Veliko HVALA na odgovoru VW majstore, ovo su zaista korisne informacije za mene, proveriću na mom autu otpor tog solenoida/ventila jer i ja imam malo bučniji motor.
Na VAG-COM-u mi ne očitava nikakvu grešku motora, ali se u grupi 004 očitava malo ranije paljenje od sprecifičnih vrednosti, pri čemu se menja kada se motor zagreje i ako se dobro sećam ide negde oko 4.4 stepena BDTC (samo ne znam sada da li pod suhom ili kasnije) a posle bude i malo manje...
Međutim, na grafoskopu mi je tajming pumpe žuta veritkalna linija i tačka paljena na tom "ekg"-u uopše se ne vidi u zadatim granicama!
Ja sam tako kupio auto i ništa nisam dirao jer super pali i dobro ide, a malo troši, ali koliko sam čitao nije baš dobro to ranije paljenje...
Dakle, ili je taj ventil u problemu ili je neko pomerio remenicu na pumpi da paljenje iz nekog razloga bude ranije - proveriću pa ću javiti.
Na nekim slikama se vidi kako izgleda taj ventil, ima i neka sitanca, pa je verovatno moguće i da su ona zaprljana, a i to može da smeta sigurno.
Ovde sam, inače, našao gde se meri otpor solenoida i napon (12V) za njega:
https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/1.9_ltr./66_kw_(tdi)_engine_fuel_injection_and_glow_plug_system/fuel_preparation_system_diesel_injection/testing_injection_control/testing_commencement_of_injection_valve__n108/