Autor Tema: PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM  (Pročitano 23514 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« poslato: Februar 23, 2006, 10:12:05 posle podne »
Malo sam se interesovao oko struje punjenja akumulatora, ispravljaca i ostalog, ali vidio sam da ljudi koji rade sa tim u vecini slucajeva ne razlikuju ni Ah od A, a kamoli da znaju sta se i cime puni, greota, li tako je.... pa me interesuje da li ima ko informacije o struji punjenja akumulatora, govorim o klasicnim olovnim....
recimo za acu od 64Ah 380A koja je struje punjenja potrebna, i kako da provjerim da li je ispravljac dovoljno jak za punjenje, jer sam primijetio da je kod buvljackih ispravljaca izlaz oko 6A, i to je koliko mi se cini malo, jer i kad se napuni acu sa tim ispravljacem,,, nema snagu, pa me interesuje akko idu ti odnosi amperaze, kapaciteta i struje punjenja, i kako se to proracunava, da znam da napravim ispravljac dovoljne snage.
i kako da izmjerim jacinu struej u A koju proizvodi trafo
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #1 poslato: Mart 20, 2006, 12:48:51 pre podne »
nije moguce da niko nista ne zna o ovome,,,dajte ljudi malo se angazujte,,,,da saznam i ja i ostali, a mnoge ovo interesuje sigurno
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #2 poslato: Mart 20, 2006, 05:07:17 posle podne »
Sto je akumulator puniji ,on vuce manje ampera A,a ako je prazan povuci ce i svih 6 A sa tog buvljackog koji je u principu za solidan akumulator dovoljan,naravno od 12 V,za 24  V je druga prica.

Da bi izmerio jacinu strije moras da opteretis trafo,znaci da zakacis akumulator i redno vezes Ampermetar na kabal koji vodi do akumulatora.a pri tom imaj u vidu da se jacina menja sa duzinom i debljinom kabla.

 

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #3 poslato: Mart 20, 2006, 10:14:33 posle podne »
hvala drugar, ali toliko i ja znam....samo treba mi malo podrobnije objanjenje, sta kako , i koliko....zivo me interesuje, jer sam od nekih kvazistucnjaka svasta cuo, a o tome stvarno malo znam....mora da postoji neka optimalna struja punjenja. Znam da ona zavisi od ispraznjenosti akumulatora,,,,e sad sta je sa onom razlikom od 12 v koliko daje ispravljac i 13,6 koliko daje alternator,,,,pa memorijski efekat akumulatora,,,pa jos stosta,,,,,haos
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #4 poslato: Mart 21, 2006, 03:25:39 posle podne »
Dobar ispravljac daje takodje vise od 12 V,    a koliko sam ja zapazio bolje je za akumulator da se malo duze puni laganijom strujom, samo treba paziti na celije neostanu suve, ako treba doliti malo destilisane vode,
nego da se puni krace jacom strujom.

Ja moj ponekad dopunim, jednom u dva meseca zimi, posto  mi je kratka relacija do posla,a sad zimi radi grejac zadnjeg,svetla,brisaci,grejanje sve odjednom.A sluzi me minimum 6 godina,posto je uvezen  sa autom,tako da mu neznam rodjendan.

Oko tehnickih podataka za pravljenje ispravljaca moras potraziti neku strucnu literaturu,a mislim da ima po knjizarama tih knjizica po smesnim cenama jer se slabo prodaju.Npr.mala skola elektronike i sl.

Slash

  • Gost
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #5 poslato: April 06, 2006, 03:58:08 posle podne »
Neko nepisano pravilo (mozda je i pisano) koje vlada medju ljudima elektro struke jeste da maksimalna struja punjenje ne prelazi 1/10 kapaciteta akumulatora (znaci ako ti imas akumulator ciji je kapacitet 64 Ah maksimalna struja punjenja ne smije biti preko nekih 6A) da bi se akumulator optimalno punio. Maksimalna struja punjenja se javlja pri samom pocetku punjenja akumulatora (kad je on najprazniji) i vremenom se polako smanjuje (kako se on puni). Naravno, teoretski se preporucuje (ukoliko je to moguce tj. ukoliko imate vremena) ograniciti struju na sto manju vrijednost. Time ce se akumulator vremenski puniti puno duze, ali ce biti \"kvalitetnije napunjen\". U sustini, ono sto trebas paziti jeste samo da ti struja punjenja ne prelazi 1/10 kapaciteta akumulatora (naravno, podrazumjeva se da ti punjac daje dobar napon 13-14 V), a ostalo je teorija (mislim kako god ti njega kvalitetno punio ovo nisu toliko kvalitetni akumulatori da ce drzati vijek vjekova, a i alternator i regler ce uciniti svoje).

