Autor Tema: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!  (Pročitano 35862 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže VW-TECH

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 423
  • Lokacija: zemun
  • Karma: +9/-7
  • Auto: Seat ibiza 6L TDI
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #40 poslato: Septembar 01, 2011, 03:11:58 posle podne »
Drago mi je sto si resio. Na onom linku koji sam ti dao imas oba creva, lepo pise:

34   1J0 122 447 ES   water hose      1   
(throttle valve housing >         
breather tube > junction         
piece > cylinder head)         
(34)   1J0 122 447 ER   water hose      1   
(throttle valve housing >         
breather tube > junction         
piece > cylinder head)         
for vehicles with glow plug         
heater

Ti imas ovu drugu varijantu i to mogu u prodavnici da ti vide po broju sasije najcesce.

Ali moram da kazem, sve si ti lepo napisao i ja sam lepo procitao i zato sam ti i odgovorio. Ti si bio fizicki u jedinom uvozniku delova i NISI pitao koliko deo kosta. To si lepo napisao i ja sam to lepo procitao. Sada sam zvao, kosta 2870 dinara u tom porsche sever-u u kom si bio. Da si samo pitao koliko kosta, sada bi imao deo na kolima eventualno sutra. To je jedini razlog zasto sam reagovao. Mesto na kom si bio i koje ti je par kilometara od borce ga prodaje za 2870 dinara.

Ti si ga nasao jeftinije i to je dobro ali bas za druge ako ikada imaju ovakav ili slican problem nauk, okreni radnju i pitaj koliko kosta deo. Creva i tako ti specificni delovi se uzimaju samo iz originala jer ih niko drugi ne pravi. Jako brzo stizu i nije nikakav posao naruciti ih. Ja to radim svaki dan. Da mi je takav auto bio na servisu, javio bi musteriji da mu je puklo crevo i da novo kosta 2870 dinara i to bi bilo to. Jedan telefonski poziv bilo kojoj prodavnici koja radi sa porscheom.

Tek kada montiras crevo vidi kako naleze. mozda je crevo skracivano pa nije stajalo kako treba i naslanjalo se negde gde ne treba pa je od toga i oslabilo. Sada kada imas novo crevo, ono ce da legne onako kako ga je fabrika smislila. Pogledaj samo jos da ne curi gorivo po njemu i zavrsio si pricu.
Say no to spark plugs!

Van mreže ZARKOTEKICA

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2302
  • Age: 44
  • Lokacija: NIŠ
  • Karma: +54/-104
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #41 poslato: Septembar 01, 2011, 03:18:18 posle podne »
nele bitno je dasam uspeo da pomognem i tebi oko nabavke dela pozdrav clap clap clap mahac mahac

Van mreže Nelle

  • VW Početnik
  • Poruke: 113
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd-Borča
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #42 poslato: Septembar 01, 2011, 04:40:11 posle podne »
Drago mi je sto si resio. Na onom linku koji sam ti dao imas oba creva, lepo pise:

34   1J0 122 447 ES   water hose      1   
(throttle valve housing >         
breather tube > junction         
piece > cylinder head)         
(34)   1J0 122 447 ER   water hose      1   
(throttle valve housing >         
breather tube > junction         
piece > cylinder head)         
for vehicles with glow plug         
heater

Ti imas ovu drugu varijantu i to mogu u prodavnici da ti vide po broju sasije najcesce.

Ali moram da kazem, sve si ti lepo napisao i ja sam lepo procitao i zato sam ti i odgovorio. Ti si bio fizicki u jedinom uvozniku delova i NISI pitao koliko deo kosta. To si lepo napisao i ja sam to lepo procitao. Sada sam zvao, kosta 2870 dinara u tom porsche sever-u u kom si bio. Da si samo pitao koliko kosta, sada bi imao deo na kolima eventualno sutra. To je jedini razlog zasto sam reagovao. Mesto na kom si bio i koje ti je par kilometara od borce ga prodaje za 2870 dinara.

