Autor Tema: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?  (Pročitano 4125 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #20 poslato: Decembar 27, 2022, 09:54:01 posle podne »
Nisam ja kriv što se čelo radilice pojelo, i paljenje bežalo, a majstor posle nameštanja nove remenice nije pošteno obradio čelo.
Ne ljutim se ja ništa, hteo sam da znam taj podatak. Nisam ga saznao. Kad bude stigao VCDS znaću ga, pa ću moći komentarisati, šta i kako.


 
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #21 poslato: Decembar 28, 2022, 12:36:53 pre podne »
Raco razumem sta hoces da kažeš. Ranije sam proveravao dijagnsotikkm paljenje uvek je bilo tamo gde treba da bude. Sad je upalio lampicu posle velikog servisa na 500m od majstora...

Ne kažem da je dobro uzupčeno, možda i nije urađeno kako treba ali za zupčenje motora se sigurno ne koristi dijagnostika.

@knalek
Ovaj motor što se zupčenja tiče je ista stvar kao i 1.6D iz Golf 2 i svi dizel motori sa rotacionom pumpom, paljenje se šteluje zakretanjem pumpe ili remenice svejedno. Taj deo podešavanja koji je vezan za zupčenje je statički tajming i njegovim podešavanjem dovodiš pumpu, tj. paljenje na 0. Kod PD i CR motora ne postoji statički tajming, nema više rotacione pumpe koja je vezana za položaj bregaste.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #22 poslato: Decembar 28, 2022, 08:07:05 pre podne »
Naravno to je jasno odavno.

Raco, imaš znanja više nego ja, hajde da uđemo u suštinu.

Možeš li da prokomentarišeš, štelovanje sa linka koji sam postavio na prethodnoj strani.
Vidi se da na VCDS u grupi UDS zahtevi postoji, da kažemo merni blok, "ugao sinronizacije" i da je on -1,08 verovatno stepeni.
Dečko spominje da mu bregasta kasni za radilicom toliko.
Odrvće tri šrafa koji drže remenicu bregaste, centralnim šrafom pomera bregastu u pravcu kazaljke na satu (po meni znači ga raštelava, verovatno više alat ne bi mogao da uđe u blokadu), i novim očitavanjem dobija vrednost -0,02 stepena, gde dalje spominje da mu se potrošnja na leru neznatno smanjila sa 0,73 na 0,62 litra/h.

Pitanja:

1. Šta tačno znači taj ugao sinronizacije? Da li je to stvarno sinronizacija bregaste i radilice ili nešto drugo?
2. Koje su dozvoljene vrednosti, i da li je fabrika predvidela taj vid dodatnog štelovanja?
3. Da li se taj podatak po servisnom uputstvu nekad proverava i kada?
4. Da li će mu se neznatno potrošnja smanjiti i u vožnji a ne samo u leru?

Razumećemo i ako znaš odgovore, a nećeš da ih podeliš sa nama, da ne bi besplatno davao znanje na forumu.

Hvala!
« Poslednja izmena: Decembar 28, 2022, 08:08:38 pre podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #23 poslato: Decembar 28, 2022, 09:07:37 pre podne »
Ja sam na cetvorci nakon obrade glave imao situaciju da je dijagnostika pokazivala lose paljenje, tj. da senzor bregaste j radilice nisu usaglaseni, tako nesto. Nino naravno uzupcio kako trebaz proverio ponovo, sve ok. Na kraju ga je pomerio van zareza malo i greska se ugasila, po njemu je komp mislio da je van paljenja jer je glava sad malo spustena u odnosu na fabriku... Bilo mi je neophodno da se ugasi greska ta zbog mapiranja, ali inace nije bilo problema u radu motora.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #24 poslato: Decembar 28, 2022, 09:35:30 pre podne »
Našao sam odgovore na neka moja pitanja i pre nego što Raca vidi pitanja, ako je verovati stranim forumima.

