Autor Tema: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem  (Pročitano 71897 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 329
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #120 poslato: Jun 10, 2023, 12:14:21 pre podne »
S obzirom na to da je cena DPF cleaner-a (ovaj jeftiniji Motip) 800 dinara, a to nije ni 10 evra svakako se isplati da se proba da se DPF očisti tim sprejom. Imam samo dilemu da li treba uraditi taj reset/kalibraciju DPF-a preko dijagnostike - jer ako ECU/DPF može jedino da skapira da je DPF očišćen (samim tim promeni intervale između regeneracija ) ako se uradi reset/kalibracija dijagnostikom, a opet nisam siguran da ako se odradi reset DPF-a dijagnostikom kao da je ugrađen novi DPF, a stari DPF nije 100% čist odnosno ekvivalentan novom onda podaci koje bi motorni računar dobijao nisu tačni i samim tim bi taj reset bio veća šteta nego korist...ne znam...bilo bi lepo da neko iz struke razjasni ovu dilemu...

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #121 poslato: Jun 10, 2023, 09:57:29 pre podne »
Ne moraš da resetuješ na 0, na VCDS imaš opciju da mu zadaš količinu čistoće, vratiš na 50% i on radi češće regeneraciju i to je to.
https://youtu.be/Ayd4U1KMeE4

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 329
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #122 poslato: Jun 11, 2023, 01:05:49 pre podne »
Misliš ako smanjim vrednost za "Carbon Mass" da će biti češće regeneracije (manji interval - manje kilometara između 2 regeneracije) ili si mislio ređe regeneracije (više kilometara između 2 regeneracije) ali si greškom napisao obrnuto. Pošto je meni logično da ako motorni računar isčita manju zaprljanost DPF-a da će ređe pokretati regeneraciju odnosno na više kilometara. Inače da li se ova "Carbon Mass" vrednost odnosi na količinu čađi i pepela u DPF-u ili i na još neke parametre?
« Poslednja izmena: Jun 11, 2023, 01:24:19 pre podne od strane Filke »

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #123 poslato: Jun 11, 2023, 09:09:44 pre podne »
Pogriješio sam, rjeđe će raditi regeneraciju. Carbon mass se samo odnosi na količinu ugljenika koja je u DPF-u.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 329
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #124 poslato: Jun 11, 2023, 02:58:28 posle podne »
Ono jeste logično da je Carbon ugljenik. U međuvremenu sam našao da se parametrom Carbon Mass smanjuje isključivo količina čađi u DPF-u, i da se prilikom upotrebe DPF cleaner spreja preporučuje reset Carbon Mass parametra dok količinu pepela nije moguće smanjiti primenom spreja. Elem na klipu koji si postavio gore sa "štelovanjem" Carbon Mass vrednosti autor klipa ima problem da zbog količine čađi uopšte ne može da pokrene regeneraciju i kad je sa 66g spustio na 10g pokrenuo je prinudnu servisnu regeneraciju. On je "lupio" neku vrednost kako bi uopšte mogao da pokrene  regeneraciju. Niko na klipovima ovog tipa gde se obrađuje ova tematika nije objasnio/obradio situaciju kao što reče @knalek kad se naprska sprej odradi prinudna regeneracija kolika je količina čađi u DPF-u u tom trenutku. Jer recimo kod mene sada je takva situacija da se DPF na 100% napunjenosti ima oko 24g proračunate čađi i kada se završi regeneracija količina čađi je oko 5g - odnosno napunjenost se spusti na oko 22%. E sad meni je logično da nakon prskanja spreja i odrađene prinudne regeneracije preko dijagnostike se količina minimalne količine čađi spusti na neku vrednost manju od 5 grama. Idealno bi bilo da ta količina bude 0 grama, ali ne verujem da je realno, tako da tih par grama razlike koju god vrednost za Carbon Mass da stavim (recimo 2 grama nakon prskanja i prinudne regeneracije) nije prevelika greška. Svakako uvek mogu i da vratim vrednost koja je bila pre cele procedure...

