VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Šoro April 18, 2012, 11:54:41 pre podne
-
Pozdrav svima u clubu.
Pomalo pregledavam teme i vidim da raja cesto cisti EGR ventil i interkuler,i nisam najbolje shvatio pa zato otvaram novu temu.. Nemam probelama u voznji ali na crijevima od intekulera pomalo mi ulje podlizuje na sastavima,nije da kapa vec kada prsto predjem ispod crijeva ostane trag ulja. E ja bi sada volio da to sve skinem i da ocistim. Sta mi vi predlazete dali da to radim ili ne. I zanima me smijel se interkuler isprati iznutra sa nekom tečnošču. U pitnju je golf4 1,9 TDI 2003,pumpa dizna motor.
-
I ja bih voleo da cujem neki odgovor na ova pitanja posto me slicna muka muci...
p.s. Ne trosi mi ulje(pola litre na 10k) ali su creva do i od interkulera bas masna iznutra
-
Nasao sam ovo na You Tube.
TDI Intercooler following blown turbo (http://www.youtube.com/watch?v=38iNgoPFQiA#)
-
sta je bre ovo
-
Ovo ti je ulje u interkuleru,koje nebi tu smjelo biti tu.. Kod nekoga ga ima sasvim malo a kod nekoga kao na snimci.
Zato i ja hocu da provjerim kakvo je stanje kod mene. Nedo Bog da onoliku kolicinu ulja povuce u motor bilo bi belaja.
-
Ja sam to radio pre par dana , na nagovor majstor Gedore, i bilo je bogami jedno 200ml ulja, skinuo isprao benzinom , oko 2l benzina je otislo , sipas, promuckas ispraznis, sve dok ne izadje cist benzin. Zatim susenje na suncu bar 2 sata i onda malo isperes creva osusis i pakujes nazad. I to isto ponovis za jedno 20-30000km. Naravno valjalo bi ocistiti i usisnugranu kao i Egr ventil
-
Pa da sve zavisi od stanja turba toliko ulja ima a motori preko 250000 km mogu imati punu kanticu ulja ma da je definitivno potrebno da se skine i usisna grana i EGR da se ociste. Ja cu uskoro burazeru na PD 130KS da skidam interkuler da citim posto ulje vec kapka iz creva na spoju sa hladnjakom pa cu da okacim slike :).
-
Super ubaci slike kada završis i reci mi sta se sve mora skinuti da bi ocistio usisnu granu.
-
i ja ovo radim na mom autu za koji dan..videcemo sta ima u crevima i intercooleru :)
-
pa zato i pitam jer sam prepoznao na snimku intercoler od cetvorke, i meni ne gine provera
-
Ja pre 15ak dana kada sam radio veliki servis skinuo sam ono donje crevo koje ide iz turbine do ic, i izaslo je ulja ali ni priblizno ovoliko kao na snimku, mozda 50ml...
e sada bih da skinem interkuler i njega operem(iscedim) ali sta sa EGR-om i usisnom, kako to da skinem?
-
egr se skine i ocisti sprejom ili benzinom, to nije problem...a citao sam da za usisnu granu dosta kostaju dihtunzi ako bi je skroz skidao i msm da je to velik posao...ja kad sam skinuo egr, cistio sam usisnu granu koliko sam mogao rukom da dohvatim..
-
svakako preporucljivo i kuler i crevca i EGR da se na njega ne bi sakupljale necistoce pa onda jednog dana po novi ... ovako preventivno ga ocistis svako malo i trajace duze to je sigurno ... ulja ne smije da bude previse ali mora ga biti malo ... ipak ta auta imaju ponesto za sobom ...
-
Evo da dam i ja malo svog iskustva sa turbom *(imao Punto GT 4godine).
Čišćenje OBAVEZNO!
Prisustvo ulja u crevima i interculeru znači da je turbina zgazila dobro ili da vozač nije znao kako se koristi motor sa turbochargerom,
ako se auto oštrije vozi problem ce samo postajati veći i veći(na nekim izvedbama interculera moze doći i do hidro udara) ,
znači lagana vožnja i ulja u usisu će biti mnogo manje.
-
A neko opet kaze da bas treba voziti ostrije TDI ,jer tako se turbina cisti sama od čađi. Sta je sada ispravnije ili ga goniti ili laganica B)
-
hm, lagana voznja na malim obrtajima veoma lose utice na plivajuci zamajac sto je opet druga strana price.
ista prica je i sa lijekovima za ljude, jedno lijeci a drugo ostecuje.
-
hm, lagana voznja na malim obrtajima veoma lose utice na plivajuci zamajac
ako nije problem objasni nam zasto.
hvala.
-
jednom u 7 dana 1,2,3 gas u patos jer zna da se slepi geometrija turbine,tako kazu majstori
-
hm, lagana voznja na malim obrtajima veoma lose utice na plivajuci zamajac
ako nije problem objasni nam zasto.
hvala.
cini mi se da si ti po profesiji majstor a ja sam projektant.
ja o mehanici znam po pricama majstora koje hvatam u letu i po vlastitim iskustvima na svojim automobilima. moze biti da nisam u pravu ali cak i ovdje ima dosta tema za plivajuci zamajac i vecina se slaze da npr. kretanje bez gasa i voznja na malim obrtajima u visim brzinama steti plivajucem zamajcu.
-
ma to su sve sviranja kurcu i nagadjanja nekih ljudi i priucenih internet majstora kojih ovde ima bas i previse.
izmisljaju toplu vodu. taj zamajac ima u sebi opruge koje kupe vibracije nastale u motoru. isto kao i sto lamela na starijim modelima ima opruge na svom srednjem dijelu. nema pravila koliko ce trajati i kako ce mu se produziti zivot. znaci samo lazu!
ako je kvalitetan i dobar trajace 200 000km, ako je kinez pola od toga i to je to.
