Autor Tema: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4  (Pročitano 9599 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 316
  • Age: 26
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +14/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« poslato: Novembar 19, 2020, 07:48:44 posle podne »
Golf 4 Bora B5 i B5.5 su manje vise ista generacija vozila, sa nekim manjim razlikama i dosta slicnosti. Ovaj post se odnosi na njih. Rec je o km satovima, za pocetak postoje dva tipa:

919 - Non canbus
920 - Canbus


Ovo vam govori da li auto u kome se nalazi sat ima canbus do ccm modula (1C0) ili nema. Auta od 2001 pa novija su pretrzno sa canbusom i sa oznakom 920, posto imaju ccm modul sa oznakom 1C0. Vozila pre 2001 (pre marta 2001) su vozila sa 919 oznakom i bez canbusa (1J0 sistem ccm). Canbus je linija koja prenosi informacije (da li su vrata otvorena, da li je gepek zatvoren itd.)

Prva tri karaktere oznake sata glase:

1J0 - obican sat za Golf 4 / Boru
1J5 - sat sa sivom grafikom i hrom prstenovima za Golf 4 / Boru
3B0 - sat za B5/B5.5

Zadnje tri broja na oznaci km sata predstavljaju immo tip, opremu i region. Neki od primera su dati ispod:

826 - 8ca oznacava da je sat za Evropsko trziste i grafika je u km/h
         2ka oznacava da je rec o malom ekranu (polu-brod)
         6ca oznacava da je Immo3 tip sata

949 - 9ka oznacava da je sat radjen za Britansko ili Americko trziste te je grafika u miljama mph
         4ka oznacava da je rec o full fis ekranu (velikom bordu)
         9ka oznacava da je Immo3 tip sata

801 - 8ca oznacava da je sat za Evropsko trziste i grafika je u km/h
         0 oznacava da nema ekran uopste
         1ca oznacava da je Immo2 tip sata

Ovo gore su primeri dati da vidite kako funkcionise oznacavanje km sata, da znate sta koja cifra znaci, kako vas ne bi prevarili kada kupujete polovan sat, posto je jako lako zameniti kuciste sata sa jednog tipa na drugi.

Immo 2 i Immo3

Prosto receno Immo2 imaju vozila od 1998 do 2001 (mart) i to je sistem koji sa sobom vuce 1J0 ccm znaci km sat bez canbusa u 90% slucajeva.
Drugi tip koji je zastupljen na ovim vozilima je Immo3 i on je u upotrebi od 2001 (marta) do kraja prozivodnje ovih vozila (2004/05).

Razlike izmedju ova dva sistema postoje, ali one nisu vama toliko bitne, bitno je da znate da ako je vase vozilo sa Immo2 tipom, odnosno ako je vozilo iz perioda 1998 - 2001 mozete ubaciti km sat koji koristi immo3 protokol i noviji je, dok kontra nije moguce. Ne mozete ubaciti Immo2 km sat u Immo3 vozilo !

Prelazak sa Immo2 na Immo3 sa sobom vuce jos par modifikacija, naime potrebno je zameniti CCM modul sa 1J0 na 1C0 kako bi vam pravilno radio Immo3 sat i pokazivao otvorena/zatvorena vrata, prijavljivao da li ste ugasili svetla itd, sve o procesu ubacivanja 1C0 na 1J0 sistem imate u mom prethodnom postu. Potom na nekim modelima koji su stariji tipa 1998/1999, potrebno je zameniti i Airbeg modul posto postoji vise tipova, sa canbusom i bez, stariji tip je bez canbusa i koristi K liniju za komunikaciju sa ccm modulom. 1C0 sistem ne koristi tu vezu, vez samo canbus, te je potrebno zameniti i modul i dzek i dodati ili oduzeti malo instalacije. Ampula u kljucu u nekim retkim slucajevima zna da zeza, te je potrebno uzeti ampulu iz novijeg tipa 1C0 kako bi se ukodiralo, ali to je retkost, obicno je moguce sa immo2 apulom ukodirati kljuc na immo3 sat.

