VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Bolecanac April 09, 2020, 12:20:05 posle podne

Naslov: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 09, 2020, 12:20:05 posle podne
U napred se izvinjavam sto cu u jednoj temi obuhvatiti dva problema...pa,ako to nije dozvoljeno,recite...brisite,ili sta vec... :76!?

Moram odmah da kazem da mi je vise...*** *****(da se ne izrazavam),majstora kod kojih odes,izlozis problem,
a on kaze :"...pa sta znam,zameni svecice,pa dodji da vidimo..."!!! :13

I onda,covek je prinudjen da problem resava na Google-u,i eto,npr. ovde.

O cemu se radi...:
BCB motor je u pitanju,i od kad sam ga uzeo,ima problem neravnomernog rada.
Nikakvu gresku ne pali,na dijagnostici ne prijavljuje gresku,ALI NE RADI KAKO TREBA  bonk!

Da skratim...svecice su nove,filter za vazduh nov,ulje novo,3 bobine zamenjene,ociscene sve 4 dizne,ociscena klapna (i kalibrisana),i od kad sam to uradio,dobio sam samo drasticno manju potrosnju.
 
Sta sam primetio :
* drugi cilindar ima problem sa radom (prostim sistemom eliminacije,kad skinem dzek sa dizne na svim,osim na drugom cilindru,menja zvuk rada,i ta svecica je uvek crna kad je skinem).
* kad otkacim crevo od PCV ventila koje dolazi ispod klapne i zapusim rupu prstom,kao da bolje radi motor (mozda se i tripujem).

Moje pitanje je : Kako da proverim instalaciju (sta da pogledam) dizne,jer mi je jos to ostalo sto se nje tice,i da li moze PCV ventil da utice na neravnomeran rad,da recimo tu vuce vazduh,ili sta vec???

Svaka pomoc dobro dosla... :54
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 09, 2020, 02:00:34 posle podne
....Neko....???....Iko.....??? :56
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 02:26:29 pre podne
I kod mene je Bcb motor pa mozda mogu da pomognem.Prvo sto treba da proveris su trimovi na leru znaci jel radi na siromasnoj ili bogatoj smesi.Zatim ako npr pokazuje siromasnu smesu onda treba da proveris jel imas negde fals vazduh.Najbolji nacin je dimom da ispitas ima dosta tuturijala na yt kako mozes da napravis alat za proveru.Takodje fals mozes da imas ako Egr ne zatvara potpuno posto na leru egr bi trebalo da je potpuno zatvoren.Sto se tice pcv ventila poput onog na cepu od ulja mora da pusta vazduh npr kada duvas u njega samo sa jedne strane ako je prohodan sa obe ne valja.Takodje proveri crevo koje ide sa usisne grane na servo od kocnica hoce da ispuca vremenom i tu da pravi fals.Trimovi STFT bi trebao da varira izmedju -1 do +1 ali nikako vise od 5% takodje LTFT bi trebalo da je ispod 5% bilo to u plusu ili minusu.Trimove proveravas tako sto motor mora da bude u radnoj temperaturi da lambda sonda krene da salje informacije i komp iz OL predje u CL kada cita te info koje salje sonda.Obicno dugorocni trim ne pokaze odmah vec motor mora da radi par minuta na leru da bi se trim pokazao.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 12:22:51 posle podne
Znas kako...trenutno se sluzim onom malom dijagnostikom (ELM 327),i ona nema recimo zadate vrednosti (koliko bi trebalo da budu),pa ne mogu sve to da ocitam.

Nisam neki vrsni poznavalac tih svih pojmova koje si nabrojao,ali,iz tvog teksta vidim da sam pogresio sto se tice PCV ventila...- zar nije PCV ventil onaj djavo sto sakuplja uljne pare (na zadnjoj strani motora!?
Ja sam na to mislio,a vidim da ti izgleda pises o onom malom "djavolcicu" na kucista cepa od ulja,iz kojeg  crevo ide u kuciste filtera za vazduh!?

Ali,i dalje dizna ostaje kao misterija....zasto bas druga???
Po autodati sam gledao,proverio otpor na dizni,ima 15,2 oma,treba da bude 14-17,struja na dzeku je ok,dizna se cuje da klikce (stavio dugacki srafciger na nju,i prislonio na uvo),bobina baca struju (kad skinem bobinu u radu motora puca kao Sv. Ilija)....ali i dalje ta svecica crna kad je skinem,i samo taj cilindar  :55!

