Autor Tema: BLIC Pitanja  (Pročitano 658570 puta)

0 Članovi i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6540 poslato: Februar 25, 2023, 10:00:58 posle podne »
Da si lepo uzeo da rasturiš i da se poigraš više bi ti značilo nego 100 pitanja i odgovora na internetu. Ja bi ih rasturio pa makar bonsekom razdvojio i izvukao klip.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6541 poslato: Februar 25, 2023, 10:12:04 posle podne »
Upravu si

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6542 poslato: Februar 26, 2023, 01:44:50 pre podne »
Drugari, jedno glupo pitanje mi pade na pamet: kako se ponaša DSG menjač kada želiš da ideš ultra sporo neku deonicu puta (tipa ideš nekim jezivo lošim neasfaltiranim putem punim rupa i kamenja) - menjač u D položaju i sve vreme blago držiš pritisnutu kočnicu da bi auto išao što sporije? Kod manuelnog menjača se to manifestuje da pored kočnice dok je auto u prvoj brzini povremeno moram da blago pritiskam i kvačilo kako se ne bi auto ugasio (lično iskustvo na baš jezivom putu gde nisam želeo da uništim trap) dovelo do toga da umalo nisam spalio lamelu koliko sam morao da pritiskam kvačilo kako bih što sporije išao (miris azbesta u motoru se osećao sledećih par nedelja). Šta se dešava kod DSG-a ili generalno automatskog-poluautomatskog menjača kad želiš da bukvalno miliš neku dužu deonicu puta - da li se pregreju diskovi ako je noga non-stop na kočnici ili ima neka fora da se simulira motorno kočenje (možda pitanje glupo zvuči ali nisam nikad vozio auto sa automatskim menjačem)?

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6543 poslato: Februar 26, 2023, 09:03:35 pre podne »
 :) evo da probam da ti odg...mozes drzati kocnicu, ne postoji sansa da ih pregrijes ako tako sporo ides, ne znam je li to odg koji si htio :)

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6544 poslato: Februar 26, 2023, 10:57:14 pre podne »
Da, to sam hteo da čujem. Jer nisam 100% siguran kako radi DSG u praksi - znam da ima kao neko duplo "kvačilo" koje bi trebalo  da menja brzine automatski u zavisnosti od broja obrtaja u principu i kapiram da kad recimo menjač stoji u "D" položaju a pritisnuta je kočnica (recimo na semaforu) menjač se ponaša kao da si prebacio u "N" iliti da kažem kao da si na manuelcu u leru, ali nisam siguran šta se dešava kod DSG-a kad je motor na veoma malom broju obrtaja (ideš kao po jajima pod kočnicom), ali nisi skroz stao - kod manuelca moraš da pritisneš kvačilo da li je u tom slučaju kod DSG-a isto kvačilo (mehatronika šta god..) pod opterećenjem?

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6545 poslato: Februar 26, 2023, 11:45:09 pre podne »
Ma valjda jeste tako kad stanes ima tu ljudi koji znaju princip rada, a i pisalo se nedje uglavnom nema potrebe da se ubacuje u N npr na semaforima, kod mene na audija ima kao "auto hold" koji koristim kroz grad tj stojim na semfaoru mjenjac je u D i ne moram kocnicu da drzim, taknem gas on otpusti i nastavim voznju isto tako sam vozio duze da kazem "offroad" dionice i morao onako bas sporo kako ti kazes i sve je ok

