VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: nikolaradocaj Novembar 29, 2020, 10:17:57 pre podne

Naslov: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 29, 2020, 10:17:57 pre podne
Pozdrav,

Nakon sto sam uradio osvezenje (polugeneralnu) motora, javio mi se problem u sistemu rashladne tecnosti. Naime, prvih mesec dana vozio sam normalno a zatim mi se upalila lampica za rashladnu tecnost. Ispod automobila nisu se videli tragovi curenja antifriza. DOlio sam tako 2,3 puta po pola litre, a onda kad je pocelo hladnije vreme nisam imao grejanje u kabini. Klasika, gornje crevo topo - donje hladno. Majstor je resio problem tako sto je plasticnim klestima stisnuo crevo koje ide do isparivaca i grejanje je proradilo, ali je to resenje bilo kratkog daha, vec sutradan ponovo nije grejao. Trebalo bi da je bio problem u vazduhu koji je ostao u sistemu ali nije bilo tako. Stavio sam novu posudu za antifriz i novi čep ali je problem ostao. Pri tom mi sve češće upali lampicu za tečnost u vožnji, nekada moram da dosipam  a nekada samo odvrnem čep i posuda koja je prazna se napuni skoro do maximuma. Takodje u poslednje vreme nece ni plin da radi kako treba, auto je nastelovan da na 30c prebaci na plin a sad mi se desava da se auto ugeje do 90c, da vozim tako  10ak minuta i da nece da prebaci. Desi mi se da nece da prbeaci na plin kad je vruc, ja ugasim auto, odvrenem čep i zavrnem, upalim i auto odmah prebaci na plin. Kao da se stvara neki vakum u sistemu.
Za sve vreme koriscenja auto se ni jednom nije pregrejao, temp stoji zakucana na 90c. U poslenjih 10ka dana primetio sam da je boca za antifriz morka sa spoljne strane i da se antifriz sliva niz koš i curi  ispod zadnjeg desnog toćka ali ne mogu da provalim da li pušta na čep, na onaj odušak na posudi  ili je sama posuda možda neipsravna. Da li je neko imao sličan problem.

Golf 4, 1,4, benzin + plin
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: AcoVW Novembar 29, 2020, 12:17:40 posle podne
Jesi li zamenio termostat?
Mozda je on zaglavio i ostao zatvoren (mada bi imao grejanje da je tako...)

Sta si radio na motoru?
Obrada glave, dihtung naravno...?
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 29, 2020, 09:48:14 posle podne
Da sve je uradjeno po PS-u, sredjena komplet glava, plus dihtung glave plus sve ostalo sto ide....Ma i meni je totalno nejasno, ima simptome kao da su termostat ili vodena pumpa ali uopste se ne pregreva i nemam grejanje u kabini. Pri tom poslednjih dana i sam auto je poceo cudno da radi, trese kada je hladan kao nenormalan, desava se da u voznji trza, nece lepo da prima gas...ne mesa ulje i vodu, bar ne da se vidi u posudi, nema skrame na cepu i sipci.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: dag81 Novembar 30, 2020, 01:07:34 pre podne
Nesto je ostalo zacepljeno, cim ga izbacuje na boci. Morace tu glava dole verovatno.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 30, 2020, 01:44:45 pre podne
Toga sam se i plasio, nista moracu to da resavam sledece nedelje...stara boca se bila sva raspala, plivali su delovi plastike unutra, mozda je sistem nesto povukao pa se delimicno zapusilo.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: zimke Novembar 30, 2020, 06:45:47 pre podne
Proveri prvo da ti nije pukla cev kroz EGR pa da izbacuje tecnost direktno u auspuh. I naravno, odradi i CO2 test (pumpica sa onu plavu tecnost) na ler kad je hladan i jos jednom posle voznje kad je topao, da vidis da nije glava.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 30, 2020, 11:14:13 pre podne
@zimke
Hvala na savetima, ne bi trebalo da je glava, uradjena je komplet osim hidropodizaca - novi ventili, vodjice ventila i gumice
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 30, 2020, 02:21:10 posle podne
Upravo sam se vratio od majstora....u medjuvermenu sam primetio da mi se uopste ne pali ventilator hladnjaka i da mi malo pusta antifriz na kucistu termostata...ovoga puta majstor je sa plasticnim klestima stisnuo oba creva rashaldne tecnosti koja idu do plinskog isparivaca, drzao sam auto na 2000-25000 obrataj jedno 15ak minuta. Posle 3-4 minuta startovao je ventilator, i posle se palio jos 5-6 puta u tih 15 minuta i dobio sam grejanje u kabini. Nadam se da je u tome brio problem, po recima majstora je ostalo vazduha u sistemu i zbog toga je nabijao pritisak i izbacivao vodu na posudi i kod termostata. Pratim sad naerdnih dana kako ce se ponasatio auto pa javljam da li je sve OK.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: dixon Novembar 30, 2020, 04:01:44 posle podne
Па ко је радио ишта са испуштањем требало би да озрачи систем, но ако је до тога све је екстра. Али може се десити и да због притиска оде на главу и оде дихтунг главе, али верујем да ће бити све ок. Јављај :)
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: dag81 Novembar 30, 2020, 08:34:20 posle podne
VW se ne ozracuje tj to odradi sam, koliko ja znam

