Autor Tema: Rotor alternatora problem  (Pročitano 1226 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Rotor alternatora problem
« poslato: Oktobar 08, 2019, 11:04:33 pre podne »
Skoro počne da mi se pali lampica akumulatora u toku vožnje, na leru ne gori, ali kad dam gas počne da sija. Izmerim napon, ne puni dok sija lampica. Stavim rezervni alternator, koji je bez reglera, premestim regler i on radi, znači regler nije.
Pitam drugara, šta misli šta je, kaže on neka dioda.
Međutim nije dioda, do rotora je. Dobri rotor radi na oba statora, a ovaj loš ne radi, tj, na leru kao puni, čim dam gas sija lampica od akumulatora.
Šta može da mu bude? Na masu nije probio, gledao sam a kada izmerim omažu namotaja na kontaktima gde se lemi kolektor ima oko 2,2 oma. Kada omažu izmerim na samim prstenovima kolektora, tu krene od 100 i nešto oma pa se spušta, pa opet skače pa se kao ustali na oko 4 oma. Šta mu je? Hvala svima!
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže jveselinovic

  • VW Početnik
  • Poruke: 67
  • Age: 59
  • Lokacija: Istocno Sarajevo RS
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Rotor alternatora problem
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 11, 2019, 07:08:49 posle podne »
Cesto se desi prekid zice od prstenova ( nije bas pravilno reci kolektora) do namotaja.
Razlog moze biti remenica, tj bendix mehanizam kad zablokira motor stane skoro trenutno a inercija tjera rotor da nastavi da se vrti.
Posto je remenica ukocena okrene se namotaj oko osovine i ode zica.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Rotor alternatora problem
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 12, 2019, 08:46:40 posle podne »
Nije prekinuta žica do prstenova. Kad se izmeri otpor i na krajevima namotaja i na samim prstenovima ima oko 3-5 oma. Nije probio nigde na masu. Po svim ispitivanjima koje sam video na netu, on je ispravan, ali nije...
Kad ga sklopim sa statorom, čim dam gas, ne puni. Kad na taj isti stator stavim drugi rotor, sve je normalno (imam dva potpuno ista alternatora).
Može li biti nešto do tih prstenova ili kako ja zovem kolektor? Do reglera nije, jer imam samo jedan pa ga stavim na onaj ili ovaj alternator. Inače, kolektor (prstenovi) je menjan pre par hiljada, kao nov je nema brazde.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže jveselinovic

  • VW Početnik
  • Poruke: 67
  • Age: 59
  • Lokacija: Istocno Sarajevo RS
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Rotor alternatora problem
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 12, 2019, 10:26:52 posle podne »
Los spoj zice na te prstenove definitivno, ili je zica u prekidu pa se na mjestu puknuca dodiruju krajevi.
Probaj na rotor tj na prstenove dovesti 12V i mjeri struju ( red velicine 3-4A), jer losi kontakti se pokazu kod vece struje.