Autor Tema: AFN TDI Polako gubi paljenje  (Pročitano 26101 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
AFN TDI Polako gubi paljenje
« poslato: Januar 24, 2017, 08:27:16 posle podne »
Krajem septembra prošle godine, čudno je palio ujutru. Pogledam paljenje u VAG-COM TDI tajming dijagramu, ono totalna nula! Toliko retardirano da ga nema, znači nema ga na dijagramu. Odem do Bošiste, priključi on kod sebe, i kod njega nula. Pitam šta je, kaže remenica radilice 100%. Inače, preko dana pali normalno, i ide skoro pa normalno malo "mršavo" radi, neko ko se ne razume, ne bi ni jurio po majstorima.
Dođem kući, skinem sve, proverim repere, sve se razišlo. Zakažem kod lokalnog majstora zamenu sutra. Odem ujutru kupim novu remenicu SWAG (jbg) i novi centralni šraf.
Razupči on auto, skine remenicu. Čelo radilice dobro, remenica se malo "pojela" u ćošku desno, nešto mizerno, mislio sam da će biti mnogo više razlokana. Evo slika:



Stavi on novu remenicu, (nisam pitao da li ima lufta), stavi lepak za navoje na navoj šrafa i zakuca ga pištoljem. (pomoćnik držao kontru na zamajcu). Uzupči on meni auto, završi sve, upali odlično, odem od njega, zagrejem auto i pogledam paljenje na dijagramu. Sve ok, malo iznad plave linije, znači malo napredno. Za one koji ne znaju kako izgleda dijagram, evo slika:



U decembru, znači dva meseca posle, nisam prešao 1500km, pogledam paljenje, ono ispod plave linije, kaže "malo retardirano". Rek'o, ajde malo leg'o kaiš, nova remenica... Odvrnem šrafove na pumpi, gurnem pumpu ka šoferšajbni, nategnem je do jaja (do kraja), i dobijem paljenje opet malo iznad plave linije. Kaže, blago napredno.
Posle Nove Godine, već su počeli ovi minusi, nije mi đavo dao mira, pogledam, ono opet ispod plave linije.

Ovih dana je tu negde malo iznad donje crvene linije, danima se tu vrti, i ako je temperatura motora na 85 stepeni. Nemam nekih posebnih problema, možda ima malo ujutru kasnije paljenje, ali pali na prvu i na -10.
Odem danas kod majstora što mi menjao, ispričam sve, pitam da li je nova remenica imala lufta, kaže nije. Kaže još. remenicu drži šraf, on je najbitniji, a ne ležište na radilici. Kaže on meni, nepotrebno dižeš paniku, mnogo gledaš tu dijagnostiku, veoma su niske temperature, to se odražava i na motor, bez obzira što je zagrejan, metal je i dalje mnogo hladan, kaže "motor se skupio".... Ako se sve ne vrati u normalu kad otopli, onda imaš razlog za brigu. Mislim ta njegova priča i ima neku potporu.. Znam od ranije, dok nisam imao dijagnostiku, mnogo lepše radi motor kad otopli, a leti baš lepo prede.... Ali, da zbog spoljne temperature, padne sa plave na skoro crvenu liniju, nešto sam skeptičan...

Ok, odem ja od njega, pročešljam strane forume. Kaže dečko tamo, da kad se stavi nova remenica ona malo lufta, a da to nije problem, i da se na šraf nikako ne stavlja lepak za navoje, zbog istezanja šrafa, i da se šraf obavezno zategne na 9 kila i još 1/4 kruga.
Spremam se da kad otopli, razupčim auto, vratim pumpu nazad, onda ga propisno uzupčim, pogledam paljenje i ako treba vrtim pumpu da bih dobio recimo malo napredno paljenje, pa da vidim šta se kasnije dešava.
E sad, ako paljenje i dalje "nazaduje", i ispostavi se da je opet remenica (99% mislim da jeste), molim poznavaoce koji su to montirali više puta, i imaju iskustva, na šta treba obratiti pažnju, prilikom montaže druge nove remenice, koju bih, ako se odlučim kupio iz originala? Zatim, ako budem otišao kod ovog majstora da reklamiram njegovu montažu, šta bih mogao da mu prigovorim, da li je on napravio neku grešku prilikom montaže?