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Novembar 30, 2020, 11:59:35 posle podne
Na zalost, moja sreca kratko je trajala...samo 2 sata posle poseta majstoru krenuo sam na posao i - grejanje opet ne radi! Ali to nije sve :-) odem sa posla po klopu i kada sam krenuo nazad, auto krece da trza i ne prima dobro gas. Ja ga na prvom pravcu stisnem do kraja, on polako probije, prihvati gas i krene da ubrzava i posle nekoliko sekundi krece da duva vruc vazduh iz ventilacije. I duvao je toplo do posla ali bila je kratka relacija. 4 sata kasnije krenuo sam kuci, opet nema grejanja, auto nije trzao. Kada sam danas rekao majstoru da malo pusta na kucistu termostata, on mi kaze da je dobro sto je tako jer bolje da pusti kod termostata i na posudi nego da probije dihtung glave.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: zimke Decembar 01, 2020, 01:58:21 pre podne
Taj majstor ce da te kosta glave :rolleyes:  Idi do Nino Gedore ili u Freaks Motorsport ili se sam raspitaj kod prijatelja ko je iole dobar, zajebi tog majstora sa te pljuni pa zalepi fore.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay Decembar 04, 2020, 01:35:46 pre podne
Druze mjenjaj majstora odma da ti kazem, ne pitaj me kako znam jer bih pisao do sjutra.


Prvo sto treba da uradis:

1. Co2 test - da provjeris je li ti dihtung popustio.

2. Kad digne temp na 90stepeni, pipni crijeva koja idu prema hladnjaku, vidi da li mozes da ih sastavis, tj jesu li tvrda ili mozes da ih stisnes lagano?

3. Kad ga dobro istiskas, otvori cep od antifriza i vidi kljuca li voda.

Moj zakljucak po ovome sto si pisao je to da ti je glava pukla ili nije dobro uradjena.

Jesi li radio hidrotest glave? Ravnjanje? Novi sarafi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 07, 2020, 05:02:37 posle podne
Drugari izvinite, nisam se javljao prethodnih dana jer ništa konkretno nisam uradio, sutra ujutru auto vozim kod majstora.

@haaribay

I ja sve više sumnjam na glavu mada bi bolja varijanta bila da je dihtung

Nije radjen CO2 test ali nema skrame na čepu ni na šipci (mada znam da to ne mora da znači da nije dihtung)

Kad digne temperaturu creva nisu tvrda, normalne su (uobicajene) tvrdoce.

Hidrotest nisam radio, a trebalo je...

Srafovi pretpostavljam da nisu novi stavljeni, glava je uradjena, ravnanje i zamena svega sto je trebalo (svi ventili, vodjice, tefloni)

Kapiram da je bolja varijanta da je dihtung, jer je glava vec radjena pa u tom slucaju samo sledi zamena dihtunga.

Koliko sam shvatio, sutra se vade svecice pa se gleda da li ima antifriza u cilindrima. Javljam svakako sta je bilo.

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 08, 2020, 03:23:18 posle podne
Bio sam kod majstora jutros, nisamo resili problem ali smo na tragu resenja.

Skinute su svecice, kamera spustena u cilindre nije pokazala da ima tragova antifriza.

Izmerena je kompresija koja je odlicna i sto je jos bitnije jedaka na svim cilindrima. Pokazatelj da nije probio dihtung (koji je inace metalni).

Otklonjena je i sumnja da je problem membrana plinskog isparivaca. Majstoru se jednom desilo da je memrana bila probusena pa je plin zajedno sa antifrizom ulazio u sistem i pravio haos. Napravio je bajpas na crevima koja idu na isparivacac i pustili smo auto da radi na benzin. Potom sam drzao auto na 2.000 obrtaja nekih 10 minuta ali grejanje nije proradilo iako su creva bila topla i termostat je otvrio. Potom je plasticnim klestima stisnuo creva rashladne tecnosti koja ide na isparivac, ponovo sam drzao auto na 2000 obrtaja ali nije bilo grejanja. Medjutim, nakon sto je auto odstojao 10minuta upalio sam ga i stisnuo na 4.000 obrtaja, posle 15ak sekundi pojavilo se grejanje.

Otisao sam da provozam auto, u toku voznje grejanje je radilo ali je pocelo da slabi, kad sam se vratio u servis, cim su skinuta plasticna klesta - izgubio je grejanje. Medjutim kada se stisne i drzi na 4.000 obrtaja posle 10ak sekundi krece da greje.

U antifriz je sipano sredstvo koje zaptiva pukotine, ako ih ima, ali po ovim simptomima utisak je da je problem sa pumpom za vodu, da ona ne radi dobro i na malim obrtajima nema kapacitet da pravilno gura vodu kroz sistem a na vecim obrtjima i pod opterecenjem "proradi".

U svakom slucaju sutra ujutru ponovo idem kod majstora, ako problem nije resen - a nije jer sam vec vozio auto i nemam ponovo grejanje - sledi skidanje vodene pumpe i nada da je ona problem, ako ne onda mora dole i glava....
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: AcoVW Decembar 08, 2020, 05:23:05 posle podne
Ne znam samo zasto ste sipali to sredstvo za zaptivanje... To sranje ne bih sipao nikad u auto, ali nikad.
Druga stvar mi nije jasna, zasto  majstor stiska ta creva tim klestima, to nije nikakvo resenje.