Nisam pametan...
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 12:29:26 posle podne
Jeste ti si mislio na separator uljnih para a ja na ovaj mali ventil na cepu koji je takodje jednostrano prohodan.Sa ELM mozes da vidis trimove trazi u podesavanjima Stft i ltft ili ako mozes okaci sliku sta imas od podesavanja na elm-u pa ti mogu reci koj3 da pratis parametre i koliko treba da budu.
Torque aplikaciju mozes da instaliras na fon pa pratis vrednosti
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 12:35:17 posle podne
Ok,prepisacu ti ovde sta je ocitalo,evo za 10-ak min....
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 12:57:53 posle podne
Jeste ti si mislio na separator uljnih para a ja na ovaj mali ventil na cepu koji je takodje jednostrano prohodan.Sa ELM mozes da vidis trimove trazi u podesavanjima Stft i ltft ili ako mozes okaci sliku sta imas od podesavanja na elm-u pa ti mogu reci koj3 da pratis parametre i koliko treba da budu.
Torque aplikaciju mozes da instaliras na fon pa pratis vrednosti
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Evo...ovo su neka ocitavanja...:


(https://i.postimg.cc/xXqgjT34/Screenshot-2020-04-11-12-44-06-374-com-motordata-obd.png) (https://postimg.cc/xXqgjT34)

(https://i.postimg.cc/Wt2Gb12w/Screenshot-2020-04-11-12-49-17-643-com-motordata-obd.png) (https://postimg.cc/Wt2Gb12w)

Da napomenem da se u radu motora stalno cuje kao neko ...kako bih ga nazvao...puckanje iz auspuha,kao kad paljenje nije dobro...!?!
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 01:30:56 posle podne
Long term fuel trim ti pokazuje da motor dodaje gorivo preko injektora pokusava da kompenzuje visak vazduha tacnije radi na siromasnoj smesi.Kad doteras kao sto sam ti vec rekao Long term fuel trim i Short term fuel trim na vrednosi ispod 5% bilo u pozitivno ili negativno.Znaci kad ti pokazuje pozitivan broj na trimu siromasna je smesa kad pokazuje negativan broj na trimu bogata je zato sto oduzima gorivo smanjuje vreme otvorenosti injektora.Znaci prvo sto trebas da trazis je da li imas negde fals vazduh usisna grana,vakum creva.Pocni tako sto ces creva iza klapne da skines i blokiras rupe da nemas falsa i pratis vrednosti trimova zatim proveri map senzor tj ono malo vakum crevo na njemu.Koliko vidim i vakum koji cita map na leru je nesto nizi nego sto bi trebalo da bude zato sto verovatno imas negde fals vrednosti su na map senzoru oko 25kPa kad je sve ok.

Na ovom klipu imas kako mozes da napravis alat za proveru fals vazduha jeftino i efikasno samo mesto staklene tegle iskoristi onu limenu od farbe i ako vazaduh ubacujes pomocu kompresora namesti na sasvim mali pritisak cisto da ima protok vazduha
https://www.youtube.com/watch?v=GAqHqKq09CA
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 02:15:14 posle podne
Dobro,imas li neku ideju sta da radim sa ovom diznom i separatorom ulja?
Sto se tice separatora,sad kad skinem cep od ulja,pocinju da variraju obrtaji,i pali EPC lampu.
Kad otkacim rebrasto crevo ispod klapne (od separatora),i ulaz zapusim prstom,skinem cep od ulja,motor uopste ne menja zvuk (obrtaji ne variraju).
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 02:20:56 posle podne
Sto se tice dizne kad si cistio sve 4 jel su izmerene posle ciscenja koliko bacaju i jel jednako tj ista kolicina.Jos vezano za diznu da imas problem na tom cilindru izostanak palenja smese svakako bi prijavio gresku.Fokusiraj se prvo na proveru vakuma tj jel imas fals negde.Ako je sve zadihtovano dobro i ne primetis nigde dim onda proveri egr skini i ocisti ga.Jos jedna dobra stvar jeste da skines kleme sa kola i ostavis jedno pola sata da se ecu resetuje pa onda kad to sve isproveravas prati trimove preko dijagnostike.
 
Da samo napomenem kad skines klemu moras posle da odradis adaptaciju klapne gasa i egr ventila.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 02:30:49 posle podne
Dizne sam cistio sam,u kucnoj radinosti...ociscene su do bacanja potpune magle,to je sto mogu da kazem.
Zamenio sve gumice,vratio,i NAMERNO zamenio mesta diznama.

Nikako da mi kazes za ovaj separator...vidim da on prouzrokuje neku dozu vazduha,koja je po svoj prilici nepovoljna po rad motora!?!

Jos jedna bitna stvar...:
Kad u radu motora,redom skidam dzekove sa dizni,za sve osim za drugi cilindar se upali "check engine" lampa  lost006!