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6546 poslato: Februar 26, 2023, 12:44:19 posle podne »
Nadam se da će se javiti neko ko poznaje materiju, pa može lepo da objasni. Elem ono što sam probao i za to mogu da tvrdim, a vezano je za autohold i elektronsku kočnicu kod VAG grupacije, je upravo to što ti kažeš  kada je autohold taster aktiviran to je idealno za kombinaciju sa DSG menjačem jer onda  nema potrebe za prebacivanjem u "N" kad auto stoji u mestu. Smatram da je suludo držati na semaforu u BG po nekoliko minuta nogu na nožnoj kočnici, kod manuelca bih momentalno podigao ručnu ako nemam autohold i elektronsku ručnu. S druge strane autohold me nervira sto svaki put kad je auto u mirovanju aktivira elektronsku ručnu kočnicu i kada imaš i nemaš potrebe za tim i tako non-stop aka istu. Ne znam koliki je životni vek elektronske ručne kočnice (znam da popravka nije uopšte jeftina), ali se svakako mnogostruko skraćuje vek iste, ali i drugih sklopova ako je autohold aktiviran. Generalno autohold je lepa zamisao za kretanje na uzbrdici, ali iole iskusnijem vozaču je to samo fensi bespotrebni dodatak.  Što se tiče vožnje po off-road lošem terenu s početka moje priče ne znam kako se to odražava na kvačilo kod DSG-a, kod manuelca sam lično imao negativno iskustvo više puta. To je idealno rešeno kod pravih terenaca (ne mislim na šminkerske SUV koji imaju samo veći klirens od tla), koji imaju reduktore brzine, lepo ubaciš u sporohodnu prvu brzinu i ne treba ti ni kočnica ni kvačilo...

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6547 poslato: Februar 26, 2023, 01:12:30 posle podne »
Dobro ali kod mene to nije na rucnu, valjda bi je cuo da je na rucnu isto kao kad je i ja aktiviram

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6548 poslato: Februar 26, 2023, 02:35:04 posle podne »
Doduše postoji autohold na Leonu III i Oktaviji  A7 koji nemaju elektro-mehaničku ručnu, ali meni se čini da autohold kad imaš EPG aktivira i nju (ne pali lampicu na tasteru i ne čuje se isti zvuk kao kad aktiviraš EPG), ali prilikom kretanja otpusti pločice sa zadnjih diskova...

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6549 poslato: Februar 26, 2023, 04:49:20 posle podne »
Upravu je Bogdan, auto hold nije na ručnu. Nemaju samo auto hold Leon 3 i Octavia A7 zajedno sa mehaničkom ručnom. I na Golfu 5 može da se ukodira auto hold. Ne znam princip rada DSG-a, ali jeste stvarno dobro rješenje. Čak ni kvačila nisu skupa, brat je na Passatu B6 2.0 125kw platio 500e sa zamjenom  i to je odradio na oko 360 000km.

Na mreži BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6550 poslato: Februar 26, 2023, 05:55:04 posle podne »
Ne moze da kaze da reparacija nije rjesenje kad nije ni probao, otvorio ih nije da vidi o cemu se radi jednostavno mu je bilo muka jer to oduzima vremena ali nebitno, bitno je da tebe posluze ta nova klijesta!

Koja je logika otvarati kljesta i gubiti vrijeme ako klip ne moze da pomakne? Par sati zajebancije ni za sto, samo izgubio i vrijeme i zivce. Na kraju ta sto si ko reparirao moras raditi opet za neko vrijeme i opet dolazis do novih kljesta. Gdje je usteda? Placas dva puta ruke s tim da su ruke jeftinije na zamjeni nego na popisanoj reparaciji i epilog je da si duplo vise platio jedan te isti posao.

Kada se mjenja kociona tecnost svake dvije do tri godine kako je proizvodac naveo kljesta i cijeli sistem bi trajali duze

Najbolje je kupiti nova, od boljeg proizvodjača, kočiona klešta. Oko toga se necemo sporiti. Ali ako nemaš ili ti se ne daju pare za nova, reparacija je bolja opcija od kupovine polovnih. U svakoj boljoj radnji sa auto delovima ima da se kupi set za remont sa klipom ili bez klipa. E sada, treba ih znati i skinuti, a i rastaviti, a i alat treba. Posebno ako su aluminijumska klesta, pa zapekne sisica za ispustanje vazduha, ne mozes da je odvijas kao sivonja, nego mora da se prska sprejem, da se greje, pa polako...Pa nece da krene holender na kocionoj cevi koja dolazi do klešta ili krene da se odvija, ali se cev vrti sa njim, pa opet mora sprej, pa grejanje sa malim brenerom, polako. Taj navoj se teze zezne, ali onaj na sisici kada zapekne, a u vecini slucajeva zapekne, ako odvijaš na silu, sje..š na 1. Dva šrafa na klipovima vec nisu nauka.

