Autor Tema: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?  (Pročitano 3208 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže camperuros

  • VW Početnik
  • Poruke: 78
  • Lokacija: Srbija
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk1 TAS
Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« poslato: April 18, 2020, 10:56:04 pre podne »
Pozdrav ljudi!

Nadam se da dobro provodite svoje vreme u karantinu! bleh

Razmišljam nešto ovih dana, imam stari Golf 1 koji moli za restauraciju.  lollol
Kako je to daleka budućnost za sada, razmišljam koliko bi bilo teško da se izvede registracija ukoliko u jednom trenutku promenim motor, stavim vazdušno vešanje itd...

Čitkarao sam malo po forumu i netu, ali nikako da stvorim konkretnu sliku u glavi, tako da je moje pitanje sledeće.

Da li je neko uspeo u toj "nemogućoj" misiji? Tj. da li neko imao to iskustvo da registruje vozilo koje je sam preradio i u kojoj meri? (što je legalnije moguće! :rolleyes:)

Baš me zanima da čujem nečije lično iskustvo, hvala!

Van mreže borrkic

  • VW Početnik
  • Poruke: 60
  • Lokacija: Cacak
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Touran 2.0tdi dsg Caddy 2.0sdi
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #1 poslato: April 18, 2020, 01:51:10 posle podne »
za motor je zajebano, ali za ogibljenje ne verujem da bi te iko pitao sta

Sent from my SM-G928F using Tapatalk


Van mreže camperuros

  • VW Početnik
  • Poruke: 78
  • Lokacija: Srbija
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk1 TAS
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #2 poslato: April 18, 2020, 02:57:05 posle podne »
Razumem da je zajebano, ali baš me zanima koliko, odnosno da li imam živaca da se jurim sa tim papirima i šta već.. boodala
Kontam da je lakše ako ide motor koji se u jednoj verziji tog automobila ubacivala u isti a teže ako se npr motor iz G4 ubacuje u G1(i sa tehničke i sa pravne strane  wacko)

Baš zbog toga bih voleo da čujem nekog ko je imao iskustva sa tim.

Van mreže borrkic

  • VW Početnik
  • Poruke: 60
  • Lokacija: Cacak
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Touran 2.0tdi dsg Caddy 2.0sdi
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #3 poslato: April 18, 2020, 08:15:21 posle podne »
ako fabricki nema taj motor u tom autu, mislim da ne moze nista da se uradi

Sent from my SM-G928F using Tapatalk


Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #4 poslato: April 24, 2020, 09:40:24 pre podne »
1. Ako je opcija koja je nekada dolazila u autu treba brdo papira i podmazivanja.
2. Ako nije dolazila u autu, u Srbiji se to tretira kao "uradi sam" auto a ne kao prepravka, što bi bilo svetlo na kraju tunela da nije linija:

Pojedinačno proizvedeno novo vozilo jeste motorno ili priključno vozilo koje se sastoji od karoserije, odnosno šasije koja je novo proizvedena u smislu da kao takva ne postoji u proizvodnom programu nekog od proizvođača vozila, odnosno koja je napravljena kao potpuno novi proizvod koji po vrsti, marki i tipu ne postoji u proizvodnom programu nekog od postojećih registrovanih proizvođača motornih i priključnih vozila, a konačni proizvod – novo vozilo – nakon ispitivanja može se svrstati u određenu vrstu vozila shodno propisu o podeli motornih i priključnih vozila, i kao takvom može se dodeliti marka i tip proizvođača koji ga je proizveo.

Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima je propisano da pojedinačnu proizvodnju vozila može da izvrši privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik.

https://www.abs.gov.rs/sr/vozila/ispitivanje-vozila/ispitivanje-pojedinacno-proizvedenih-vozila

3. Opcija prepravke ne obuhvata menjanje motora iz G4 u G1 jer je jedan od dokumenata taj iz firme koja je proizvela auto, da potvrđuju da je to ok.. niko, ama niko ti neće dati iz vag grupe potvrdu da je ok da staviš motor iz g4 :(
https://www.abs.gov.rs/sr/vozila/ispitivanje-vozila/ispitivanje-prepravljenih-vozila/podnosenje-zahteva-za-ispitivanje-prepravljenih-vozila

Jedina siva zona tj rupa za koju nemam podatak je uvoz automobila.. kad bi baš baš hteo G4 u G1 , da li bi mogao neki koji već ima TUV u nemačkoj da uvezeš sa parolom "evo, nemci odobrili, samo prepišite"
lollol

Van mreže djokicsale

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2972
  • Age: 41
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +69/-25
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat 3 1.9TD
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #5 poslato: April 24, 2020, 11:23:55 posle podne »
A npr u mk2 je islo 1.3 i 1.8 i ako neko hoce zamenu, jel isto kao ranije, ili i tu mora atest, iako su oba fabrička za taj model auta? Dvojku sam uzeo za primer samo....

Послато са MI 6X уз помоћ Тапатока

nada umire poslednja.
ja sam tvog golfa prodao a pare popio i potrosio na kurve

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #6 poslato: April 25, 2020, 12:49:05 pre podne »
ja ne znam da je bio ikad period da nije trebao atest.. drugo je što si nekom tutnuo na tehničkom par crvenih da ćuti i to je bilo to u većini slučajeva.
imaš na ovom drugom linku sve.. praktično su svu odgovornost prebacili na proizvođača, da on aminuje.. što pretpostavljam da neće ići baš najlakše u večini slučajeva.
lollol

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #7 poslato: April 25, 2020, 10:13:12 pre podne »
Nije uvek trebao atest. Ja sam pre par godina u Audija 80 B3, koji je bio 1.8, ubacio motor 1.6 od VW Passata B2. Audi 80 B3 je fabricki imao 1.6 motor, do duse, samo sto je ovaj koji sam ja ubacio bio malo stariji, onaj sto je imao lulu za vodu izmedju prve i druge svecice, a fabricki kod B3 je bilo izmedju 3. i 4. Otisao sam na tehnicki pregled sa saobracajnim dozvolama od automobila iz kog je izvađen motor i u koji je ugrađen. I moralo je ovlaščenje od vlasnika automobila iz kog je motor izvađen. Izdali su mi registracioni list i otisao sam u sup, gde su mi izdali novu saobracajnu sa brojem sasije mog tadasnjeg Audija 80 i tog drugog motora, koji sam ugradio.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #8 poslato: April 25, 2020, 02:00:00 posle podne »
To što si upravo opisao je atest  lollol
Ja pričam o čestoj praksi koja je bila do pre par godina gde staviš drugi motor i jedinoj osobi koja to zna na oko da vidi razliku tutneš nešto sa strane i to je to.
Da ne treba atest je recimo ovde , gde ne moraš nikom da prijavljuješ da si zamenio motor, dok je istog tipa. Ako hoćeš drugi tip, itd, opet treba da se atestira i homologuje. Isto su i ovde varijante menjanje motora po generacijama kola nemoguće praktično.
lollol

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5025
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Koliko je zaista teško registrovati prepravljano vozilo?
« Odgovor #9 poslato: April 26, 2020, 11:46:28 pre podne »
Mislim da se to ne zove atest, jer tada tamo nista drugo nisu uradili, osim sto su pogledali da li je broj motora taj koji pise u saobracajnoj od automobila iz koga je motor izvađen. Atest se ne radi na tehnickom pregledu, nego u nekoj drugoj visoj u tom smislu ustanovi. AMS ili Masinskom fakultetu, npr. Jer po tome kako ti kazes i da zamenis isti motor, taj drugi ima svoj broj, koji u saobracajnu dozvolu mora da se zavede. Da sam tada opet ubacio 1.8, kakav je i bio, procedura bi bila ista. Radili su ljudi svasta, vozili sa motorima strancima, ranije je to retko ko i gledao, a i ko je gledao, podmazivalo se. Broj sasije, ako pogledaju i to je bilo.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.