Autor Tema: Climatronic iz mk4 u mk2  (Pročitano 3307 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Climatronic iz mk4 u mk2
« poslato: Jul 12, 2017, 05:13:49 posle podne »
Pozdrav ljudi.
Ovako: dvojka 1.6 GTD, 51 KW.
Auto vrh, sve sredjeno i uradjeno, ali nema klimu.
E sad, naidjoh na netu na razne teme vezane za ubacivanje kompletne klime iz cetvorke u dvojku. Ja imam komplet klimu, sve, instalacija, svi delovi i to sve od moje cetvorke 1.9 TDI. Klima ispravna potpuno, nedavno isprobana. Sve radi, sve automatski.  Ta cetvorka je u delovima, klimu sam ostavio za sebe. Radi se o klimatronik-u. Moze li mi neko dati savete vezano za ovaj poduhvat, jer bih ja krajem leta poceo da radim.
Znam da moze, ali mi treba jos saveta, uputstava itd. Evo jedan link gde to pronadjoh:
http://clubgti.com/showthread.php?265021-MK4-Climatronic-install-into-MK2-Golf

Da napomenem da me najvise intetesuje gde sta i kako u motornom prostoru postaviti, dakle kompresor, hladnjak itd... Takodje, taj balon za grejanje, da li stvarno moze da se ubaci umesto dvojkinog pa da sve legne na svoje mesto, tj ventilacione cevi od dvojke i tabla sa policama, motor za ventilaciju, itd. Balon od cetvorke, ostalo dvojkino. To je sto se kabine tice.
Molim Vas za pomoc, bas mi je potreban neki savet.
I da, bez onih komentara da je komplikocano i da odustanem, jer stvari umeju biti komplikovane, zbog toga je i zanimljivo raditi na automobilima. Cilj je bitan.
Sve najbolje i hvala unapred
« Poslednja izmena: Jul 12, 2017, 05:23:11 posle podne od strane JovanSRB »

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #1 poslato: Jul 12, 2017, 05:59:20 posle podne »
Prvo, nije komplikovano i nemoj da odustajes.  :)

Ne znam na koji balon mislis ali ako si mislio na unutrasnju jedinicu klime ide sve sa MK4 osim tunela.
Ovo gore sto je radjeno u linku je centralna kutija MK4 climatronic spojena na MK2 kutiju bez klime, samo je reostat stavljen sa MK4 i dobijes digitalne komande, ali bez klime. Ti treba da postavis komplet kutiju sa MK4 sa isparivacem klime.
Problem sa MK4 kutijom na MK2 je to sto se ne gadjaju dva srafa na centralnoj kutiji, pa bi trebalo napraviti nosac, ili da stavis duze srafove i probusis rupu na pozarnom zidu (napravi nosac). Srafovi gde izlaze cevi klime su takodje na suprotnim uglovima. Tuneli za sajbu, noge i prednje klapne idu sa MK2 bez prepravke. Posle skratis kasetu i police kod suvozaca i to je to.

U motornom prostoru mozes da kombinujes razne delove, malo teze dati jednostavan odgovor.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #2 poslato: Jul 12, 2017, 08:20:29 posle podne »

Puno hvala na odlicnim i detaljnim savetima. Ja se izvinjavam, ako se mozes osvrnuti jos jednom na ovo ato si mi pricao vezano za unutrasnju jedinicu klime. Vezano za secenje police, noaac itd.. Kad sam rekao balon, mislio sam na to, ceo deo gde ide radijator, klapne, motor itd.. Ono ispod table sve. Malo me detaljnije interesuje sve to vezano za taj unutrasnji deo, da li i kako sedaju ostali delovi od dvojke na tu jedinicu klime. Mialim na tablu i cevi, sve..
I, da, ovo sa delom za motorni prostor, imas li ideju kako i gde sta postaviti, kako bi sve moglo stati.
I lnace, odgovor je odlican, jedino sto bih voleo jos neki tako detalj da mi se kaze. Sam cu to raditi pa mi svaki i najmanji savet i uputstvo nekoga ko je to radio dobro dodje. Hvala unapred


« Poslednja izmena: Jul 12, 2017, 08:30:15 posle podne od strane Joca »

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #3 poslato: Jul 12, 2017, 09:02:03 posle podne »


Ovo je centralne kutija sa klapnama gledano od strane pozarnog zida. Pogledaj razliku u polozaju dva srafa koja vire. Donji sraf gadja na rupu ali je kraci, a gornji je postavljen nize nego na MK2. Na ta dva srafa treba da se postavi nosac koji ce sa druge strane da ima srafove na fabricke rupe za lim na MK2. Nesto slicno ima fabricki na Audi B4 pa ako nadjem sliku stavicu.


