Autor Tema: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)  (Pročitano 120738 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Karburatori
« Odgovor #20 poslato: Januar 12, 2014, 11:30:05 pre podne »
dobri nikola veoma poucan text ali si ti ocigledno promasio forum. tema su karburatori iz wag grupe a ne sa zastave 101

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #21 poslato: Januar 12, 2014, 12:08:31 posle podne »
           
        Postovani GEDORA, neznam odakle ti taj stav, citiram ga: dobri nikola veoma poucan text ali si ti ocigledno promasio forum. tema su karburatori iz wag grupe a ne sa zastave 101
 
        Prvo, uvodni deo, je uopsteno pisano o svim karburatorima, nevidim de je tu naglasen IPM-ov 32MGV karburator sa rucnim sauhom za stojadina. Odlicno znam, koji se karburatori nalaze na vw vozilima, jer ih 35 godina radim.

       Cilj teoretskog dela izlaganja su, osnovne smernice nasim clanovima, kako bi se grubo upoznali sa karburatorom na njihovom autu. I na sto laksi i precizniji nacin izneli njihov problem, vezan za karburator.


                                                                            majstor1                welcome1                        majstor1

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Karburatori
« Odgovor #22 poslato: Januar 12, 2014, 12:11:34 posle podne »
 welcome1  :35

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #23 poslato: Januar 21, 2014, 01:43:05 posle podne »


               Sad bi se dotakli srednjeg dela karburatora odnosno tela. Moglo bi se slobodno reci i centralnog-glavnog dela karburatora, jer se na njemu i u njemu nalazi odredjeni broj elemenata, koji sa poklopcem i donjim delom ( ako ga ima ) cine celinu.

               Telo je izliveno isto kao poklopac, od aluminijumske legure. Nalegajuce povrsine su fino izbrusene da bi se dobilo idealno zaptivanje ( npr., gornja povrsina tela, gde se postavlja poklopac sa zaptivkom, ili donja povrsina, koja naleze na usisnu granu ili na donji deo karburatora, ako ga ima ( zavisi od konstrukcije )).

               U telu karburatora se nalazi komora-lonce, u kome se nalazi odredjena kolicina goriva-benzina. U loncetu su postavljene glavne dizne ( za svako grlo po jedna dizna ).
Pored komore-lonceta, kad uzmemo telo karburatora u ruke, videce mo jedan ili dva velika otvora-grla ( venturijeve cevi ), koje su konusnog oblika. Videcemo odredjen broj kanala gde prolazi vazuh ili gorivo, mehanizam za prihvatanje naglih preopterecenja, kanal za ler diznu, deo sauha i druge delove u zavisnist od konstrukcije karburatora.


                                                                             majstor1                                    welcome1                                majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #24 poslato: Januar 29, 2014, 09:20:53 posle podne »



             Neki karburatori, pored poklopca i tela imaju donji deo karburatora ( zavisno od konstrukcije ). Na donjem delu karburatora jedna brusena strana ( gornja ), povezuje se sa telom karburatora ( izmedju nalegajucih povrsina postavlja se zaptivka, a kod nekih modela i termicka izolacija ). Dok se druga brusena strana ( donja ), postavlja sa odgovarajucom zaptivkom na usisnu granu.

              Kad pogledamo donji deo karburatora, videce mo jednu ili dve ( zavisi od konstrukcije ) mesingane ploce ( okrigle ), koje su povezane sa osovinama. I cine sistem za dodavanje gasa. Neki modeli karburatora imaju mehanicko otvaranje leptira drugog grla. Dok drugi modeli imaju vakumski aparat za otvaranje drugog grla. Kod ovog ( vakumskog ) sistema, vazna je takozvana kocnica, koja na odredjenom uglu prvog grla, oslobadja mehanizam drugog grla.

             Donji deo karburatora ima razne kanale za prolaz vazduha i gotove smese goriva ( za prazan hod - ler - ). U okviru kanala za prolaz gotove smese goriva, postavljen je zavrtanj za regulaciju kvaliteta smese na praznom hodu. Videce mo i prikljucke za prolaz rashladne tecnosti ( zavisi od konsrukcije ), to je grejac za dogrevanje gotove smese goriva.

            Sa ovim bi u kratkim crtama zavrsio teoretski deo izgleda karburatora, trudio sam se da u kratkim crtama nasim clanovima foruma, grubo prestavim izgled karburatora. Kako bi im bilo lakse da sagledaju njihov problem i postave pitanje, vezano za rad motora zbog lose smese goriva.

            Mozete me slobodno pitati i o novijim sistemima ubrizgavanja goriva, neznam da li bi nam administrator dozvolio da otvorimo novu temu pod nazivom:  "MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje".