P.S. Skidanje kleme odpada,jer adaptaciju klapne i EGR-a ne mogu da uradim sa ELM 327.
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 04:48:16 posle podne
Ne mogu da tvrdim za separator al msm da isto ima ventil u sebi mozda od tud imas problem.Ma da kazem ti iskopcaj ga i dobro zadihtuj na usisnoj grani i prati jel padaju vrednosti na ltft.Ako padaju onda je on problem.Ovo sto kazes da ne pali gresku kad skines dzek je cudno trebalo bi to stvarno ne znam sto ne upali kao na ostalima.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: AcoVW April 11, 2020, 05:35:19 posle podne
@canibal86, sve si lepo rekao, samo obicno ne mora da se kalibriste klapna, 100 puta sam skidao kleme i nikad nisam kalibrisao, ni na jednom autu do sada.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.

@Bolecanac, koja ti je to aplikacija sto si postavljao screenshot-ove?

I da, mozda si trebao da odneses dizne da se ultrazvucno ociste, nije to skupo (bar ne u Cacku).
Trosi li ulje??
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 06:40:41 posle podne
Ja koristim delphi ds150e za kalibraciju ma da moze i sa vcds da se radi.I ja sam cuo da on sam odradi vremenom kalibraciju klapne al uvek odradim sam da ne moram da mislim.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 07:15:21 posle podne
@canibal86, sve si lepo rekao, samo obicno ne mora da se kalibriste klapna, 100 puta sam skidao kleme i nikad nisam kalibrisao, ni na jednom autu do sada.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.

@Bolecanac, koja ti je to aplikacija sto si postavljao screenshot-ove?


Trosi li ulje??

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motordata.obd&hl=sr

Ovo ti je aplikacija,nije losa,mada je to sve isto.

Sto se tice motora,kao grom je,ne trosi ni ulje ni vodu,niti bilo koju tecnost.
Pali na pola kljuca,vruc,hladan,vuce lepo,nema gram dima...ali eto...ne radi kako treba!
Izludeh vise,a najgore od svega je to sto imam utisak da je neka glupost...
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 07:30:09 posle podne
Svakako ti nije dobro tako da ga vozis na siromasnoj smesi veca je temp sagorevanja mogu da stradaju ventili.Proveri onim redosledom kako sam ti rekao i ako ne nadjes fals nigde sl proveri egr ocisti ga ima dobrih preparata za skidanje karbona.Ako i dalje bude isto trazi problem u sistemu ubrizgavanja smesa moze biti siromasna i ako fali benzina oslabila pumpa los regulator pritiska dizne filter goriva otezava protok istog.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 11, 2020, 07:42:21 posle podne
Ako sam dobro video,postoje 3 creva ispod klapne:

* separator ulja
* servo od kocnica i
* crevo od onog ventila za benzin ili kako se vec zove (kod posude za servo ulje,sto cvakce)!?!

Probacu da skidam jedno po jedno...nego,ima li neka tabela vrednosti koje treba da dobijem (mislim na ove trimove)?

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 11, 2020, 07:46:56 posle podne
Tako je taj treci se zove Evap ventil za benzinske pare.Naveo sam ti vec neke dobre vrednosti su ispod 5% bilo u plusu ili minusu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: petarp031 April 12, 2020, 08:07:29 pre podne

.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.



Aco, na 1.6 azd i bcb ima kalibracija EGR u kanalu 74 na vcds.
Sto se tice problema, prvo bih se fokusirao na cilindar br2. Tu se nesto zbiva, promeniti mesta diznama, mada pise da su promenjena mesta nakon ciscenja, ako je problem na istom cilindru, potrebno je izmeriti kompresiju i ako postoji alat za merenje zatvaranja ventila. Znaju ti motori da imaju proble sa ventilom, ne dihtuje dobro zbog naslaga ili je nagoreo i zbog toga taj cilindar ne radi kako treba, a na auspuhu imas trokeljanje, preskok varnice.
Ako je kompresija ok, propusnost cilindara ok, problem pravi racunar ili ozicenje ka dizni, bobini, to sve mora isproveravati neko ko ima alata, volje i struke.
Nadam se da ces resiti problem.
Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 12, 2020, 08:29:07 pre podne
Ma nikako da mi stigne VCDS (preko Aliexspresa),valjda zbog ovog stanja.
Da probam prvo da odradim kalibracije,i ovo sto moze "pomocu stapa i kanapa" da se odradi,ali...meni ovo mirise na neki ventil,ili mozda cak i uzubljenje motora.