Izvinjavam se na predugačkom postu, drugačije ne mogu da objasnim problem. Hvala svima unapred! alealeee







« Poslednja izmena: Januar 24, 2017, 08:55:49 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže enkob

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 342
  • Age: 43
  • Lokacija: Sjenica
  • Karma: +19/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw mk4 1.9 TDI
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #1 poslato: Januar 24, 2017, 09:01:19 posle podne »
Opsirno i lepo opisano, Jedinu zamerku vidim kad ste vec skidali remenicu zasto niste obradili celo radilice. Dakle ako menjas remenicu obavezno taknite rajberom celo radilice, nece skodit. I ja nebih ceko toplije vreme nego odma akcija.
Nema zanata bez alata

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #2 poslato: Januar 24, 2017, 09:09:48 posle podne »
Zaboravio sam da napišem, obradio je čelo radilice! Vidi se da on zna znanje, ali opet, zanima me da li ima propusta u njegovom radu, da bih mogao da mu reklamiram, ako opet na remenici gubi paljenje.

EDIT:

Dečko na stranom forumu, koji je sam radio, kaže da kad se stavi nova remenica, ima malo praznog hoda, evo slika:




vidi se u odnosu na ovo špicasto. Znači da ipak šraf ima najvažniju ulogu? Jer da nema, onda to ipak može malo da radi? Ako mi se ponovo desilo, koji je razlog? Jel' SWAG remenica baš toliko đubre, ili ima i drugih faktora?

Po ovoj njegovoj slici, ima hoda za skoro celu širinu zuba, ne znam tačno koliko je to. Dalje kaže, da mu je radilica dobra, što ne znači da je i kod mene toliko lufta bilo. Znači da treba prilikom montaže naći neku sredinu, jer ako je šraf najbitniji, a zašrafi se više u jednu stranu, onda nije to to....
Tako je to kod većine majstora, samo stavlja i šrafi, bez malo vremena za razmišljanje.... Čast izuzecima. Ja da sam sam sebi to nameštao, dvadeset puta bi gledao šta kako....
A možda i tu nema mnogo filozofiranja, nadam se da će se neko javiti sa iskustvom ko je to montirao više puta. Hvala!

« Poslednja izmena: Januar 24, 2017, 09:42:08 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 31
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #3 poslato: Januar 24, 2017, 10:21:58 posle podne »
Taj luft na novoj remenici ne mozes da ustelujes jer se pri stezanju pomeri u stranu, taj luft ne moze da skodi, neki auti i nemaju tu kailu nego se zabadaju alati u radilicu pa se pri stezanju safa (posle montaze kisa) i sam kais pomeri malo. to je neko moje misljenje ima ovde dosta dobrih majstora javice se neko  :)

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #4 poslato: Januar 24, 2017, 10:28:07 posle podne »
Znači hoćeš da kažeš da pri zatezanju šrafa, remenica ode u jednu stranu, šraf se stegne i to tako ostane, stalno remenica stoji na toj strani? Pošto je zavrtanje u desnu stranu, znači remenica ode u desno i tako ostaje stegnuta? Znači desni deo se jede, jer on trpi cimanje... Ako je tako, kako ja imam pojeden levi deo remenice? Pogledaj sliku gore, gornji deo, ćošak je malo pojeden...Kada se stavi na auto, to je levi ćošak remenice. Ništa mi nije jasno...
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 31
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #5 poslato: Januar 25, 2017, 01:12:08 posle podne »
Ne moze da je jede jer to ne ostaje labavo pri stezanju safa i ne moze da  klima, sem ako nije duzi saf pa ne stegne remenicu, skines donju plastiku kljucom klimas lagano radilicu ako se remenica ne pomera tu je problem