Jesi li probao kod nekog drugog majstora da ti resi to?
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: canibal86 Decembar 08, 2020, 06:51:00 posle podne
Tu nesto definitivno nije dobro odradjeno.To sto je gurao kameru u cilindar nista ne znaci normalno da nema nista u cilindru kad je u radu mogao da izbaci delimicno sagori.Vodena pumpa moze da zeza da je proklizala osovinica u propeleru.Da je tako verovatno bi prokuvao.Naveo si da izbacuje tecnost na bocu verovatno na cep jer nabije pritisak sto bi znacilo da gura kompresiju u rashladni sistem i konstantno ti pravi vazdusni cep i zato se sisetm ne moze sam ozraciti.Svakako poslusaj savete i otidji kod nekog drugog majstora da uradi test na prisustvo co2 gasova u rashladnoj tekucini,ako se pokaze da ih ima ili je glava pukla ili je do lose ugradnje problem.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 09, 2020, 03:18:09 pre podne
Tecnost na bocu je izbacio samo jednom da sam ja primetio i to se desilo jer je bilo previse antifriza u sistemu. Kada je nivo normalan ne izbacuje vodu na bocu (odnosno na čepu). Da ima kompresije u sistemu creva bi bila tvrda...nema potrebe da menjam majstora, em je komsija, em dobar covek i provereno dobar majstor, toplo preporucivan i na samom forumu a i on je radio polugeneralnu pa je logicno i da on resi problem na autu. Konfuziju unosi to sto ima simptome kao da ima vazduha u sistemu, zato je i stavljao plasticna klesta na creva od isparivaca, da svu vodu gura kroz hladnjak da izadje vazduh... na kraju je mislio i da je mali hladnjak u kabini pun vazduha ali da je tako onda ne bi uopste imao grejanje, a ovako sam ga dobio kad ode na 4.000 obrtaja. Sve se tesim da je do pumpe, ne da je crkla nego da radi slabije i da voda na cirkulise kako bi trebalo. U svakom slucaju danas sam vozio 2,3 puta auto, nivo antifriza je ostao isti mada sutra ujutru cu videti pravo stanje, grejanje ponovo ne radi. Svakako sam već napisao da se sledeća proverava vodena pumpa a ako nije ona glava ide dole pa se trazi uzrok. Hvala svima na savetima.

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 09, 2020, 06:27:13 posle podne
Update
Vozio sam auto posle servisa juce, kao i danas  presao 30-40 km. Oko 16h se vratio kuci proverio antifriz, sve ok, izmedju min i max, medjutim posle sat i po krenuo po klinca i upali mi lampicu od antifriza, u posudi se nivo spustio dobro ispod minimuma, dosuo sam 3-4 deci. Dakle deluje kao da je izgubio antifriz u tih sat i po dok je stajao na parkingu. Sutra opet kod majstora pa nastavljamo dalje po dogovoru, pumpa je na redu da je proverimo...javljam sta sam uradio.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: AcoVW Decembar 10, 2020, 01:30:43 pre podne
Druze, da nema potrebe da menjas majstora ti ne bi trazio savet na forumu. Razmisli malo o tome. Nema veze sto ti je komsija (pa neka ti je i neko rodjeni).
Ja ti zelim sve najbolje, nemoj da se ljutis.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay Decembar 10, 2020, 02:47:01 posle podne
Ja ti garantujem da ti je do glave ili dihtunga iste sam simptome imao da se nivo vode cas smanji cas poveca, taj majstor ti pojma nema eto vidjeces samo gubis vrijeme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: dixon Decembar 10, 2020, 03:20:33 posle podne
Сличну ситуацију сам и ја имао на прошлом ауту. Отишла глава и дихтунг кад је прокувао. Црева била тврда, грејање чак радило али ниво воде тј расхладне течности шетао. Возиш га у 5. брзини 60-70 он држи темп, мало стиснеш гас, оде темп преко 95-100. Пустиш он врати, станеш доспеш воде све ок, кренеш негде после пар км нема воде. Него срећа ја сам радио и дихтунг и главу два дана након што је прокувао, није ни вожен па је након главе све било ок, после згазио 2000км у цугу ишао на пут, грам уља нит воде није потрошио, темп на 90, све по П. С.

Верујем да је незгодно променити мајстора кад га познајеш приватно, али очигледно не уме да утврди проблем чим се ауто воза у круг уместо да је на дизалици и да се реши проблем.. :/
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Алал вера! Decembar 10, 2020, 08:20:07 posle podne
Ako sam dobro procitao sve :
termostat,senzor temperature rashladne tecnosti,ventilator hladnjaka i vodena pumpa to je sve ispravno?
Ako je to sve ispravno i lepo je odzracen sistem obzirom da ima i plin onda uraditi co2 test.
Kada auto dostigne radnu temperaturu da li su creva koja ulaze u mali hladnjak vruca? Ali ne kad drzite auto u obrtajima nego u leru kad se zagreje sam bez voznje i turiranja.
Verovatno ce se opet skidati glava motora ako je sve zivo ispravno a dogadja se sve ovo sto se dogadja.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 10, 2020, 11:43:19 posle podne
Hvala svima na dobronamernim savetima

Samo da kazem da se ja ne nerviram previse zbog problema a i nigde ne zurim (banaćanski lagano). Majstor mi odrzava auto vec 10 godina, sve vece stvari koje su uradjene bez greske i zato i idem kod njega jer imam puno poverenje.