-
Ljudi citajte malo na klipu je turbina raznesena zato ima toliko ulja u interkuleru sto je i logicno.Sa pranjem se slazem ako vec nesto ocete raditi poslusajte savjet od shvexoman.Za usisnu granu trebas poskidati crijeva i imas imbuse sestice mislim da ih ima 8 ako nemas dihtunge probaj sa kvalitetnom diht masom racunaj da imas posla.
-
Ja sam prosle nedelje bio primoran da skidam i cistim EGR i celu granu jer je turbina prestala da radi boodala , inace pasat b5 je u pitanju 116ks
kad sam skinuo EGR bukvalno je bilo 1cm supalj prostor ostalo je bilo puno masnoce, cistio sam ga punih sat vremena kiselinama,Axelom,naftom,lupao srafcigerom da bi oslobodio klapnu sve lepo ocistio namontirao auto preporodjen ide kao nov ...
Ostalo mi da ocisitm intercooler jer sam primetio da je mastan to cu cim prodje ova kisa badmood
-
Hvala svima na iskustvima i savjetima,u subotu odo majstoru da mi to povadi a ja cu cistiti,da nebi sta zajebao sam kuci.
Mislim da je tema dobra i da ce jos nekome pomoci. clap
-
ma to su sve sviranja kurcu i nagadjanja nekih ljudi i priucenih internet majstora kojih ovde ima bas i previse.
izmisljaju toplu vodu. taj zamajac ima u sebi opruge koje kupe vibracije nastale u motoru. isto kao i sto lamela na starijim modelima ima opruge na svom srednjem dijelu. nema pravila koliko ce trajati i kako ce mu se produziti zivot. znaci samo lazu!
ako je kvalitetan i dobar trajace 200 000km, ako je kinez pola od toga i to je to.
big_boss Tačno:
Primer spojnice sa plivajućim zamajcom. Lamela nema opruge za ublažavanje udara.
(http://img708.imageshack.us/img708/4410/slika947122011091316478.jpg)
tu ulogu ima zamajac:
(http://img51.imageshack.us/img51/7364/plivajucizamajackvacila.jpg)
Primer spojnice sa klasičnim zamajcom.
(http://img526.imageshack.us/img526/240/crtezsetkvacila.jpg)
Lamela ima opruge za ublažavanje udara.
(http://img27.imageshack.us/img27/3748/slika126228201102129678.jpg)
-
Odlicno prikazano,hvala sada sam jos nesto naucio.
-
ma to su sve sviranja kurcu i nagadjanja nekih ljudi i priucenih internet majstora kojih ovde ima bas i previse.
izmisljaju toplu vodu. taj zamajac ima u sebi opruge koje kupe vibracije nastale u motoru. isto kao i sto lamela na starijim modelima ima opruge na svom srednjem dijelu. nema pravila koliko ce trajati i kako ce mu se produziti zivot. znaci samo lazu!
ako je kvalitetan i dobar trajace 200 000km, ako je kinez pola od toga i to je to.
ako je tako bice da u VW u Volfsburgu u sve generacije modela posle 2004 ugradjuju kineske djelove jer malo koji fabricki je izdurao vise od 60-100kkm ;)
momak je u pravu sto se tice voznje na niskim obrtajima ... voznja na 1000 obrtaja nenormalno steti zamajcu, naglo pridavanje gasa sa niskih obrtaja (recimo od 1300 pa navise) stvara nenormalne vibracije i opet drka zamajac, kocenje motorom sve dok se ne dovati samo dno obrtaja takodje unistava zamajac itd ... ima tu jos stvari
A sto se tice gas/laganica voznje ... auto treba voziti normalno ... sto znaci vozit ga u rasponu od (konkretno TDI) 1500 do 2500-3000 obrtaja, preticanja je pozeljno odradit sa full gasom da bise oslobodio cadji (spojiti lijepo i korisno biggrin ) i ako osjetite da to nije dovoljno par puta u toku nedelje ga izbucat ono do 4500 obrtaja kako se ne bi slebio turbo ... znaci niti gusiti auto niti mu vaditi mast svaki dan
-
Miro mozes li napisati nesto vise o ovom kocenju motorom. Ja npr kada vozim 4 i treba da malo usporim ubacim ga u 3 i onda uspori bez kocnice,ili vozim 3 pa ga ubacim 2. Ali nije to toliko da auto osjetno trzne i da smanji brzinu naglo vec ono blago.
Jeli to greska sto radim tako,jer neko mi je rekao da je dobro za motor kada se tako vozi,i to opet radi čađi da bi je izbacivao van.
Ako to nevalja da vise neradim boodala
-
Ma ne bre tako je pravilno ... tako vecina nas radi ... mislio sam na ono npr. ides cetvrtom i prebacis u trecu i prilazis recimo semaforu i ne stiskas kvacilo niti prebacujes u drugu nego drzis tu trecu sve dok auto pocne da se gusi u samo dno obrtaja ... na takvo motorno kocenje sam mislio ... iznenadio bi se kolko ljudi tako motorno koci ... za poludjet
-
Odlicno bio sam se trznuo da sam pogreno vozio. Hvala puno na savjetima.
-
Miro MNE.
Poenta cele priče je da ljudi prištede turbinu koja već propušta ulje i poštede se povećeg troška.
