Autor Tema: Golf Plus 1.9 TDI  (Pročitano 8950 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vladapetr

  • VW Početnik
  • Poruke: 3
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf Plus
Golf Plus 1.9 TDI
« poslato: Mart 21, 2018, 04:11:13 posle podne »
Od nedavno je naš vozni park proširen ovim simpatičnim malićanom. Radi se o svetlo metalik sivom Golf Plusu, MPV verziji Golfa 5. Motor je 1.9 TDI sa 77kW tj 105 konjskih snaga. Auto je 2006. godište, u Srbiji je od novembra 2014.

U suštini, ideja mi je da gospođu učinim mobilnom tj vozno sposobnom kako bi otvorili mnogo više opcija prilikom rešavanja stambenog pitanja, koje nameravam uskoro da stavim na dnevni red. Prva ideja je bila da za to posluži moj stari Maksa (tj Ford C-Max) ali sam ubrzo shvatio da će me to koštati previše vremena i živaca. Jbg, neki ljudi naprosto nisu rođeni za manuelni menjač i čipovan motor. Ili ja nisam rođen da im budem suvozač  lollol Zato je mali Maksa otišao na oglas, pa sam se bacio u potragu za automatikom.

Sa druge strane, budući da već neko vreme vozim isključivo Fordove, imao sam i želju da probam neki drugi brend. Čisto da bih testirao neke svoje stavove na osnovu kojih sam izgradio određene afinitete. Sa ovom željom se polopila i činjenica da Ford automatici ne spadaju u pouzdanije, a cena popravke im je među najskupljima. Od drugih brendova, imam drugara koji je dobar VW majstor a Citroenaši Srbije su mi delovali dovoljno ozbiljno, pa sam pretragu fokusirao na ova dva brenda. Nisam hteo da uzmem nešto baš malo, jer sam hteo da ponekad  ja vozim taj auto plus bi to drugo vozilo trebalo da po potrebi odmeni S-Maxa, tj da negde preveze nas četvoro u punoj opremi. Touran ili C4 Picasso? Prvi je uglavnom bio skuplji nego što sam planirao da potrošim, pogledao sam par C4 Picassa i svi su unutra bili u izraubovanom stanju (navodno su nežnog enterijera)... Tada mi prijatelj iz Rume spomenu da neki njegov prodaje jako dobar Golf Plus, što mi se nakon kraćeg razmišljanja učini kao interesantna ideja.

Našao sam oglas, čuo se sa prodavcem i dogovorio da auto u Rumi pregleda moj školski drugar, vrsni mehaničar. Na dijagnostici nije pokazao nikakve bitne greške, menjač je perfektan, trap ispravan, auto deluje zdravo - to je otprilike bilo sve što sam želeo da znam. Seli smo i napravili dogovor, ostavio sam kaparu i dogovorili da sledećeg dana odemo za NS da obavimo papirologiju (jer je tamo vlasnik auta). Sledećeg jutra smo se našli u NS-u, odradili najbitniji deo papirologije (hvala @dag81 na pomoći i preporuci) i sad ostaje da sačekam potvrdu iz poreske pa da prebacim tablice na BG.

Golf je u novembru 2014. za sebe uvezao lik iz NS-a koji drži neki manji plac sa automobilima. Priča je vrlo interesantna i pomalo romantizirana  bicedobro  Vozio ga je skoro 2 godine, kad je naredni vlasnik (momak od kojeg ja kupujem auto) posetio plac u potrazi za autom, pa mu se od svih ponuđenih vozila više svideo ovaj parkiran ispred placa. Nakon navodno dužeg ubeđivanja, Plus je prodat.
Odmah su odradili ugovor koji su overili kod notara, ali novi vlasnik nije preveo auto na sebe. Štaviše, sledeće dve registracije je produžio originalni vlasnik sa placa, a Milan (novi vlasnik) je vozio a da nema ni ovlašćenje  wacko
Zašto su tako odradili i odakle mu toliko poverenje u kupca kojeg nije poznavao pre toga, zaista ne znam. Možda iz istog razloga zbog kojeg sam ja dao kaparu (100e) čoveku kojem ne znam ni puno ime ni adresu. Odrastao sam u ovom kraju i rekao bih da poznajem određene kategorije ljudi koje nisam sretao (ili ih nisam prepoznavao) na drugim mestima, ovaj lik mi se učinio kao neko kome mogu da verujem.