@alalvera

Termosta je ispravan, otvara;
senzor temperature rashladne...takodje;
ventilator radi
Jedino vodena pumpa je ostala da se proveri. Da ponovim, ja se nadam da je do pumpe problem, da ne radi punim kapacitetom i da zato ne greje i da na njoj pušta antifriz i isparava u toku vožnje pa tu gubi tecnost. Svakako ce mastor nju sledecu da proveri jer smo sve drugo proverili. Ispod auta nema tragova curenja.

Ako je sa pumpom sve ok onda nema sta - ili je glava ili dihtung. Mada merili smo kompresiju i oldicna je, i sto je bitnije ista na sva 4 cilindra, sto bi znacilo nije dihtung jer da je on probio ne bi bila dobra kompresija .Znaci ako nije pumpa definitvno je glava negde pukla.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: canibal86 Decembar 11, 2020, 01:30:59 pre podne
Nije test kompresije bas merodavan za dihtung glave.Iskoristite crevo od alata za merenje kompresije samo prvo izvadite ventil iz njega na drugu stranu povezite sa kompresorom,preko regulatora podesite pritisak 1-2 bara klip u gornju mrtvu da zatvori ventile i odvrni prelivnu bocu i prati jel ima mehurica i jel podize nivo.Ako ima negde je dihtung popustio ili glava napukla naravno ispitati sva 4 cilindra.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 11, 2020, 05:55:00 posle podne
Drugari bili ste u pravu.

Danas sam bio da uradim C02 test koji je potvrdio da ima ugljendioksida u isparenjima antifriza. Bio sam u jednom servisu na NBG gde je trenutno akcija pa nisam puno platio (1100din), ali beskrajno simpatican je bio tamnoputi serviser, strejndzer, koji je, nakon sto je tamno plava tecnost u posudi za testiranje postala svetlo zelena, na Apu engelskom rekao "Very bad".

U svakom slucaju ocekivano, u ponedeljak ili utorak glava ide dole da vidimo da li je dihtung ili je pukla glava. I odmah da vas pitam za savet, da li je bolje variti glavu (ako se to uopste radi) ili da uzmem polovnu pa da je nosim na hidrotest. Nedavno sam sve menjao na ovoj staroj glavi, pretpsotavljam da se to nista ne dira ili ostaje na staroj ili se prebacuje na novu glavu...
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: canibal86 Decembar 11, 2020, 07:07:44 posle podne
Prva stvar nosi tu glavu na hidrotest sa svojih kola nemoj ponovo da ugradjujes.Ako se utvrdi da je pukla najbolja varijanta naci drugu testirati je i prepakovati sa novim delovima iz tvoje.U svakom slucaju velik posao samo zato sto nije odma odradjen hidro test.Svakako insistiraj da uzmes nove sarafe glave.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay Decembar 11, 2020, 09:17:06 posle podne
Drugari bili ste u pravu.

Danas sam bio da uradim C02 test koji je potvrdio da ima ugljendioksida u isparenjima antifriza. Bio sam u jednom servisu na NBG gde je trenutno akcija pa nisam puno platio (1100din), ali beskrajno simpatican je bio tamnoputi serviser, strejndzer, koji je, nakon sto je tamno plava tecnost u posudi za testiranje postala svetlo zelena, na Apu engelskom rekao "Very bad".

U svakom slucaju ocekivano, u ponedeljak ili utorak glava ide dole da vidimo da li je dihtung ili je pukla glava. I odmah da vas pitam za savet, da li je bolje variti glavu (ako se to uopste radi) ili da uzmem polovnu pa da je nosim na hidrotest. Nedavno sam sve menjao na ovoj staroj glavi, pretpsotavljam da se to nista ne dira ili ostaje na staroj ili se prebacuje na novu glavu...
Jesam li ti rekao da ti je glava ili dihtung? 100% sam bio siguran.

Meni cak ni vodu nije gubio a dihtung je crkao niti je dizao temp preko 90 vukao normalno, jedino su mi crijeva bila tvrda.


E sad fino da odradis ovako:

Hidrotest glave obavezno
Ravnjanje
Dihtung trazi victor reinz ili elring
Sarafe nove OBAVEZNO iako ti majstor kaze da ne treba ti insistiraj kazem iz iskustva.
Gumice ventila nove isto.

Ulje novo i filteri
Antifriz novi

Nemoj da zalis uradi sve sto treba jer to ces sad da uradis i vise bogzna kad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Decembar 12, 2020, 08:35:26 posle podne
Ja koliko vidim bice veoma tesko naci nove srafove glave motora. Doduse trazio sam samo online, ima ih u inostranstvu ali kod nas mi nista ne izbacuje. Dimenzija je M9 x1.25x138

@haaribay
Zbog cega se menjaju gumice ventila, zato sto ih je nagrizao/ostetio antifriz?
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay Decembar 12, 2020, 08:57:45 posle podne
Obidji nekoliko prodavnica ima sarafi 100% samo moras da se potrudis da ih nadjes.


Gumice ventila vremenom propadnu pa auto dimi posle i losije pali zato kad se skida glava to se sve jednom zamjeni i miran si posle bogzna koliko.

Tamo gdje ces hidrotest da radis i obradis glavu nek ti stave gumice nove na dizne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: zimke Decembar 12, 2020, 09:58:39 posle podne
...najbolja varijanta naci drugu testirati je i...