Evo kao je kod mene. Rupa u donjem crvenom krugu je za cevku za kondenz i ona je takodje malo pomerena na MK4 kutiji, ali to vidis gde se busi kad prislonis kutiju. Desni kvadrat iseces kao na slici s tim da su dva srafa na suprotnim uglovima ali i to vidis na osnovu MK4 kutije. Levo mozes da vidis dve fabricke rupe za srafove za centralnu kutiju.

Kaseta i polica kod suvozaca ne mogu da se nameste jer je kutija sa klimom veca. Kad zavrsis videces koliko moraju da se krate ili mozes da nadjes original sa MK2 sa klimom.

Sa centralne kutije za MK4 skidas plastiku za usmeravanje vazduha za sajbu, noge i napred i stavljas original sa MK2 (ne mora sa klimom isti su delovi i bez klime). Sraf na sraf. Tabla od MK2 ide preko svega i nema problema sve lezi ok.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #4 poslato: Jul 12, 2017, 09:21:03 posle podne »
Ovo je fenomenalno objasnjeno, svaka cast i puno hvala.
Dakle, sto se tice radova unutar kabine, sve mi je sad jasno i vidim da je lakse nego sto sam ja zamisljao. Malo me muci kako ce sve to da legne s obzirom na onu zvucnu izolaciju koja je prilicno debela... Govorim o izolaciji sa unutrasnje strane, ispod table i grejanja..
E sad, kad bih nasao neku sliku gde se vidi kako sta i gde ide da se najbolje uklopi ispod haube, bilo bi super. Prvi put imam susreta sa radovima na klimama pa nisam siguran ni sta tacno skidam sa cetvorke. Ono sad stoji spakovano u autu i radi (u golfu 4), e sad, sta ce mi sve trebati, tu cu se malo muciti. Kao i sta i kako da uradim da sve to slozim ispod dvojkine haube..ne znam ni recimo da popisem sve delove koji idu ispod haube... Pa onda kacenja preko kaiseva, gde i kako.... Sve to treba neko da mi objasni ili da barem vidim neke slike i listu svih komponenti pod haubom. To mi je trenutno skroz ovako nepregledno kad stoji u cetvorci, i bice tako sve dok ne pocnem da skidam. A sta da skidam sto se nalazi ispod haube mk4, to je vec pitanje... 
« Poslednja izmena: Jul 12, 2017, 09:32:12 posle podne od strane JovanSRB »

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #5 poslato: Jul 12, 2017, 10:15:39 posle podne »


Nadjes ovaj relej u motornom prostoru od MK4 i prebacis komplet instalaciju koja je na njega povezana. Jedan deo ide u kabinu i kaci se na instalaciju unutrasnje klime, ostatak ide u motorni prostor na presostat, kvacilo kompresora, senzor temperature, ventilator, termoprekidac. Par zica je potrebno preseci i vezati na MK2 instalaciju. Trebace ti i dupli ventilatori na hladnjaku a njih mozes da skines sa Toledo MK1 i mogu fabricki na Golf MK2, ako skines sa novijeg modela konektori za ventilator i termoprekidac su isti kao na MK4 pa nema prepravke.

Hladnjak klime mozes da stavis original MK2 ili Toledo MK1, mozda i sa MK4 ako moze fizicki da stane i naprave se nosaci. Cevi zavise kako od modela tako i od motora, sa Toledo MK1 TDI cevi i hladnjak odgovaraju 100%.