Ti si ga nasao jeftinije i to je dobro ali bas za druge ako ikada imaju ovakav ili slican problem nauk, okreni radnju i pitaj koliko kosta deo. Creva i tako ti specificni delovi se uzimaju samo iz originala jer ih niko drugi ne pravi. Jako brzo stizu i nije nikakav posao naruciti ih. Ja to radim svaki dan. Da mi je takav auto bio na servisu, javio bi musteriji da mu je puklo crevo i da novo kosta 2870 dinara i to bi bilo to. Jedan telefonski poziv bilo kojoj prodavnici koja radi sa porscheom.

Tek kada montiras crevo vidi kako naleze. mozda je crevo skracivano pa nije stajalo kako treba i naslanjalo se negde gde ne treba pa je od toga i oslabilo. Sada kada imas novo crevo, ono ce da legne onako kako ga je fabrika smislila. Pogledaj samo jos da ne curi gorivo po njemu i zavrsio si pricu.

Aman  :huh: bio sam juče u poršeu i pitao sam prodavca koliko to košta, baš u onom delu levo gde su rezervni delovi i razgovarao sa čovekom koji tu radi za računarom, koji kada sam mu objasnio o kom crevu se radi mi je rekao " Moraš mi ti doneti to crevo pa ćemo videti tačno o kom crevu se radi mada ja bih ti brate savetovao da odeš negde na otpad da uzmeš jer ti se ne isplati da kupuješ za auto koji je 2003 godište to crevo ovde, koje  se neručuje iz nemačke i čeka a košta tu oko 7-8 hiljada dinara"??! Eto, tako mi je rekao njihov ovlašćeni prodavac, ne znam šta drugo da ti odgovorim, meni je ta cena za taj deo delovala strašno, naravno da ne bih cimao ljude ni za 2000 dinara razlike a kamo li za 100 dinara!? Jutros kada sam nabavio ovaj broj creva, zvao sam 3 puta porše da proverim i niko mi se nije javio na 2075600 opcija 4 za servis, pre će biti da njih tamo savršeno boli k... i da im se ne radi, da je hteo juče bi mi na računaru pokazao sliku i našli bi rešenje, kao što su mi juče u Auto lajnu ljudi pokazali, ali da ga nemaju i da će moći tek iduće nedelje da se naruči zbog promene cena a nebi me tek onako skinuo sa dnevnog reda i ovo je prvi i poslednji put da sam tamo otišao!!!
« Poslednja izmena: Septembar 01, 2011, 05:12:16 posle podne od strane Nelle »
Kakvi budemo sutra, bićemo doveka..

Van mreže Nelle

  • VW Početnik
  • Poruke: 113
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd-Borča
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #43 poslato: Septembar 01, 2011, 04:42:34 posle podne »
nele bitno je dasam uspeo da pomognem i tebi oko nabavke dela pozdrav clap clap clap mahac mahac

Hvala ti na pomoći puno brate!  mahac šta god treba ovde, zovi me!
Kakvi budemo sutra, bićemo doveka..

Van mreže ZARKOTEKICA

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2302
  • Age: 44
  • Lokacija: NIŠ
  • Karma: +54/-104
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #44 poslato: Septembar 01, 2011, 04:45:54 posle podne »
admini možete zatvoriti ovu temu problem je rešen jupiiiii

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #45 poslato: Jun 03, 2016, 11:21:51 pre podne »
Posle skoro 5 godina da napišem post u ovoj temi, nisam našao adekvatniju...A informacija možda nekome pomogne, da bude viška ne može. ;)

Naime, na mom autu, Passatu B5.5 1.9 TDI 96KW je puklo crevo rashladne tečnosti, koje ide iz velike limene cevi sa leve strane motora, pa sa zadnje ispod tandem pumpe i kači se na lulu sa zadnje desne strane glave motora. Čisto da ne bude zabune, evo kako to crevo izgleda. Na slici je staro i novo. Nije moje, slika je skinuta sa interneta, ali ako gledate ovo staro, moje je puklo vrlo slično.