Sto da ne zavari postojecu glavu, var ce da drzi. Ko mu garantuje da druga polovna glava vec nije pocela da dobija mikrofrakture, ovako zavari i mirna glava, kako su mene lagali pa sad ja tebe, var je uvek jaci od liva.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: boćanac GTD Decembar 12, 2020, 10:30:56 posle podne
Ajde zavari ti glavu.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: canibal86 Decembar 12, 2020, 11:15:57 posle podne
Normalno da ce polovnu glavu prvo da posalje na hidrotest pa tek onda uzima.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 12, 2021, 03:58:16 posle podne
update

Izvinjenje svima sto se nisam javio ranije, i dalje problem nije resen. Drugi put je otvaran motor, skinuta glava koja je prosla hidrotest, zamenjen dihtung cisto preventivno (jer je bio u redu), zamenjena vodena pumpa, celo kuciste termorstata koje je bilo trulo, creva i racve koje su bile za zamenu....i dalje nema grejanja, i dalje gubi antifriz. Sad se sumnja na mali hladnjak, jedno crevo vruce - drugo hladno. Jednom je vec pokusano ciscenje, dalo je delimicno rezultat ali grejanje je radilo samo taj prvi dan....500e ulupano u auto koji vredi 600e  bonk

javicu sta sam dalje uradio, sutra idem ponovo da se proba ciscenje i produvavanje malog hladnjaka.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Zgubidan Januar 12, 2021, 05:28:09 posle podne
kupi drugi auto -bice ti jeftinije  ;)
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 12, 2021, 07:15:45 posle podne
kupi drugi auto -bice ti jeftinije  ;)

Drug moj, ne da sam zreo nego prezreo za drugi auto ali nemam para da kupim nesto iole pristojno pa zato popravljam ovaj moj krsh. Pod pristojno mislim 10ak godina star auto...
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 13, 2021, 04:41:25 posle podne
Nista opet nije uradjeno, probano je ciscenje i ispiranje malog hladnjaka. Auto je dobio grejanje ali grejanje u pricnipu radi onako kako treba samo kad se auto vozi, cim je u leru brzo izduva vruc vazduh i duva samo mlako. Tako ce verovatno biti danas a pretpostavljam da vec sutra nece biti grejanja u kabini jer je problem u losem protoku, ne gura vodu u mali hladnjak. Nema pritiska u crevima, mekana su na dodir, nema prevelikog pritiska ni u sistemu osim onog uobicajenog, ne pregreva se auto - temperatura je zakucana na 90C i tako je bilo i letos dok je bilo napolju bilotoplo. I dalje ne prebacuje na plin kada bi trebalo vec u toku voznje. Manje gubi vodu nego pre ovog drugog otvaranja glave motora....da li bi zamena malog hladnjaka bila resenje , da li moze njegovo zacepljenje da izazove takve probleme?
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Nenad Petakovic Januar 13, 2021, 06:09:20 posle podne
Druze,iz ovoga sto sam procito o tvom problemu..Ja bih uradio sledece..Iskljuci mali hladnjak,tako sto ces otkaciti ona dva creva sto idu na mali hladnjak,pa ih prespoj.Tako vozi dan dva(neces imati grejanje),al ces na osnovu nivoa tecnosti i temp,znati sigurno jeli mali hladnjak u pitanju.Ako opet bude gubio tecnost..ostaje jos jedan uopste ne mali kvar tj dva,a to je blok motora.Prvo mozda su kanali za vodu zapuseni negde(sto bas i ne mislim,al bi ti bilo jeftinije) i drugi,ono sto si trebo uraditi odma-hidrotest bloka motora,koji je iz ovoga odradjenog dosad vrv negde puko...Nafam se da ti je ovo od neke pomoci.Pozz
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 14, 2021, 02:41:32 posle podne
Druze,iz ovoga sto sam procito o tvom problemu..Ja bih uradio sledece..Iskljuci mali hladnjak,tako sto ces otkaciti ona dva creva sto idu na mali hladnjak,pa ih prespoj.Tako vozi dan dva(neces imati grejanje),al ces na osnovu nivoa tecnosti i temp,znati sigurno jeli mali hladnjak u pitanju.Ako opet bude gubio tecnost..ostaje jos jedan uopste ne mali kvar tj dva,a to je blok motora.Prvo mozda su kanali za vodu zapuseni negde(sto bas i ne mislim,al bi ti bilo jeftinije) i drugi,ono sto si trebo uraditi odma-hidrotest bloka motora,koji je iz ovoga odradjenog dosad vrv negde puko...Nafam se da ti je ovo od neke pomoci.Pozz

Danas je upravo to uradjeno, odnosno nije premosteno fizicki nego je onim plasticnim klestima majstor stisnuo oba creva koja idu do malog hladnjaka pa cu tako da vozim 2,3 dana da vidimo da li ce problemi nestati....
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: AcoVW Januar 14, 2021, 03:10:35 posle podne
Ooo Boze, opet stiska creva klestima...
Bolje da ste prespojili kako je Nenad rekao
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Jetta-boY Januar 14, 2021, 03:20:37 posle podne
Mislim da je bolje da ipak menjas majstora, taj stiskavac nece resiti problem.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Nenad Petakovic Januar 14, 2021, 04:00:04 posle podne
Od tih klesta i stiskanja ti nema nista odma da ti kazem!Zna se sta se stiska.. :).To mora se prespoji da bi znao tacno sta i kako..Sto kazu ljudi gore,il tebtaj majstor jebkari ili nema veze sa vezom..Kad stiska creva klestima,mogu misliti kako je glavu spakovo..
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 14, 2021, 05:15:34 posle podne
Ooo Boze, opet stiska creva klestima...
Bolje da ste prespojili kako je Nenad rekao

U prravu si, bolje da je prespojio ali znas kako je vec kod majstora, guzva, ludilo, nema se 15 minuta vremena za takav zahvat....
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Desmo Januar 15, 2021, 08:15:16 posle podne
Kakve su ti selne na crevima?
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 17, 2021, 01:51:41 pre podne
Kakve su ti selne na crevima?