Pa ih tek onda rastavljas, povadis sve gumice, kanalice gde su one, cistis sa nekim špicastim zakrivljenim šilom. Ili tako nečim. Naravno, kompletno se čiste i peru, pa tek onda montaža novih gumica i sastavljanje. Farbanje, ako hoceš da budu lepša. Vraćanje na auto i ispuštane vazduha iz kočionog sistema.

Lakše je naravno remontovati prednja, na zadnjim je sistem za ručnu kočnicu, pa je komplikovanije.

Meni su na Passatu B5.5 pre 3 godine glavila prednja desna, manje se trosile plocice, kada se upalila lampica leve dosle do kraja, tj, do kablića, desne skoro pola. Remontovao ih i evo, nema problema. Prosle godine zadnja leva, glavio klip. Na desnoj strani se potrosile plocice skroz, na levoj dosta ostalo. Kupim set za remont, sredim leva. Posle mesec dana, procure desna. Pa sam morao da skidam i njih i da remontujem.
« Poslednja izmena: Februar 26, 2023, 05:58:58 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6551 poslato: Februar 26, 2023, 06:49:51 posle podne »
Upravu je Bogdan, auto hold nije na ručnu. Nemaju samo auto hold Leon 3 i Octavia A7 zajedno sa mehaničkom ručnom. I na Golfu 5 može da se ukodira auto hold. Ne znam princip rada DSG-a, ali jeste stvarno dobro rješenje. Čak ni kvačila nisu skupa, brat je na Passatu B6 2.0 125kw platio 500e sa zamjenom  i to je odradio na oko 360 000km.
Vj je zamijenio samo lamelice cim je tako jeftino ispalo...ustvari ga je reparirao
« Poslednja izmena: Februar 26, 2023, 07:02:58 posle podne od strane bogdanPG »

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6552 poslato: Februar 26, 2023, 08:05:47 posle podne »


I na Golfu 5 može da se ukodira auto hold.

Kako je to moguce ako nema elektricnu rucnu?

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6553 poslato: Februar 26, 2023, 09:11:32 posle podne »



Vj je zamijenio samo lamelice cim je tako jeftino ispalo...ustvari ga je reparirao

Ako se dobro sećam pre par meseci sam gledao cene na nekom domaćem sajtu tipa prodajdelova ili slično i samo cena seta kvačila za DSG bez zamajca za 1.6 TDI 110ks čini mi se u proizvođaču Luk (jeftinija varijanta) bila oko 500 evra i zamajac još toliko - znači ukupno 1000 evra. Dok je to isto za 1.6 tdi 110ks sa manuelnim menjačem ukupno oko 500 evra. E sad da li je kod DSG-a plivajući zamajac ili je tu drugačija priča ne znam, ali kod TDI sa manuelnim menjačem i plivajućim zamajcem se skoro uvek menja zamajac u kompletu sa korpom, lamelom i drug ležajem...

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6554 poslato: Februar 26, 2023, 09:31:45 posle podne »
Koliko znam cijeli set je zamijenio i toliko platio, ali je pitanje koji. Ja sam za Megane 1.5 78kw sa manuelnim 6-stepenim mjenjačem samo LUK zamajac 500e platio prije 3 godine, a sve me ispalo oko 800.


I na Golfu 5 može da se ukodira auto hold.

Kako je to moguce ako nema elektricnu rucnu?

Moguće je, ja sam kod sebe aktivirao. Modeli sa ASR nemaju tu opciju, ali sa ESP imaju.