Kad si vec spomenuo strucnost nekih \"majstora\", da i ja dodam jedan situcaiju:
Prjatelju zimus slabo palilo auto i on posumnja na akumulator i ode do autoelektricara da ga ovaj ispita (misleci da ovaj ima potrebnu aparaturu za to). Dosao on i kaze majstor:
M: \"Ugasi auto!\" (ugasi ovaj, majstor uzima pijacarski unimer od 5-6 Evra i vrti, vrti, vrti onaj preklopnik, nakon nekog vremena)
M: \"Mali, dodjide \'vamo\" (zove svog mladjeg pomocnika, ovaj dolazi)
M: \"Namjestide ovo\" (pomocnik namjesti preklopnik na DCV (mjerenje jednosmjernog napona) i ode, majstor uzima instrumnet i \"mjeri\", prijatelj (kojem je kao i meni elektronika struka) gleda onako sav izbezumljen sta ovaj radi, u medjuvremenu unimer pokazuje 12.9 V i majstor ce)
M: \"Odlican akumulator, k\'o nov!\" (kad ce ti prijatelj sav iznerviran)
P: \"Aj zatvaraj tu haubu...\" (nezna vise ni sta bi rekao)

Onome ko se MALO razumije u auto ovo djeluje nemogu reci smjesno nego.... sta ja znam... da places od smjeha.

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #6 poslato: April 11, 2006, 01:14:59 pre podne »
hvala na objasnjenju, jako dobro objasnjeno,,,,,
ja zimus uzeo BANNER acumulator, i to onaj sa zelatinom sto se ne odrzava, tj nema celije i kiselinu, i nema dosipanja i ostalo,,,
ali problemcic se javio,,,,,ne znam sta je pominju mi neke pobudne diode, a ja to ne kontam....
dok je bio stari berga acu, slab je bio i sve je ok bilo, ali novi otkad sam stavio, primijetio sam da kada bas vozim auto i zaustavim se,,,,iskljucim sve potrosace i gas na leru,,, pocinje polako da skilji lampica od akumulatora,,,,e sad bilo da malo dam gas, ili da ukljucim bilo koji potrosac, znaci dovoljno je da upalim diodice u prekidacima, znaci nebitno koliko mali potrosac, lampica se gasi i sve ude ok,,,,ponavljam ovo se dogadja samo imam utisak kad je acu bas bas pun,,,napon na alternatoru je 13,6v, sve ok, puni acu, ali mi nije jasno sta se dogadja i kako da to rijesim, i moze li to imati neke stetne posledice po acu....
ta lampica nije da svijetli nego se onako periodicno polako kao pali i gasi,,,,ali jedva da se to uocava, i to samo nocu se vidi
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #7 poslato: April 11, 2006, 12:33:09 posle podne »
DANDY,kod mene se isto 100% desaava evo vec 6 godina i akumulator je kao i ranije.Cim je izdrzao ovoliko znaci da mu to nesmeta i moze da se tolerise.Pogotovo zimi na kratke relacije mozes da znas kad se aku dopunio.

Mislim da kad nijedan potrosac neradi,a akumulator je pun,to signalizira blago prepunjavanje,sto reler nemoze na leru da izbalansira.Cim dodas malo gasa ili kako kazes upalis neki potrosac sve je u redu,sijusenje nestaje.
Ovo se desava samo kod dizela,dok benzincu treba uvek struje za svecice i ostalu elektroniku tako da nikad nema viska struje.  :wink:
A stari akumulator ti je verovatno bio los pa nikad nije mogao da se napuni u toj meri.
Mislim da je u tome stvar

Slash

  • Gost
PUNJENJE AKUMULATORA ISPRAVLJACEM
« Odgovor #8 poslato: April 11, 2006, 10:39:56 posle podne »
Ne bih ja rekao da su ti pobudne diode otisle (obiscno kad one odu alternator nepuni; takodje zna i prepunjavati kada one kratko spoje ili u nekom drugom slucaju - nisam siguran) - ovo ti govorim onako kako sam ja cuo iz prica, jer bas neznam konkretno 100% o cemu se radi tacno (znam za pobudne diode u alternatoru, ali sam cuo od nekog da se pobuda alternatora vrsi i preko one diode u instrument tabli - pa takosad nebih pricao gluposti). I ja sam primjetio jesenas kad sam promjenio akumulator da je lampica tinjala kad su svi potrosaci iskljuceni, ali sam na to prestao obracati paznju pa sam se evo sad sjetio kad si ti to spomenuo, pa tako da sad i neznam tinja li ili ne (zima pa je nocu skoro sve ukljuceno), ali vjerujem da je tacno ovo sto je @kosta napisao.