Nisam gledao, pretpostavio sam da je majstor pregledao. Vozim ovako vec 2,3 dana, za sada nivo antifriza ne opada koliko mogu da vidim, prebacuje na plin mnogo brze, sto je i logicno jer antifriz vise ne ide u mali hladnjak mada mi se i dalje cini da ne prebaci na plin na 30C kako je nastelovano  vec malo kasnije.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Desmo Januar 17, 2021, 02:44:51 pre podne
Sve selne moraju da budu na oprugu, T racve za isparivac metalne. Antifriz ces tesko uhvatiti da kaplje jer verovatno negde isparava
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Desmo Januar 17, 2021, 10:25:05 pre podne

Citat
Izrađene su prema standardu DIN 3021. Ugradnja se preporučuje na mesta gde se temperatura menja u opsegu od -40 °C do 120°C.
Struktura obujmice obezbeđuje konstantnu radijalnu silu pritezanja u napomenutom temperaturskom opsegu.
Lake su za postavljanje i višekratno su uporebljive.


(https://i.postimg.cc/NMrLFmw8/CAF-47-5-2.jpg)
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Astex Januar 17, 2021, 09:47:42 posle podne
Verovatno ti se mali hladnjak za grejanje u kabini zapusio zato sto si verovatno sipao dosta obicne vode koja je puna kamenca i koja zapusi one male kanalice cas posla. Moj savet ti je da promenis hladnjak kabine jeste veliki posao ali sad ga zamenis i miran si i nikako obicnu vodu ne sipaj koliko god bilo hitno parkiraj se i pravac najbliza prodavnica po des. vodu. Meni je obicna voda napravila mnogo problema.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Алал вера! Januar 22, 2021, 08:24:33 posle podne
Nikola zato sam te pitao jos u prosloj poruci pre nego sto si drugi put otvorio motor. Da li su creva koja ulaze u mali hladnjak vruca kada auto sam dostigne radnu temperaturu bez turiranja i gazenja.
Kad se zapusi mali hladnjak najcesce ti je ulazno crevo vruce a izlazno mlako ili hladno...
Taj auto bi trebao da pogleda neko ko ima znanja,vremena i volje. A ti ako zelis da se resis tog problema budi spreman da nekome ostavis auto par dana i da ne lupas vise glavu sa istim problemom.
Gubis mnogo vremena i novca a resenja jos uvek nema.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Januar 30, 2021, 12:03:49 pre podne
update

Odvozao sam oko 500km sa sve klestima na crevima koja vode do malog hladnjaka :-) i auto nije uopšte gubio antifriz sto je valjda samo po sebi dobra stvar i pokazuje da je problem u malom hladnjaku. Jedina stvar koja je ostala i koja me buni je cinjenica da i dalje plin neće da radi kako treba, odnosno ne prebacuje sa benzina na plin na 30C nego nekada na 50C, nekada na 70C a nekada na 90C. Probao sam da ostavim auto da radi u mestu i kada na kilometar satu pokaze da je temperatura sistema oko 50C stavim ruku na isparivac i mogu bez problema da ga dodirnem rukom i da drzim ruku na njemu sto znaci da on nije zagrejan na tih 50C . U svakom slucaju mislim da cu probati da sam zamenim mali hladnjak, video sam da je haos od posla i da mora cela tabla dole  ali stvarno mi se ne ulaze ni evro vise u ovaj krs a samo za ruke za taj posao majstori naplacuju 100e. Sreca pa je bila blaga zima pa mi grejanje skoro nije ni trebalo...
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay Januar 30, 2021, 11:49:25 pre podne
Imat ces posla oko tog hladnjaka kabine i to dooobrog posla.

Ja sam ga menjao na passat b5 i na golf 3, ubistvo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Februar 09, 2021, 07:24:10 posle podne
Jedno pitanje...da li, dok auto radi na leru, antifriz mora konstantno da tece iz creva koje se ubada u gornji deo posude? Kad auto radi na leru ja to crevi izvadim iz posude i antifriz uopste ne curi iz njega, tek  kada dam gas onda pocne da curi...Kod caleta na dvojci, na leru iz tog creva ide konstantan mlaz debljine 5mm sve vreme. Auto je pogledao jos jedan majstor i on tvrdi da nije do malog hladnjaka jer da je zapusen ne bi uopste imao grejanje. Grejanje se ponekad pojavi kada auto turiram u mestu i guram ga u visoke obrtaje, kao da postoji neki cep u sistemu koji se turiranjem probije ali to je samo priveremeno resenje jer cim auto stoji u mestu ili kada se ohladi, grejanje se gubi. Takodje on misli da postoji problem sa cirkulacijom vode, odnosno da nije dobra a cini se da kasno otvara i termostat, odnosno kasnije nego to bi trebalo.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj Februar 17, 2021, 08:24:49 posle podne
update

