Autor Tema: NOS  (Pročitano 52761 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mk2vr6

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 890
  • Age: 33
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +48/-21
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2 vr6
NOS
« poslato: Decembar 08, 2008, 10:43:30 posle podne »
Pored klasicnih "hardverskih" i "softverskih" metoda za povecanje snage, inace nama dobro poznatih, postoje i josh radikalnije metode......
  Ali sam vrh tuninga motora za sada je nitro -ubrizgavanje, ili popularnije po imenu proizvodjaca NOS     (NitrousOxideSystems).
  U svijetu a pogotovo u USA skoro da ne postoji tjunirani automobil bez ugradjenog NOS-a, za razliku od domaceg nacina tjuniranja automobila koji je jos u "pelenama".
Kod nas je mistifikovana cijela prica oko nitro ubrizgavanja.
 
Sta je NOS?

To je sistem koji ubrizgavanjem nitro-oksida, koji sadrzi veci procenat kiseonika od vazduha, poboljshava kvalitet smjeshe i samim tim i sagorijevanja. Na ovaj nacin se izbegavaju komplikovani zahvati povecanja snage uz pomoc kompresora, koji
ima isti zadatak-da "nabije" sto vise kiseonika u cilindre. Ovaj sistem povecanja snage je 100% bezbedan, jer je gas koji se koristi potpuno nezapaljiv. Ljudi su uglavnom neobavesteni i smatraju da je ovaj sistem jako stetan za motor
Do mehanickog ostecenja motora uz pravilnu upotrebu sistema, ne moze doci jer se ovaj sistem ne koristi stalno, vec po potrebi i u veoma kratkom vremenskom
intervalu. On smije da se aktivira na odredjenom broju obrtaja (min. 3000) i smije da se koristi sve dokle kazaljka ne dodje do crvenog polja. Maksimalno aktiviranje
sistema traje do 40 sekundi, zavisno od stepena prenosa u kom se nalazi poluga menjaca.
  Nitro sistem moze da se ugradi u svako vozilo sa benzinskim motorom, a sastoji se od boce napunjene sa N2O(bi-azot-monoksid), odgovarajucih prikljucaka,
koji je povezuju na poseban sistem za ubrizgavanje na motoru i prekidaca za aktiviranje, koji se nalazi u kabini. Boca se moze postaviti na bilo gde u vozilu.
 Jedini uslov je da bude pod odredjenim uglom. U njoj se skladisti N2O, koji pod idealnim pritiskom i temperaturom izlazi iz boce u tecnom stanju. Armiranim crevima koja se obicno postavljaju ispod tapacirunga stize do jednog solenoida(EM ventila), koji ga ubrizgava u razdjelnik ciji je zadatak da ravnomjerno rasporedi tecnost u sve cilindre. Kolicina ove tecnosti dozira se diznom, koja se nalazi na izlazu iz solenoida, a njenom promjenom odredjuje se snaga koju automobil dobija. U zavisnosti od ugradjenog sistema i tipa vozila pod haubu moze da "utrci" od 25 do 200 konja (malo li je??? pa to je citava ergela),cak i vise.Naravno ne treba preterivati sa dodavanjem snage jer nijedan motor ne moze da istrpi pretjerana pojacanja. Bezbedno povecanje snage, bez ojacanja komponenti motora, je do 30%. Drugi solanoid ubacuje dodatno gorivo u razdjelnik, koji ga dijeli na sve cilindre ravnomjerno.
Kombinacija razdeljenog goriva i "nitra" ubacuje se u brizgaljku koja pravi smjesu i shalje je u svaki cilindar posebno. Za aktiviranje sistema koristi se prekidac, koji se nalazi na dohvat ruke vozaca.
Jedina mana sistema je sto boca traje relativno kratko, samo 3 minuta.
Ali ako se uzme u obzir da se ova "injekcija" obicno ubrizgava ne duze od 15 sec. to i nije tako malo.
Punjenje boce moze da se obavi na svakoj pumpi koja "tochi" tehnichki gas.
Jedno punjenje boce od 2 kile = 500 djunti
  Ali s obzirom na teshku materijalnu situaciju gde 95% vozacha vozi autmobile jeftinije od samog NOS-a, sistem ce morati malo da priceka da bi kod nas "pokupio"
  Sistem NIJE komplikovan, naravno, ali ono sto sistem jeste, odnosno MORA da bude je vrlo kvalitetan, odnosno srce sistema - pulsoidi, moraju da bude ne dobri, nego MAKSIMALNO dobro napravljeni. Sta, na primer, da otkaze solenoid za gorivo usred korsitenja sistema (a desava se sa slabokvalitetnom robom, tu racunam NoX, Zex i NOS)? To je najcesci razlog crkavanja cijelog sistema, a naravno to kada se desi - ode motor.

