Autor Tema: Koji vijak umesto ovog?  (Pročitano 10207 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Koji vijak umesto ovog?
« poslato: Mart 04, 2020, 03:03:16 posle podne »
Ne da mi đavo mira, i sad sam se zaglavio kao i ovaj "šaraf".
Hteo sam da zamenim amortizere ali ovaj vijak neće ni da mrdne. Maticu sam odvrnuo, ali ovo sr*nje nikako da isteram napolje. Zglajzao sam mu i glavu. Doći će drugar pa ćemo ga već nekako rešiti.



Pošto će mi trebati novi - koji i kakav vijak treba da uzmem? Znam da treba čelični, ali u kojem kvalitetu? Čini mi se da se ovde ne javljaju jake smičuće sile, ali me brine istezanje.
Jbg, dozvolio sam da mi auto zaglavi u garaži. Pomagajte

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #1 poslato: Mart 04, 2020, 11:28:23 posle podne »
Uf, uf...Ja sam se letos zezao sa tim...

NEMOJ NIKAKO, ako ti padne na pamet ili ti neko predlozi, da ga bijes cekicem sa ove strane gde navoj, u smislu da samo udaras kao sivonja, a da ce on da popusti. Nece - veruj mi, pre ce da se iskrivi. I nemoj na silu da probas da odvrnes glavu srafa, pucice. Pa onda da probas da navijes maticu na drugu stranu, pa da je zavrces, jer mislis da ce krenuti da izlazi na drugu stranu,nece, nego ce i ta strana puci. Onda si na..bao. I nikako, sve i da ti neko prelozi, a i to sam video, da seces brusilicom sraf kroz proreze, misleci da ces manje parcice lakse da izbijes. Ja sam imao takav slucaj, a resio sam ga tako sto sam sa strane grejao brenerom, pa ukljucio hilti busilicu na vibraciju, a u futer stavio izbijac. Nisam mogao u isto vreme da grejem i da izbijam sa hiltijem, jer je kuciste busilice plasticno, pa bi je verovatno deformisao. Ali uspeo sam da izbijem.

Prvo probaj sa boljim odvijac sprejem da naprskas kod navoja i na prorezima i neka stoji par minuta. Onda lagano cukni sa manjim cekicem sa strane gde je navoj. Ako ne ide, nemoj da udaras jako i sa vecim cekicem. Uzmi neki tanki izbijac ili stemajz, pa udri u sraf kroz proreze. I onda probaj da ga izbijes.

To verovatno nece uspeti, posto vidim da je ovo dobro zapeklo, ali treba ici iz pocetka. Verovatno ce brener morati da radi. Namokri krpu i podvuci je pod manžetne od gornjih ramena da ih grejanjem ne istopis. U jednu ruku brener, a u drugu 16 okasti i dok grejes odozdo (malo nize, nemoj bas u sraf, posto su manzetne od ramena blizu), probaj da razmrdas glavu srafa kljucem napred-nazad, mora da popusti.

Naravno, podrazumeva se u svim slucajeva da si maticu sa druge strane vec odvio.

Ili ako i to ne uspe, dobra, kvalitetna burgija, prvo manja, pa veca i razbusivanje srafa. To je krajnja solucija.

Sa pistoljem na stranu gde je glava ne moze da se priđe, inace bi bilo lakse. Na najslabije, na zez, polako uz odvijac sprej,eventualno malo brener, mislim da bi popustilo.

Sraf naravno, morace novi. Ja sam kod sebe stavio nove, zaboravio sam koje su tvrdoce bili, slagacu te. Iste duzine, navoj samo pri kraju, kao i fabricki. Samo sto nisam nasao 16 glavu, nego 17.

Taj sraf je do te mere zeznuta stvar, da postoje specijalni alati za isti. Npr...

ili



Bez kandže za opruge i pistolja, ne znam kako ces zameniti prednje amortizere. Ako ih nemas, nemoj ni da pocinjes. Oprugu moras da sabijes, da bi promenio amortizer, a sraf od solje amortizera isto, ne znam kako bi drugacije, bez pistolja mogao da se odvije ili zavije, jer nema kontru.

