Autor Tema: Zadnje opruge za G3  (Pročitano 2132 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Zadnje opruge za G3
« poslato: Februar 22, 2014, 09:15:14 posle podne »
danas sam zamenio zadnje amortizere i stavio bilstein, i video da su mi opruge bas meke, mada sam ja stavio po 4 odbojne gume na oprugama da bi drzao visinu i ne bi legao ali je majstor rekao (brat) rekao da ne preporucuje da ih stavim jer cu skratiti zivot amortizerima jer zadrzavaju onu odbojnu gumu i plasiku gore i onda ulazi voda i prasina na klip amortizera, pa se razmisljam da kupim nove opruge ali od 3-ke karavana jer sam cuo da su deblje i samim tim jace, pa da pitam da li je to neki radio i da li je moguce staviti opruge od karavana na auto sa 3-ja vrata.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #1 poslato: Februar 22, 2014, 11:24:58 posle podne »
Ne može od karavana, drugačije je konstrukcije od limuzine. A i da kojim slučajem može, duža je, veći prečnik žice, auto bi ti pozadi bio tu negde kao kantri lollol. Drugar i njegov otac taksista su imali alternativu. Opruge od Pasata B3 limuzina. Ona je konstrukcijski ista, ali je isto duža i veći prečnik žice, pa ako je tako staviš isto kantri. Oni su sekli po jedan, jedan i po krug, i kao sve do jaja za po 3 putnika od 100 kila pozadi... Ma šta može o taksista da se očekuje... Moj predlog da ne izmišljaš toplu vodu, ili kupi nove koje idu na MK3 nisu nešto ni skupe, ili neke polovne dobre. Ako te interesuje, imam ja sa mog golfa. Garantovano dobre, na gumu 195/50/15, izmedju nje i ruba ima 4 prsta. Kad dvoje sednu, spusti se ni prst. Ako te zanima, javi se na PP, daću ti ih povoljno da ih ne gledam više.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #2 poslato: Februar 23, 2014, 12:26:14 pre podne »
brt ne izmisljam toplu vodu nego gledam jer imam 15" felne sa gumama 195/50/r15 (7.25J i et35) i pozadi sa 2 osobe mi zakacinje o rub na nekoj neravnini, a imam u planu da stavim 16" a one su pozadi 9J et25 i sama felna strci van krila nekih 1-1.5cm (od oka) i tu ima samo tako da udara po krilu, zato trazim neke jake opruge da mi auto ne bi legao pozadi pod nekim smesnim teretom od 150-160kg

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #3 poslato: Februar 23, 2014, 10:21:45 pre podne »
Za felnu širine 7.25 nisam čuo, što ne znači da ne postoji. Meni je na mk2 kada sam stavio prve 15-tice '93-će godina, kačilo 7J ET 28, sa gumom 195/50.... Od tada, i na mk2 i na mk3 samo furam 7J ET 35, ništa ne kači. Na mk2, čak bio spušten i guma 205/50, nazad jedno 6 tinejdžerki od po 50kg i ništa.... Sada na trojci 205/45/16, felna 7.5J ET 37, ne kači! Vozio sam i 205/40/17, felna 8J ET37, ali za nju nisam siguran da ne bi kačilo, nije bio spušten auto, a imao sam dobre zadnje fabričke opruge. Između točka i ruba je bilo oko 3 prsta, a kada sednu dvoje pozadi, znači oko 150 kg, on se spusti ni pola prsta...
Znači rešenje tvog trenutnog problema na te tvoje 7.25J felne i na tu gumu je po meni samo dobre zadnje fabričke opruge. I amortizer ima dosta ulogu, i on drži neki otpor, ako je skroz propao ne valja... Ali kažeš da si kupio nove amortizere, znači to nije problem.
Što se tiče 9J i  ET 25 ili možda ET 15, i verovatno gumu 215/40/16, prvo biće ružno (po meni) ako to staviš na tako visok auto) znači trebalo bi da ga spustiš, a pošto to sigurno kači i viri kako kažeš od krila 1-1.5 cm, onda ti trebaju neke niže opruge i mnogo tvrdji amortizer, recimo gasni jednokomorni, da auto uopše ne mrda kad sedne pozadi i troje...
Evo malo o amortizerima, tj. zašto su bolji jednokomorni od dvokomorni gasnih, pogotovo za sportsku varijantu.
http://www.bilstein.com.hr/default.asp?qID=technology
Jedan mali edit: taksisti ne stavljaju zadnje opruge od pasata B3, nego od pasata mk2 limuzina.
« Poslednja izmena: Februar 23, 2014, 10:32:47 pre podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #4 poslato: Februar 23, 2014, 04:16:10 posle podne »
na te zadnje od 9J planiram gumu 225/40/r16 ali u svakom slucaju mi trebaju jake opruge da ne bi legao pozadi, a sto se tice spustanja, i to sam probao sa sportskim oprugama. Legao je 5cm (komplet) i kad-kad je zakacinjao sa 195/50/r15 ali zbog zdravstvenih problema sam morao da ga vratim na standard visinu (ljudi koji me poznaju, znaju o cemu pricam) tako da sada idem na standard-vislju varijantu ali da bude tvrdji a to sto ima "rupa" izmedju krila i gume, sta da mu radim, znam da nije lepo (prvo meni) al tako se mora