Za zameniti nije toliko strašno koliko ga je komplikovano naći. Niko u radnjama ne može da nadje kako izgleda to crevo i koje je. Pa kada ga je majstor skinuo, krenuo sam da trazim po uzorku.  Po njegovom savetu i rečima, ne može obično crevo za vodu da se iseče na dužinu i stavi. Pošto je skinuto, bacio sam se u potragu po radnjama, koje važe za dobro snabdevene. Euro07, Gazela komerc, Auto line i još par manje poznatih. U Euro07 su mi rekli da mogu da imaju za 3 dana i da bi cena bila 3700 dinara.

Bio sam već 90% rešen da kupim polovno na nekom od bližih otpada. Nisam mogao do Zorana i Dragoslava u Pančevo, pošto nisam imao auto, koji mi je stajao u radionici kod majstora. Kao što nije bilo ni vremena da mi posalje Nosfaratu. Polovno je bilo 15 evra na otpadu koji se nedaleko nalazio. I na tom putu svratim do Škodinog servisa i prodajne kuće, gde su mi rekli da trenutno nemaju, ali da je cena 2100 dinara. Pa svratim do istog VW-ovog. Tamo je konačno imalo i koštalo je 2600 dinara i to sam kupio. Čisto da znate, ako vam se slučajno desi da ne lutate, nego da znate gde ima.
« Poslednja izmena: Jun 03, 2016, 11:26:31 pre podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže GILE_GTI

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1975
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-7
  • Pol: Muškarac
  • GTI
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #46 poslato: Jun 03, 2016, 01:29:54 posle podne »
Bilo u auto line-u po 6 komada na stanju cena oko 2200
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒░░░


▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒░░░

Eto potpisao sam se se...

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #47 poslato: Jun 03, 2016, 02:25:31 posle podne »
Kad je bilo?
Msm, nije neka ušteda, dok bi otišao do njih, potrošio bi više vremena, ako ništa drugo i ne bi ništa uradio, jer nisam imao ceo slobodan dan. Sećam se da mi se jedna radnja nije javila na telefon kada sam zvao, to su verovatno bili oni.

I dobio sam informaciju da to crevo hoće da pukne, ako curi tandem pumpa, pa ga gorivo nagrize, ali opet, brate, takva slična creva idu i do filtera za gorivo, pa ih ne nagrize. A nisam primetio da mi curi pumpa, nema fleke, ne smrdi okolo i nije masna nigde.

Iskreno, više volim što mi se desilo sada, blizu kuće, nego da mi se desilo negde na putu. Čak i da jeste, imam u kolima nož i šelnu, pa bi presekao taj deo što je pukao i navukao na lulu, samo da se ,,dovučem,, do kuće. Ali neka, ovako je ispalo bolje i puno jeftinije u svakom smislu.
« Poslednja izmena: Jun 03, 2016, 02:32:06 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #48 poslato: Jun 06, 2016, 08:12:31 posle podne »
Inače kataloški broj je  038 121 473 .  Na slici zelenom bojom obeleženo gde stoji.

« Poslednja izmena: Jun 06, 2016, 08:15:27 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #49 poslato: Novembar 07, 2016, 05:17:26 posle podne »
Opet sličan problem. Naime, našao sam ispod auta baricu od rashladne tečnosti. Otvorim haubu i vidim da se crevo, koje stoji na hladnjaku ulja, a koji se nalazi odmah pored levog nosača motora, napuklo na samoj luli hladnjaka. I opet nema niko novo, osim VW prodavnica u sklopu prodajne kuće. Evo o cemu se radi.






Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4817
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #50 poslato: Novembar 07, 2016, 08:26:29 posle podne »
Blade BG ta crijeva pucaju zbog curenja goriva, pregrijavanja motora i kada je motor presao 500000 + km

pa ti se sad nadi u tome
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #51 poslato: Novembar 07, 2016, 09:55:48 posle podne »
Sve jasno. Moj auto ima jos malo punih 15 godina i ne cudi me sto je to crevo puklo. Zamor materijala. I puklo je bas na luli uljnog hladnjaka.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #52 poslato: Novembar 18, 2016, 11:08:53 pre podne »
Konačno zamenjeno i ovo crevo. Mora da se skine cev koja ide od EGR ventila, koja pozadi ima dve snale koje drze vakum creva. Na njoj imaju i dva džeka od senzora. I verovali ili ne, mora da se skine boca za rashladnu tečnost i malo pomeri, posto ćete onda lakse prici.  I potrebna su klešta sa sajlom za brzu šelnu, posto sa obicnim ne moze da se priđe račvi sa zadnje strane. Na Golfu ili Bori bi to bilo lakse, vise prostora za rad.
« Poslednja izmena: Novembar 18, 2016, 11:10:28 pre podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #53 poslato: Oktobar 06, 2018, 07:39:58 posle podne »
Crevo nije, ali je lula do creva, pa da ne otvaram novu temu....