I pazi na 3 navoja u trouglastom nosaču amortizera, koji je alumunijumski, ni navoji oblajznu kao nista. Postoje i celicni nosaci amortizera, pa mogu da se zamene.

Verujem da sam te sada odgovorio od ovog posla, ali veruj da sam te i velikih problema koju mogu da nastanu, ako nemas dovoljno alata, postedeo.

« Poslednja izmena: Mart 04, 2020, 11:53:52 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #2 poslato: Mart 05, 2020, 12:44:17 pre podne »
Prekasno si mi javio, tj. ušao sam u garažu u 20h, maločas sam izašao.
Prskao sam i WD i neki sprej što hladi na -40 i prodire u rđu.
Zajebao sam 2 od 2. Nemam veliki čekić pa sam tukao sekirom i uništio početak navoja. Kad sam video da ne mogu da izbijem vijak, odlučim da sve vratim nazad i gle čuda - oblajzne mi jedan od tri šrafa u tom trouglastom nosaču. Kome je palo na pamet da ga napravi od Al i tako uštedi 200 grama.
Išao sam u probnu vožnju, sve radi kao i pre, sa tim što nemam navrtku na ovom navoju (ionako stoji kao zavaren) i taj jedan šraf. Izdržaće sutra (danas) do posla i nazad.
Nabavio sam te kandže, a za taj centralni šraf sam video rešenje pomoću dugačke gedore kroz koju se gurne inbus.
Sledi nabavka tog vijka, M10x1.5 106mm 8.8, i te trouglaste ploče. Uzeću sve po dva komada, za obe strane. Sad nema nazad.
Javljam šta sam uradio.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #3 poslato: Mart 05, 2020, 11:18:59 pre podne »
Da, ima inbus, 6 koliko se secam u sredini na amortizeru. Pa da njime drzis kontru, pa da odvijes maticu okastim. To sam probao i inbus je pukao. A elektricni udarni odvijac je odvio na 1.

Kupi brate cekic, ne moras neki bolji. Svrati posle posla kod nekog Brus Lija koji ti je uz put, ako ti se ne daju vece pare i taj ce ti ovaj posao zavrsiti. :)

Za delove, radni je dan, imas fore posle posla, pa u garazu i javi sta si uradio.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #4 poslato: Mart 05, 2020, 01:08:38 posle podne »
Prvo cu probati tu rucnu kombinaciju, a kolega svakako sutra donosi el udarni odvijac za svaki slucaj.
A za ovaj je*eni vijak je rekao da cemo ga resiti busilicom - ne znam sta je zamislio.

A gde da nadjem cekic sinoc u 10?  :)

Nije da skrtarim i da ne zelim nekome da platim, nego hocu sam da se igram. I sve sto ide uz to - trazenje delova, alata. Izduvni ventil, a polako prerasta u hobi.
Iskreno, pobegnem od zene i dece u garazu, pustim mjuzu, zapalim, i pocnem da ceprkam. Kad bas zagusti, dodje neki kvalifikovaniji poznanik i ponese alat i pivo  :26. Kad bas bas zagusti, bacim sve u tri lepe i sacekam radjanje nove ideje  :)




Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #5 poslato: Mart 05, 2020, 09:44:27 posle podne »
A gde da nadjem cekic sinoc u 10?  :)

U Tempu brate, ako je toliko hitno. :) A danas posle posla si mogao gde hoces.

Mislim da hoce da razbusi sraf, pa na vibraciji da izbije.

Uslovi za rad su mnogo vazni. Kada imas prostora u smislu garaze i kada ne zavisis od dnevne svetlosti, vremenskih uslova, ako se otegne i sl. 