i dalje nisam resio problem. Dakle ovako stoji situacija - Jos dva majstora su gledala auto i ni jedan ni drugi sa sigurnoscu ne mogu da kazu u cemu je problem. Auto gubi antifriz i covek bi mogao da pomisli da je pukla glava ili blok ali creva nisu "naduvana" i auto ne podize temeperaturu vec sve funkcionise normalno. Svi su slozni u jednom a to je da ne postoji dobra cirkulacija tecnosti za hladjenje, skidali su crevo od antifriza koje ide na isparivaci i to je pokazalo da jako slabo "baca" tecnost iz creva, kao da pumpa ne radi dobro (pumpa je stavljena nova nedavno). Isto tako kada sam iskljucio mali hladnjak iz sistema (stisnuta creva malog hladnjaka plasticnim klestima)  auto je prestao da gubi antifriz ali je ostao problem u slaboj cirkulaciji sto se ogleda u cinjenici da mu treba puno vremena da otvori termosat i  sto ne prebacijue na plin na 30C vec sve zavisi. Cim sa skinuo klesta sa creva auto je odmah poceo da trosi antifriz. KOliko ja znam, a mozda gresim, kada je auto u leru vodena pumpa svakako radi jer je pokrece zupcasti kais i trebalo bi da u sistemu voda stalno cirkulise, ali kod mene na leru uopste ne preliva na posudi za antifriz , vec samo kad dam gas onda pocne da gura antifriz na gornje crevo od čantre. Glupost, mozda je i neka sitnica a mozda i krupna stvar ali najludje je sto su simptomi jako cudni i vidim da su svi majstori zbunjeni i da ne mogu da provale u čemu je problem.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj April 23, 2021, 08:53:17 posle podne
Update

Da se javim i da osvezim temu a ujedno mozda i pomognem nekom ako u buducnosti bude imao isti problem. Dakle ,za one koji nisu pratili temu od pocetka - automobil Golf 4, 1.4 16V, 1999. benzin+plin, presao 130.000 na plinu. Izgoreo je ventil, uradjeno je osvezenje motora, komplet sredjena glava medjutim javio se problem. Auto je trosio antifriz i u kabini nije bilo grejanja. Pri tom auto se nije pregrevao, nije dizao temperaturu, nije "duvao" creva i u ulju nije bilo skrame. Test je pokazao prisustvo CO2 u isparenjima, ponovo je skinuta glava ali zbog nesporazuma/greske majstora nije odneta na hidrotest vec je samo bila na ravnanju a promenjena je vodena pumpa plus racve i creva koja su bila dotrajala. Naravno problem je ostao. Vozio sam tako neko vreme medjutim auto je poceo da trosi sve vise antifriza i na kraju je poceo da radi kao na tri klipa i da gubi snagu.

Na kraju sam auto odvezao kod drugog majstora, skinuta je glava i odneta na hidrotest i bila je ispravna. Nakon toga je pregledan blok i ustanovljeno je da postoji ostecenje, tacnije 3 risa (udubljenja), kao da je necim zagrebano, koliko sam razumeo kod prvog cilindra i tu je antifriz odlazio, izmedju bloka motora i dihtunga glave,  najvise u izduv ali i u motor jednim delom. Dosao je covek da na licu mesta rucno izravna blok (valjda se taj nacin obrade zove LEPOVANJE), lik je 4 sata radio bez prestanka i skinuo je sve pored tih brazdi sto je bilo "starije" pa je ostalo jos da majstor zavrsi finom smirglom i da se ponovo sve vrati nazad. Narazno zbog opiljaka sve se vadi, pere, ispira, novo ulje, anitfriz...bla,bla, bla.

Dakle 500e je vec ranije bilo ulozeno, na to ide novom majstoru 10.000 za ruke, 2.500hidrotest, 3.000 lepovanje plus jos ulje, filteri i antifriz. Sve na kraju ce biti oko 700e.

P.S. Prvi majstor (ujedno i komsija) koji je radio osvezenje posle kojeg se javio problem i kojeg sam hvalio me je potpuno razocarao. Stalno me je odlagao za po nedelju dana, a kada sam mu rekao da mora uskoro da mi uzme auto jer mi ide registracija, rekao mi je da idem kod nekog drugog jer ne moze da mi garantuje da ce stici da uradi na vreme. Pri tom, tih nekoliko puta kada sam dolazio do njega i kada sam mu govorio da sam ubedjen da je glava, sad kad malo bolje razmislim, on je kosntanto govorio da nema sanse da je glava, da je on radio mnogo takvih zahvata na 1.4 16V motorima i da u 25 godina ni jedna glava nije pukla. Ali je jos cudnije sto je rekao da obavezno odnesem glavu na hidrotest i ako pokaze da je glava OK, onda treba dalje traziti problem "VEROVATNO U BLOKU MOTORA". Pri tom majstor kod kojeg je sad auto kaze da mu je jako cudno da onaj ko je skidao glavu 2 puta nije video te risove na bloku jer se maltene vide na prvu a kamoli kad se neko malo bolje zagleda. Tako da sad imam razlog da sumnjam u dva scenarija - da postoji ozbiljna sansa da je ostecenje napravljeno namerno da bi se izvuklo sto vise para na ponovnim dolascima ili da je neko od segrta napravio risove,  uplasio se greske i nije hteo da kaze majstoru, ili mu je mozda i rekao pa su samo precutali da ne bi oni imali trosak.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: zimke April 23, 2021, 09:44:01 posle podne
Hvala na obavestenju, sigurno ce nekom koristiti. Drago mi je sto si to konacno resio, sad mozes da vozis ko covek i da ne razmisljas o tome vise.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj April 23, 2021, 10:00:28 posle podne
Hvala, zato  sam i najvise okacio da bi ljudi znali jer moze nekom da se desi. Jos uvek majstor nije zavrsio, tek sutra popodne preuzimam auto ali bi trebalo sad sve da bude OK.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Madison April 23, 2021, 10:05:48 posle podne
Super sto si javio sta se desilo. Ne bih rekao da je neko namerno sakrio kvar da bi izvukao jos para, jer te onda drugi put ne bi odbijao. Verovatno je previd, nepaznja/neposvecenost ili neznanje. U svakom slucaju, vozi kod tog drugo majstora od sad, nije ti mnogo naplatio, pogotovu sto je morao da nadje problem nakon prvog majstora, a to svi najvise mrze.
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: nikolaradocaj April 23, 2021, 11:24:51 posle podne
@ Medison