Van mreže Darko80

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2289
  • Age: 43
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +117/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A3 LZ9Y
Odg: Karburatori
« Odgovor #25 poslato: Januar 29, 2014, 09:35:45 posle podne »
Nikola ako si raspolozen da pises slobodno otvori novu temu.

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #26 poslato: Januar 30, 2014, 01:52:04 posle podne »
                 Hvala Darko80, otvori cu novu temu: "MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje".   clap  majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #27 poslato: Februar 02, 2014, 07:20:00 posle podne »

            Neznam dragi moji clanovi najboljeg foruma u srbiji ( verujem i najbrojnijeg ), vidim da je posecenost ove teme ( karburatori ) naglo porasla. Do danas imamo 4517 pregleda, da li je posecenost porasla zbog najave: "MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje". Ili zbog same teme: "karburatori", neznam ali bih voleo, kad je tako velika posecenost da su nasi dragi clanovi vise aktivniji.
                                                                                                                                                                               majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #28 poslato: Februar 07, 2014, 06:59:40 posle podne »
           

                 Skoda Favorit 1,3 dve godine neprekidno vozena na plin, doslepana jer nije htela da upali ni na plin ni na benzin. Otvorio sam karburator i imao sam sta i da vidim, od neprekidnog rada motora na plin propao je plovak. Membrane ( ima ih dve, karburator dvogrli, kopija Pierburg-a ) totalno otvrdle i ispucale, vakum aparat sauha, ko zna od kad je propao kad je zapusen kanal za dobijanje vakuma. Deo difuzora poceo da se topi na prvom grlu. Jedom recu "katastrofa", od karburatora.

                Posto smo sve izmenjali ( navedeno ), sipali 10l svezeg benzina, uz to dopunili akumulator ( iskorisceno vreme dok je popravljen karburator ). Auto smo bez problema upalili, zagrejali ga na radnu temperaturu i pristupili podesavanju rada motora na benzin i plin.

               Zakljucak ovog mog izlaganja clanovima je, auto vozita kombinovano ( povremeno na benzin i povremeno na plin ). Neka ukupna voznja na plinu bude 70 - 80%, ali nemojte zaboraviti da povremeno auto vozite i na benzin. Membrane ce dobiti odredjenu vlaznost - masnocu, pa ce samim tim i duze trajati.

               Trebalo bi u zavisnosti koliko kilometara prelazite ( 12000 - 15000km ), otici kod servisa koji imaju uredjaje za merenje CO%, na kontrolu sagorevanja plina i benzina. Verujte na rec, motor na autu ce Vam duze raditi, a mnogo manje trositi goriva ( benzin - plin ), Vas dobri nikola.

                                                                                                                                                                                                                majstor1

Van mreže Ivan Gavrilko

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 254
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd, Avala
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Samo polako i pun gas :)
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori
« Odgovor #29 poslato: Februar 08, 2014, 08:59:50 pre podne »
Da dodam nesto sto i ja znam, sto ste rekli G-dine Nikola da membrane dobiju odredjenu vlaznost - masnocu tako vazi i za KARIKE na klipu jer je plin suv i nema sta da podmaze gornju kariku tako da bi bilo lepo kao sto ja radim vozim 85 % na plin i ostalih 15 % na benzin. Nije vezano za karburator ali sam hteo da dodam da procitaju ostali vozaci koji nisu znali i tako produze vek motora !

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #30 poslato: Februar 08, 2014, 11:21:20 pre podne »


                        Slazem se sa tobom Ivane Gavrilko, na takav mesovit nacin voznje ( 75% - 85% voznje na plin, a ostalo na benzin ), produzi ce mo i te kako radni vek svom ljubimcu.

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #31 poslato: Februar 12, 2014, 10:32:24 pre podne »

                                Dragi moji clanovi foruma, do sada imamo  4686 pregleda. Ova brojka je stvarno ohrabrujuca, za ovako kratko vreme, toliko pregleda. Ocigledno, da je sama tema jos aktuelna, cudi me sto su nasi clanovi bojazljivi ili lenji kod iznosenja svojih problema. Neznam u cemu je problem, da li nasi gosti mogu da iznose svoje probleme vezano za ovu temu, pitao bih administratora?
                                U nadi da ce biti sto vise pitanja dobri nikola Vas pozdravlja.....                                            majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #32 poslato: Mart 03, 2014, 07:55:10 posle podne »
                                        Eh dragi moji forumasi, posle kraceg vremena da Vam se javim sa ciljem prevencije. Pored raznih kola koja mi dolaze na popravku ( motornu grupu radim - sistemi ubrizgavanja goriva ), juce mi je doslepan lepo ocuvan golf II 1,8. Steta je sto se motor upalio ( svaka cast kako su ga ugasili sa malo ostecenja ), jer je vozen dve godine na plin.
                                        Kad su ga nekako upalili na benzin, gorivo je pocelo da curi a kako nas narod kaze: " djavo nespava" , angry2     desilo se sta se desilo.