I na kraju nosac kompresora, kompresor i remenice. Ovo sam trebao prvo da napisem  :) Tu ce biti najvise problema ili trazis original nosac i klinaste remenice ili prebacujes na PK kais.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #6 poslato: Jul 12, 2017, 10:38:34 posle podne »
Okej, savrseno objasnjeno, hvala puno!
Koliko znam, na cetvorci ide sa pk kaisem. A na dvojci su remenice za klinasti. Videcu sta cu. Ne znam jel se sa kompresora remenica moze namestiti da bude za klinasti kais, jer mi je na dvojci takva.. Ako moze, kako se to radi? To me trenutni najvise zbunjuje, jer ajo je taj deo sa cetvorke predvidjen za pk, kako ga namestiti na dvojku gde se koristi klinasti... I kako li izgledaju ti nosaci kompresora....?  Sve u svemu, super objasnjeno.
I ako moze jos neko pitanje tipa jel tvoja dvojka dizel, kako radi ta klima i kako ide auto kada je ukljucena? Da li sve funkcionise odlicno? Moja je 1,6 turbo dizel, ona GTD sa 51 KW... Ako imas neke slike tog motornog dela klime na dvojci bilo bi super, da vidim kako svi ti delovi stoje i izgledaju u motornom delu..
Hvala  puno!




« Poslednja izmena: Jul 12, 2017, 10:42:40 posle podne od strane JovanSRB »

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #7 poslato: Jul 13, 2017, 12:51:38 posle podne »
Da dodam jos nesto o cemu razmislajm a u  vezi je sa ovom temom koju postavih... Da li neko zna kako se menja remenica kompresora, da ide na klinasti umesto na pk kais? Jer cetvorka ima kompresor koji ide na pk, moram ga prepravljati ukoliko zelim da stavim u dvojku.. Kako to ide? Kako se to radi, kod koga?..ostalo sve je manje  vise jasno.. S tim sto nisam siguran gde i kako treba postaviti kondenzator (da li je kondenzator klime isto sto i hladnjak klime? Mozda mesam da dva dela, a mozda je tonisti deo?).. . Takodje, da li se mogu kompletno iskoristiti cevi od cetvorke.. Bas bi mi znacila slika neka kako u dvojci dizelu stoji klima od cetvorke...sve ovo pitam pre nego sto pocnem raditi, da se ne zarobim pa dok pronadjem delove da mi ne bude auto neupotrebljiv, dakle da sto brze zavrsim kada pocnem s tim. Da li bas sve moze od cetvorke ili se moraju nabavljati i dodatni neki delovi od raznih auta?  Ako moraju, onda koji? Izvinjavam se na opsirnosti, ali bolje je da pitam.
Hvala unapred! 


« Poslednja izmena: Jul 13, 2017, 12:58:53 posle podne od strane JovanSRB »

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #8 poslato: Jul 18, 2017, 02:12:39 pre podne »
Ubacena unurasnja jedinica klime, ostqlo jos po haubom... Ne znam ko radi i kako se to radi da se prepravi kompresor od cetvorke da ide na klinasti kais? Takodje ne znam kako bi trebalo nosac da se napravi, tj kako i gde tqcno postaviti kompresor? Ako moze neka pomoc i savet oko toga kao i oko hladnjaka za klimu itd...
Hvala unapred

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #9 poslato: Jul 18, 2017, 10:12:57 pre podne »
Koja ti je oznaka kompresora SD7V16?

Najlakše ćeš naći sistem sa 1.9D/TD/TDI motora. Kompresor i alternator na PK, a pumpa za vodu i servo pumpa na klinasti kaiš. Sve remenice mogu i na 1.6D, a nosač kompresora i alternatora se gađa na 3 od 4 šrafa.





Za ovakav sistem je najlakše naći delove, potrebno je malo modifikacija ali je ugradnja komplikovanija jer da bi zamenio nosač mora BOSCH pumpa da se skine.

Za klinasti kaiš ćeš teže naći odgovarajuće remenice za dizel motor, za kompresor postoji odgovarajuća sa SD7H15 kompresora.

Evo i jedna interesantna varijanta bez servo pumpe sa španerom zupčastog kaiša sa 1.6D, pitanje kako bi radilo.

Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže JovanSRB

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 273
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-9
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #10 poslato: Jul 18, 2017, 10:43:06 pre podne »
Mislim da je bas ta oznaka, ali moram proveriti, nisam siguran. Inace, ako sam dobro razumeo, ne mora se praviti nosac, vec postojeći od cetvorke se gadja sa tri od cetiri srafa?
A kako da stavim remenice za pk umesto mojih koje su za klinasti na motoru?


Sent from my SP6.2 using Tapatalk


Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Climatronic iz mk4 u mk2
« Odgovor #11 poslato: Jul 18, 2017, 11:44:33 pre podne »
Nemas takav nosac na MK4. Trazi sa Golf MK3,  Passat B4, Toledo MK1.
Remenice odsrafis i zasrafis nove.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.