Auto niko neće voziti na leru sigurno, a plivajući zamajci i kvačila kao i obična kvačila kod nekoga traju duže a kod nekoga kraće,
ima tu mnogo faktora: (gradcka vožnja, drzanje noge na kvačilu, vaganje na semaforu- uzbrdica kvalitet itd.) ali lagana vožnja sigurno nije razlog za njeno brze habanje.
-
Ljudi pogledajte kako ovo cudo skida garez sa EGR-a
Valvoline EGR Cleaner (Hrvatski) (http://www.youtube.com/watch?v=DMJVFR0VZ-E#ws)
-
Odlična stvar, koliko košta i ne znam dal ima ovo kod nas u prodaji?
-
ovo ako zna nako gde ima da se kupi kod nas u Srbistanu, castim pice.... :)
-
uzmi bilo koji spej za odmascivanje ili benzin, odradice isti posao...naprskas, uzmes cetkicu istrljas dobro i ispreres..ovaj potorosi ceo sprej dok je opravo ventil :)
-
Valtec Lubricants d.o.o.
Masarikova 16
15000 Sabac, Serbia
Phone: + 381 15 347 734
Fax: + 381 15 347 735
Website: office@valtecgroup.com
Generalni zastupnik za Srbiju.
Ako oni nemaju ? boodala
-
mislim da je to reklama da potrosi cijeli sprej. mislim da bi mnogo bolje bilo da je naspricao i ostavio jedno vrijeme pa ocistio pa ponovio to par puta. potrosio bi manje a dobio bolji rezultat.
-
pa nema veze i da se potrosi ceo sprej ako ce ga ocistiti kako treba jer duze vreme ti nece trebati.
-
Ja sam skinuo EGR i bacio ga na tavan,to je resenje.
-
Ima li ovaj EGR dihtun,ako nema smije li se dihtung masom namazati kada se vraca na mjesto.
-
ma kakva dihtung masa, ja sam vidio, kad je meni majstor skidao Egr da je onaj dihtung samo crnim sprejom naprskao, sacekao da se osusi i vraio na mjesto, i najbolji nacin ciscenja je voda, uzmes bastensko crijevo i samo ga stavis u Egr i da vidis kad ga pere, kakav benzin i sranja krokodil
-
svi koji planirate da cackate egr, a planiram i ja, kupimo lepo egr delete kit i zavrsis sa tim za sva vremena...skida se egr, stavlja se obicna cevka, i nema vise prljavstine :)
ja cu da kupim ovo cudo i da skinem egr ventil..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg (http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg)
-
Dihtung na egr-u cuvajte ako je ikako moguće, da ga ne načnete pri skidanju. Ja sam svoj načeo i jedan majstor mi je preporučio da uzmem onaj meki lim sa dna neke kantice od boje, razređivača ili nečeg sličnog, iskružim po starom dihtungu i stavim umesto njega. Uradio sam to i limići rade posao.
Preporučujem svima da skidaju i čiste egr. Ja sam komplet njega skinuo sa izduvnom granom i nju očistio. Tek pre par dana sam interkuler očistio, i zaprepastio se koliko auto bolje vuče kada sam ga juče poterao malo. Odvojite dan za to, vredeće seigurno. Mislim da svako može sam sebi sve ovo da uradi, bez da ide kod majstora. Naravno, samo pažljivo, polako bez žurbe i nerviranja (ako je ikako moguće).
-
Hvala na savjetima ;)
-
cheers
-
svi koji planirate da cackate egr, a planiram i ja, kupimo lepo egr delete kit i zavrsis sa tim za sva vremena...skida se egr, stavlja se obicna cevka, i nema vise prljavstine :)
ja cu da kupim ovo cudo i da skinem egr ventil..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg (http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg)
Da, ali u tom slucaju gubis i onaj drugi ventil "anti shudder" .... koji zatvara dotok vazduha kada ugasis motor da bi osigurao da se motor ugasi.....
Evo sta pisu ljudi ....
If a turbo leaks oil into your EGR-deleted intake, the engine may start running on its own. Shutting off the "ignition" key will not stop it because the oil self-burns. It will continue to rev high until potential damage occurs. Or until you shift into a high gear and stand on the brakes to stall the engine. If you get the timing right you'll probably save the engine. Otherwise you're out of luck, especially if you have an automatic transmission.
Poz.
-
Evo teme za raspravu da li egr treba ili ne treba. mahac
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=17883.msg290813#msg290813 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=17883.msg290813#msg290813)
-
svi koji planirate da cackate egr, a planiram i ja, kupimo lepo egr delete kit i zavrsis sa tim za sva vremena...skida se egr, stavlja se obicna cevka, i nema vise prljavstine :)
ja cu da kupim ovo cudo i da skinem egr ventil..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg (http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/424062_347832685251666_279807695387499_1141670_1269380832_n.jpg)
Da, ali u tom slucaju gubis i onaj drugi ventil "anti shudder" .... koji zatvara dotok vazduha kada ugasis motor da bi osigurao da se motor ugasi.....
Evo sta pisu ljudi ....
If a turbo leaks oil into your EGR-deleted intake, the engine may start running on its own. Shutting off the "ignition" key will not stop it because the oil self-burns. It will continue to rev high until potential damage occurs. Or until you shift into a high gear and stand on the brakes to stall the engine. If you get the timing right you'll probably save the engine. Otherwise you're out of luck, especially if you have an automatic transmission.
Poz.
e vidis na to sranje sam skroz zaboravio, raspitacu se malo o tome...hvala ti sto si me podsetio na taj ventil, video sam ga kad sam skirao moj egr ;)
-
A jel vredi cemu ove firme Wynn's i Marly? nasao sam njihov EGR cleaner u jednoj radnji...
