Ne moze da kaze da reparacija nije rjesenje kad nije ni probao, otvorio ih nije da vidi o cemu se radi jednostavno mu je bilo muka jer to oduzima vremena ali nebitno, bitno je da tebe posluze ta nova klijesta!
Koja je logika otvarati kljesta i gubiti vrijeme ako klip ne moze da pomakne? Par sati zajebancije ni za sto, samo izgubio i vrijeme i zivce. Na kraju ta sto si ko reparirao moras raditi opet za neko vrijeme i opet dolazis do novih kljesta. Gdje je usteda? Placas dva puta ruke s tim da su ruke jeftinije na zamjeni nego na popisanoj reparaciji i epilog je da si duplo vise platio jedan te isti posao.
Kada se mjenja kociona tecnost svake dvije do tri godine kako je proizvodac naveo kljesta i cijeli sistem bi trajali duze
Najbolje je kupiti nova, od boljeg proizvodjača, kočiona klešta. Oko toga se necemo sporiti. Ali ako nemaš ili ti se ne daju pare za nova, reparacija je bolja opcija od kupovine polovnih. U svakoj boljoj radnji sa auto delovima ima da se kupi set za remont sa klipom ili bez klipa. E sada, treba ih znati i skinuti, a i rastaviti, a i alat treba. Posebno ako su aluminijumska klesta, pa zapekne sisica za ispustanje vazduha, ne mozes da je odvijas kao sivonja, nego mora da se prska sprejem, da se greje, pa polako...Pa nece da krene holender na kocionoj cevi koja dolazi do klešta ili krene da se odvija, ali se cev vrti sa njim, pa opet mora sprej, pa grejanje sa malim brenerom, polako. Taj navoj se teze zezne, ali onaj na sisici kada zapekne, a u vecini slucajeva zapekne, ako odvijaš na silu, sje..š na 1. Dva šrafa na klipovima vec nisu nauka.
Pa ih tek onda rastavljas, povadis sve gumice, kanalice gde su one, cistis sa nekim špicastim zakrivljenim šilom. Ili tako nečim. Naravno, kompletno se čiste i peru, pa tek onda montaža novih gumica i sastavljanje. Farbanje, ako hoceš da budu lepša. Vraćanje na auto i ispuštane vazduha iz kočionog sistema.
Lakše je naravno remontovati prednja, na zadnjim je sistem za ručnu kočnicu, pa je komplikovanije.
Meni su na Passatu B5.5 pre 3 godine glavila prednja desna, manje se trosile plocice, kada se upalila lampica leve dosle do kraja, tj, do kablića, desne skoro pola. Remontovao ih i evo, nema problema. Prosle godine zadnja leva, glavio klip. Na desnoj strani se potrosile plocice skroz, na levoj dosta ostalo. Kupim set za remont, sredim leva. Posle mesec dana, procure desna. Pa sam morao da skidam i njih i da remontujem.