Kao prvo, priča se da fabrika nije predvidela tu servisnu operaciju. @PaulGT, bio u pravu.
Zatim, kažu da je ugao sinhronizacije nije isti za svaki motor, tj. nekom motoru prija bolje da je na nuli, a nekom da je recimo u minusu...
Takođe kažu da kada je u minusu bolji je odziv na gas i veći obrtni momenat u nižim brojevima obrtaja a da kad je u plusu obrtni momenat je veći u višim brojevima obrtaja. Ovo je kao navodno i za PD i za CR motore...




Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #25 poslato: Decembar 28, 2022, 11:08:15 pre podne »






Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: VCDS neko iza Beograda?!
« Odgovor #26 poslato: Decembar 28, 2022, 11:28:30 pre podne »


Da potvrdimo da na spisku nema dijagnostike, pa da nastavimo dalje.  :)
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Zgubidan

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 6852
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +138/-28
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Ibiza 6L & Ibiza 6J FR TDI
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #27 poslato: Decembar 28, 2022, 06:35:06 posle podne »
Citat
@PaulGT
Zoki druze reci cu ti ja NE RADE

e to me je zanimalo hvala Paul-e  :25

knalek promenjen naslov teme  :84

pratim ...

Slobodni smo za svaku istinu,odgovorni pred njom i obavezni da je cuvamo od lazi.

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4818
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #28 poslato: Decembar 28, 2022, 08:26:39 posle podne »
Ja sam na cetvorci nakon obrade glave imao situaciju da je dijagnostika pokazivala lose paljenje, tj. da senzor bregaste j radilice nisu usaglaseni, tako nesto. Nino naravno uzupcio kako trebaz proverio ponovo, sve ok. Na kraju ga je pomerio van zareza malo i greska se ugasila, po njemu je komp mislio da je van paljenja jer je glava sad malo spustena u odnosu na fabriku... Bilo mi je neophodno da se ugasi greska ta zbog mapiranja, ali inace nije bilo problema u radu motora.

Student ja sam prije dvije sedmice na gazdino insistiranje uzubio passata na skolski da svi blokatori stoje na mjestu, s tim da mi je sa starim remenom bregasta bjezala sasvim malo. Hladan upalio ko mina i radio ko sat i primao gas. Na probnoj voznji se ugasio gazi na semaforu normalno start-stop sistem i jedva ga upalio nakon toga. Vratio se i pokazuje gresku senzor bregaste. Vratis bregastu za sekundu i pali i radi po starom.
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 950
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #29 poslato: Decembar 29, 2022, 12:10:26 pre podne »






Zamolio bih Racu Paula i druge za pomoć. Da li je ovo u redu?
Ponavljam posle 500m od majstora je izbacio grešku i često to radi i ponekad kad izadjem iz kola dok radi smrdi ko tvor.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #30 poslato: Decembar 29, 2022, 03:23:40 posle podne »
Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.

Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.

Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.


Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže eskachagt

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2228
  • Lokacija: Banja Luka - Nišići
  • Karma: +46/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf II D
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #31 poslato: Decembar 29, 2022, 04:07:59 posle podne »
Ma neće mu niko to podešavat komparaterom od auto mehaničara, dule potraži nekog bošistu, ili servis koji se bavi diznama i boš pumpama valjda ih ima po bg u
VW fan

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 950
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #32 poslato: Decembar 30, 2022, 12:49:41 posle podne »
Poslao sam slike majstoru koje sam ostavio ovde i ko iz topa je odgovorio nije do zupcenja. Rekao sam mu otići ću do bosiste da vidi odgovorio je ok. Ostatak prepiske nije bitan ali sam popizdeo. 10000din su koštale ruke za servis nakon koga je odmah upalio lampicu.

Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.

Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.

Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.



Gledajući grafik i pod predpostavkom da dijagnostika prikazuje realno stanje nije dobaro podešen tajming.