-
Nikola ja sam zatvorio EGR samo plocicom i extra je to posluzilo, nema nidje masti a auto se ne trese pri gasnjeu, mislim da je bolje tako nego ta citava cijev, a to da trese to je ziva istina ;) a osjecaj je katastrofalan kao da se auto raspada ;)
-
ma kakva dihtung masa, ja sam vidio, kad je meni majstor skidao Egr da je onaj dihtung samo crnim sprejom naprskao, sacekao da se osusi i vraio na mjesto, i najbolji nacin ciscenja je voda, uzmes bastensko crijevo i samo ga stavis u Egr i da vidis kad ga pere, kakav benzin i sranja krokodil
Pa ce obicna voda da ocisti masnocu boodala biggrin...
to jedino ako nije neka fekalna, otpadna lollol lollol lollol
-
Miro MNE.
Poenta cele priče je da ljudi prištede turbinu koja već propušta ulje i poštede se povećeg troška.
Auto niko neće voziti na leru sigurno, a plivajući zamajci i kvačila kao i obična kvačila kod nekoga traju duže a kod nekoga kraće,
ima tu mnogo faktora: (gradcka vožnja, drzanje noge na kvačilu, vaganje na semaforu- uzbrdica kvalitet itd.) ali lagana vožnja sigurno nije razlog za njeno brze habanje.
slazem se da ovome nije mjesto pod EGR ali kad se dovatismo te price samo sam coeku objasnio da "mrtva" voznja je razlog zasto plivajuci strada a nikako lagana jer lagana voznja za TDI je sve od 1500 do 2500 obrtaja ....
inace voda voda ili knjaz milos najbolje ciste egr ... obicna bastenska voda ne moze ...
-
ja sam napravio plocicu od bakra, zagrejao je da bude meka i da lepo zadihtuje i za sad savrseno funkcionise ;)
-
Miro MNE
slazem se da ovome nije mjesto pod EGR ali kad se dovatismo te price samo sam coeku objasnio da "mrtva" voznja je razlog zasto plivajuci strada a nikako lagana jer lagana voznja za TDI je sve od 1500 do 2500 obrtaja ....
inace voda voda ili knjaz milos najbolje ciste egr ... obicna bastenska voda ne moze ...
[/quote]
cheers
-
Ja sam bio zatvorio Egr pa sam sve vratio u funkciju jer apsolutno nikakvo poboljsanje nisam dobio , ko ga jebe neka ga , cisticu ga jednom u 20000km zajedno sa granom i interkulerom pa dok sljaka nek sljaka
-
kod mene se bas oseca poboljsanje kod nizih obrtaja u 3. i 4. brzini mnogo bolje vuce. u pitanju je motor ALH 66kw.
-
kod PD motora nije pozeljno zatvaranje EGR ventila kod ostalih je manje bitan.
-
ma kakva dihtung masa, ja sam vidio, kad je meni majstor skidao Egr da je onaj dihtung samo crnim sprejom naprskao, sacekao da se osusi i vraio na mjesto, i najbolji nacin ciscenja je voda, uzmes bastensko crijevo i samo ga stavis u Egr i da vidis kad ga pere, kakav benzin i sranja krokodil
Pa ce obicna voda da ocisti masnocu boodala biggrin...
to jedino ako nije neka fekalna, otpadna lollol lollol lollol
probaj pa ces vidjeti ni ja nisam vjerovao ali pere za sve pare
-
Raja evo danas sam skinuo crijevo,koje vodi do EGR ventila,i uslikao stanje unutra. Nisam smjeo da odšarafim ventil,jer ispred ventila tacnije dio gdje se kaci crijvo neznam sta je,predpostavljam da je turbina. Pa ako neko moze da mi objasni šta je to i mogu li poremetiti nesšto ako skinem sam bez majstora. I dali se moraju stavljati novi dihtunzi i ima li ih u prodaji. Evo slike stanja egr-a,i na slici cu oznaciti dio za koji nesam siguran sta je.
(http://img37.imageshack.us/img37/5420/dsc00866xa.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/8420/dsc00869cq.jpg)
to je to ispred egr ventila
-
Nelici mi bas nesto na turbinu ali me zbunjuje znak na ovom dijelu koji lici na turbinu. boodala
-
tvoj egr je mila majka, ja to nista ne bi diro
-
Neces nista poremetiti, slobodno skini ta tri inbusa, a donji dihtunzi se ponovo koriste, nema potrebe da ih kupujes...
-
ocistih i ja danas interkuler. biggrin kada sam skinuo crevo nije izaslo nista medjutim kad sam skinuo hladnjak i nakrenuo ga izaslo je jedan decilitar ulja otprilike. isprao ga lepo benzinom, osusio i sve opet lepo spakovao. clap
-
Svaka čast thumbup
-
Neces nista poremetiti, slobodno skini ta tri inbusa, a donji dihtunzi se ponovo koriste, nema potrebe da ih kupujes...
A znas li za sta je ovaj dio ispred EGR ventila,za sta sluzi.
-
ocistih i ja danas interkuler. biggrin kada sam skinuo crevo nije izaslo nista medjutim kad sam skinuo hladnjak i nakrenuo ga izaslo je jedan decilitar ulja otprilike. isprao ga lepo benzinom, osusio i sve opet lepo spakovao. clap
Ma nikakva nauka video si, a više nego korisno. beer
-
jbg brate ja na mom pasatu da bi dosao do interkulera morem pola auta da rastavim bonk
-
na passatu skines branik, sus pleh, otkacis creva i vadis IC, najzajebanije je upravo to vadjenje, jer je jako uzano i mora malo da se nakrivi gornji nosac da bi izaso iz lezista,a kad se vraca mora pajserom da se vrati taj nosac u pocetni polozaj. Tako sam ja odradio, s obzirom da prvi put skidam mozda postoji i bolji nacin al mislim da sam to odradio kako treba. Ukupno sa pranjem i susenjem Ic, oko 3h posla,naravno bio je suncan dan inace bi se susio bar 3-4h
-
dje se nalazi taj nosac, sta drzi?