Sto se tice opravdanja za cijenu, evo racunica:

1. Osnovni sistem, sa direct port ubrizgavanjem (za svaki cilindar posebno) sa parom solenoida dovoljnim za 100KS, moze da se unapredi do 150KS, bocom od 2 KG (nedovoljno...) i potrebnom instalacijom, kao i probnim diznama od 25KS
« Poslednja izmena: Decembar 08, 2008, 10:49:46 posle podne od strane arch »
low life

Van mreže vladar

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 380
  • Age: 40
  • Lokacija: Nova Pazova
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2, 4, 5 + 5 DSG
Odg: NOS
« Odgovor #1 poslato: Decembar 14, 2008, 09:41:47 posle podne »
Jesi li sve ovo sam kuckao ili kopirao? Svaka cast..... Prica je odlicna, samo kao sto i sam kazes NECE USKORO DA ZAZIVI jer je strasno skupo sve to.
Jeftinije je da ubacis jos jedan motor... hyaha....
Svaka cast na temi u svakom slucaju

Van mreže Zlocesti

  • Ma .... LOoOOdilo :)
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1495
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd, Djeram
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Bora 1.9 tDI 131ks
Odg: NOS
« Odgovor #2 poslato: Decembar 14, 2008, 11:16:46 posle podne »
a nisi napomeuo da nos systemmoze da se ubacuje i u dizel motore:) .. cak sta vishe dizel motori to mnogo bolje podnose nego benzici :)
[IMG]https://www.freepnglogos.com/uploads/vw-png-logo/pulman-volkswagen-new-pulman-motor-group-png-logo-3.png[\IMG]
******** I nishta  DRUGO  **************

Van mreže MC Dule

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 688
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: NOS
« Odgovor #3 poslato: Decembar 15, 2008, 01:36:05 pre podne »
Jesi li sve ovo sam kuckao ili kopirao? Svaka cast..... Prica je odlicna, samo kao sto i sam kazes NECE USKORO DA ZAZIVI jer je strasno skupo sve to.
Jeftinije je da ubacis jos jedan motor... hyaha....
Svaka cast na temi u svakom slucaju
nije skupo nego mi nemamo pare  biggrin
a nisi napomeuo da nos systemmoze da se ubacuje i u dizel motore:) .. cak sta vishe dizel motori to mnogo bolje podnose nego benzici :)
bilo je vec na forumu spomenuto o dizelu i nos, mislim da je turbo dao neki link o tome ako se ne varam.

Van mreže Dejan Prijovic

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 884
  • Age: 36
  • Lokacija: Beograd - Priboj
  • Karma: +10/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b6 2.0 tdi
Odg: NOS
« Odgovor #4 poslato: Decembar 21, 2008, 01:27:25 pre podne »
sve je ovo lepo
ali ja ipak volim kad auto u svakom  momentu ima potpunu snagu
ovo je sve trenutno
par sekundi i to je to
ka uzmes masinu od 500 konja i teras 250km/h pola sata
ne razmisljas o praznjenju boca
peta pun gas, i polako.

Van mreže cabrio

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 542
  • Age: 44
  • Lokacija: Apatin, Subotica
  • Karma: +19/-1
  • Pol: Muškarac
  • CABRIO
    • Tuning Club Apatin
  • Auto: Golf MK1 Cabriolet
Odg: NOS
« Odgovor #5 poslato: Decembar 24, 2008, 08:26:47 posle podne »
Evo jednog dobrog primera i to ba

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #6 poslato: Februar 10, 2009, 05:13:21 posle podne »
Mi smo radili dva najbrza dizela u ExYu pa i mnogo sire.
Vjerovatno se gledali na batajnici 2007 crnog golfa IV bih tablice koji je tada vozio na 402 13.7 sa reakcijom.Zanimljivo je da je izbacio petosevicevog forda coswortha 2.0 turbo sa 4x4 i 4 slick gume  tapsac Golf je 1.9 TDI i ima 290 ks sa nitrom

Mnogo brzi od njega je leon sivi ZG tablice(vozio je sad u BG kod holiday inna),taj auto smo uradili na preko 330 ks sa nitrom a motor je takodje 1.9 TDI,leon vozi na prednju vucu i 1300 kg 12.9 sec sa reakciom.

Sad je taj motor iz leona ubacen u golfa 2 i montiran je 4motion sa haldexom i kontrolerom i ocekujemo ove sezone niskih 12 sec ili cak brze sa 1.9 tdi motorom  alealeee

Tako da nitro i dizel su super kombinacija kao i nitro i benzinac evo vam link pa pogledajete kako ide jedan nas auto driving sa "samo" 650 ks
http://www.youtube.com/watch?v=tumQ-qddATQ&feature=channel_page

Evo vam link i leona
http://www.youtube.com/watch?v=xMzBf5hKDSE

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4508
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: NOS
« Odgovor #7 poslato: Februar 11, 2009, 12:14:28 pre podne »
 thumbup

Koliko vidim ti radis u SM-u pa bi mogao da nam napises koliko kostaju odredjeni zahvati povecenja snage motora za najceske benzinske i dizel motore u VW-u.

