Autor Tema: Vakuum instalacija Passat B5.5  (Pročitano 13584 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dugalix

  • VW Početnik
  • Poruke: 7
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +8/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5
Vakuum instalacija Passat B5.5
« poslato: April 12, 2015, 07:10:37 posle podne »
Kolege Wagenovci,
Izložiću vam problem koji sam ja imao i rešenje za isti. Ne znam da li je neko pokretao sličnu temu, ali ako jeste neka moderatori obrišu moj post.
Dakle, Passat B5.5 1.9 TDI pre mesec dana primetim da na leru prilikom ulaska u raskrsnicu na nizbrdici teže se zaustavlja - znatno je tvrđa kočnica. Malo kasnije primetim da mu je potrošnja na leru bez klime porasla sa 0.7 na 0.8-0.9 l/h. Odem na tehnički pregled i tamo ustanovimo da su kočnice odlične i simetrične, ali da je kočnica dosta tvrda na leru. Prvi put kad se pritisne pedala ok je, ali već drugi put tvrdo. Ne budem lenj odem kod majstora. Automehaničari naravno uglavnom (čast izuzecima) nemaju sluha da prekontrolišu instalaciju vakuuma nego: teraj! Uhvatim vremena kod kuće i lep sunčan dan i uradim sledeće što preporučujem svima koji iskuse sličan problem:

Na VW Passat 1.9TDI B5.5 pumpa za vakuum je na glavi motora do kabine sa leve strane iza EGR ventila. Od nje ide deblje crevo u vakuum aparat za kočenje u onoj pregradi gde je i akumulator, i tanje crevo do prve račve odmah iznad pumpe. Sa te račve rastavite creva koja idu na levu stranu (gledano sa prednje strane kako stojite) prema elektroventilu i aktuatoru EGR-a i Aktuatoru varijabilne geometrije turbine i na desnu stranu prema aktuatorima ventila za bypass vode za grejanje nafte u izmenjivaču iznad filtera nafte i još nekom elektroventilu sa  aktuatorom na desnoj strani ispod boce za rashladnu tečnost.

Dalje vršimo test ispravnosti pojedinačnih grana u instalaciji. Uzmemo crevo koje ide na levu stranu i duvanjem dahom u njega ili izvlačenjem vazduha ustima utvrdimo da li ima otpora ili vazduh ističe. U mom slučaju leva grana nije nigde propuštala. Kad povučem vazduh iz creva i sačekam par sekundi zatiskajući crevo jezikom, nema promene, vakuum je i dalje održan.
Isto radimo i za desnu stranu. Međutim u mom slučaju na desnoj strani nije bilo otpora odnosno održanja vakuuma. Duvanjem u isto crevo mogao sam da čujem šum negde ispod boce za rashladnu tečnost. Kada sam previo crevo koje vodi na aktuator pomenutog bypass-a dobio sam dobar otpor na izvlačenje vazduha. Znači našao sam slabu kariku.

Demontirao sam i rasklopio aktuator, pronačao 2 rupe na membrani na mestima pregiba, zakrpio ih sa spoljne strane tankom gumom onako vulkanizerski :-P, sklopio kućište i zalepio superlepkom jer je plastično, namontirao, testirao ponovo i sve ok. Sklopio ona rastavljena creva na račvi i  driving.

Rezultat: potrošnja u leru bez klime 0.7 ponovo, kočnica jednako meka i na leru i u vožnji na većim obrtajima. Moj problem bar privremeno rešen
Zaključak: poremećaj vakuuma remeti više parametara u ponašanju automobila. Možete sami rešiti problem ili bar da otkrijete gde je kvar.
Napomena: nemojte da vas majstori naplaše odmah sa pričom: može da bude ABS ( skupo kao vatra) ili vakuum pumpa oslabila (isto) ili pukla membrana u vakuum aparatu servo kočenja. Može to sve da bude, ali i ne mora. Prvo treba proveriti ovo jer je najjeftinije, a i najverovatnije. Svakako test ne košta ništa sem vremena i zaprljanih ruku.

Ako sam nekome pomogao, ili ću tek pomoći kad nastupi problem, bilo mi je zadovoljstvo.
I meni su drugi na ovom forumu pomogli.
 :46

Van mreže dragan1992

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 410
  • Age: 32
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +10/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Sve što se može voziti
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #1 poslato: April 12, 2015, 07:43:56 posle podne »
Imaš + od mene za ovo  :)

Zrnojed

  • Gost
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #2 poslato: April 12, 2015, 08:00:47 posle podne »
Imaš li slike tog aktuatora?

Van mreže bojmil0306

  • VW Početnik
  • Poruke: 194
  • Age: 46
  • Lokacija: Smederevo
  • Karma: +9/-8
  • Pol: Muškarac
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #3 poslato: April 12, 2015, 08:11:10 posle podne »
+

Poslato sa GT-I9195 uz pomoc Tapatalk


Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #4 poslato: April 13, 2015, 01:21:09 pre podne »
Naravno plus i od mene.

Ja sam se bas skoro baktao sa tim vakum crevima. Njihovu ispravnost sam proverio na slican nacin. Jedno vece auto nije hteo da vuce dobro i kocnica losa, (pitao sam drugare sa foruma za pomoc po tom pitanju), a uzrok je bilo sto je jedno vakum crevo spalo. Vratio sam ga i auto je ponovo dobro vukao. Sledeci dan, ne bude mi tesko i po savetu forumasa zasucem rukave, kupim po metar tanjeg i debljeg creva za vakum i sve ih izmenjam.

Cini mi se da mi auto sada jos bolje vuce na nizim obrtajima, mozda se i tripujem.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže aca manic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 229
  • Lokacija: mladenovac
  • Karma: +4/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: pasat b5,5
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #5 poslato: April 13, 2015, 07:52:33 pre podne »
Jel to ovaj ventil kod boce za antifriz zakacen sa donje strane usisa?

Van mreže bobby038

  • VW Početnik
  • Poruke: 1
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5.5
Odg: Vakuum instalacija Passat B5.5
« Odgovor #6 poslato: Mart 22, 2018, 02:44:55 posle podne »
Moze li slika ventila koji je bio los?