                                        Morao sam da postavim drugi karburator koga sam pregledao, zamenio sva creva koja su izgorela i pristupio podesavanju benzina i plina. Posto je motor, mogu reci malo presao - 170000km, ali stvarno lepo ocuvan.
                                       Auto je proradio ko nov, kako na benzinu tako i naplinu. Vlasnik se odusevio kako auto sada radi i obecao da vise nece dozvoliti ovakav peh i da ce barim jednom godisnje doci na kontrolu sagorevanja goriva u seris.
                                                                                                                                                                                                                majstor1
« Poslednja izmena: Mart 03, 2014, 08:12:50 posle podne od strane dobri nikola »

Van mreže Ivan Gavrilko

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 254
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd, Avala
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Samo polako i pun gas :)
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori
« Odgovor #33 poslato: Mart 03, 2014, 08:02:18 posle podne »
Svaka cast Gospodine Nikola vi se bas trudite i koliko vidim lepo i posteno radite svoj posao  :25  :25

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #34 poslato: Mart 03, 2014, 08:36:29 posle podne »
                                    Hvala Ivane, - prvo vazan je karakter coveka, - drugo ja sam starija generacija. Koja je vaspitana da uvek cini dobro, a da se nada dobrim.    tapsac

                                   Mogli bi za nase clanove ( a pogotovu koji su aktivni na forumu ) kad se prolepsa vreme, napravimo akciju za auta koji imaju karburatore. Pod sloganom : "  Smanjicu zagadjivanje zivotne okoline boljim radom svog auta " .

                                   Tom akcijom bi stvarno koliko toliko doprineli smanjenju zagadjivanja zivotne sredine, a u isto vreme doprineli bi boljem radu motora i smanjenju potrosnje goriva. Sta mislite na ovu korisnu akciju?
                                                                                                                                                                               majstor1

Van mreže Ivan Gavrilko

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 254
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd, Avala
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Samo polako i pun gas :)
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori
« Odgovor #35 poslato: Mart 03, 2014, 08:48:19 posle podne »
E to je bas lepa akcija od vas i mislim da bi svakom clanu ovog foruma koji vozi auto i koji ima karburator dobro doci u svako pogledu ! congratulations

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #36 poslato: Mart 04, 2014, 09:23:57 posle podne »
E to je bas lepa akcija od vas i mislim da bi svakom clanu ovog foruma koji vozi auto i koji ima karburator dobro doci u svako pogledu !

Odgovor:

                                    Samo da se prolepsa vreme Ivane i da temperatura bude prijatnija za rad na otvorenom, jer sam sit zatvoremog prostora. Dogovoricemo se da mi u servis dodju po tri clana foruma sa autima.

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #37 poslato: Mart 07, 2014, 12:13:25 posle podne »
                                            Eh clanovi moji, verujem i najveceg foruma u nasoj zemlji, 4955 pregleda ove teme od kako je vodim, svak cast.  :46 Moram priznati da mi je jako drago sto je tema toliko posecena i da ima zainteresovanih clanova.

                                            Voleo bih da su clanovi vise aktivniji i da iznesu svoje probleme, vezano za ovu temu, slobodno me pitajte i za plinske sisteme, nacicemo resenja i za te probleme. Jos kad nam se prolepsa vreme  majstor1  :26

Van mreže xr2

  • VW Početnik
  • Poruke: 166
  • Lokacija: Crna Gora, Podgorica
  • Karma: +3/-6
  • Pol: Muškarac
Odg: Karburatori
« Odgovor #38 poslato: Mart 07, 2014, 12:18:27 posle podne »
ti si bog

Van mreže Modus

  • Black shadow
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 10253
  • Age: 44
  • Lokacija: Ljubljana-Prijedor (BiH-RS)
  • Karma: +214/-46
  • Pol: Muškarac
  • TDI Tako Dobar Izbor
    • VW-Club
  • Auto: Volkswagen Touran
Odg: Karburatori
« Odgovor #39 poslato: Mart 07, 2014, 12:38:16 posle podne »
Gospodine Nikola svaka vam cast, vidim da se stvarno trudite da izadjete clanovima u susret, i da pomognete koliko mozete, SVAKA VAM CAST ! tapsac

Imate jedan + od mene.