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #8 poslato: Februar 11, 2009, 12:53:43 pre podne »
sve zavisi,nema pravila,to mora da se konkretno pita za neki motor. biggrin
Velika je varijacija u cijeni i mnogo opcija postoji.
Stvarno ovako napamet nemogu odgovoriti na to pitanje...

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13051
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: NOS
« Odgovor #9 poslato: Februar 12, 2009, 10:42:17 pre podne »
Pa naravno, ali ukoliko nekoga zanima nesto konkretno, bilo bi lepo imati nekog strucnog kao ti da nam da odgovor  ;) beer

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #10 poslato: Februar 12, 2009, 01:11:16 posle podne »
pa tu sam  biggrin i rado cu svakom pomoci ako budem znao  clap

pekar

  • Gost
Odg: NOS
« Odgovor #11 poslato: Februar 12, 2009, 01:31:02 posle podne »
pa evo ajde ja prvi da pitam,imam golfa III GTI 8V,pa sam planirao na prolece da dodjem kod vas na cipovanje,dosta sam citao na vasem sajtu pa sam cvrsto i resio da to odradim,e sad me zanima sta bih mogo jos da odradim sem cipa da mu povecam snagu na nekih 150ks,ali da auto bude za svakodnevnu upotrebu,tj.da ne preforsiram motor,i ako to moze dali se zna orentaciono koliko bi to kostalo? znaci ne za trke ali da ima vise konjica svakodnevno driving,hvala unapred na odgovoru!

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #12 poslato: Februar 12, 2009, 05:23:08 posle podne »
Najjeftinije je chip,panel sport filter i malo otvoriti izduv...(200 eura cip,70 eura filter,100-500 eura izduv)

Sledeca stepenica su bregaste...(350 eura) i wideband mapiranje sa knock sistemom(300 eura)

Sledeca je obrada glave i ventila.(x eura)

pekar

  • Gost
Odg: NOS
« Odgovor #13 poslato: Februar 12, 2009, 06:51:23 posle podne »
filter sam odradeo,stavljen K&N pecurka,takodje i izduv odradjen veci promer cevi stavljen, izbacen katalizator i srednji lonac, za cip vam se boze zdravlje javljam sigurno da odradimo,a za bregastu i ostalo tada ce mo se dogovoriti. i hvala na odgovoru! cuje mo se driving

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #14 poslato: Februar 12, 2009, 07:34:54 posle podne »
gljiva nije dobra,nisi je trebao stavljati,samo panel filter moze dati malo Nm.
Gljiva je sport samo po zvuku a ne po performansama.
Prodaj gljivu i trazi sebi panel,vjeruj da je bolje  biggrin

pekar

  • Gost
Odg: NOS
« Odgovor #15 poslato: Februar 12, 2009, 08:13:53 posle podne »
kazi mi kada odradim cip,jer  ga stavljate na valjke da se vidi koliko ima povecanja i jer se to naknadno naplacuje?

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #16 poslato: Februar 12, 2009, 09:05:32 posle podne »
to se naknadno naplacuje i kosta +60 eura ako radis cip kod nas a ako samo mjeris snagu onda je 80 eura...
cijena je za dva mjerenja...

Van mreže dachagti

  • fast & low
  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 290
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd,Vozdovac i Palilula
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • VW-das auto/GTI-its love
Odg: NOS
« Odgovor #17 poslato: Mart 03, 2009, 02:23:12 posle podne »
asta bi mogao uraditi sa 1.8l motorom sa 74kw i 101 ks,on je sa centralnom diznom.kako i koliko bi dobio snage i koliko bi to kostalo,mk 3 je u pitanju.naravno misljena sam kao i pekar,hteo bih malo vise konjica recimo oko 150.takodje sam stavio kn indukcioni kit,a izduvni sis. imam u planu ovih dana.molim te za odgovor i hvala unapred. bonk

Van mreže KRVOLOK

  • VW Početnik
  • Poruke: 30
  • Lokacija: GRADISKA,BiH
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • SM chip tuning
Odg: NOS
« Odgovor #18 poslato: Mart 03, 2009, 10:12:49 posle podne »
mnogo je para da se tvoj motor sa 101 ks poveca na 150 ks,osim nitra nepisplati se nista drugo raditi.
Sa nitro sistemom moze se bez problema ici na tu snagu,bez nitra sve druge prepravke su mnogo skupe i neznam koliko se iskreno isplati ulagati u taj motor.

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: NOS
« Odgovor #19 poslato: Mart 19, 2009, 11:52:02 posle podne »
Predlazem da se stavi i poneka slika motora koji se razleti posle upotrebe nitra Cisto preventive radi . . .
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio