Autor Tema: 4 MOTION - za i protiv  (Pročitano 2157 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Srle1962

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan
4 MOTION - za i protiv
« poslato: Novembar 12, 2021, 10:58:52 posle podne »
U postupku sam kupovine VW Tiguana. Nameravam da uzmem auto 2017 -2019 godiste, naravno u zavisnosti od cene. Ne zurim, poalko razgledam, koliko mi se cini razvoj situacije na trzistu polovnih automobila trenutno nije bas najbolji, ali polako, naici ce vec nesto zgodno.
U medjuvremenu, razmisljam o osnovnoj dilemi vezanoj za kupovinu ovog modela. Da li uzeti auto sa prednjom vucom ili sa pogonom na sva cetiri tocka? Ako sam dobro razumeo pogon na sva cetiri tocka moze se ukljuciti rucno ili elektronika sama odredjuje kada ce ga aktivirati u sklladu sa stanjem na putu odnosno eventalnim proklizavanjem tockova, tako da mi ova opcija vise znaci iz tog nekog bezbednosnog ugla a ne posmatram je kao pogodnost za off - road voznju s obzirom da ne vozim cesto van druma a takodje ni u Vojvodini gde zivim veliki snegovo nisu cesta pojava da bi mi sa tog aspekta 4X4 znacio nesto posebno.
E sad, auto sa pogonom na sva cetiri tocka u startu kosta nesto vise i koliko sam cuo ima nesto vecu potrosnju. Da li neko od clanova iz licnog iskustva moze da mi kaze kolika je ta razlika u potrosnji, kao i to da li postoje neki dodatni troskovi odrzavanja vezani za 4X4 pogon?
Ako to nije neka velika razlika mozda bih uzeo 4X4 model, iako mi nije neophodan, za te neke realno dosta retke situacije kada moze da zatreba i da bude od koristi u nekim ekstremnim slucajevima.
Unapred hvala na svakom korisnom savetu i preporuci.

Na mreži Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 575
  • Lokacija: CG
  • Karma: +15/-2
  • Auto: Volkswagen
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #1 poslato: Novembar 12, 2021, 11:43:06 posle podne »
 Potrošnja zavisno od motora može da bude povečana za 1 do 2l, znam za B6 4motion iz iskustva da troši oko 9l u zimskim uslovima sa 2.0 TDI 103kw motorom i manuelnim mjenjačem u gradskim uslovima i grijanjem zimi, oko 2l veća potrošnja nego kod B6 sa istim motorom u istim uslovima, mjenjačem ali bez 4motion pogona.  Kod Tiguana kojeg gledaš je Haldex pogon novije generacije, nema nekog specifičnog održavanja, neka me neko ispravi ako griješim. Računaj i na slabije performanse sa 4motion zbog težine. Mislim da je bolje umjesto sa 4motion da uzmeš nekog u boljem stanju, sa manjom kilometražom i u večem stepenu opreme.

Van mreže Srle1962

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #2 poslato: Novembar 13, 2021, 12:01:41 pre podne »
Hvala na brzom odgovoru. Planiram da uzmem dizelasa 2.0, 150KS, zaboravio sam da navedem u prethodnom postu.
Razmisljam i o tome sto kazes, umesto 4X4 mogu uzeti dosta dodatne opreme za iste pare. Zato i imam dilemu. Nadam se da ce jos neko od clanova foruma napisati nesto, jer prakticna iskustva su mnogo korisnija od teorijskih pretpostavki.

Na mreži Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9539
  • Lokacija: Siracusa, Sicilia
  • Karma: +214/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #3 poslato: Novembar 13, 2021, 12:17:12 pre podne »
Ne postoji nikakva prednost sto se tice bezbednosti

Na mreži bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1005
  • Age: 36
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +20/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #4 poslato: Novembar 13, 2021, 07:22:48 pre podne »
4motion je pogon na prednjim tockovimani ukljucuje se po potrebi koliko mi se cini...a sto se tice bezbj ne znam koliko ti znaci jer rasporedjuje silu 50/50 a sa tim nije bas lako upravljati kad dodje muka mada opet mene to ne bi odbijalo i sto se tice potrosnje mialim da je to bezazlena razlika

Van mreže AleksandarAca

  • VW Početnik
  • Poruke: 25
  • Lokacija: Belgrade
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #5 poslato: Novembar 13, 2021, 08:26:11 pre podne »
Trebalo bi od odrzavanja dodatnog da ima na 60k zamenu ulja u Haldex-u. Preporucuju neki cak i na 30k kad auto izadje iz garancije. Neka me ispravi neko ako gresim.