Van mreže MACISRO

  • VW Početnik
  • Poruke: 48
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: oktavia 2002, passat B8
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #125 poslato: Decembar 28, 2023, 09:29:10 posle podne »
pozdrav drugari, imam jedan problem pa bih voleo da cujem vase misljenje. Naime vozim passata B8 2015 1.6 TDI, i preventivno sam u servisu proverio  stanje DPF-a  jer mi je auspuh malo cadjav. E sad kad su u servisu skinuli  selnu i sa onom kamericom  zavirili u DPF  kuciste konstatovano je da je sace napuklo unutra. Pitao sam ih sta mi je ciniti , oni kazu da moze da se stavi zamenski ulozak dpf  sto kosta oko 55.000 din i neki senzor da se zameni.  Pitam jeli koze da nastane neki problem ako nastavim ovako voziti   jer nemam nikakvih kvarova, lampica itd , ide lepo  radi mi regeneraciju na 250-300km  zavisno koliko imam voznje po gradu. Oni mi kazu vozi tako ne steti nista samo obati paznju na nivo ulja da ne podize. Iskreno plasim se da nedodje do nekog pozara  zbog visokih tempretura. Preko aplikacije VAG DPF pratim stanje  i zapusenost je 65% tj prikazuje 52grama pepela. Jeli moze doci do neke havarije  tezeg kvara? Moje pitanje  sta raditi,  dali da vozim ovako  dok nepravi probleme, dali staviti zamenski  ili vaditi  napolje i blokirati EGR? 
Moje neko razmisljanje ide u pravcu da vadim  sace iz DPF i blokiram EGR  jer svakako cu morati stavljati  drugi ulozak dpf sto je oko 55.000 bez senzora i ruku. Neznam dali se posle eventualno moze vratiti sve u prvobitno stanje (u slucaju poostrenja merenja izduvnih gasova),   jer koliko sam citao ucitava se i drugi softver u auto? Izvinjavam se na poduzem postu i hvala unapred

Van mreže sebekkg

  • VW Početnik
  • Poruke: 63
  • Karma: +4/-0
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #126 poslato: Decembar 29, 2023, 07:43:16 pre podne »
Ako je saće napuklo, najbolje je izvaditi ostatak i ugasiti ga i softwerski.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk


Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1223
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #127 poslato: Decembar 29, 2023, 08:34:48 pre podne »
Da li neko zna da mi objasni ovu mjeru u litrima jer ona jedina se samo povecava s vremena na vrijeme...ove npr gramaze se mijenjaju kako odradi koju reg...da li ova litraza kad dodje do odredjene brojke znaci da ce mu tu biti kraj ili?
https://freeimage.host/i/JRUx3RR

Van mreže sebekkg

  • VW Početnik
  • Poruke: 63
  • Karma: +4/-0
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #128 poslato: Decembar 29, 2023, 02:48:16 posle podne »
52g pepela je ozbiljna količina. Obično treba sa bude ispod 20ak grama. Zato mislim da je to vec otišlo. Ali treba videti i uzrok problema. Da li su dizne ili nešto drugo da je uticalo da se to desi.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk


Van mreže edo_81

  • VW Početnik
  • Poruke: 15
  • Lokacija: Tuzla
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.9 tdi 85kw
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #129 poslato: Decembar 29, 2023, 02:56:04 posle podne »
MACISRO@ Vecinom je 80 gr limit pepela, opet kako koji model, tako da je to kod tebe dobro,jer pepeo ostaje posle svake reg koja se aktivira na 24 gr cadji nebitno jel izmjerene ili izracunate vrijdnosti i pada do oko 5 gra ma cadje nekad i manje, tokom izgaranja cadje ostaje pepeo koji se nagomilava vremenom, pepeo jedino mozes izbaciti pranjem dpf ili ga zamjenit, bitno je pratit dif pritisak koji je veoma bitan za dpf i ostali sklop.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
« Poslednja izmena: Decembar 29, 2023, 03:07:25 posle podne od strane edo_81 »