Samo kodiranje kljuceva tj km sata

Proces je sledeci, dok vam je stari sat u autu, putem KKL procitati sadrzaj eeproma (ceo ovaj proces je objasnjen u tutorijalu kako aktivirati needle sweep), kada ste ga procitali otvorite procitan eeprom putem Vag Eeprom Programera i zabelezite PIN (4 cifre). Potom prikacite novi sat umesto starog, stavite auto na kontakt i procita sadrzaj novog eeproma. Umesto da ga otvarate u VEP-u (Vag Eeprom Programer) otvorite ga u DunpDashEditu (link imate u prethodnom postu). Otvorite eeprom starog km sata, selektujete prvu opciju za prebacivanje kljuceva i ostalog sadrzaja (km/vin/itd).  potom idete na Start :) i otvorice vam se novi prozor gde odaberete eeprom sadrzaj novog km sata. Potom cete dobiti poruku da je uspeno zavrseno i da vas eeprom nosi naziv "!new_pa ime eeproma". Taj novi eeprom koji ste upravno kreirali sa oznakom !new otvorite u VEP-u i idete na Dash -> Whrite. Sacekate minut da zavrsi, kada zavrsi restartovace km sat, popalice sve lampice. Skinete sa kontakta auto, skinete klemu na 30-ak sekundi. Vratite klemu i date kontakt, trebalo bi da mozete da upalite auto.

Ako vam se desi da pak ne mozete i da vam blinka immo lampica postoji vise resenja:

1) U DumpDashEditu ugasite aktivirane opcije, ako ste ih aktivirali kao sto su needle sweep, needle lit, itd. pa tako sacuvani eeprom ponovo upisite u km sat i probajte
2) Ampula nije odgovarajuca za sat i potrebna vam je ampula novijeg tipa (1C0, immo3)
3) Morate rucno ukodirati kljuceve (postupak sledi ispod)


Za rucno kodiranje kljuceva potreban vam je VCDS (pirat ili org sve jedno). Pin od malopre koji sam rekao da zapisete ce vam sada trebati, to je cetvorocifren broj koji sluzi za kodiranje kljuceva takozvani SKC km sata. U VCDS-u idete na 17 - Instruments pa Login i tu ukucate pin koji ste zapisali tako sto cete upisati 0 ispred pina, odnosno izgledace ovako, ako je pin 1234 upisujete 01234. Potom ce vas vratiti nazad pa idete na 10 - Adaptation, tu idete na 0 pa read i save, potom u listi nadjete gde se nalazi Key Count ili Imobiliser ili tako nesto, u zavisnosti od km sata, tipa i vozila razlikuju se ali vrse istu funckiju. Tada kad nadjete to, otvorite i uneste u polje NEW koliko kljuceva uparujete. Upisete broj kljuceva idete na Save pa Do IT tada ce da vam Imom lampica na km satu zatrepti i ugasi. Ceo ovaj postupak je vizuelno prikazan na snimku ispod:



Ako i dalje imate problem, moguce da je do km sata neka postavka ili km sat ima problem, u tom slucaju me mozete kontaktirati oko pomoci.

Dalje oznake na satu npr: 3B0 920 847 E ili 3B0 920 847 D oznacavaju tip vozila tj da li je dizel ili benzinac ili pak neku opremu itd, u ovom primeru oznaka E predstavlja km sat namenjen Dizelu, dok oznaka D predstavlja km sat namenjen Benzincu.


Prepravka sa dizela na benzinca i obratno

Ovo je moguce na svim km satovima koji su Immo3 (osim na satu koji nosi softver 503MH). Ovo je izvoljivo pomocu programa DumpDashEdit. Naime u tom programu postoje 2 opcije koje je potrebno selektovati, jedna adaptuje obrate druga brzinu (max brzina 220km/h ili 260km/h, gde se nalazi 100km/h na satu da li je u sredini ili sa desne strane da li je u centru 130km/h itd). Opcija za obrtaje naziva se "Transfer tacho gauge data" dok opcija za brzinu se naziva "Transfer speedometer gauge data". Proces je sledeci. Vas auto je benzinac, imate sat od dizela. Potrebno je da procitate eeprom vaseg sata i tog novog km sata (dizela). Potom otvorite u programu DumpDashEdit vas orginalni eeprom (benzinac) i selektujete opciju (neku od ove dve ili obe, u ovom slucaju selektovacemo samo opciju za obrtaje posto se razlikuju u odnou na dizela). Kada to selektujemo idemo na Start :) i potom nam se otvara nov prozor gde je potrebno selektovati eeprom novog sata (dizela). Potom ce kreirati novi eeprom sa nazivom "!new_ime novog eeproma" i taj eeprom je modifikovan tako da vam taj novi km sat koji je bio za dizela do 5500rpm sada pokazuje do 7 ili 8000rpm i prilagodjen je za rad sa bezinskim motorom. Isti postupak je kada menjate grafiku za brzinu pa je potrebno da je kalibrisete.