Sent from my SM-N985F using Tapatalk


Van mreže VladPet

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 627
  • Age: 28
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +15/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat B6 2010 2.0TDI STG 1
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #6 poslato: Novembar 13, 2021, 12:08:25 posle podne »
4Motion je ekstra stvar, ja sam jako zeleo da kupim B6 2010 103kw sa pogonom na sva 4, ali nije imao nijedan da mi je odgovarao. Inace za te tvoje uslove koje si naveo, mislim da ti ne treba 4motion, bespotrebno totalno. Najbolja bezbednost za tebe a i nas ostale je poznavanje stanja svog automobila i performansi, kao i prilagodljiva brzina uslovima puta :)

Van mreže Srle1962

  • VW Početnik
  • Poruke: 11
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #7 poslato: Novembar 13, 2021, 09:07:48 posle podne »
Ja, u principu, isto razmisljam. 4X4 mi nije uopste neophodan, mozda mi zatreba u nekom izuzetnom slucaju. Zato i pitam koliko kosta zadovoljstvo posedovanja necega sto ce mi, mozda, nekada, igrom slucaja zatrebati.
Pre skorog vremena sam naleteo na jedan Tiguan koji se prodavao i odgovarao mi u svemu osim sto je bio za 2k eura skuplji zbog 4X4. Meni to nije malo para, pa me interesuje koliko to jos kosta kroz povecanu potrosnju i troskove odrzavanja da bih procenio isplati li se sve to u odnosu na ono sto se dobija.
Voleo bih kada bih ovde procitao i misljenje nekoga ko vozi takav auto. Naravno, svaka razmena iskustava je veoma korisna.

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk


Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2008
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +31/-60
  • Pol: Muškarac
4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #8 poslato: Novembar 13, 2021, 09:11:16 posle podne »
Ja sam imao 4mo u Golfu 4 Arl 110kw, i taj Golf je zbog tog sranja bio ustrojen bar za 30% snage, i trosio je osetno vise, tipa auto put 120-140km  nisam mogao da ga skinem ispod 7-7.5l.  Imao sam u to vreme i Boru 96kw, i ona je za njega bila Formula 1. Verujem da su ovi noviji boji, ali iz moje perspektive za nema nista.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
« Poslednja izmena: Novembar 13, 2021, 09:25:52 posle podne od strane iwcham1979 »
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže mur3633

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2241
  • Age: 56
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +44/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Sharan/Golf 4 TDI
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #9 poslato: Novembar 14, 2021, 08:46:50 pre podne »
Kod Golfa i Passata ja ne bih nikad poželio 4mo.
Dok recimo kod Sharana bi itekako valjalo da ima.
TDI POWER

Van mreže VladPet

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 627
  • Age: 28
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +15/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat B6 2010 2.0TDI STG 1
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #10 poslato: Novembar 14, 2021, 10:15:15 pre podne »
Sto ne bi? Ne razumem? Po meni nema bolje stvari od pogona na sva 4 tocka, kome treba naravno, a kome ne treba a kupuje ga, moze samo da bude izdatak, cak ni ja sebi nisam kupio a idem na Zlatibor bar 5 puta godisnje, i to ne u centar gde je asfalt sve, vec na zabacene delove gde je stvarno uspon i makadam..

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2008
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +31/-60
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 MOTION - za i protiv
« Odgovor #11 poslato: Novembar 14, 2021, 02:17:46 posle podne »
Ma bre pravi od Golfa od 110kw Golfa od 74kw, prenosi  u menkacu su isto uzas, ide 140km/j na 3000 obrtaja, i jos ako nesto rikne, ko da nadje raj diferencijal, kolko ce da kosta, i u kakvom je stanju… Na forumu dva clana imali muke sa vibracijama i sl… na Passatu b5.5 i B6, i secam se da su imali velike muke da utvrde samo sta zajebava…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!