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #6 poslato: Mart 08, 2020, 10:31:53 posle podne »
Pozdrav,
Amortizeri zamenjeni. One vijke nismo dirali, već smo prostor dobili tako što smo otpustili donje prednje rame, na mestu gde se spaja sa karoserijom. Zatim smo skinuli balans štanglu i onaj mali C stabilizator. Sa gornje strane (desni amortizer) nismo odvijali šrafove u Al ploči, već dva mala koja se nalaze ispod gumenih čepova. Sa leve strane smo morali da odvijemo tri šrafa iz alu ploče i da nju skinemo zajedno sa amortizerom, jer ECU blokira pristup šrafovima ispod čepova. Posle se ta dva mala šrafa svakako odvijaju zbog skidanja opruge. U principu "može kako oćeš". Imali smo taj udarni odvijač i sa njim je odvijen amortizer, nismo se zezali kako sam ja planirao sam bez odvijača. I jbt koliko je sve brže i lakše sa odvijačem! Kandžama stisli opruge, posle samo vraćanje delova redom. Ali definitivno posao za dvojicu, jer se sve mora natezati da bi se vratili vijci, tj. jedan nateže pajserom elemente oslanjanja a drugi ubada vijke. Pomažu i dva podupirača pa je prednji kraj bio podignut sve vreme. Eto, možda može kraći i precizniji opis zahvata, ali to je to.
Hvala Blejdu na saradnji i savetima!

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #7 poslato: Mart 08, 2020, 10:34:31 posle podne »
Imam još jedno blic pitanje, da ne otvaram novu temu.



Znaš li šta je ovo crevo koje slobodno visi levim krajem?

Van mreže Speedey

  • Transporter
  • VW Majstor
  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1592
  • Lokacija: Derventa RS
  • Karma: +67/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3C Bluemotion
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #8 poslato: Mart 09, 2020, 12:55:41 pre podne »
Propostavljam vakum koji ide na kutiju vazdusnog filtera.
Jetta 1 1982 1.6 D☒
Golf 2 1986 1.6 D ☑
Polo 9N 2002 1.9 SDI☒
Polo 9N 2004 1.9 SDI ☒
Passat B6 2007 1.9 TDI ☑
Golf Plus 2008 1.9 TDI ☑

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #9 poslato: Mart 10, 2020, 01:40:48 pre podne »
Nista, tu smo, ako moze da se pomogne.

Kako god da si resio, na strani da kojoj je ostecen sraf koji drzi gornja ramena za glavcinu, treba da se zameni ,bar ako matica vise ne moze da se navije. Ne smes tako da ostavis.

Udarni odvijac, pa i onaj na struju je spas.


Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #10 poslato: Mart 10, 2020, 08:31:04 pre podne »
@ BladeBG: Odsekli smo par mm ostecenog navoja i stavili novu maticu, nema gde  :). Ona trouglasta alu ploca stoji i sa dva srafa, necu da diram, nema razlike.
Jedino sto sada mora da se menja je donje prednje rame, silen blok mu je vec bio gotov a sa svim ovim drndanjima i novim amortizerom pocelo je lupa po rupama. Nabavio sam, nadam se sad za vikend da cu ga zameniti.
Ogromna promena u ponasanju auta, konacno sam zadovoljan kako lezi na putu.

@ Speedey: Ali kutija filtera je daleko, to bi znacilo da je neko odsekao bar 30cm tog creva. Pogledacu detaljnije da li ima neka slobodna sisica (ovo je zvucalo zanimljivo :)) - onda kada sam primetio vec sam zatvarao haubu nakon zamene amortizera i vise nisam imao zelje da budem u blizini auta i detaljnije zagledam.


Jedino sto me bacilo u bedak je majonez na cepu od ulja (nema ulja u posudi rashladne tecnosti), i mislim da je to kamen spoticanja za bilo kakva daljnja ulaganja u auto.

Van mreže Speedey

  • Transporter
  • VW Majstor
  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1592
  • Lokacija: Derventa RS
  • Karma: +67/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3C Bluemotion
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #11 poslato: Mart 10, 2020, 10:06:53 pre podne »
Ako vozis relacije od po par kilometara, kada je hladno. Javlja se kondenz na cepu ulja, pa se javlja majoneza. Ali posle duze voznje i zagrijavanja motora nestane.
Jetta 1 1982 1.6 D☒
Golf 2 1986 1.6 D ☑
Polo 9N 2002 1.9 SDI☒
Polo 9N 2004 1.9 SDI ☒
Passat B6 2007 1.9 TDI ☑
Golf Plus 2008 1.9 TDI ☑