Plastična lula (račva, prirubnica ili kako je ko zove) za rashladnu tečnost koja se nalazi sa zadnje strane glave motora na VW Passatu B5.5 1.9 TDI AWX. Pošto sam primetio da mi rashladna tečnost nestaje po malo, a nema bare ispod kola (da ima bilo bi lakše, znao bi gde da gledam), krenem da tražim gde curi. I našao sam da se voda pojavljuje na sastavu ove prirubnice, kataloški broj je 038121144A i brze spojke creva koje ide ka malom hladnjaku.

U toj brzoj spojci postoji gumica, koja takođe ima svoj kataloški broj, 14463580, ali je u radnjama ne nalaze po njemu, nego imaju setove u kojima je nekoliko veličina takvih gumica, a ja sam našao po uzorku. Promenim gumicu, a i dalje curi. Skinem prirubnicu, pregledam, nigde nema pukotine. Operem je dobro i kada se osušila, primetio sam pukotinu, malu, jedva primetnu. Kupio sam drugu prirubnicu, zamenio, bez dihtn-mase i povezao sa brzom spojkom. Rešio sam problem, voda više ne curi. Dok ne skinete prirubnicu, nema šanse da vidite da li je pukla ili ne, a vodu vidite na spoju, odnosno tu se sliva i čini vam se da izlazi iz spoja. Prostora za rad ima, što naš narod kaže, kao u du..tu.

Delovi naravno nisu skupi, gumica je 20 dinara, a prirubnica nešto manje od 500. Ali da se zameni...radio sam i teže, ali ovo je daleko od lakog. Najgore je što ima mnogo toga krtog i ako hoćete da ništa ne slomite i vratite kako je bilo, nije baš naivno.
« Poslednja izmena: Oktobar 06, 2018, 07:44:57 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9780
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #54 poslato: Oktobar 06, 2018, 08:03:25 posle podne »

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #55 poslato: Oktobar 08, 2018, 07:05:46 posle podne »
Razmisljao sam i da stavim drugaciju prirubnicu, bez brze spojke, na koju se samo navuče crevo i stegne šelnom. Ovakvu kao na slici, samo plastičnu. Čak sam i pitao u nekoliko radnji da li takva postoji, ali nigde nisam našao. Na starijim Audijima je bila ona kojoj pravo ide lula, a ta ne odgovara jer nema mesta. Morala bi sa lulom na dole. Par dana sam vozio, ne curi. Kupio sam i antifriz da zamenim pred zimu.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9780
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #56 poslato: Oktobar 08, 2018, 07:19:27 posle podne »
Brza spojka je bolja od selne

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #57 poslato: Oktobar 08, 2018, 10:30:03 posle podne »
Pa...šta znam...Metalna šelna vremenom useče crevo i ono pukne tu na spoju. Creva za vodu obično puknu tu kod šelni, ređe nedge na sredini. Mada ima šelna, odnosno metalni prsten i na samoj brzoj spojci, bar što se tiče creva koje se povezuje na ovu prirubnicu. I gumica koja vremenom propadne. Sve ima svoj vek. A nepristupačno je za skidanje bez obzira da li je jedno ili drugo, sve ovo bi morao da razmontiraš da bi mogao da radiš.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #58 poslato: Februar 03, 2019, 01:36:36 pre podne »
Danas, tj. juče, sam silom prilike, što bi rekao Raca1, patentirao crevo za vodu. Rec je opet o ovom crevu...



