Autor Tema: quattro pogon  (Pročitano 27765 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Fitipaldi

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2301
  • Lokacija: Basra, Irak
  • Karma: +36/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Pasat B6 2.0 TDI CR
quattro pogon
« poslato: Februar 17, 2013, 08:54:34 pre podne »
Nisam našao pretragom  sličnu temu. Zanima me princip rada quattro pogona, naročito da li je pogon na sva  4 točka na vozilu konstantan ili se zadnji uključuju po potrebi ( kada dođe do proklizavanja prednjih )? Ima li neke razlike između quattra i $motiona ( na passatu B 5.5 na primer )?
This time next year, we'll be millionaires!

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9764
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: quattro pogon
« Odgovor #1 poslato: Februar 17, 2013, 11:22:55 pre podne »
Na većini Audi-ja motor stoji uzduž, snaga se iz menjača prenosi u centralni diferencijal (Torsen) koji je odma iza menjača, pa iz njega dalje ide na prednju i zadnju osovinu koje opet imaju svaka svoj diff.

Mehanički sam reguliše koliko će snage ići na koju osovinu, čini mi se da može prebaciti do 80% pozadi i do 70% napred. Elektronski je moguće 100%.

Kod VW prednji točkovi su uvek 100% zaključani + što se snaga dodatno prenosi preko Haldeksa na zadnje točkove.




Van mreže ortodox09

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1231
  • Age: 33
  • Lokacija: Doboj - Novi Sad
  • Karma: +32/-8
  • Pol: Muškarac
  • Ja ♥ mog čađu
  • Auto: Passat b5
Odg: quattro pogon
« Odgovor #2 poslato: Februar 17, 2013, 11:42:53 pre podne »
Evo nešto malo animacije
Quattro with sports differential

Van mreže Fitipaldi

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2301
  • Lokacija: Basra, Irak
  • Karma: +36/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Pasat B6 2.0 TDI CR
Odg: quattro pogon
« Odgovor #3 poslato: Februar 18, 2013, 09:05:20 pre podne »
Čekaj. Znači na Audiju manje-više, raspodela snage je konstantno na svim točkovima. Na Pasatu nije, jel tako?
This time next year, we'll be millionaires!

Van mreže Limited

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2469
  • Lokacija: Montenegro
  • Karma: +45/-30
  • Pol: Muškarac
  • Auto: IMT 539
Odg: quattro pogon
« Odgovor #4 poslato: Februar 18, 2013, 09:12:31 pre podne »
syncro radi stalno 60:40
4motion stalno prva a zadnja se pali po potrebi
quattro radi stalno ali prebacuje snagu sa prednjeg na zadnje po potrebi

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13652
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: quattro pogon
« Odgovor #5 poslato: Februar 18, 2013, 10:08:15 pre podne »
Evo ti slika kako izgleda syncro pogon na passatu B2.
To je ustvari quattro pogon ali zbog brendiranja moralo je da ide syncro.
Inace, syncro na B2 i syncro na G2 nemaju nikakvih slicnosti.
Malo je veca slika ali da sam je smanjio ne bi se lepo videlo.



Na ovom sajtu imas sve o VAG 4x4 pogonima .

http://www.awdwiki.com/en/home/#.T-YFo5FP3CM

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9764
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: quattro pogon
« Odgovor #6 poslato: Februar 20, 2013, 02:36:11 posle podne »
Synchro na Mk2 je najsličniji 4Motion-u. Koliko se meni čini jedina razlika je što sinhro ima Visko a 4Motion Haldeks.

Sama fabrika je napravila zabunu oko naziva. Audi A3,TT,Q3 koriste isti sistem kao Mk4 4Motion a naziv im je Quattro.

Passat B2 je nazvan Synchro a ustvari je čistokrvni Quattro kao što Ivan reče i nema nikakve veze sa Sinhrom.

Suštinska razlika je da pravi Quattro ima uzduž postavljen motor i menjač, zatim centralni diferencijal iz koga ide kardan ka zadnjoj osovini i kardan ka prednjoj osovini.

4Motion i Synchro, popreko postavljen motor, poluosovine direkt iz menjača i difa idu na prednju osovinu i dodatna kardanska veza iz menjača za zadnju osovinu koja vodi na Visko ili Haldeks.