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #12 poslato: Mart 10, 2020, 05:44:24 posle podne »
Nažalost, kako god da vozim stvore se te naslage. Obrisao sam nekoliko puta i vrate se. Nisam to ni gledao prilikom kupovine. Ne znam koliko još može da "tera" tako. Skoro 300 hiljada je prešao.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #13 poslato: Mart 11, 2020, 01:45:03 posle podne »
Ako je oblaznuo jedan od ona dva navoja gde su silen blokovi od ramena, imas vrlo malo mesta od ramena, pa ne mozes da stavis duzi sraf i da mu navijes maticu ispod. Ako je ovaj prednji, onda mozes, ima prostora. Odnosno mozes i da ove zadnje, ali cim silen blok dobije luft, udarace u njega.

Zameni to, drugarski savet, znam da je sada dodatno dr..nje, ali nemoj sa tim da se igras.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #14 poslato: Mart 11, 2020, 07:05:46 posle podne »
Ukoliko mislimo na isto...




Srafovi koji prolaze kroz silen blokove zaokruzene na slici nisu oblajznuli, ja sam ih zatezao.


Rado bih porucio ovaj set i sve izmenjao  biggrin. Koliko tu ima delova i nije skup, oko 150e.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #15 poslato: Mart 12, 2020, 02:36:59 pre podne »
Ne to.

Nego srafovi na trouglastim plocama amortizera, dodju tacno iznad silen blokova gornjih ramena, a treci ima prostora ispod. Ako tom trecem oblajzne navoj, mozes da stavis duzi sraf i maticu odozdo, a ispod ova dva su silen blokovi od gornjih ramena, ima malo prostora za maticu u slucaju da oblazne navoj na trouglastoj ploci. Ali cim silen blok dobije malo lufta, rame ce da udara u maticu.

Kod mene je bio oblajznuo taj navoj i probao sam sa duzim srafom i maticom ispod. Nije mi se svidelo sto je tako blizu. Otisao sam na otpad, kupio druge dve, ovaj put celicne trouglaste ploce (nosace amortizera) i namontirao.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #16 poslato: Mart 12, 2020, 10:44:07 pre podne »
Aha, i ucinilo mi se da te nisam razumeo. Nabavicu sad za vikend tu trouglastu plocu tako da cu je zameniti bas na toj strani gde menjam i rame - sve o jednom (demontaznom) trosku.
Valjda na toj "novoj" nisu zglajzani navoji (ne znam jos od kog je materijala).

    Imacu posle ovoga jos jedan zahvat - zamena sajli rucne kocnice. U to sam krenuo jos pre mesec-dva, nabavio sajle, i umesto sajli do sad zamenio diskove, plocice i reparirao celjusti  boodala (tako se posao otvarao)
a sajle i dalje vise u garazi. Zasto? Pa zato sto izmedju karoserije i auspuha stoji jbni termo-lim a sajle su iznad tog lima, a ja nemam kanal ili dizalicu, a strah me da se u garazi podvlacim pod mrcinu da bih sve to skinuo. Jel moram skidati auspuh i termo-lim ili postoji neka precica?

NEKA MODERATOR SLOBODNO KAZE DA LI DA OTVARAM DRUGU TEMU ILI MOGU OVDE DA NASTAVIM PISANIJE VEZANO ZA MOJ AUTO, IONAKO ME UGLAVNOM SAMO BLEJD SAVETUJE.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #17 poslato: Mart 16, 2020, 03:55:55 posle podne »
Zamenjeno rame, trougona ploča je sad čelična, zamenjene i sajle ručne kočnice. Te termo-limove je lako poskidati, ali im je nezgodan prilaz. Ja sam podigao auto samo sa jedne strane celom dužinom.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #18 poslato: Mart 16, 2020, 11:13:17 posle podne »
Za sajle rucne kocnice, ako si zamenio kucnoj varijanti bez stubne dizalice, svaka cast. To za te uslove nije ni malo naivan posao.