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #6 poslato: Januar 25, 2017, 07:46:33 posle podne »
Jel' bi mogao da malo bolje objasniš?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 31
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #7 poslato: Januar 25, 2017, 07:54:06 posle podne »
remenica ima lufta dok ne stegnes saf, kad ga stegnes ona se vise na pomera na tom luftu i ne moze da se jede, tu je gde je stegnuta, mozda je kod tebe neko stavio duzi saf i on udari u kraj rupe na radilici i ne moze da stegne remenicu kako bi trebalo i ona seta na toj kajli i pojede se i dobije veci luft, znaci posle tezanja safa luft ili setanje (koje je ima dok nije bila stegnuta remenica) ne sme da ima

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #8 poslato: Januar 25, 2017, 08:43:20 posle podne »
Aha... Znači tvoje mišljenje je kao i od ovog majstora što je montirao, da šraf igra ključnu ulogu u celoj stvari. Ma kod mene je pre nego što se to desilo u septembru još uvek bio fabrički šraf, nije niko stavljao duži. Sad sam stavio zamenski po broju, verujem da je dužine isto kao original. Po toj teoriji ispada da od hiljade i hiljade kilometara, šraf malo popusti, remenica počne malo da šeta, zbog toga njuška radilice napravi luft u remenici i krene se sa gubljenjem palenja. Rekao si u nekom od prethodnih postova da neki automobili nemaju nemaju ni kajlu, ni ivice kao ova moja sa novjih modela, ali opet, i ako je šraf ključan, nisu oni bezveze stavili kajlu, a na ove TDI novije i malo drugačije rešenje, kao kod mene sa prve slike gore. Znači da su oni predvideli da to malo "radi", zato su taj rad ograničili kod običnih dizela sa kajlom, a kod TDI-ja sa ovom mojom varijantom remenice. Znači ipak da šraf ima neka istezanja, kao što kažu na stranim forumima. Ako ponovo bude moralo da se skida, baš ću malo da obratim pogled na problematiku, majstori samo skinu i stave, klasični zavrtači šrafova. I sad se kajem, što sam tako olako prihvatio da ne ustanem sa stolice i sam pogledam kako leži remenica na radilici i da li i koliko ima lufta. Tako je to kad odeš kod majstora koji ne voli da se muvaš oko njega, nego kaže, sedi i gledaj. A evo zašto se ja muvam oko njih!
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 31
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #9 poslato: Januar 25, 2017, 09:00:56 posle podne »
Nemoj samo da se muvas sa njim  :53
inace kad se steze pistoljom obavezno mora da se koristi dobra gedora koja nije "razlokana"

pekar

  • Gost
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #10 poslato: Januar 25, 2017, 09:05:27 posle podne »
a lebati, koji to majstor voli dok radi poso da mu se neko muva oko njega i prica e ja sam procitao na forumu to i to, ako si procitao nemoj ni ici kod majstora vec si sam uradi i mirna backa, i ako zajebes nesto nema ko da ti bude kriv nego sam ti, a veruj mi, nema nista bolje nego kad covek samog sebe zajebe ;)


Van mreže mikula

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1360
  • Lokacija: b. palanka
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #11 poslato: Januar 25, 2017, 09:15:31 posle podne »
Mozda mora i novi sraf ako se stavlja nova remenica

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #12 poslato: Januar 25, 2017, 09:18:38 posle podne »
OK, poštujem cenovnik, ali i da uradi kako treba, da nemam problema! Ne vidim nikakav problem da mušterija priđe, pogleda, pita nešto... Šta sad, ustanovim da mi remenica ponovo šeta, odem da reklamiram, uvek može da se vadi na deo koji sam doneo, da je lošeg kvaliteta i dr.... Jeste, najbolje je da se ostavi auto, da on kupi svoj deo... ali to traje, meni je auto potreban svakodnevno.... Naravno da šta mogu uradim sam, ako zejebem sam sam zajebo, ali više su mi stvari majstori zajebali, jer: TUĐA RUKA SVRAB NE ČEŠE!