-
Pa nosac interkulera
-
Nasao sam ovo na You Tube.
TDI Intercooler following blown turbo (http://www.youtube.com/watch?v=38iNgoPFQiA#)
Ovo ti je ulje u interkuleru,koje nebi tu smjelo biti tu.. Kod nekoga ga ima sasvim malo a kod nekoga kao na snimci.
Zato i ja hocu da provjerim kakvo je stanje kod mene. Nedo Bog da onoliku kolicinu ulja povuce u motor bilo bi belaja.
Evo belaja:
http://youtu.be/5zx3qKX_Pno (http://youtu.be/5zx3qKX_Pno)
-
po meni je nepotreban toliki posao oko interkulera,
ja sam skinuo zastitu odozdo i izvadio donje crevo i zavukao sundjer unutra i natapao ga i napolju cedio,sve dok nisam skroz izvadio ulje a bilo ga je dosta
onda sam cistom krpom izbrisao sve unutra i vratio crevo.
po meni uzaludno ga je prati jer turbina ce i dalje da pusta ulje i on ce da se prlja i dalje.
e samo sa novom turbinom pranje bi imalo efekta.
-
trebao bi da ocistim EGR na passata pa reko da pitam koji mi alat treba?
-
Jedan imbus, ne sećam se koji, i šarafciger da bi skinuo dihtunge. Šarafi su verovatno zapekli pa bi ti dobro došao i nastavak od gedore ili neki cevasti ključ, da možeš bolje zapet. Četkica za zube i nafta, benzin, ili neki odmašćivač ti trebaju za pranje. Srećna rada biggrin
Ja sam ipak za detljnije pranje interkulera. Kad se već zezaš oko njega bolje da ga odradiš kako treba. Ja sam ga dobro kiselio u vreloj vodi, prao cifovima, vimovima i kojekakvim zafrkancijama dok nije bistra voda kroz njega proticala.
-
kako posle skidanja dihtuju creva sto idu na ic,da li treba da se koristi neka diht masa ili sve
ok legne
ako ce auto bolje ici ja bih isto odradio ic
-
Jedan imbus, ne sećam se koji, i šarafciger da bi skinuo dihtunge. Šarafi su verovatno zapekli pa bi ti dobro došao i nastavak od gedore ili neki cevasti ključ, da možeš bolje zapet. Četkica za zube i nafta, benzin, ili neki odmašćivač ti trebaju za pranje. Srećna rada biggrin
Ja sam ipak za detljnije pranje interkulera. Kad se već zezaš oko njega bolje da ga odradiš kako treba. Ja sam ga dobro kiselio u vreloj vodi, prao cifovima, vimovima i kojekakvim zafrkancijama dok nije bistra voda kroz njega proticala.
brate izgubio sam zivce biggrin znaci odsrafio sam one gornje sarafe, ali onaj doljnji nijesam moga, ne zato sato je zapekao nego ne mogu da mu pridjem, ja ne znam kakve treba sad nastavke za to imat... boodala
-
ortodox09@Ja sam ipak za detljnije pranje interkulera. Kad se već zezaš oko njega bolje da ga odradiš kako treba. Ja sam ga dobro kiselio u vreloj vodi, prao cifovima, vimovima i kojekakvim zafrkancijama dok nije bistra voda kroz njega proticala.
Nema svrhe...skini ga posle mecec dana i ponovo će biti isti,kao da ga nisi ni prao.
-
Vaznije je da je interkuler spolja cist i da mu sace nije osteceno ili zavrnuto . . . Unutra ... slazem se sa Vasketom i ostalima
-
brate izgubio sam zivce biggrin znaci odsrafio sam one gornje sarafe, ali onaj doljnji nijesam moga, ne zato sato je zapekao nego ne mogu da mu pridjem, ja ne znam kakve treba sad nastavke za to imat... boodala
Ja sam samo obrnuo imbus, i na onaj kraći deo natakario najveću cev što je mogla da mi bude kao poluga. Improvizuj biggrin Mene je izduvna grana izlevatila, zapekla, a ne možeš zapet dobro da ga 'ebeš. Meni je ok dihtovalo sve, samo vratio i dobro zategnuo.
A ne znam, umastiće ono njega svakako, al opet mi je draže da ga detaljno očistim. Sad kad sam ukapirao kako se skida i čisti, radiću to češće pa onda možda počnem primenjivat tu tehniku sa sunđerom. Meni je bolje vuklo, mislim da nije placebo ekfekat.
