Elem... Posle par godina vožnje na Kilen oprugama za GTI napred i fabričkim GTI oprugama pozadi (tri žute i jedna ljubičasta tačkica), dođoh u fazu da opet malo spustim auto, bar pozadi, jer se već duže vreme vozi 215/40/16 na 7.5J, ET 37, pa će sigurno da lepo izgleda.
Međutim, sad videh da sam pre X godina imao dosta sreće, jer sam se sad pomučio.
Tada ugradih H&R opruge -30mm napred, i Eibach crne pozadi, ali mi prodavac na bubanj potoku reče da su za dvojku, sve to na fabričke amortizere.
Evo slika od tada:
Prvo što sam pobao, imao neke stare opruge zadnje, fabrička visina, otfikarim brusilicom jedan krug i odem kod Đape u Bulevar da mi savije malo zadnji krug da šolja ne stoji krivo. Opruge ispale oko 29cm, stavim na auto, isto kao sa GTI fabričkim. Sranje.
Merkao oglase i neki lik iz Ugrinovaca radi amortizere i prodaje neke Nemačke Patec amortizere sa štelovanjem visine i uz njih plave opruge proizvođača AP. Tražio 6000 dinara fixno. Ja na sajt AP-a, nađem te opruge, kažu -30mm. Kažu samo za trojku.
Odem ja do Ugrinovaca, lik vidim srećan, jer izgleda niko to nije ni otišao da vidi. Opruge očuvane, ali jedan amortizer priklješten ispod ploče, on kaže ne smeta mu to, ne spušta se toliko. Cenkali se ti oko cene, ja hteo da kupim samo opruge, davao mu veću cenu nego što je mislio, on ne da samo opruge, na kraju da dobru cenu za sve, amorti me nešto malo izađu.
Dođem ja kući onaj priklješteni amortizer neće do kraja...
Aj dobro, moram da probam. Prvo montiram plave AP opruge na moje amortizere. Premerio ih ja, vidim 10,7 mm prečnik žive, vidim da će biti čupavo...
Ono prc, on padne pola prsta u odnosu na fabričke GTI.... Bezveze.
Onda krenem sa ovim štelujućim amortizerima. Prvo stavim na najniže na amortizeru sa plavim AP oprugama.
Visina malo niža (prst ne može ravno da uđe između gume i ruba), mnogo mi to, ajd da probam malo višlje.
Kad stavim na najviše na amortizeru, plavu oprugu ni ne mogu da stavim, tj. ne mogu sam, jer treba da se sabije, a mislim i da bi bilo dosta tvrdo, mislim da bi se vozio samo na opruzi.
Posle par kombinacija, nađem meni najbolju. Amortizer na najvišlje, i opruga ona što sam kratio jedan krug i kod Đape mi spuštao malo kraj kruga da šolja ne stoji krivo. Ona se sabije taman kao kad fabričku oprugu stavljaš na fabrički amortizer.
Visina prst između točka i ruba, super udoban, lepo špiluje, udobniji nego kad je višlji sa GTI oprugama.
Međutim, kad naiđem na baš veliku rupu, onaj priklješteni amortizer dođe do dela koji je priklješten i onda nema amortizacije i onda lupi...
Odem do Djape, pitam ima li pomoći, on kaže pitaj ove što rade amortizere, samo pazi da ti ne zaglavi, onda će biti daje kao zavaren. Odem do Jagodića, oni kažu nema pomoći. Zovem Gorana iz Batajnice, on isto kaže nema pomoći, jedino ako imam drugi....
E baš nemam sreće.... Odem opet do Djape da mi sabije fabrički GTI opruge na 30,5 cm. Odradi mi on to, montiram ja, ono pola prsta niže nego na one plave AP, em neudobnije em mi jedan amortizer počne da curka (Monroe Reflex), vrv zašto što je težina na amortizeru a ne na opruzi.
Na kraju vratim ove Patec štelujuće s' tim što na ovaj amortizer što je priklješten dodam malo od stare odbojne gume nekih 2,5cm, praktično produžim odbojnu gumu (njih sam kupio nove) da bi mi ona štitila da taj amortizer u nekim normalnim uslovima vožnje ne dolazi do onog dela što je priklješten, da ne bi lupio i da ne bi blokirao.
Šta reći na kraju...
Nekad sam sasvim slučajno pogodio opruge koje mi odgovaraju, a sad sam zaključio, da ako hoćete trojku da spustite na kosku ili mora kraći amortizer ili možda da se stave opruge sportske od dvojke, jer su one slabije i sa manjim prečnikom žice. Jer ovo što je fabrički za trojku, od toga nema 'leba...
Ako neko ima ideju kako bih mogao da popravim ovaj amortizer što je priklješten, neka kaže, nećemo da ga bijemo.... Mislim, može on da se otpertluje, i šta onda kad je priklješteno stablo.... Pozdrav svima