VAZNO!!!!
Kada primetite veci pad nivoa ulja, najcesce posle 5000 km (zavisno od tipa i kvaliteta ulja), pogresno je dolivanje ulja do crte. Usled termickih i mehanickih naprezanja karakteristike ulja opadaju (ponistava se uticaj aditiva, ulje gubi zastitna svojstva) i motor ostaje bez prekopotrebne zastite. Tada se obicno promeni i zvuk motora (postaje bucniji) pa je to znak da se ulje kompletno ispusti i sipa novo uz zamenu filtera ulja. Majstori u servisima najcesce doliju potrebnu kolicinu, sto je pogresno. Mislim da u nasim uslovima ni jedno ulje ne moze da izdrzi period izmedju dve zamene od 10000, 20000 km ili vise. Specifikacija je radjena imajuci u vidu kvalitetna goriva kakva se jos uvek ne prodaju kod nas. Nikako nemojte da menjate filter posle druge zamene ulja, mala je to usteda prema riziku. Filter nije skup (izbegavati crne filtere sa belim natpisima Bosch/Mann/Unico - svi izgledaju isto samo se razlikuje tzv. proizvodjac) ko zna odakle to potice. Menjajte sami ulje i filter ili budite uz majstora i pratite svaki pokret njegovih ruku. Cuo sam pricu da je Kole - onaj ovlasceni servis za Skode, naplacivao kompletnu zamenu ulja sa filterima na redovnim servisima a kada su vlasnici automobila, obicno nezadovoljni njegovim radom, potrazili drugog ovlascenog servisera ..... Pa, bili su najblaze receno zgranuti onim sto je trebalo da se uradi a nije ali je uredno naplaceno. J@b!ga auto kuce zive od tih redovnih servisa a ne od prodaje novih automobila!!!!
Cemu ovaj tekst? Pa, vecina ce dati pare na plastiku (poliester), muziku, neonke i ko zna kakvu jos opremu a za motor (koji je uzgred pokretac svega pomenutog ali nije na udaru - ne vidi se) sta ostane.
POZZZ! Pamet u glavu, ulje u motor!