Montirao upravo ručicu tempomata, pa da podelim iskustvo sa ostalima...mozda nekom zatreba ako se upusti u istu avanturu...
Preduslov za ugradnju je da imate elektronsku pedalu gasa (
by wire) i ecp lampica na tabli...to je za benzince
Mislim da je za TDI modele moguće na svakom naknadno ugraditi, mada me ne uzimajte za reč, proverite prvo.
E ovako, potrebna Vam je naravno ručica tempomata, dijagnostika za aktivaciju tempomata (ja imam vcds) i kabal za ručicu, tj. :
U sledecem uputstvu imate opisano do detalja sta i kako...a ja cu dodati samo par stvari gde sam zapeo i oko kojih sam bio u nedoumici. Znači evo uputstva prvo:
http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdfRucicu sam kupio preko oglasa (30 eur) - dobio rucicu tempomata i rucicu brisaca sa board comp funkcijama koja mi je visak jer nemam bc
Za kabal pozvao autokomerc i rekose za 10-tak dana bi mogli da imaju...naravno nemaju na stanju, a cena je oko dve i nesto hiljade rsd...
Naravno, nisam imao strpljenja da cekam i na otpadu nadjem samo džek sa 10-tak cm kabla za flasu domaceg piva
Produzio sam kablice...oko 1m je dovoljno. Pre pocetka OBAVEZNO skinite "-" klemu sa akumulatora. Ko nema code fabrickog radia/cd-a dace jos 10 eur
za dekodiranje istog
Na konektoru za rucicu tempomata Vam nisu potrebni svi kontakti...1, 8, 9 i 10 se NE koriste i njih ne morate da produžujete...ovo važi naravno za one koji nemaju orig kabal već produžuju neki koji su majstori na brzaka skinuli...čitaj precvikali....
Nisam slikao baš svaki detalj demontaže/montaže, pa evo par usputnih fotki (detaljnija uputstva imate u gore okačenom pdf-u):
Posle skidanja volana, plastika, starih ručica, prešao sam na deo ispod haube...Skinuti keder gumu, komplet brisače pa onda plastiku ispod šoferke...vucite plastiku pod uglom od 90 stepeni u odnosu na šoferku...ja sam moju uspeo da polomim
....jedva sam je iščupao, zapeklo samo tako...jbg treba biti pažljiviji
Skinite mehanizam brisača sa motorom (drži se na 3 šrafa) i usput ga podmažite kad ste već u mogućnosti...
E sad...kod mene nije bilo dolaznih kablova od ECU ka crnom konektoru
- slika ispod
Pa sam morao da ih razvlačim sa ECU konektora pa do ručice...Evo kako izgleda rasturen ECU konektor:
Treba spojiti pinove na sledeci način:
pin 38 ecu - na pin 4 i pin 7 ručice
pin 57 ecu - na pin 3 ručice
pin 75 ecu - na pin 2 ručice
pin 76 ecu - na pin 5 ručice
Još je ostao pin 6 na ručici slobodan - njega spajate na osigurač broj 5 (7,5 A) na tabli sa osiguračima....boja žice je crno/plava...to je to, sad sklapanje svega toga...
Kad ste sve sklopili, ko nema dijagnostiku, kod majstora da mu aktivira tempomat, a ko je ima ili ima mogućnost da je pozajmi treba uraditi sledeće (tako je kod mene na vcds-u):
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Ukucaj 11463 za aktivaciju i
[Do It!]
I to je to
radi!!....ima posla, nije baš laganica, ko ima volje i nešto predznanja može da uštedi koji dinar....