Dodavanje opreme

Ako npr, nemate senzor u boci sa tecnoscu za vetrobransko staklo, ili nemate senzore potrosenosti na plocicama ili pak nemate prikaz radija na ekranu (veliki ekran i fabricki radio samo). Sve je to moguce aktivirati isto preko VCDS-a u stavci 17 - Instruments -> 07 - Coding, tu prve 2 cifre oznacavaju opremu koju imate, u mom slucaju stajalo je 00 kad sam uzeo auto  bonk, sada sam dodao sve gore navedeno i trenutno broj glasi 21. Dodavanje bilo sta od te opreme zahteva provlacenje kablova, nabavka tih senzora ili boce. Svaki senzor koji dodate dovodite do km sata bilo do plavog ili zelenog dzeka, postoje 2 tipa buksni koje se koriste u ovim dzekovima. Sledi pinout oba dzeka;

32 pin connector, plavi: MFD NAVI konekcije su podebljane
1 - terminal 15 pozitivno 12V
2 - Migavac lampica signalna, desna
3 - Izlaz signal 1 brzine, takozvani GALA signal na radiju fabrickom
4 - Siganl prikacene prikolice na fabricku kuku (upozorenje)
5 - Signal davaca goriva iz rezervoara
6 - Airbag signal
7 - terminal 31, masa
8 - Signal rashladne tecnosti
9 - terminal 31, masa
10 - Prekidac pritiska ulja
11 - prazno
12 - Lampica za upozorenje na alternator, terminal 61
13 - Naslon zaklucan signalna lampica, dostupna samo za pojedina trzista
14 - Zadnja maglenka
15 - prazno
16 - Otvoren gepek / signal mikroprekidaca (CCM)
17 - Lampica za kratko svetlo, terminal 56a
18 - Signalna lampica za migavac. levi
19 - ABS
20 - Osvetljenje instrument table, terminal 58b (potreban za NAVI instalaciju)
21 - Signal do vozacevih vrata (otvorena/zatvorena)
22 - Manjak tecnosti u sistemu
23 - terminal 30, 12V
24 - terminal 31, masa
25 - Dijagnosticka linija K (Potrebna za NAVI instalaciju)
26 - Parking svetlo levo, signal za upaljeno svetlo, pisti buzzer
27 - Parking svetlo desno, signal za upaljeno svetlo, piti buzzer
28 - Signal do tahometra (obrtaljke)
29 - Lampica upozorenja na kocioni sistem
30 - S-kontact (Potreban za NAVI instalaciju)
31 - Upozorenje za vezan pojas
32 - prazan

32-pin, zeleni dzek:
1 - prazan
2 - Immo1 citac
3 - signalna lampica za "side lights" USA modeli
4 - data bus (CAN)
5 - W zica
6 - signal tecnosti u posudi za stalka
7 - signal potrosenosti kocnica
8 - vacant (CAN + High) do CCM modula
9 - vacant (CAN - Low) do CCM modula
10 - prazan
11 - signal kada vozilo miruje
12 - aircon sistem prekid u radu
13 - Lampica za rucnu kocnicu
14 - lampica za ASR/ESP
15 - prazno
16 - prazno
17 - Immo2 citac
18 - temepratura i pritisak ulja (signal/lampica)
19 - data bus (CAN), high input signal
20 - data bus (CAN), low input signal
21 - prazan
22 - Prekidac haube do CCM modula (otovrena/zatvorena)
23 - MFI call up button, top
24 - MFI call up button, bottom
25 - MFI memory switch - reset
26 - Senzor spoljasnje tempeurature (signal)
27 - data bus (CAN), high output signal
28 - data bus (CAN), low output signal
29 - prazan
30 - clock**
31 - data**
32 - enable**

30/31/32 na zelenom dzeu se koriste za 3LB komunikaciju sa MFD/MCD i ostalim radio uredjajima (fabrickim) za prikaz na velikom bordu.
23/24/25 se koriste za rucicu borda na zelenom dzeku
8 i 9 na zelenom dzeku se koriste za komunikaciju sa 1C0 modulom i prikazu otvorenosti/zatvorenosti vrata itd.


Kako bi napravili test bench da probate km sat na stolu potrebno je vezati sledece pinove:

T32 plavi:
Pinovi 1 i 23 na 12V (pin 1 stalnih 12v, pin 23 na prekidac koji glumi kljuc u bravi na ACC poziciji)
Pinovi 7,9 i 24 na masu (zajednicku)
Pin 25 na OBD konektor (ako zelite da imate i mogucnost pristupa preko VCDS ili KKL-a km satu dok je na "stolu"

Naknadno ugradjivanje km sata sa bordom u auto koji nema bord fabricki, moguce je. Potrebna vam je rucica borda sa dzekom (pinovi idu na gore naznacena mesta od 23 do 25 u zelenom dzeku, dodatan 1 pin ide na masu ispod volana). Senzor temperature ide na pin 26 zeleni dzek. I to vam je ugradjivanje borda u auto koji ga nema.