Ovako je auto izgledao na oglasu:
















Prvo što mi upalo u oko je navlaka na volanu, očekivao sam kratere ispod ali je istina drugačija: volan je očuvan više nego dobro, a prodavac je keramičar pa je stavio navlaku kako ga ne bi oštetio drugim dlanovima ili tragovima lepka. Na autu su sve 4 nove zimske gume, naravno Tigar (tj Riken). Od dugmića i prekidača sve radi (klima je doduše malo kilava) osim poluge za podešavanje retrovizora koju mu je navodno neki klinac iz familije nedavno pokidao. Enterijer je klasično Golfovski, prilično loš i izraubovan kao da su ga kerovi grebali.







Na spisku opreme mu je stajao i grejač šoferke, što me je zaintrigiralo jer to nisam viđao kod VW-a. Pogledam šoferku i vidim da u njoj nema žičica, pitam ga gde mu je taj grejač a on mi ponosno pokaza mrežicu na sredini table (vidi se gore na slici, npr. na S-Maxu je tu centralni zvučnik). Na komandama klime je ikonica potpuno ista kao meni za grejač šoferke, samo što se ovde uključi taj snažni ventilator koji bije pravo u šoferku. Opasni maheri su ovi iz VW-a  :rofl:

Gepek je mali ali ima duplo dno. Tu je i rezervni točak sa alatom, Milan mi je ostavio i prvu pomoć, trougao i lance. Na autu je izmenjen OBD konektor i ima Cobra alarm. Alarm ima manji problem, vozačeva vrata se ne zaključavaju preko priveska nego se mora upotrebiti ključ. To će da pogleda električar, samo da odradim ove najbitnije intervencije.
Tu su i zadnji parking senzori, rade fino ali su tiši nego na Fordu plus se kasnije aktiviraju.
Fabrička muzika je sasvim korektna, zvuk je jasan i glasan.

Što se tiče prostora, ima ga sasvim dovoljno. Npr ovako izgleda zadnja klupa kad se ja napred postavim po svojoj meri:



Unutra jeste malo skučenije nego što sam navikao i sedi se nešto niže nego što mi je gušt, ali daleko od toga da mi smeta. Preglednost je dobra, upravljivost na zavidnom nivou.
Odmah sam zakazao veliki + mali servis i servis menjača. Sve je to navodno rađeno u ove 4 godine otkako je auto uvezen, ali više volim da o tome ne razmišljam. Tada će se i auto detaljno pretresti i videti da li ima još šta da se radi.

Primetio sam i da mi vozačev prozor nije pulsni na zatvaranju, prekidač mora da se drži sve vreme. A suvozačev jeste!? Mislio sam da treba da se resetuje tj programira kod, probao sam fazon kao na Fordu (spuštao do kraja i zatvarao skroz, uz zadržavanje prekidača na par sekundi) ali bez uspeha. Majstor je posle, nakon servisa, ustanovio da su prekidači crkli pa je to zamenjeno.

Za kraj, dve slike koje sam opalio kad sam auto dovezao ispred zgrade. Ispred je moj primarni auto, Ford S-Max.






Istog dana je g-đa imala prvu vožnju nove makine, super je prošlo. Auto se nijednom nije ugasio, a samo jednom su nam od nazad trubili  :loool:

Zaboravih da napomenem: na satu je 221k km. Prvi vlasnik (sa placa) ga je uvezao sa "pravih" 140k km, prodao ga sa 190k km. Obojica komentarišu kako ga nisu puno vozili, a auto je po toj računici prešao 80k km za nešto malo više od 3 godine  :mrgreen: Nešto mi se ne poklapaju ni termini servisa koje kažu da su radili, što mi je bio motiv više da odradim sve što mogu.

Nakon nekih mesec dana druženja, prvi utisci su izgledali ovako:

Plus je već neko vreme u mom vlasništvu i prešli smo dovoljan broj kilometara da su se utisci slegli, pa mogu da napišem svoj sud.