Inace, takav sam lik da je poslednja stvar koju pomislim da neko ima krajnju nameru da nekom uradi nesto lose/pokvareno ali imam odredjenu sumnju. Nemam zamerki na prvi put kad je otvarao  glavu, uradio je sve sto je do njega ali pojavio se problem. Ja mu posle kazem da sam bio na C02 testu i da ima ugljen dioksida u isparenjima on odmahne rukom i kaze "Ma kakav test,nije to pouzdano, ja ti kazem da nije....". Kad je drugi put skidao glavu nije je odneo na hidrotest iako sam mu ponovio da ima CO2, i kada sam dosao da preuzem auto i pitao ga jel nosio na test rekao mi je: "ja sam te razumeo da si ti odneo...onda smo sve ovo radili dzabe", a to dzabe me kostalo 18.000 i ostao mi je isti problem. Rekao mi je takodje tom prilikom da "auto mora danas da izadje iz garaze, jer ima nove automobile koji cekaju na popravku". Samo je zurio da ga uradi za taj jedan dan i to je bilo najbitnije a ne da otkloni kvar. Pri tom, ostecenje koje je nastalo na bloku motora nije moglo da se desi drugacije nego mehanicki, dakle dok je glava bila skinuta nesto je palo, ili je nekim alatom zaderano, ne mogu risovi da nastanu tek tako. Nekako moj utisak, sto vise razmisljam o nasoj komunikaciji, je da je znao sta je i da me je zato odlagao, jer bi verovatno ovde u Beogradu vadio ceo blok iz auta i nosio ga na obradu a to mu je veliki posao, gubi tu 2,3 dana i ne isplati mu se kada za to vreme moze da uzme mnogo vise para na drugim stvarima. Znaci nije on mene odbio jer sam svakako bio dva puta kod njega, i verovatno bih otisao i treci put jer da mi se nije blizila registracija, morao bi da ponovo uzme autou nekom trenutku jer ga na kraju krajeva nije popravio da radi kako treba. Ne kazem da je namerno, mozda se i slucajno desilo ostecenje ali deluje da je to precutao jer bi onda on snosio troskove.
Naslov: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: haaribay April 24, 2021, 10:25:48 pre podne
Dobro je pa si rijesio problem.
Na startu sam ti rekao da mijenjas majstora jer po tvom postu sam zakljucio da taj tvoj komsija nije neki strucnjak. Opekao sam se 500x sto se majstora tice, jedno naprave drugo pokvare i to ljudi koje znam godinama, zato znam kako ti je, uglavnom od sad pa na dalje pazi ko ce auto da ti cacka.

Moje misljenje je za komsiju majstora da te odlagao jer je ukapirao da ne moze da ti rijesi problem a to nijedan majstor nece da kaze nego mu je lakse da kaze da nema vremena, naplatio je on sebe i sad idi trazi snalazi se, tako ti je to danas.

Pisao sam i ja ovdje na temu svoju jer sam imao i ja problem sa glavom motora, 3x je skidana greskom majstora, covjek mi stavio glavu motora sa stranca a nije je nosio na ravnjanje i nakon par mjeseci se uvjek isti problem javlja, ne gubi ulje, ne mijesa antifriz i ulje, ali naduva crijeva ko lud.. Treci put sam otisao kod drugog majstora uradio je sve komplet, stavio i nove sarafe i evo sad za sad groma ne cuje a presao sam duplo vise nego kad se glava skidala prvi i drugi put.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Fantomski problem sa antifrizom
Poruka od: Desmo Septembar 15, 2022, 10:01:09 posle podne

Citat
Izrađene su prema standardu DIN 3021. Ugradnja se preporučuje na mesta gde se temperatura menja u opsegu od -40 °C do 120°C.
Struktura obujmice obezbeđuje konstantnu radijalnu silu pritezanja u napomenutom temperaturskom opsegu.
Lake su za postavljanje i višekratno su uporebljive.


(https://i.postimg.cc/NMrLFmw8/CAF-47-5-2.jpg)

2023 Aprilia RSV4 230Ks - 166Kg

(https://i.postimg.cc/pLr8ZBMc/aprilia-rsv4-xtrenta-2022-foto10-png-f822a3b6f8b9068221ec99f1dce12bd2.png)


Preporučuje na mesta gde se radna temperatura kreće u dijapazonu od -40°C do +120°C.
Konstrukcija šelne omogućava da čak i pri velikim temperaturnim promenama, radijalna sila stezanja ostane nepromenjena.