Na grafik direktno utiče kako je podešen statički tajming, tj. kako je uzupčen motor i kako je podešen ugao pumpe. Da li je dobro urađeno ništa ne mogu da ti kažem preko foruma, moraju da se koriste blokatori, da se dovede motor na 0, da se provrti i da se prati da li su svi reperi na mestu. Ako je uzupčeno kako treba onda se proverava ugao pumpe pomoću komparatera, jedino tako možeš da potvrdiš da li je tajming dobro podešen ili ne. Eventualno možeš da postaviš fotografiju remenice BOSCH pumpe da gde se vidi položaj tri šrafa da slučajno nije okrenuta remenica do kraja. Najrealnije rešenje je da odeš do drugog majstora koji će da proveri podešavanja ukoliko nemaš mogućnosti da se time sam pozabaviš.

Druga stvar koja može da utiče na grafik je dinamički tajming, njega reguliše ECU preko N108 proporcionalnog ventila na rotacionoj pumpi. Da bi sistem pravilno funkcionisao bitno je da pritisak u telu pume odgovarajući i da je N108 ispravan. Ono što ti možeš da proveriš preko dijagnostike je da li je sistem u funkciji preko Output test ventila. Javi ima li promene u zvuku motora prilikom testiranja.



Poslao sam majstoru slike i ko iz topa je odgovorio nije di zupcenja. Neverovatno mi je da neko uzme 10000din za servis nakon koga odmah prijavi grešku koja je vezana za to i u fazonu ići ću kod bosiste da proveri i on kaže ok. Ne znam sta da kažem.
Raco ako misliš na onaj ventil sa donje strane pumpe bosista mi je rekao da ga raskacim i povežem direktno na plus i minus i ako cvakce radi. Kod mene radi. Kada sam reklamirao majstoru on kaze da je sve uzupceno kako treba. Ne znam sta je radio nisam bio tu. A očigledni da ne zna za stelovanje ugla paljenja preko remenice pumpe. Slikacu remenicu ovih dana da vidimo gde su srafovi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #33 poslato: Decembar 31, 2022, 04:14:17 posle podne »
Poslao sam majstoru slike i ko iz topa je odgovorio nije di zupcenja.

Ne znam da li ovo tvrdi generalno ili konkretno u tvom slučaju, ali napisao sam ti gore kako jedino može da se potvrdi da li je dobro podešeno ili ne.

Raco ako misliš na onaj ventil sa donje strane pumpe bosista mi je rekao da ga raskacim i povežem direktno na plus i minus i ako cvakce radi. Kod mene radi.

Bolje proveri kako sam ti napisao. Može da se desi najbanalnija stvar da pregori osigurač za ventil, ti raskačiš ventil probaš da li klikće i ako da onda vratiš, a sistem i dalje ne radi. Preko VCDS ili preko osigurača da se proveri u toku rada motora. Ako sistem radi onda moraš da primetiš promenu u radu motora.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 950
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #34 poslato: Januar 01, 2023, 08:40:13 posle podne »
Raco proveren n108 ventil i radi. Motor menja zvuk

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #35 poslato: Januar 02, 2023, 06:19:47 posle podne »
Kakava je generalno situacija sa motorom posle velikog servisa, promena zvuka, kulture rada, ima li isto snage, dima...
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 950
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Ugao sinronizacije bregaste CR motori, šta, kako?
« Odgovor #36 poslato: Januar 03, 2023, 12:42:51 pre podne »
Kakava je generalno situacija sa motorom posle velikog servisa, promena zvuka, kulture rada, ima li isto snage, dima...
Sto se tice snage to se kod njega menja stalno jer ga turbina zeza. Oseti se nekada jači smrad iz auspuha, a kada idem uzbrdo i kad ga stisnem čuje se karakteristično brektanje da kažem u auspuhu. Po tom zvuku sam i provalio da nešto ne valja i nakacio na dijagnostiku i video gresku...