Update
Da se javim i da osvezim temu a ujedno mozda i pomognem nekom ako u buducnosti bude imao isti problem. Dakle ,za one koji nisu pratili temu od pocetka - automobil Golf 4, 1.4 16V, 1999. benzin+plin, presao 130.000 na plinu. Izgoreo je ventil, uradjeno je osvezenje motora, komplet sredjena glava medjutim javio se problem. Auto je trosio antifriz i u kabini nije bilo grejanja. Pri tom auto se nije pregrevao, nije dizao temperaturu, nije "duvao" creva i u ulju nije bilo skrame. Test je pokazao prisustvo CO2 u isparenjima, ponovo je skinuta glava ali zbog nesporazuma/greske majstora nije odneta na hidrotest vec je samo bila na ravnanju a promenjena je vodena pumpa plus racve i creva koja su bila dotrajala. Naravno problem je ostao. Vozio sam tako neko vreme medjutim auto je poceo da trosi sve vise antifriza i na kraju je poceo da radi kao na tri klipa i da gubi snagu.
Na kraju sam auto odvezao kod drugog majstora, skinuta je glava i odneta na hidrotest i bila je ispravna. Nakon toga je pregledan blok i ustanovljeno je da postoji ostecenje, tacnije 3 risa (udubljenja), kao da je necim zagrebano, koliko sam razumeo kod prvog cilindra i tu je antifriz odlazio, izmedju bloka motora i dihtunga glave, najvise u izduv ali i u motor jednim delom. Dosao je covek da na licu mesta rucno izravna blok (valjda se taj nacin obrade zove LEPOVANJE), lik je 4 sata radio bez prestanka i skinuo je sve pored tih brazdi sto je bilo "starije" pa je ostalo jos da majstor zavrsi finom smirglom i da se ponovo sve vrati nazad. Narazno zbog opiljaka sve se vadi, pere, ispira, novo ulje, anitfriz...bla,bla, bla.
Dakle 500e je vec ranije bilo ulozeno, na to ide novom majstoru 10.000 za ruke, 2.500hidrotest, 3.000 lepovanje plus jos ulje, filteri i antifriz. Sve na kraju ce biti oko 700e.
P.S. Prvi majstor (ujedno i komsija) koji je radio osvezenje posle kojeg se javio problem i kojeg sam hvalio me je potpuno razocarao. Stalno me je odlagao za po nedelju dana, a kada sam mu rekao da mora uskoro da mi uzme auto jer mi ide registracija, rekao mi je da idem kod nekog drugog jer ne moze da mi garantuje da ce stici da uradi na vreme. Pri tom, tih nekoliko puta kada sam dolazio do njega i kada sam mu govorio da sam ubedjen da je glava, sad kad malo bolje razmislim, on je kosntanto govorio da nema sanse da je glava, da je on radio mnogo takvih zahvata na 1.4 16V motorima i da u 25 godina ni jedna glava nije pukla. Ali je jos cudnije sto je rekao da obavezno odnesem glavu na hidrotest i ako pokaze da je glava OK, onda treba dalje traziti problem "VEROVATNO U BLOKU MOTORA". Pri tom majstor kod kojeg je sad auto kaze da mu je jako cudno da onaj ko je skidao glavu 2 puta nije video te risove na bloku jer se maltene vide na prvu a kamoli kad se neko malo bolje zagleda. Tako da sad imam razlog da sumnjam u dva scenarija - da postoji ozbiljna sansa da je ostecenje napravljeno namerno da bi se izvuklo sto vise para na ponovnim dolascima ili da je neko od segrta napravio risove, uplasio se greske i nije hteo da kaze majstoru, ili mu je mozda i rekao pa su samo precutali da ne bi oni imali trosak.