Auto se fino vozi, volan je direktan a vešanje nije toliko tvrdo koliko sam se plašio. Menjač je poezija, oduševljava me kako se tečno prebacuju brzine. Pozicija sedišta nije loša, mogu da ga podesim tako da mi gabariti ne smetaju. Gepek je mali ali pregledan, duplo dno je odrađeno profi. Prskalice na šoferci su me oduševile, bacaju veoma širok mlaz vrlo sitnih kapljica pa se i najprljavija šoferka za čas uglanca.
Sedišta su dobra i udobna. I sam prostor je zaista dobro raspoređen, u autu relativno malih gabarita se nas dvoje matorih i dvoje dece u velikim sedištima smestimo bez problema.

Na žalost, spisak loših strana je podugačak  :mrgreen:
Motor je blagi užas, kilav i trom. Na 120kmh je previše glasan. Potrošnja mi je za ovaj auto nebitna, ali je svakako velika. 7l po boardu, videćemo koliko kaže po čep metodi. Sve i da ga kolje DSG, S-Max koji je duplo veći i teži a ima 163ks i gazim ga kao da je tuđi, troši manje od 2l preko ovoga.
Najviše mi smeta oprema tj nedostatak iste. Ok, ima tu deo krivice i na samom paketu opreme koji je prvi kupac izabrao (ali se onda postavlja pitanje cene, šta se dobije za iznos koliko je ovaj Plus plaćen), ali me možda i više nerviraju neke sitnice koje ne verujem da su deo paketa nego naprosto pokazatelj brige o kupcu.

Šta mi konkretno smeta:
- vrata gepeka nemaju rupu na dnu, koja služi kao ručka kad ih zatvaraš. Pri zatvaranju gepek vrata moraš ih uhvatiti spolja, em je nepraktično em se umažeš.
- unutrašnji retrovizor nije samozatamnjujući.
- naslon između vozača i suvozača je nizak, kao i tunel ispred njega. Poklopac naslona se može podići ali se tada iskosi (zadnji kraj je fiksiran, prednji se uzdigne) što i nije baš najsrećnije rešenje.
- radio uređaj nema MUTE!? Kad ti zatreba da na kratko ugasiš ton (telefonski razgovor, navigacija, šta god), moraš da gasiš ceo uređaj.
- zadnje staklo nema prskalicu, iako ima brisač  :glavomuzid:
- na vratima je tapacirung previše visoko (ili su stakla mala, kako se već gleda). Ovo je prvi auto u kojem ne mogu da držim lakat na prozoru dok se vozim. Tačnije, i ovde držim ali pod neprijatnim uglom.
- port za punjač nema kontakt kad se auto ugasi
- auto ima tzv "pušački paket" sa pikslom i ladicom (kanta) na sredini table, i malim pikslama u vratima nazad. Ove kutije su predviđene da se vade, ali kad ih skloniš ostane adapter koji onemogućava da se normalno koristi bez njih.
- parking senzori su tihi. Veći problem je što se fabrička muzika ne smanjuje a kamoli gasi, kad se senzori oglase. Dakle, za svaku tesnu vožnju u rikverc je potrebno utišati ton, a za to moraš da ugasiš radio jer isti jel'te nema mute dugme  :glavomuzid:

To bi trebalo biti sve, ako se setim još čega napisaću  :mrgreen: Ako bih trebao da Plusa opišem jednom rečju, to bi bila "taljiga". Baš tako se osećam dok vozim ovaj auto, deluje pouzdano i cenim da će me odvesti tamo gde treba ali bez ikakvog užitka ili neke druge emocije. Pravo taljiganje  :mrgreen: Svakako, za ono što mu je namena verujem da će poslužiti kako treba, a onda mu je sve oprošteno.


Neke od ovih "problema" sam u međuvremenu rešio ili dijagnostikovao. Mute bi trebalo da je zvezda na komandama volana, prskalicu imam ali je izgleda riknula.
Potrošnja je izgleda realna, na spiritmonitoru je za 1.9TDI + DSG toliki prosek na velikom broju uzoraka. Jedino tu "kilavost" malo da sredim, tu su mi savetovali čip.
« Poslednja izmena: Mart 21, 2018, 04:35:43 posle podne od strane Modus »
Never underestimate the power of stupid people in large groups.