Tandem pumpa nije curela ni tada, a ni sada ne curi. Od kada imam taj auto, jednom prilikom je digao temperaturu oko 100, isti dan sam promenio termostat i od toga nije više nikad. Kao što znate iz ove teme, već sam jednom menjao to crevo, novo, iz originala, kupljeno u Autokomercu.

Sada je puklo tačno na šelni, odnosno usekla ga je šelna, na desnoj strani motora, gledano iz kabine. Danas subota, vec se skoro sve zatvorilo. I nekako nađem jednu radnju auto delova, tamo nema. I rešim da kupim gumeno crevo fi8 za benzin i vodu, koje je pored toga što je gumeno, armirano i tkaninom kroz svoje zidove. Pošto se originalno crevo na 3 mesta savija, što vidite na slici, proverio sam koliko je ovo savitljivo i jeste prilično. Staro nisam mogao da skratim, pa da navučem na lulu, jer je pod uglom odmah posle tog dela koji se navlači na lulu.

Skinuo sam sa starog creva gumene odbojnike, koje vidite, i navukao na novo crevo, koje sam patentirao. biggrin Ali tako da stoje svuda gde bi se crevo naslanjalo na neki drugi deo koji se greje. A ide od zadnje desne strane glave motora, pa iza između tandem-pumpe i lule za crevo do malog hladnjaka, pa se opet savija i dolazi na zadnu levu stranu motora, jedva prolazi između glave motora i nosača filtera za gorivo, pa se ubada na lulu na limenom crevu koje vodi ka hladnjaku.

Originalno crevo je 2600 dinara, kao što sam napisao. Ovo koje sam ja kupio (fi8) je 400 dinara metar, ja sam kupio pola metra, bilo je dovoljno, čak i da je malo krace. Nisam to uradio jer mi je žao para, nego je bila takva situacija, subota, ništa ne radi, a treba mi auto. A da li je i ušteda, to ćemo videti. Unapred sam spreman da ovo naiđe na negativne komentare, jer dosta vas ovde zagovara da sve bude fabrički i protivnici ste ,,budženja" i ja se sa vama slažem da treba sve fabrički i da nisu inženjeri u fabrici budale što nisu stavili ovako kao ja.

Mora da se skine, naravno plastika na motoru, plastilčna cev za vazduh sa zadnje strane motora, koja ima šnale za vakum creva pozadi i na jednom njegovom delu je zaliven nosač vakum ventila. To sve mora da se utkači i skine, kako bi moglo da se priđe. Sa jedne strane je ubodeno u gumeno crevo pod uglom koje ide u EGR ventil, a sa druge strane je u tu cev ubodeno gumeno crevo koje ide od interkulera. Šnale za vakum creva su krte, ali pažnjivo i polako se otkače sa malim pravim šrafcigerom i nema bojazni da ce se slomiti.

Normalno iscurelo je malo rashladne tečnosti, dolio sam koliko fali. Vozio sam kola posle te intervencije, vidim da je sve suvo i da ne gubi rashladnu tečnost.
« Poslednja izmena: Februar 03, 2019, 01:38:36 pre podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: PROBLEM, puklo crevo rashladne tečnosti!
« Odgovor #59 poslato: April 30, 2019, 10:48:40 posle podne »
Problemi na ovu temu su nastavljeni, ali se nadam da su sada napokon završeni, pošto sam sve izmenjao....

Pukla mi je velika aluminijumska račva za vodu sa zadnje strane glave motora. Kataloški broj 038 121 133 A. Opet pre mesec dana primetim da mi gubi antifriz, odnosno upalila mi se lampica na tabli da fali. Bare ispod kola nema. Dolijem tečnost, vidim da ne opada, ali posle 10 dana opet otvorim posudu za antifriz, vidim da je opao nivo na minimum, možda i malo ispod, znači nedge curi. I krenem da trazim gde, primetio sam da kaplje sa senzora za temperaturu na alimunijumskoj račvi. Skinem senzor, zamenim gumicu, jeste propala, plastificirala se, ali curi i dalje, tu se samo slivalo, pa kapalo sa tog mesta. Mala plastična račva, koju sam već menjao, a šrafi se u tu alimunijumsku, nije, pregledao sam i nju. Pregledao sam i sva creva da ih šelne nisu usekle, pa da ne curi na njima, kratko debelo sa leve strane motora i tanje sa donje strane račve, koje ide ka hladnjaku za ulje. Oba u redu. I mislim, nema šta, gumica je između aluminijumske račve i glave motora. Kataloški broj 037 121 688.