Edit: @mikula, stavljen je novi šraf, ne pratiš čas  :)
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

pekar

  • Gost
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #13 poslato: Januar 25, 2017, 09:21:18 posle podne »
 :26

Van mreže mikula

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1360
  • Lokacija: b. palanka
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #14 poslato: Januar 25, 2017, 09:27:31 posle podne »
Jbg pisi neopravdani 😂😂😂

Van mreže enkob

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 342
  • Age: 43
  • Lokacija: Sjenica
  • Karma: +19/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw mk4 1.9 TDI
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #15 poslato: Januar 25, 2017, 09:42:53 posle podne »
To se drugačije radi sa majstorom. Tako bar meni uradu, nece nevalja nesto nisi uradio kako treba evo ti ga pa se jebi sa njim kad zavrsis zovi.

Zaboravih da upitam šta je sa kajišom i španerom, jel menjato kad i remenica i šta je stavljeno.
Nema zanata bez alata

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #16 poslato: Januar 25, 2017, 10:18:05 posle podne »
Pre 20000km sam menjao zupčasti. Stavljen je Contitech kaiš i SKF španer na kojem piše Litens. Više puta sam za tih 20000 kontrolisao paljenje i da li je u fazi. Sve je bilo u redu do septembra prošle godine, kada se desilo to što sam opisao u prvom postu s' početka teme. Isto znam, da po knjigama, sad sam trebao da opet stavim nov kaiš, jer na valja što se opet stari zateže. Ubedili su me da ne menjam. Inače, tada pre 20000, zupčenje je radio drugi majstor (ne ovaj što je menjao remenicu, još se nije doselio).
Inače, zvao sam ovog što mi je zupčio kad se to desilo to u septembru, da mu kažem šta je bilo i da sam bio do Bošiste i da im je to mana, da vidim da dogovorim zamenu... On kaže, ma nije to baš tako, ne može to tako da bude... Nešto palamudi... Ejjj, čovek ima 52 godine, radio u Švajcarskoj, radi generalne, svašta nešto... Odjebem ga i odem kod ovog drugog. Videćemo, da kucnem u drvo, auto pali ide, ali mi je paljenje od 15 decembra, pa do sada otišlo u retard sa malo iznad plave linije na dijagramu VAG-COM-a, do malo iznad crvene linije. Tačnije, rečnikom VW, timing je tada bio 50-52, a sada 30-32.
Niko da izađe sa odgovorom, da li temperaturna razlika spoljne temperature, može da ima uticaja na sve to, i koliko će se i da li će se malo popraviti paljenje kad otopli. Videćemo, skeptičan sam, al' dobro.
 
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže TTS

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2014
  • Lokacija: Vareš BiH
  • Karma: +64/-21
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bora 1,8T 4 Motion
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #17 poslato: Januar 25, 2017, 10:23:25 posle podne »
Ostavi se Vag-Coma i ne drkaj po njemu. Vozi i uživaj. Jebo te dijagram,ako pali i ide kako treba. Ne može biti isto na -10 i na +15 nikako. Pokuššaj ti izači napolje na -10,obučen kao da je + 15,pa češ vidjeti razliku. Praviš problem gdje ga nema. Baci tu dijegnostiku,bit češ sretniji i ti i auto...
Moji postovi mogu sadržavati surovu istinu i biti okrutni!

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #18 poslato: Januar 25, 2017, 10:26:00 posle podne »
Hahaha, to TTS,  clap alealeee :26 driving
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže enkob

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 342
  • Age: 43
  • Lokacija: Sjenica
  • Karma: +19/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw mk4 1.9 TDI
Odg: AFN TDI Polako gubi paljenje
« Odgovor #19 poslato: Januar 25, 2017, 10:45:08 posle podne »
Dobro ti je reko, pa nije to neka razlika normalno je da ECM i pumpa napravu tu korekciju paljenja za ove hladne dane. Pali i pun gas al kad se zagreje
Nema zanata bez alata