Autor Tema: Zamena LED osvetljenja enterijera Golf 4 i ostala vozila  (Pročitano 10537 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kacerac

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 318
  • Age: 29
  • Lokacija: Tamo neđe
  • Karma: +16/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4
Zamena LED osvetljenja enterijera Golf 4 i ostala vozila
« poslato: Mart 12, 2021, 05:55:16 pre podne »
Svaki km sat, prekidac, panel i sl. je osvetljen bilo halogenom ubodnom t5 ili b4.7 ili b8.5 sijalicom ili SMD diodom. Danas cu pokriti temu zamene SMD dioda konkretno na Golfu 4, ali isti je postupak za sva vozila, mozda je samo drugaciji tip diode.

Svaka dioda ima polaritet, plus i minus. Svaka dioda ima bar 2 kontakta, oba kontakta moraju da budu dobro zalemljena kako bi dioda radila pravilno. Ne postoji neko opste pravilo sta vam od opreme treba ja licno koristim sledece:

  • BAKU lemna stanica sa podesivom temperaturom (koristim je na oko 360C)
  • TINOL/KALAJ zica sa fluks jezgrom (60/40)
    • Duvaljka (po potrebi)
    • Pasta za lemljenje
      • Alkohol 96% za ciscenje viska fluksa
      • Unimer za testiranje dioda



Proces skidanja starih dioda, neki skidaju klestima tj cupaju, neki duvaljkom na oko 400C ih samo sklone i time ih uniste, ja licno volim svaku da odlemim i sacuvam za ne daj Boze scenario.

Sto se postupka postavljanja dioda tice, ja licno preferiram da je odokativno postavim izmedju lemnih mesta i da pustim da lem odradi svoje, naravno za pocetak mozete lemiti jednu stranu pa drugu, kako je ko navikao i kako ko ima iskustva. Pre nego sto se dioda postavi, potrebno je ocistiti fluks, naneti kalaja/tinola ako treba na lemna mesta. Kada zalemite, moj savet je da probate odmah da li radi, najbolje na bench napajanju ili nekom improvizovanom, provera pipaljkama unimera u dioda modu nije bas uvek pouzdana, vise puta mi se desilo da upali tako diodu kao da je dobro zalemljena, a kad je probam na bencu ona ne sija. Konkretno u Golfu 4, 90% osvetljenje su SMD i koriste se 3528, ne 1210 ne 5050, bas 3528. Cena 3528 je oko 20din po diodi kod nas ili oko 100din za 100kom na Aliju. Lemio sam obe, i ove nase skuplje i te sa Alija i nema pravila, mogu da rade jako dugo, a mogu da jako brzo crknu. I da, ovo ne vazi samo za diode koje osvetljavaju npr km sat, ovo vazi i za diodu npr koja osvetljava na satu migavac, dugo svetlo, maglenku, indikator ABS, Airbeg diodu i sl. Sve moze biti bilo koje boje  :57

E sad malo neke stvari koje necete pronaci na netu svuda  big_boss

-Svaka boja SMD dioda se moze zameniti u bilo koju drugu, ali treba imati u vidu, da ako npr plavu ili bilo koju drugu menjate za crvenu, tu crvenu diodu postavljate suprotno od fabricke.

PRIMER:

Fabricka dioda plava, polaritet zarezano + druga strana -. Crvenu diodu koja isto ima + i - postavljate tako da MINUS nove crvene diode bude na PLUSU fabricke plave diode i obratno za PLUS.

-Mozete improvizovati sa diodama, nije neophodno da fabricka dioda koja npr ima 4 kontakta bude zamenjena sa diodom koja isto ima 4 kontakta.

PRIMER:

Na Cliju 2, menjao sam osvetljenje table, kod njih ekran (bord) je osvetljen sa diodama koje imaju 4 kontakta od kojih su 3 masa, 1 plus. Ja takvu diodu nisam uspeo da nadjem, pa sam postavio 3528, a tu 3cu masu tj lemno mesto prekrio kapton trakom i radi bez problema.

-Fabricke diode u vecini slucajeva sijaju slabo, to je zato sto imaju nizak nivo MCD, i ako vam je 1 dioda npr na satu crkla fabricka, takvu istu novu necete moci naci nigde, jer sve nove su mnogo jace od fabrickih.

PRIMER:

Na Climatroniku drugaru je crkla 1 dioda koja osvetljava ekran i izgleda em ruzno em se nista ne vidi, kupio je druge diode koje kad smo stavili bas to mesto gde se nije videlo sad probija i izgleda jos gore, a ta zamenska dioda je svega 300MCD jaca od fabricke, zato smo na kraju stavili sve te druge jace, i sad je druga prica.

-Belo nije uvek belo, bela smd dioda dolazi u varijanti toplo belo i hladno belo, 99% dioda sa Alija koje su jeftine, 100din 100kom, su toplo bele, ove hladno bele diode se koriste na novijoj generaciji vozila i izgledaju bruka, one su dosta skuplje, ali po meni vredi platiti vise, jer je razlika i na kameri i uzivo velika. Na prvoj slici vidite hladno bele diode, na drugoj i trecoj toplo bele diode.


Evo par mojih radova koje trenutno imam sacuvano na kompu  bonk









Da se zameni osvetljenje km sata na Golfu 4 Bori B5 ili B5.5 treba 18 dioda za osvetljenje (iz plavog u bilo koju boju).
Da se zameni osvetljenje na climatroniku na Golfu 4 Bori B5 ili B5.5 treba 16 dioda (iz plave u bilo koju drugu).
Svi ostali prekidaci u autu koriste od 1 do 3 diode (3 diode koristi prekidac za podesavanje retrovizora samo).


Ako je cena diode kod nas oko 20din/kom, preracunajte koliko vas kosta da zamenite osvetljenje sami. Meni su licno trazili 40$ za zamenu osvetljenja u km satu, a kostalo me je oko 500din, pa vidite koliko vas klepaju po usima za "ruke". Inace posao zamene dioda na km satu vremenski traje od 30min do 130min, na klimatroniku oko 15-45min, sve zavisi od iskustva  :)

Provereno dobre diode imaju radnje Retam - Cacak i mikroPrinc BG.