Izbegoh ovog leta jedno dve havarije na motoru! Motor kao motor trpi bez problema sve, međutim interval zamene zupčastog kaiša je skraćen. Krenuo ja letos u Grčku na more, i tamo negde iza Niša nagazim ja 200-210-220, i odjednom se ugasi motor... Prvo mi palo na pamet, senzor položaja radilice, pa onda motor nije u fazi... Zvao ja šlep, AMSS, došli za 20tak min, odšlepovali me do Niša i sutradan u BMW Servisu Mitić Co mi odradili defektažu. Bio sam lično prisutan kad su momci skinuli poklopac, falilo je svega 25 zuba! :D Međutim, kaiš je bio jako zategnut, pa je preskočio samo jedan zub, tako da nije uzrokovao nikakvu štetu na motoru. Auto smo upalili najnormalnije, ništa nije zveketalo i tandrkalo, prešao sam posle 4000 km na moru, bio do Lefkade, Kefalonije, Atine itd... sve prošlo u najboljem redu. Zamenjen je set za zupčenje, stavljen Contitech i nova INA vodena pumpa, kasnije sam u BG-u zamenio i PK kaiš, ali i ulje u menjaču koje nije menjano do sada nikada.
Ovih dana mi đavo ne da mira, pa sam malo čeprkao jer me je bunio zvuk prilikom gašenja, kao metal o metal da udara. Cev za usis je bila naslonjena na nosač N75 ventila, tako da je nosač uspeo vremenom da obrusi usisnu cev tako da je bukvano probio, a na rupi je visio komad metala, koji je čekao da upadne u kompresor. Srećom, sve je ok, pregledao sam turbo, sve je u istom stanju kao i pre 27.000 kad je ugrađen. Cev sam zakrpio parčetom boost creva, lepkom i vezicom, a možda kupim drugu cev ili je zavarim argonskim aparatom.
Sitna oštećenja koja se vide na sečivima kompresora su potojala i ranije, praktično nema nikakve razlike u odnosu na period kad je turbo nabavljen. Proverio sam da li ima aksijalni i radijalni luft, radijalnog vrlo malo, koliko treba, aksijalni ni malo. Problem koji imam je kada se duže vremena vozi na autoputu, izduvna grana se usija, adapter flanšna na koju je turbo okačen počne da pušta izduvne gasove, jer dihtung ne postoji. Za koji dan bi trebalo da skinem turbinu pa da se naprave dihtunzi za flanšnu, što bi trebalo da reši problem. Problem se u vožnji ogleda u tome što na određenim obrtajima od 2000-2500 turbo postane lagovit, treba mu dugo vremena da odreaguje na gas i to se dešava posle sasvim normalne vožnje na autoputu, npr. 150-160 Kmh neki malo duži vremenski period, pa nakon toga kad dođe do smanjenja brzine, smanji se i broj obrtaja i tada upadam u zonu gde turbu treba duže vremena da odradi spool. npr. 6-ta pri 120-130. Zbog negativne devijacije, gde je ostvareni boost manji od zadatog, dešava se limp mod, gašenje turbine, nakon čega ide okretanje ključa pa ajmo nanovo. Prvo sam mislio da je problem sa ovim do mape, pa smo menjali mapu jedno 3x, ali nije do toga. S obzirom da je blok začađavljen sa zadnje strane, jasno je šta je. EMP je u tim situacijama niži nego što je potrebno i dolazi do povećanog laga. U gradskoj vožnji mi se nije nikada desilo da uleti u limp.
Problem sa metanolom, t.j. vodom koja se ubrizgava ponekad i kad ne treba može da se reši na dva načina:
1. Sipam samo metanol
2. Ugradiću elektroventil, t.j. solenoid koji prekida brizganje kad nema boost-a.
Solenoid ima da se nađe kod plinadžija.