Za sve dodatne podatke, informacije ili pitanja stojim na raspolaganju !  majstor1

Van mreže SeaWolf

  • VW Početnik
  • Poruke: 4
  • Lokacija: Danilovgrad
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #1 poslato: Januar 29, 2021, 04:49:14 posle podne »
 Molim vas za pomoc , da li sa vag can pro  kablom mogu da ocitam eeprom sa instrument table ?
Unaprijed zahvalan na odgovoru .

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 316
  • Age: 26
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +14/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #2 poslato: Februar 01, 2021, 08:26:17 posle podne »
VCP ne bih rekao da moze da cita eeprom, ali probaj.

Van mreže Akii

  • VW Početnik
  • Poruke: 21
  • Age: 28
  • Lokacija: Velika Kladuša
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Passat B5 1.8t aeb 110kw
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #3 poslato: Avgust 06, 2021, 01:36:29 posle podne »
Pozz, oprostite sto dizem temu, al ugradio sam immo 3 tablu a bila je immo 2, immo 3 tabla ima full fis,u pitanju je passat b5 1.8t aeb 1999 god i ne rade mi okretaji, sve ostalo je u redu samo okretaji ne rade.. sta da napravim da prorade? Na needle sweepu normalno odrade. Hvala

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 316
  • Age: 26
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +14/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #4 poslato: Avgust 06, 2021, 10:52:20 posle podne »
Treba ti cela motorna instalacija sa nekog novijeg B5, npr 2000god, tebi je sat 3B1 919 881 vrv bio fabricki, kada je na kraju 1 ili 0 znaci da je stari tip imma. I da kad stavis noviju tablu bilo sa oznakom na kraju 5 ili 6 (immo2/immo3) nece ti obrtaji raditi.

Van mreže Akii

  • VW Početnik
  • Poruke: 21
  • Age: 28
  • Lokacija: Velika Kladuša
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Passat B5 1.8t aeb 110kw
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #5 poslato: Avgust 07, 2021, 09:39:19 pre podne »
Stara tabla; 3b0 919 881 g
Nova tabla: 3b0 920 847
Zar se ne bi to moglo nekako drugacije? Jer je prijatelj napravio doslovno sto i ja i njemu to radi.. takodjer kod njega 920 tabla

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 316
  • Age: 26
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +14/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #6 poslato: Avgust 16, 2021, 08:31:31 posle podne »
Akii, ta stara tabla nema canbus, ne rade mu neke funkcije, takodje velika je verovatnoca da mu obrtaji nece raditi kako treba.

Van mreže vladegti

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 484
  • Age: 43
  • Lokacija: Nova Varos
  • Karma: +4/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: GOLF 4 GTI i GOLF 2 1,6 TNG
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #7 poslato: Novembar 14, 2021, 09:35:35 posle podne »
Pozz, da li je isti sat na 1.6 16v golfu i 1.8t 110kw 2000god? Vizuelno isti skroz, i obrtaji i sve...

Van mreže mur3633

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2122
  • Age: 55
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +40/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Sharan/Golf 4 TDI
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #8 poslato: Novembar 16, 2021, 06:33:03 posle podne »
Nije bitno je li 1.6, 1.8, 2.3 ili 2.8

Razlikuju se proizvođači (VDO i Motometer) i to da li je tabla za canbus vezu ili ne.

Na oko su sve table manje-više iste, osim što su bile obične, sive i ona od R32.

Bez tačnog kat.broja obije table ne možeš ustanoviti da li su identične po pitanju hardvera u njima.

Znači možda jesu, možda nisu.
TDI POWER

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 316
  • Age: 26
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +14/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Odg: Kodiranje km satova, zamena satova, Immo2 Immo3 i jos puno toga Golf 4
« Odgovor #9 poslato: Novembar 18, 2021, 01:13:01 posle podne »
Ako su oba sata sa auta koja su 2000god, oba sata su Immo2, bez obzira na tip (VDO,Motometer), odgovarace ti sat, samo sto bi ti mozda brzina lagala, ako na tvom fabrickom satu ide do 220, a na 1.8t do 260, posto se brzina na immo2 ne moze kalibrisati, kao sto moze na Immo3. Bolje juri Immo3 sat sa auta koji je 2002+ godiste.