Kolege Wagenovci,
Izložiću vam problem koji sam ja imao i rešenje za isti. Ne znam da li je neko pokretao sličnu temu, ali ako jeste neka moderatori obrišu moj post.
Dakle, Passat B5.5 1.9 TDI pre mesec dana primetim da na leru prilikom ulaska u raskrsnicu na nizbrdici teže se zaustavlja - znatno je tvrđa kočnica. Malo kasnije primetim da mu je potrošnja na leru bez klime porasla sa 0.7 na 0.8-0.9 l/h. Odem na tehnički pregled i tamo ustanovimo da su kočnice odlične i simetrične, ali da je kočnica dosta tvrda na leru. Prvi put kad se pritisne pedala ok je, ali već drugi put tvrdo. Ne budem lenj odem kod majstora. Automehaničari naravno uglavnom (čast izuzecima) nemaju sluha da prekontrolišu instalaciju vakuuma nego: teraj! Uhvatim vremena kod kuće i lep sunčan dan i uradim sledeće što preporučujem svima koji iskuse sličan problem:
Na VW Passat 1.9TDI B5.5 pumpa za vakuum je na glavi motora do kabine sa leve strane iza EGR ventila. Od nje ide deblje crevo u vakuum aparat za kočenje u onoj pregradi gde je i akumulator, i tanje crevo do prve račve odmah iznad pumpe. Sa te račve rastavite creva koja idu na levu stranu (gledano sa prednje strane kako stojite) prema elektroventilu i aktuatoru EGR-a i Aktuatoru varijabilne geometrije turbine i na desnu stranu prema aktuatorima ventila za bypass vode za grejanje nafte u izmenjivaču iznad filtera nafte i još nekom elektroventilu sa aktuatorom na desnoj strani ispod boce za rashladnu tečnost.
Dalje vršimo test ispravnosti pojedinačnih grana u instalaciji. Uzmemo crevo koje ide na levu stranu i duvanjem dahom u njega ili izvlačenjem vazduha ustima utvrdimo da li ima otpora ili vazduh ističe. U mom slučaju leva grana nije nigde propuštala. Kad povučem vazduh iz creva i sačekam par sekundi zatiskajući crevo jezikom, nema promene, vakuum je i dalje održan.
Isto radimo i za desnu stranu. Međutim u mom slučaju na desnoj strani nije bilo otpora odnosno održanja vakuuma. Duvanjem u isto crevo mogao sam da čujem šum negde ispod boce za rashladnu tečnost. Kada sam previo crevo koje vodi na aktuator pomenutog bypass-a dobio sam dobar otpor na izvlačenje vazduha. Znači našao sam slabu kariku.
Demontirao sam i rasklopio aktuator, pronačao 2 rupe na membrani na mestima pregiba, zakrpio ih sa spoljne strane tankom gumom onako vulkanizerski :-P, sklopio kućište i zalepio superlepkom jer je plastično, namontirao, testirao ponovo i sve ok. Sklopio ona rastavljena creva na račvi i
.
Rezultat: potrošnja u leru bez klime 0.7 ponovo, kočnica jednako meka i na leru i u vožnji na većim obrtajima. Moj problem bar privremeno rešen
Zaključak: poremećaj vakuuma remeti više parametara u ponašanju automobila. Možete sami rešiti problem ili bar da otkrijete gde je kvar.
Napomena: nemojte da vas majstori naplaše odmah sa pričom: može da bude ABS ( skupo kao vatra) ili vakuum pumpa oslabila (isto) ili pukla membrana u vakuum aparatu servo kočenja. Može to sve da bude, ali i ne mora. Prvo treba proveriti ovo jer je najjeftinije, a i najverovatnije. Svakako test ne košta ništa sem vremena i zaprljanih ruku.
Ako sam nekome pomogao, ili ću tek pomoći kad nastupi problem, bilo mi je zadovoljstvo.
I meni su drugi na ovom forumu pomogli.