Skinem račvu i zamenim gumicu. Inače pre skidanja račve, moraju da se skinu poklopci motora i kućišta filtera za vazduh, plastično crevo sa zadnje strane motora, koje sa dva gumena creva (od kojih mora da se otkači, to nije strašno, na jednoj strani je puž-šelna, a na drugoj brza spojka), čini vezu usine grane i interkulera, a na njemu su i dve plastične štipaljke koje drže vakum creva(vrlo su krte), dva ležišta držača za creva goriva, nosač jednog od vakum ventila i šraf koji drži cev. Sve to mora da se otkači, da bi se ta cev skinula sa motora, da ne smeta, a vrlo pažljivo, ako ne mislite da slomite nešto, a čemu je vrlo podložno. Ja sam uspeo da ništa ne slomim.

Onda je na red došlo i skidanje tandem pumpe. Ona ima tri creva, dva od goriva koja su pričvršćena šelnama j jedno za vakum, ono čuveno što ima luft. To se otkači na požarnom zidu i maloj t-račvi, a ova dva za gorivo, jedno je pristupačno, a drugo je malo zeznutije. Ali tu su bila dugačka spicasta klešta da reše problem.  Onda šrafovi, ima sa leve i desne strane po imbus 6, a sa leve su još dva imbusa 5. Gornji je pristupačan, a za donji šraf sam morao da koristim onaj imbus ključ koji je na svom dužem kraju usečen, pa može da ,,šeta", a na kraći kraj sam navukao gedoru 5 i prudužetak da bi imao polugu. I konačno, vidim račvu.

Prvo skinem sa te velike račve, malu plastičnu, dva šrafa 10, a na jednom je dodatna matica koja drži omču koja pričvršćuje neki snop kablova, pa onda veliku račvu na takođe dve 10-ke, a na jednom od ta dva je opet dodatna matica koja pričvrćuje omču koja drži cev koja dovodi ulje u turbinu. Pritom prostora ima više-manje kao u du..tu i morate da vodite računa da vam ne ispadne neki šraf, pa posle morate da tražite gde je i da ga ,,pecate" magnetom.

Zamenim gumicu, vratim ovo sve, rashladna tečnost nigde nije curela, ali kada sam upalio auto i kada se malo zagrejao motor, opet je rashladna tečnost krenula da curi. Ponovo skinem ovo sve, da bi došao do račve i imam šta da vidim, račva je pukla. Čudio sam se kako, pošto vodim računa da ne pretežem šrafove, posebno što je tu sve aluminijumsko. Ali kada sam skinuo račvu, video sam da je već bila napukla na jednom mestu i tu je curela, pa je sada pukla skroz. Vidi se da je jedan deo pukotine stariji.

Inače, ne znam da je ikome pukla ta račva. Jeste ona mala plastična, ali za ovu veliku aluminijumsku nisam čudo nikad. Inače ne pravi se u kopiji, tražio sam u nekoliko radnji. Original, prava sitnica 13800 dinara. Naravno otišao sam na otpad, gde je cena bila 6 puta niža. Vratio se, namontirao račvu, vratio sve i konačno, voda nigde ne curi. Diht masu nigde nisam stavljao, to izbegavam. Samo očistim deo gde naleže gumica. Sada su promenjene obe račve i sve diht-gumice nove.



Baš gde curi na ovom klipu, tu je pukla račva.


Kod ovog Audija A4, je i druga manja račva aluminijumska, pošto on ima dodatne grejače za antifriz, moj Passat B5.5 nema, kod njega je plastična. Čovek sa klipa je skidao filter za vazduh, tandem-pumpu nije. Hajde nekako bi i skinuo račvu bez skidanja tandem-pumpe, ali vraćanje bi bilo teško.


« Poslednja izmena: April 30, 2019, 11:02:16 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.