Autor Tema: Тумачење резултата измерене компресије голф1 1.3  (Pročitano 808 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zoran22

  • VW Početnik
  • Poruke: 2
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 1 1.3
У питању је голф 1 1.3 бензинац 83-е годиште.Купљен је 2005-е са пређених 212510 км.У задње време почео је да избацује дим на иберлауф без уља и да троши доста уља.На леру избацује дим на иберлауфу сивкасто црне боје нисам сигуран да ли има и плаве боје не у великој количини кад се дода гас у већој количини.Такође избацује по мало дима и на поклопац на глави мотора где се сипа уље.Трошио је и више бензина, нема уграђен плин.Из тих разлога решио сам да измерим компресију.
Вожен је неко време са уљем испод минимума.Проверио сам одокативно вискозност и стање уља тако што сам умочио шипку мерача у хладно извађено уље из мотора 5-10 цм и престало је брзо да капље за једну секунду.Затим сам измерио на новом уљу и престало је да капље за пет секунди ,па сам променио уље и приступио мерењу компресије.
Први проблем је колике су задате вредности компресије.
У сервисном упутству на српском стоји степен компресије 8 према 1 у барима од 8-10 бара а граница истрошења 6 бара што се поклапа са множењем коефицијентом 1.3 .Компресија се мери кад је врућ мотор.
У сервисном упутству на енглеском стоји степен компресије 9.5 према 1 и компресија 8-10 бара што се не поклапа са множењем коефицијентом 1.3 јер испада да би компресија требала да буде 10-12.35 а граница истрошења 7.3 .Компресија се мери кад је хладан мотор.
Компресија измерена кад је купљен 2005–е године је била 16.5 16.5 16.5 15 па сумњам да је превише брушена глава мотора и стављене нове карике или је компресиометар био неисправан.Компресија мерена на врућ мотор.
Компресија измерена 2009-е године на врућ мотор је била 11.75  11.25  11.25  11.0 .
Сада мерена компресија на хладном мотору је 8.8  9.2  9.5  9.5  .
Затим сам додао мало уља 5мл у сваки цилиндар и измерена компресија је била
9.5  10.3  9.5  9.5   што би требало да укаже на истросености карика  на првом и другом цилиндру или можда лоших вентила на трећем и четвртом цилиндру.
Компресија измерена на врућем мотору је 9.5  9.7  9.3  9.5  .
Компресија  није порасла како пише у сервисном упутству на српском и како је логично јер се цилиндри и клипови шире мада мотор има терморегулационе клипове који се не шире преко мере да не би зарибала машина па сумњам на карике.
Молио бих оне који имају искуства или неку идеју да ми напишу коментар о чему се овде ради и шта је у питању код мотора.