Da bi se podvukao ispod kola, moraju da budu dobro obezbedjena. Ni slucajno da stoje ni na kakvoj maloj dizalici, niti podupiracuma sa klinom koji se stavljaju umesto njih ili kako ih vec ko zove. Jeste auto stabilniji na podupiracima, ali to moze kada se radi nesto sto ne zahteva da se lezi ispod kola. A da bi se lezalo ispod kola, moraju da budu uslonjena na neki panj, blok, ciglu, gredu i slicno sto ne moze tek tako da pukne.

Utkudznam da onaj klin na podupiracu nece da pukne, to je samo parce gvodja, najvise 1cm precnika? Kazu ljudi da moze slobodno kada je na podupiracu, ja se ne usudjujem. Mozda preterujem, ali smatram da oprez i predostroznost, nikad nisu visak.

Svaka cast za posao jos jednom! :46

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže dejanmartin

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5 2.0B
Odg: Koji vijak umesto ovog?
« Odgovor #19 poslato: Mart 17, 2020, 12:21:54 posle podne »
Pa bez stubne dizalice, nemam je, a i da imam otkud mi tako visok plafon  :)
Imao sam dve dizalice i dva podupiraca u uglovima, i na sredinu sajtne sam stavio betonske blokove (doduse malo nize od dizalica ali ako krene da pada nece na mene), a sa druge strane cepanice ispod tockova (da ne krene napred-nazad) i sa strane i gredom ih odupro u zid (da ne otkliza). Ljuljao sam ga i gurao - stvarno mi je delovalo da nema gde.
Dobro sam se oznojio i nagutao kojecega, jako je malo manevarskog prostora.

Prvo sam demontirao centralnu konzolu i sve oko rucne kocnice iznutra dok je auto bio na zemlji. Onda sam podigao zadnji levi kraj i odsrafio nosac koji se obvija oko sajle. Tu ima caka, objasnjena na YT https://www.youtube.com/watch?v=BcQfYO0PhaQ . Mora se iseci srednji nosac nosaca, jer su za njega vezane kocione cevi. Onda sam vratio zadnji levi tocak i podigao desnu stranu. Ponovljen postupak skidanja tog nosaca sajle ali ovaj put sam sekao bonsekom jer su sa te strane creva goriva i svasta nesto. Odozdo sam krenuo od termo-limova (10ak navrtki 10mm, one limene). Prednji komad lima se izvadi a srednji, duzi, samo se otklize napred preko cevi od auspuha. Onda se skine crna metalna ploca i iz nje se iscupaju obe sajle. Dalje nazad, obe sajle prolaze kroz plasticni nosac (koji je uzi od metalnog kraja sajli te se sajle ne mogu samo provuci) pa je tu potrebno malo gimnastike tankim srafcigerom da bi se taj nosac otvorio, a sve je to nezgodno (nemoguce) izvesti bez demontiranja zastitne plasticne ploce (video sam da ona stiti filter goriva i razna creva). Dalje je lako, sajle se iscupaju, stemajzom se otvore ti nosaci i stave na nove sajle. Vrati se sve na mesto i voooozi.
Verovatno sam zaboravio poneki korak ali ovo je gro posla. Tri dana jahanja, ali sam uzivao (izgleda navukao i prehladu, secka me oko bubrega).

Sto se tice zamene ramena i trougaone ploce, pomogao mi je drugar, nije posao za jednog coveka. Poneo je mali, rucni brener kojim je zagrejao kraj ramena do tocka i to je jedina caka. Puno demontaze, svi delovi vesanja sa moraju skinuti. Posto sam ranije menjao amortizer vecina srafova je isla lako, te je i ta ploca lako zamenjena. Opet kandze, stiskanje opruge ali smo i sad imal el udarni odvijac i posao ide puno lakse. 
I tu se zajebem, pita me on treba li mi pomoc oko zamene sajli, reko ma jok, sam cu. I pustim ga da ode. Mada nema mesta za dvojicu ispod auta.

I to je to. Za sad je auto ok, relativno utegnut. Jos jedino da mu stavim KN filter i tako dodam 40ak konja i onda ce biti pravi  biggrin