-
Ovako, kupio sam pre 5 meseci golfa IV TDI 110KS 2001 god. Dovezo mi je kum iz Italije, auto je ok,ali se vidi da je dugo stajao negde na nekom placu (predpostavljam) cim sam ga uzeo imao sam problema . Desava se to da kad krenem u preticanje dam pun gas meni se auto zabode na nekih 2000 obrt. pa neki put i malo preko, pogotovu u 3,4,5 brzini , kao da bas kad mu treba najveca snaga on zaobde, iskljuci se turbina i mrtav je, stanem , ugasim upalim opet ide i sve to, cim nabodem pun gas opet ista prica, i kad mi se to desi auto mi posle toga bas dimi. Nisam isao kod majstora, raspitivao sam se, jedni mi kazu EGR, drugi oni vakum ventili ( ili kako vec ) treci mi kaze da ispitam ona vakum creva,mozda turbina itd. Pre par dana isao sam u BG-u , peglao sam ga na auto putu 150-140 . posle toga , ne mogu da vam opisem kako mi auto ide, nema da zabada kida u svakoj brzini, prosto sam odusevljen . Dali sam mozda izduvao nesto ili sta vec neznam, pre 3000 km sam mu menjao ulje sipao sam manje od 4L, nekih 3800 mozda (I nije bili na meracu na maximumu), i kad sam se vratio iz Bg-a dolio mu manje od 100gr. Neznam dali je neko imao slican problem,ali eto ja sam resio ( Pu,pu da se ne vrati ) e sad ostalo je da skinem katalizator,posto predpostavljam da je pun. clap
-
e ljudi ja sam danas ocistio EGR ventil i usisnu granu na mom passatu b5 tdi,ovako,da ne bih ja nesto zajebao lepo sam otisao u jedan servis u kg-u,dobar dan ocu to i to :) auto slabo vuce,jutarnje paljenje tesko itd.....a oni lepo,ciscenje moze za 20 eura (u ultrazvucnoj kadi) bla bla rastvor i to,o cadji i da ne pricam koliko je bilo a bilo je kao kamen,jedva su ocistili,pre toga kacenje na dijagnostiku i to neka najnovija,kad ono prijavio protokomer nije u redu,nasli su mi za 4500din polovan original,narucio itd stize sutra,namestili EGR,usisnu granu,povezali sta sve treba,upalili sve ok,nista ne curi i tako to :) krenuo kuci kad ono drugi rad motora i bolje poteze na gasu (ja u svakom slucaju zadovoljan) sutra idem da stavim drugi protokomer i da priikacimo komp i da se provozamo i da vidimo sta jos fali,javljam sutra rezultate,do tad pozdrav :)
-
(http://img339.imageshack.us/img339/4176/imag0259j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/339/imag0259j.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
driving driving driving
-
brate izgubio sam zivce biggrin znaci odsrafio sam one gornje sarafe, ali onaj doljnji nijesam moga, ne zato sato je zapekao nego ne mogu da mu pridjem, ja ne znam kakve treba sad nastavke za to imat... boodala
Ja sam samo obrnuo imbus, i na onaj kraći deo natakario najveću cev što je mogla da mi bude kao poluga. Improvizuj biggrin Mene je izduvna grana izlevatila, zapekla, a ne možeš zapet dobro da ga 'ebeš. Meni je ok dihtovalo sve, samo vratio i dobro zategnuo.
nece brate ni onaj kraci deo imbusa da udje,ja sam danas pokusavao da skinem...smorio sam se ,ne znam kako da odvnem
-
Znaš kako, žrtvuj jedan imbus jbg. Idi kupi neki jeftinjak, nemoj kvalitetan imbus razbatalit, uzmi brusilicu ili jaku turpiju i zguli ga koliko treba da , da prostiš, uđe. biggrin
-
e uspeo sam danas,treba da se pomeri ono dole crevo ispod egr..ali bio mi cist,bukvalno ni trunke cadji..bzv sam skidao..
-
Golf je onda zdrav k'o dren.
-
da ali nesto mi slabije ide u zadnje vreme,ostalo mi je jos da proverim vakum crevo turbine i vakum ventil..jer sam siguran da je turbina dobra,ne dimi,ne trosi ulje..
-
proveri vakum creva i protokomer a moze zapusen katalizator da pravi problem
-
evo i ja da kazem koju... pre pet dana sam oterao kod majstora, svoj passat b 5.5.. imao sam isto curenje ulja na egr ventilu... sledece sto mi je uradio to je da je potapao u neku tecnost usis, da se cadj ispere, zatim mi je ZABLOMBIRAO egr ventil... tako da ja vise nemam posla oko tog ventila.. rekao mi je da cu samo jace gasove imati na teh. pregledu.. ali sto je najbitnije ti mi gasovi vise neidu u motori ne steti ga..ta me je parada izasla 3 000 din. sad kad ga ujutru upalim nema da pusi ko CIRA, isto mi se desavalo da moteo pocne da vibrira nekako jace.. toga vise nema.. TAKO DA SAM SUPER ZADOVOLJAN..
-
proveri vakum creva i protokomer a moze zapusen katalizator da pravi problem
mislim da bi izbacivao gresku na dijagnostici da je protokomer,kacio sam ga i ne izbacuje nista...videcu jos vakum creva...kako da dodjem do vakum creva turbine,jel moze bez kanala posto je skroz iza turbina i kako da proverim onaj vakum ventil?jel moze on da se ocisti ili tako nesto?
-
Evo i ja nekidan napokon imao vremena a i usudio se da skinem EGR,izgldao je kao ovaj gore sa slike,a evo kako izgleda ocišcen.
(http://img849.imageshack.us/img849/9805/dsc01162gp.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/6633/dsc01161bb.jpg)
(http://img823.imageshack.us/img823/3685/dsc01160lr.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/4569/dsc01159kh.jpg)
-
Sljedece u planu imam ocistiti interculer i usisnu granu,to bi bio pravi posao ovo je tek pola clap
-
@Šoro, evo ti jedan + za rad druze svaka ti cast, izgleda kao iz fabrike tapsac jos nam samo reci cime si ga cistio?
-
Hvala Aca,sacu nabrojati sve sto sam koristio:
Cetkica za zube,spuzva za sudje(koristio onu grublju stranu),sarafcigerom skinuo one debele naslage pazeci da neostavljam ogrebotine. Eh od sredstava sam koristio odmascivac za motor(Belif),onda benzin,nitro razredjivac,cak i stelex za prozore,ali mislim da je ovaj Belifov odmascivac dobar pravo i da je najvise pomogao.
Ali kasnije sam se sjetio da imam ono sredstvo sto se koristi u kuhinji za ciscenje rerni,ali bilo je kasno vec sam zavrsio,i mislim da bi mozda ono bilo najbolje ali prije prskanja skinite ove dihtung gumice da ih ne razgrize.
Evo slika ovog odmascivaca BELIFLUX
(http://img15.imageshack.us/img15/9985/05f9d6c77e0e5b83a2713d0.jpg)
-
lepo uradjen posao + i od mene
-
proveri vakum creva i protokomer a moze zapusen katalizator da pravi problem
mislim da bi izbacivao gresku na dijagnostici da je protokomer,kacio sam ga i ne izbacuje nista...videcu jos vakum creva...kako da dodjem do vakum creva turbine,jel moze bez kanala posto je skroz iza turbina i kako da proverim onaj vakum ventil?jel moze on da se ocisti ili tako nesto?
ne mora da znaci, treba da se nakaci i u voznji se proveravaju parametri protokomera, nekad je dovoljno da izvadis onaj ulozak i sa nekim sprejom za odmascivanje da ga operes i izduvas kompresorom.
-
Zna li neko detaljnije objasniti skidanje interkulera na četvorci. Znam da se skida branik i desni far,e sada me interesuje ostali dio.Hvala.
-
Evo ga za vikend skinuo interculer i ocistio sam ga. Zadovoljan sam jer u njemu nije bilo puno ulja tek jedana mala soljica za kafu.
Evo nekoliko slika:
(http://img88.imageshack.us/img88/5683/dsc00003ca.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/4292/dsc00004xi.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/6372/dsc00005fb.jpg)
(http://img37.imageshack.us/img37/2627/dsc00007xa.jpg)
(http://img266.imageshack.us/img266/7643/dsc00009fba.jpg)
(http://img20.imageshack.us/img20/4018/dsc00010nj.jpg)
(http://img703.imageshack.us/img703/7210/dsc00011tq.jpg)
(http://img338.imageshack.us/img338/4155/dsc00012ipg.jpg)
Eto ga nije nesto komplikovano za uradit. beer
-
rastavio si dosta toga pa mi se cini da ipak nije tako lako uraditi sve to. treba sad to sve sastaviti
-
Pa i nije nesto tesko ni sastaviti dovoljno je da se malo razumijes oko mehanike i to je to.
-
jel dovoljno vratiti istu gumicu na egr ili si kupio novu? Meni malo slinavi na spoju pa bi morao pregledati i mozda ga ocistiti, auto presao 180000
-
Sofro svaka cast na radu i od mene imas jedan +.. Mene sve ovo ceka krajem mjeseca, mada razmisljam da oko ic ne radim nista, vidis ti si sve poskidao bzv (nije imalo ulja). Da odradim samo EGR i usisnu, da njih fino ocistim. I jedan savjet: Mijenjaj ove gume kukavce :D
-
MOzes ti provjeeriti stanje IC-a da ga neskidas,samo skini selnu sa crijeva koje je ispod interculera i rastavi ga tu mora izaci ulje ako ga ima.
-
dali neko može da mi objasni kako da skinem egr na passatu b5.5 1.9 pd 96 kv i kako da ga očistim
-
http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/intake-EGR-TDI-removal.htm (http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/intake-EGR-TDI-removal.htm)
-
... a kako se skida EGR na octaviji, 1.9tdi 105ps euro 4, mislim da je to motor kao u golfa V.
-
ja sam danas kod mene skinuo stari interkuler i nije izaslo ni gram ulja,a zidovi jesu masni.Desava mi se kad pritisnem gas,auto puni i odjednom kao da naglo proguta,moguce da je taj egr.Jel komplikovano skinui na trojci tdi?
-
Mnogo komplikovano, nemoj ni da pokusavas da ga skines bicedobro
-
hteo sam da uklonim egr sa passata b5.5 1.9 130k,pa me zanima dali je potrebno ukloniti i katalizator.
-
nije
-
Dali ce se katalizator zapusiti kad uklonim egr.
-
nece odma,a izbi ga kad toliko pitas vec
-
evo vam u ovoj mojoj temi imate slike kako je bilo prljavo a kako je sada...msm na agr ,usisnu.......... driving
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=48502.0 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=48502.0)
-
Propisao mi je egr pa sta me savjetujete? Pogledajte cijene u ovlascenim servisima. Ludnica.
(http://img.tapatalk.com/d/14/01/17/5uvebyge.jpg)
Dakle pusta mi pomalo ulja na onu rupicu iz egr-a I na deklo pa sam mislio to da zamijenim.
Egr sam cistio prije nekih 20k I bio je vrlo malo zaprljan kada sam ga micao sa majstorom.
Moze li sta dodatno da ode zbog egr koji pusta ulje ili sta li vec? Ako ne moze ne bih ga ni mijenjao jer potrosi mozda oko 0.8l od zamjene do zamjene tj toliko dolijem za 10000 dakle od servisa do servisa.
Послато са LT22i уз помоћ Тапатока
-
nista ne diraj... i meni na golfu 5 bali ulje na egr od kad sam ga uzeo...
presao sam 40 K i jos uvijek nema nikakvih problema... ocisti krpom povremeno ako ti smeta, posto ce ti i novi procuriti... bitno je da ti auto normalno ide i ne baca u safe mode...
-
Vidio sam da si pisao o tome na vw klub croatia :D Pratio sam tvoje postove i tamo preko tapatalka iako nisam clan tamo.. Pa ja mislim da ja ovaj moj vozim tako vec 15000km. Moze li egr ikako da crkne ili samo pusta ulje? :)
-
moze da crkne ali onda bi ti bacao u safe mode...
znas kako kazu nahrani svinje i nista ne diraj lollol
-
brate ja zatvorio miru na pasata egr i ne bali mu na rupicu vise :)
-
Ja sam pre neki dan bio kod majstora da mi promeni ulje i filtere i video sam da mi malo bali na interkuleru tj na crevu koje ide u njega nista strasno nema da curi i rekoh mu majstore ocisti mi i ovo usput.Kad on poce da se smeje.To da cistis daj molim te uzivaj i vozi,daj mu ga malo po gasu i teraj.Kaze to ti je na svakom autu tako,ti mozes da ga ocistis ali ce opet da pocne da bali.Ja ga gledam.Daj rekoh onda ovaj egr da mi ocistis ne znam u kakvom je stanju nisam nista cackao od kad sam kupio auto ima 2-3god.A taj egr da se zatvori.Sta da se zatvori kad on ispravan.Dobro kad rikne.Kad rikne ce ga zatvorimo a sad da ga cistimo.Nema potrebe kaze on.E sad ja ne znam dal on mene zajebava,ili mu se ne mazu ruke.Uglavnom auto ide ka metak nemam nikakvih problema.
-
Nasao sam neki postupak provere ispravnosti EGR pa da podelim, ujedno da proverim sa vama da li je ovo tacno tj moguce uraditi i da li je pouzdano..
Citiram..
"Upališ motor i ostaviš ga da radi u ''leru''.
Otvoreni kraj (novog) crevceta staviš u usta i blago povučeš, kao da piješ na slamčicu. Toliki podpritisak bi trebao da bude dovoljan da otvori EGR ventil. Ukoliko se EGR otvori motor bi trebao da promeni rad (promeni broj obrtaja, štuca, guši se a možda se i ugasi). Ako nema promene u radu motora onda alat u ruke i skidaj EGR da proveriš zaprljanja/naslage i/ili oštećenje membrane vakuum ventila. Pri skidanju povedi računa da li imaš, između izduvne grane i EGR-a, hladnjak izduvnih gasova. Ukoliko ima promene rada motora EGR bi trebao da bude u redu.
Ugasiš motor, izvadiš kluč iz kontakt brave, i proveriš (staro) crevce. Ako je u redu vratiš ga na telo vakuum ventila"
Ovo je sa mazda club foruma..
-
Dobra fora. Ali svakako preporuka za redovno ciscenje ventila. Jako mali posao a auto bukvalno prodise. Ja sam to na fabiji dok sam vozio cistio svakih 6 mjeseci
-
tacno promeni se zvuk ili ga ostavis u leru 2min.bez stiskanja papucice gasa i cuces kad zatvori klapnu na egr-u kao da motor prodise jel nema vracanja gasova u motor
-
Vidim da ovo važi uglavnom za dizele,a kakva je stvar sa zaprljanošću erg ventila kod benzinaca.
-
tacno promeni se zvuk ili ga ostavis u leru 2min.bez stiskanja papucice gasa i cuces kad zatvori klapnu na egr-u kao da motor prodise jel nema vracanja gasova u motor
mislis ovako? od 50 sekunde
ibiza egr13 (http://www.youtube.com/watch?v=94-oyTU_5T0#ws)
-
Jel zna mozda neko gde moze da se nabavi varalica za egr u pitanju je benzinac hvala.
-
Zašto se mučiti i skidati branik i intercooler kada može i ovako :) bušilicu u ruke i gotovo, samo još da se rupica začepi jer ne verujem da može ovako ostati.
http://youtu.be/21BhxvAC8gk (http://youtu.be/21BhxvAC8gk)
-
a kad je ovako vec sve fino probusio, mogao bi i neku cesmu da napravi pa da moze svako malo da ispusta lollol
-
Pazi ovoga šta je napravio, ispust za ulje iz interkulera i na kraju odvaja vazduh u motor a ulje u teglu od kiselih krastavaca :)
http://youtu.be/AT2w-ejVE14 (http://youtu.be/AT2w-ejVE14)
-
Nasao sam neki postupak provere ispravnosti EGR pa da podelim, ujedno da proverim sa vama da li je ovo tacno tj moguce uraditi i da li je pouzdano..
Citiram..
"Upališ motor i ostaviš ga da radi u ''leru''.
Otvoreni kraj (novog) crevceta staviš u usta i blago povučeš, kao da piješ na slamčicu. Toliki podpritisak bi trebao da bude dovoljan da otvori EGR ventil. Ukoliko se EGR otvori motor bi trebao da promeni rad (promeni broj obrtaja, štuca, guši se a možda se i ugasi). Ako nema promene u radu motora onda alat u ruke i skidaj EGR da proveriš zaprljanja/naslage i/ili oštećenje membrane vakuum ventila. Pri skidanju povedi računa da li imaš, između izduvne grane i EGR-a, hladnjak izduvnih gasova. Ukoliko ima promene rada motora EGR bi trebao da bude u redu.
Ugasiš motor, izvadiš kluč iz kontakt brave, i proveriš (staro) crevce. Ako je u redu vratiš ga na telo vakuum ventila"
Ovo je sa mazda club foruma..
Ne znam kakve opruge Mazda pravi,ali na Vw,opruga koja drzi EGR zatvorenim je veoma jaka,tako da nema nista od "pijenja na slamcicu". Mislim da treba jači vakuum.