. Ako pročitaš od početka ovu temu videćeš sta sam ja sve uradio. Sad ne trese. Ali kad bih ga niz Bubanj držao na kocnici iskrivio bi diskove samo tako. A zasto? Niko ne može da otkrije uzrok
-
Dule.
Citao sam,ali ne mogu da se pomirim sa tim da ce prestati jer evidentno postoji problem,sa druge strane nemogu 2-3 puta godisnje da kupujem diskove i plocice
-
Ako rucno perete auto sa puskom dok je disk vruc svaki ce se iskriviti jer gvozdje je gvozdje bilo koja marka da je u pitanju.
Kao kad bi na zaledjenu sofersajbnu sipao vrelu vodu - puci se sigurno big_boss
-
A kad zimi prodješ kroz ledenu baru sa vrućim diskovima?
-
Ma da bre, kakvo crno pranje auta da pokrivi diskove.
Alex, koje marke diskova si stavljao do sad?
-
Jedino sto nisam promenio na prednjem trapu vezano za kočnice su one gumice kroz koje idu vodjice. Zameni to jeftino je. Kada propadnu hoce klešta da se nalo "uvrcu "
-
Ma da bre, kakvo crno pranje auta da pokrivi diskove.
Alex, koje marke diskova si stavljao do sad?
Momci hvala na javljanju
1-jurid komplet
2-TRW komplet
3-ATE komlet-pa posle 3500 km obrada,posle obrade stavljene brembo nove plocice
4-LPR -sa brembo plocicama trenutno jer sam ocekivao krivljenje pa da ne bacam opet pare
DULE.
Dobra ideja,uradjeno i to
Te gumice se zovu vodjice klizaca i to je promenjeno
-
Javi da li se nešto promenilo
-
Dule,hvala na javljanju i predlogu ovo sto smo komentarisali je promenjeno ali stanje i dalje ist,o pokrive se i to je to vec me ozbiljno nervira.
Postajem ozbiljno ocajan jer bio sam kod nekoliko majstora i niko ne nalazi uzrok :17 :17
-
Да ли си пробао са обрадом дискова док су на колима?
Sent from my vw mk5
-
DA,probao sam i to opet ista prica posle nekih 3 i nesto hiljada isto,strasno svaki put izmedju 3-5 hilhada km pocinje ponovo,znaci stavim sve novo bude dobro i posle toga.....mnogo sam besan jer niko od majstora nema resenje samo komentar jbg los kvalitet,ok mogu i to da razumem ali ne u ovoj meri....
-
Извини нисам од почетка у теми.
Да ли си мењао можда главчине?
Sent from my vw mk5
-
Nisam menjao glavcine, proverene su komparaterom dobre su.
-
288mm i 15 felna :39
(https://i.postimg.cc/h4L3zFcg/IMG-1902.jpg)
(https://i.postimg.cc/pXB7Sw-6k/photo-2023-01-10-18-52-31.jpg)
(https://i.postimg.cc/L5DTyp81/photo-2023-01-10-18-52-27.jpg)
-
Drugari,
Promenjene su i glavcine sa lezajima i opet isto.
Ja stvarno ne mogu da razumem da nema majstora u ovoj zemlji koji bi resio problem. angry2 angry2.
-
Nisam menjao glavcine, proverene su komparaterom dobre su.
Drugari,
Promenjene su i glavcine sa lezajima i opet isto.
Ja stvarno ne mogu da razumem da nema majstora u ovoj zemlji koji bi resio problem. angry2 angry2.
Zbog cega si menjao glavcine onda? Vratio stare diskove na nove glavcine? Jel merio odstupanje diskova usrafljenim na glavcine?
-
Menao sam ih u medjuvremenu jer je receno da su se pokrivile,ajde rekoh i to da zamenim.
Evo predjoh nekih 6000 od zamene i pocinje polako opet.
Naravo da nisam vracao nista staro , znaci nov lezaj, glavcina, disk, plocice,klizaci,vodjice.
Nije mereno odstupanje jer je sve islo novo..
-
Bicu dosadan, stegni muski srafove. Celu zimu sam vozio zimski set, sve super. Stavim letnji set pocne lagano da cupka. Proverim sve srafove, 2 su bila jedva popustila, na istom tocku. Zategnem koliko moze rukom, i smiri se. Meni su srafovi sa konusom za celicare i na njima ne popustaju srafovi. Kada stavim alu popuste i to je sasvim dovoljno da iskrivi disk. Skini sraf sa jednog tocka i slikaj.
-
Dule, hvala dotegnuti su dovoljno i to mi je padalo na pamet ali sve je ok cak mi deluje i da su pretegnuti.
Krivljenje se desava i na fabrickim celicnim felnama ista prica.
-
Nije mereno odstupanje jer je sve islo novo..
Mora da se izmeri i kad je sve novo, male su tolerancije. Postoji uputstvo na papiricu kojoe dobijes uz nove diskove.
U pocetku ne trese jer diskovi nisu uglacani do kako treba te se materijal sa plocice ne prenosi na disk pa je trenje manje
-
Desmo,
Jbg, tada nije provereno ;) promenio sam 5 majstora i 5 kompleta nijedan nije to radio, a opet ne shvatam da svaki put nabodem los primerak diska,
to mi ne pije vodu.
Mislim da postoji neki problem a da nasi majstori ne znaju da ga nadju zato sam i rekao ranije ono za majstore,neznam bas sam ....bedak
-
288mm i 15 felna :39
Spakovane celjusti i glavcine, ovih dana montaza
(https://i.postimg.cc/MZR7rKzd/IMG-9390.jpg)
(https://i.postimg.cc/cCQfKTFV/IMG-9391.jpg)
(https://i.postimg.cc/PqgLmYvh/IMG-9449.jpg)
-
Za sad je dobro videcemo za dalje:
(https://i.postimg.cc/yxB5gcMC/g4.jpg)
(https://i.postimg.cc/ZnFGVV8q/g42.jpg)(https://i.postimg.cc/c4GwpZ3j/IMG-9821.jpg)
-
Ako nekome budu trebali originalni ate diskovi bez da brinu da li su fals nek mi puste pp.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
-
Za sad je dobro videcemo za dalje:
(https://i.postimg.cc/xTBfTh4Z/IMG-1071.jpg)