Van mreže MACISRO

  • VW Početnik
  • Poruke: 48
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: oktavia 2002, passat B8
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #130 poslato: Decembar 29, 2023, 05:56:01 posle podne »
Naveo sam da je sace u DPF -u napuklo, zato sam postavio pitanje bezbednosti.  Koliko treba da bude diferencijalni pritisak? Meni je u leru na zagrejanom motoru, 2hPa, a u voznji se menja. Ostaje pitanje dali tako voziti  dok se pojave simptomi tj problemi, menjati ili  vaditi sve napolje. Kad su gledali sa tom kamericom rekli  su da nije zbog dizni jer nije nigde nagorela-istopljena sto bi se videlo(pokazali mi kako to izgleda na jednom izvadjenom primerku)  samo ima tanka linijica i nevidi se  nista drugo. Svi majstori vuku na svoju vodenicu, onaj sto radi vadjenje DPF i blokiranje EGR kaze da treba da se vadi jer moze doci do havarije ili  zapaljenja(samo neznam kako, nije hteo da se objasnjava)  u tom servisu gde su konstatovali ostecenje savetuju da stavim novo zamensko sace tj filter kupljen kod njih  za 50.000 din i tako. Najveci problem mi predstavlja to merenje ako budu usvojili da bude rigoroznije da tada nemam problem  i da moram  ponovo placati vracanje softvera,  resavanje EGR i kupovati dpf ulozak i naravno ruke .

Van mreže edo_81

  • VW Početnik
  • Poruke: 15
  • Lokacija: Tuzla
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.9 tdi 85kw
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #131 poslato: Decembar 29, 2023, 06:25:47 posle podne »
Greskom sam tebe oznacio, odnosio se na post ispod tvog. Sve dokle god je zacrnjene 0 i 0.1 je dobar dpf i nema razloga za brigu a ako je vece i dobro ucadjen ispuh onda je i pukotina dosta veca na sacu dpf - a, a taj pritisak je odlican i treba na leru da se krece od 1 do 5, a pred regeneraciju nebi trebao da prelazi 10 milb.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
« Poslednja izmena: Decembar 29, 2023, 06:36:27 posle podne od strane edo_81 »

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 329
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #132 poslato: Decembar 30, 2023, 02:50:51 pre podne »
A koliki treba da bude diferencijalni pritisak pred samu regeneraciju ili u toku same regeneracije - odnosno kad nivo čađi bude 24g i kad krene da pada? I šta si mislio pod ovim dok je 0 ili 0.1 zacrnjene, DPF je dobar? 0.1g pepela ili nešto drugo?
« Poslednja izmena: Decembar 30, 2023, 02:53:25 pre podne od strane Filke »

Van mreže goranagf

  • VW Početnik
  • Poruke: 6
  • Lokacija: Banja Luka
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #133 poslato: Decembar 30, 2023, 01:48:47 posle podne »
pozdrav drugari, imam jedan problem pa bih voleo da cujem vase misljenje. Naime vozim passata B8 2015 1.6 TDI, i preventivno sam u servisu proverio  stanje DPF-a  jer mi je auspuh malo cadjav. E sad kad su u servisu skinuli  selnu i sa onom kamericom  zavirili u DPF  kuciste konstatovano je da je sace napuklo unutra. Pitao sam ih sta mi je ciniti , oni kazu da moze da se stavi zamenski ulozak dpf  sto kosta oko 55.000 din i neki senzor da se zameni.  Pitam jeli koze da nastane neki problem ako nastavim ovako voziti   jer nemam nikakvih kvarova, lampica itd , ide lepo  radi mi regeneraciju na 250-300km  zavisno koliko imam voznje po gradu. Oni mi kazu vozi tako ne steti nista samo obati paznju na nivo ulja da ne podize. Iskreno plasim se da nedodje do nekog pozara  zbog visokih tempretura. Preko aplikacije VAG DPF pratim stanje  i zapusenost je 65% tj prikazuje 52grama pepela. Jeli moze doci do neke havarije  tezeg kvara? Moje pitanje  sta raditi,  dali da vozim ovako  dok nepravi probleme, dali staviti zamenski  ili vaditi  napolje i blokirati EGR? 
Moje neko razmisljanje ide u pravcu da vadim  sace iz DPF i blokiram EGR  jer svakako cu morati stavljati  drugi ulozak dpf sto je oko 55.000 bez senzora i ruku. Neznam dali se posle eventualno moze vratiti sve u prvobitno stanje (u slucaju poostrenja merenja izduvnih gasova),   jer koliko sam citao ucitava se i drugi softver u auto? Izvinjavam se na poduzem postu i hvala unapred
Imao sam slicnu situaciju i nisam se smirio dok nisam zamjenio dpf. Nisam stavio nov nego polovan sa auta koje je imalo oko 60kkm. Nakon pola godine i 5kkm auspuh potpuno cist, isti od dana kad je zamjenjenjen dpf.
Moja je pretpostavka da se napuknuce kod mene desilo prije 15-20kkm, auspuh je sve vise i vise crnio, a natjeralo me u servis kad je dpf vec izbacivao gresku jer nije mogao odraditi regeneracije kako treba.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk


Van mreže MACISRO

  • VW Početnik
  • Poruke: 48
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: oktavia 2002, passat B8
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #134 poslato: Decembar 30, 2023, 04:33:07 posle podne »
meni  radi sve regeneracije na oko 250-300km  nemam nikakvih problema, lampicu mi nikad nije palio, kada sam uzimao auto nisam ni obracao paznju na auspuh dali je garav (a trebao sam). Uplasio me jedan majstor kaze da moze da se upali  DPF  zbog tog napuknuca jer svi ti vreli gasovi idu  tamo gde je najmanji otpor-na to napuknuce.  E sad logicno kad bih ja kao laik  to tumacio rekao bih da nije bas tako jer ti vreli gasovi lakse izadju  van DPF filtera u auspuh i naravno van auta.  Ne zadrzava se unutra suvise dugo kao kad je zacepljen. Neznam mozda gresim ali kao sto sam navbeo svi majstori vuku na svoju stranu radi svoje zarade. Voleo bih da me neko ispravi ako gresim.  350e kosta vadjenje DPF, zatvaranje EGR  i tuning na stage 1 ( oko 10-15 hp se dobije sto i nije neki tuning po meni ali ajde ipak je to 120 konja ). Jos uvek sam u nedoumici  sta raditi.

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 926
  • Lokacija: bg
  • Karma: +17/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #135 poslato: Decembar 30, 2023, 04:42:34 posle podne »
Nista ne diraj imam isti motor regeneraciju radi na 100/150km samo kvalitetno gorivo mali servis na 10k/km ponekad neko aditiv evo ga na skoro  500.000km. pusti internet stručnjake i njihove savete.

Van mreže darkonda

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 354
  • Age: 34
  • Karma: +8/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 6 2.0 tdi
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #136 poslato: Decembar 31, 2023, 06:15:57 posle podne »
Aditiv za dpf?
Koji preporucujes?


Nije dpf, ali ako moze pomoc desila mi se greska neka upalio se safe mode na golfu 6 2.0 2012g, ispostavilo se da je zapucala klapna egr-a posto nakon 2 gasenja auta posle sve bilo ok

Kazu da je skidanje i pranje komolikovano zbog pozicije egr-a, ispustanja antifriza itd
A radio sam veliki servis gde je usut novi antifriz nisam znao za tu gresku trazio bi da mi ociste egr.

ima li smisla cistiti egr?

Inace u zavisnosti od stila voznje kuca - posao dpf mi regenerise na 350-400km
Kad sam na autoputu ide i na 500km.

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 926
  • Lokacija: bg
  • Karma: +17/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #137 poslato: Decembar 31, 2023, 07:34:53 posle podne »
Egr kod njega ne moze da se cisti,ako je do njega zameni ga i taman ocisti dpf.

Van mreže darkonda

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 354
  • Age: 34
  • Karma: +8/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 6 2.0 tdi
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #138 poslato: Decembar 31, 2023, 10:40:31 posle podne »
Verovatno ce tako i biti, sacekacu malo da vidim hoce li nastaviti da zeza. Dpf sam planirao da odradim ultrazvucni pranje u dekarbonizacija bg servisu

Da li je ok pierburgov egr kao zamenski?
 

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 926
  • Lokacija: bg
  • Karma: +17/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: DPF Filter - Ciscenje - Reparacija -tecnosti za izduvni sistem
« Odgovor #139 poslato: Januar 01, 2024, 01:54:46 pre podne »
Imas na kp covek iz Borce prodaje iz originala i dobra je cena. Ako uspem da nadjem broj poslacu ti.
Dpf ocisti gde je najjeftinije svi rade na istu foru pranje pod pritiskom.