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #5 poslato: Februar 23, 2014, 10:17:34 posle podne »
Jasno mi je, hoćeš standardnu visinu i da ne legne, tj. da ne kači na te 16-tice. Po meni rešenje tvog problema je sledeće, ili dobre fabričke opruge kao što sam rekao, ili što do sada nisam pomenuo, mašinsko razvlačenje opruga! Radio sam i to. Ovde kod mene to radi Djapa u Bulevaru. Radi neke proračune i može da fabričku oprugu razvuče da bude duža, a samim tim auto malo viši i da manje legne. Fabrička opruga od mk3 je dužine 34.5cm, ako hoćeš može da bude 36-37. Nemoj da misliš da je razvuče na 36-37 i to je to. Ali kad staviš na auto, ona se vrati na 34.5. On je razvlači na više, jednu radi pola sata, non-stop meri i drugu uradi za pet minuta. Uradi ih tako da se više nikad ne vrate na fabričku dužinu.
I na fabričke opruge i na ove razvučene, situacija bi bila bolja, da si uzeo tvrdje amorizere. Sigurno si uzeo Bilstein, klasične uljne. Najbolja solucija bi bili Bilstein gasni jednokomorni a i dvokomorni ne bi bili loši. Meni su se odlično pokazali Monroe Reflex. Kažem ti sa fabričkom oprugom i njima, imam 4 prsta izmedju točka i ruba, kad sedne dvoje, recimo 150 kg on se spusti ni pola prsta... Znači uopšte ne znam, koja bi mi kilaža trebala da se spusti skroz da bi kačilo...
Opciju da stavljaš opruge od pasata mk2 limuzine, bilo fabričke, bilo da ih kratiš, to ti ja ne bi preporučivao, ali možeš da probaš.
Toliko od mene, nadam se da sam pomogao.


Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #6 poslato: Februar 23, 2014, 10:28:54 posle podne »
jbg bilo mi je u ponudi bilstein uljni i gasni e sad uljni je bio cini mi se oko 3700 a gasni skoro 5000 komad, a nisam ocekivao da ce te odbojne gume da zajebavaju stvar, a sad nisam bio toliko pri keshu pa da uzmem i amorte i nove opruge tvrdje i nema da mislim al mnogo je para to bilo

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #7 poslato: Februar 27, 2014, 09:30:12 posle podne »
kupljene opruge od G2, rekli da su jace nego za G3, pa sad jos da dodje toplije vreme i da se montiraju felne i da se proveri dal kaci

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #8 poslato: Februar 27, 2014, 10:17:20 posle podne »
Po svim živim katalozima za opruge (kilen, bilstein, H&R) fi opruge za dvojku je za 0,25mm manji nego za trojku. Trojka je malo teža pozadi, zato i ta razlika postoji. Tako da dvojkina ne može biti jača nikako, sem ako neko ne pomisli da je kvalitet izrade za dvojku bio bolji nego za trojku (ako se kupuju polovne opruge) ako se kupuju nove, sve je to isti q.. Ali dobro, ljudi izmišljaju toplu vodu.... 25 godina vozim, od toga 21-u godinu samo dvojke i trojke, nema šta nisam radio, spuštao, dizao, sekao opruge, sabijao opruge, pa jedno 30 puta razne intervencije oko toga... Vozio sam zadnje dvojkine (fabričke) na trojci i obrnuto.... Skoro da nikakvu razliku nisam primetio, ali opet, zašto bi stavio dvojkinu kad je trojka teža... Ako si kupio nove, nisi mnogo pogrešio, nove su nove, pa kakve god da su.
« Poslednja izmena: Februar 27, 2014, 10:19:27 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Zadnje opruge za G3
« Odgovor #9 poslato: Februar 28, 2014, 08:22:39 posle podne »
nove su kupljene, pa sad da mu *ebem mater, nek bude kako hoce samo ako i dalje bude pravio probleme ima da se vratim na 13"-ice i onda nece da kaci