Mogu li ovi simptomi ili slicni da se pojave, recimo ako je zupcasti "pobegao" za zub???
Zna li neko...?
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: petarp031 April 12, 2020, 09:57:21 pre podne
Ne, ti imas problem na tom drugom cilindru, ako su rotirane dizna i bobina sa nekog drugog cilindra, a problem i dalje  cilindar br 2, ili je racunar i instalacija do dizne bobine u problemu ili mehanicki problem. Ja sam imao takav problem 2012.godine na azd 1.6 16 v i na kraju sam skidao glavu, sredio ventil i dan danas radi kako treba. Merenjem propusnosti cilindara, pa cak i merenjem kompresije, ako je to problem, pokazace znatno odstupanje na tom cilindru. Voleo bih da gresim, ali kod mene to preskakanje na auspuhu uputilo bas na problem sa ventilom. Mozda se javi neko strucniji, sacekaj jos malo. Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 12, 2020, 10:09:19 pre podne
O jbt...valjda necu morati da rasturam motor...jos mi i to treba na svu muku  :angry:!?
Jel' bi trebalo nesto da se cuje u motoru ako je ventil...da zvekece nesto...ili slicno ?
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: petarp031 April 12, 2020, 10:18:37 pre podne
Ne cuje se nista, sve radi ok, malo nemirnije, ali korektno. Nije to bas veliki posao niti skup, nemoj da te brine, obicno tu jedan ventil pravi problem ili pregori ili ga treba ocistiti oslajfati. Ako ne diras nista drugo u donjem delu motora, ako su hidropodizaci ok, ta investicija na benzincu ne bi trebala preci sa novim dihtungom preko 150- 200 eura.
Uzmi sve ovo sa rezervom, moguce da nisam u pravu, mozda tebe ipak zeza struja, ali je najpametnije za pocetak premeriti kompresiju.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 12, 2020, 12:54:34 posle podne
Jel ti pali gresku kad skines bobinu sa tog cilindra u radu?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 12, 2020, 02:34:16 posle podne
Za bobinu pali,za diznu ne...

Probao sam sa crevima,da zatvaram jednu po jednu rupu...nikakve drasticne razlike se ne dogadjaju...

Postoji li neka sema ozicenja dizni negde?
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 12, 2020, 03:44:42 posle podne
Trebalo bi da autodata ima semu.Moguce je da siromasnu smesu imas zato sto dizna ne radi iz nekog razloga kako treba.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 12, 2020, 03:54:11 posle podne
Ima autodata...osigurac F32 je za dizne.Ali malo glupo sto u sve 4 na jednom osiguracu.Proverio,skinuo,probao da upalim - nece.
Znaci,taj je osigurac,i dobar je.





(https://i.postimg.cc/pyYd3P2S/Untitled.png) (https://postimg.cc/pyYd3P2S)
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: canibal86 April 12, 2020, 07:26:01 posle podne
Za ovo sa seme ti stvarno ne znam reci mozda se javi neko ko je vise upucen.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Ненад April 12, 2020, 10:18:17 posle podne
Da se ukljucim vezano za separator.

Jedino kod tog motora BCB je specifican separator. Ima grejac u sebi i povezan je sa klapnom gasa. Kod AUS-a, AZD itd ide normalan separator i prikacen je u filter vazduha.

To sto imas promene u radu nakon skidanja cepa ulja, to je zato jer tvoja klapna gasa, preko separatora i preko tog ventila na cepu od ulja uvlaci vazduh. Kada otkacis rebrasto crevo na klapni, ti si eliminisao taj sistem, i onda skidanje cepa vise ne utice na to. To je samo na BCB, kod AUS-a, AZD i ostalih to se ne desava jer je separator uboden u filter vazduha i nema veze sa klapnom.

Zbog ovog sto kazes da kada skines dzek sa druge dizne, rad se ne menja, ja bih se fokusirao iskljucivo na drugi cilindar kao sto neko vec rece, mislim da ni klapna, ni egr, ni separator nisu uzrok tih problema.
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 12, 2020, 11:50:06 posle podne
Jel' to onda znaci da je ovakvo ponasanje motora normalno (mislim na separator)?!
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Ненад April 13, 2020, 08:09:58 posle podne
To sto menja rad kada skines cep jeste normalno, to se i meni desava.

A to sto je rad neravnomeran, nije normalno. Mora da radi skroz mirno i tiho.
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: Bolecanac April 13, 2020, 08:23:31 posle podne
Znam da mora ravnomerno da radi...i to me vise izludjuje  boodala!

Sve sam zivo probao,i isproveravao,samo mi ostalo da izmerim kompresiju (niko ne radi ovih dana).

Svi su izgledi da neki ventil pravi problem jer je sve ostalo ok...ako nisam nesto propustio da proverim.
Naslov: Odg: PCV i dizna
Poruka od: petarp031 Maj 23, 2020, 12:31:09 pre podne
Da li si resio problem?

Sent from my EML-L29 using Tapatalk