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4818
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6555 poslato: Februar 26, 2023, 10:46:23 posle podne »
Auto hold u vecini slucajeva radi preko abs bloka i na vecini vozila v.a.g. grupe iza 2005 god stoji to da drzi neko vrijeme zakocen auto na uzbrdici nakon pustanja kocnice. dsg na semaforu ili bilo gdje da stanes i ne pritisnes kocnicu do kraja tare lamele i ostaje napet kao kad na manuelnom drzis na pola kvacila da stoji ili da klize, samo sto je kod dsg malo drugaciji odnos mjenjanja lamela jer postoji odredeni proracun u mjerenju i postavljanju. Isto tako svaki auto sa dsg mjenacem ima plivajuci ili ti ga dvomaseni zamajac strah svakog Srbina

Sada Blade tebi da odgovorim. Dok sam trosio vrijeme da procitam tvoj post o reparaciji kljesta otprilike isto vremena bi trebao da zamjenim oboja zadnja kljesta i jos ozracim. Djelovi sada su toliko dostupni da se ne isplati zajebavati sa reparacijom i nekim Srpskim karabudevinama. TRW kljesta kostaju 60€ a set za reparaciju 30€.Gdje je logika izgubiti pola dana za rastavljanje, smirglanje, ciscenje i strijepljenje da li je osovinica uhvatila koroziju i hoce li pustati ili ponovo blokirati. Ja iskreno ako moram zapeti malo jace na alatu za vracanje odmah narucujem nova i stara saljem u zamjenu za nekih 10€ u nova
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6556 poslato: Februar 26, 2023, 11:42:34 posle podne »
800e sam ja samo kvacilo platio novo za s tronik

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6557 poslato: Februar 27, 2023, 12:37:20 pre podne »
TRW kljesta kostaju 60€

Ja reko šta priča Paul, kad su kod nas 140€. Odem proverim, 140€, pogledam malo bolje kad na dnu piše da idu u paru.  boodala
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 333
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6558 poslato: Februar 27, 2023, 08:05:22 pre podne »
Auto hold u vecini slucajeva radi preko abs bloka i na vecini vozila v.a.g. grupe iza 2005 god stoji to da drzi neko vrijeme zakocen auto na uzbrdici nakon pustanja kocnice.

Da li auto hold utiče dodatno na životni vek   sklopova zadnjih kočnica u smislu da svakim njegovim aktiviranjem dodatno "troši" pločice, diskove, klešta... ili jednostavno samo duže zadrži kočnicu (pločice na diskovima) nakon otpuštanja iste?

dsg na semaforu ili bilo gdje da stanes i ne pritisnes kocnicu do kraja tare lamele i ostaje napet kao kad na manuelnom drzis na pola kvacila da stoji ili da klize, samo sto je kod dsg malo drugaciji odnos mjenjanja lamela jer postoji odredeni proracun u mjerenju i postavljanju. Isto tako svaki auto sa dsg mjenacem ima plivajuci ili ti ga dvomaseni zamajac strah svakog Srbina


Da li to onda znači da u situaciji koju sam opisao kada se po nekom lošem putu mili i sve vreme blago pritiska kočnica, a menjač je u D položaju da se DSG tada ponaša kao kad je na manuelnom blago pritisnuto kvačilo? Takođe kako se DSG ponaša na semaforu kada je menjač u D, a aktiviran auto hold, a otpuštena nožna kocnica? Da li je u takvom slucaju možda bolje prebaciti u N i pustiti da auto hold drži auto?
I na kraju da li je praksa kada se menja set kvačila na DSG-u da se menja i plivajući zamajac u kompletu?

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: BLIC Pitanja
« Odgovor #6559 poslato: Februar 27, 2023, 08:36:40 pre podne »
Ne znam koji je auto u pitanju ali imas dve vrste DSG menjaca.
Sa suvim i mokrim kvacilom.

Model sa suvim je u osnovi manuelni menjac koji ima elektroniku koja menja brzine dok sa mokrim kvacilom u sebi ima lamelice.