Autor Tema: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY  (Pročitano 5026 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« poslato: Jun 15, 2020, 11:16:29 pre podne »
Pozdrav svima,

Imam Boru 2.0 8v AQY motor 86kW. Uzeo sam ga u septembru prosle godine i tada je imao problem sa paljenjem, uglavnom kada je napolju toplije vreme. Verglam, on sastavi i ugasi se odmah, opet zaverglam, sastavi pa radi malkice i ugasi se. Onda na treem ili cetvrtom verglanju upali kao na 3 klipa i uhvati zalet do nekih 800 obrtaja i to je to.

E kad tako nekad upali ako bi odmah krenuo kako stisnem gas kao da ima neku knedlu, padnu obrtaji. Ako pokusam da krenem ili ce se ugasiti auto ili moram da ga na kvacilu drzim kako bi uhvatio zalet. Ovo obicno bude nakon tog treceg verglanja. Resavalo se tako sto samo ugasim auto, upalim i sve je okej. Ima snage vuce, radi.
Nakon toga, kada se auto ugreje malo, sve radi normalno.
Desavalo se da ako auto stoji par dana kada upali da izbaci dosta plavog dima, cim odradi par sekundi vise ga nema ali je do tad znacajna kolicina. Ovo smo racunali da su gumice ventila, sto se i pokazalo da je tacno kasnije (vise u nastavku).

Auto ima holandski sekvent plin, lepo radi, ne trosi puno. Sam pali na benzin, prebaci na plin kada se ugreje. Mislio sam da mozda plin negde curi pa da nece da upali sve dok ga ne izbaci iz cilindara. Zavrnuo sam bocu ali je rezultat bio isti. Probao sam da vozim auto samo na benzin ali opet isto.

Check engine lampica mi se palila i gasila povremeno, ali sam to pripisao plinu. Ocitane greske su bile za lambda sondu, da katalizator nije efikasan, previse bogata ili siromasna mesavina goriva i Missfire na prvom i cetvrtom cilindru. Taj missfire ili detonacija me je najvise zanimala. Cesljajuci forume sam video da su neki imali problema sa diznama, pa sam im promenio mesta, ali je rezultat bio isti. Promenio sam i svecice posto su lose izgledale, auto je nekih 10 km lepse isao ali se opet vratio na staro.
Stvar koja mi je jako smetala je ta da kada auto stoji na leru povremeno zatrokia, svakih par sekundi, to su te detonacije.
Probao sam da otkacim filter vazduha ali tada sam imao jednu detonaciju direktno u usisnoj grani koja je srecom aluminijumska pa je sve bilo okej.

Navikao sam se na to paljenje, ne vozim auto cesto zbog posla, tako da nisam zurio ali je problem postao toliko ozbljan da auto i kada upali da radi normalno, nema snage dok se malo ne ugreje. Ne daj Boze da bezim iz neke svaleracije, tesko da bi daleko stigao  biggrin
U medjuvremenu sam probavao po nesto, ali kad je doslo do ovako ozbiljnog problema morao sam da se bas posvetim da resim to.

Ostavio sam auto kod majstora, proverenog i postenog, da on proba to da desifruje.
Isao je sve po redu:
  • Bobina
    -Kablovi
    -Svecice su bile vec skoro menjane
  • Pumpa goriva i pritisak goriva
  • Senzor temperature vode
  • Protokomer
  • Klapna gasa
  • Senzori bregaste i radilice
  • Zupcenje
  • Dizne smo proverili da li cure i kako prskaju, sve se cinilo okej

Sve ovo je bilo u redu, promenom navedenih delova nije bilo promene u ponasanju auta. I dalje se osetilo "zivo" nesagorelo gorivo na auspuh i i dalje je imao problem nedostatka snage pri prvom paljenju.
Sledeca opcija je bio elektricar. Pregledao je auto u potrazi za nekom zalutalom masom ili prekidom ali je i tu sve bilo u redu.

Sledeca stavka je bila provera kompresije. Izmereno je 8 na prvom i cetvrtom cilindru i 10 na drugom i trecem. Tako da je ovo portvrdilo ono sto kompjuter prijavljuje.

Odlucio sam se da skinem glavu, bio je spreman i za veliki servis, tako da hajde, svakako bi deo toga i radio. Motori su poznati da hoce glava da se iskrivi malo. Kada sam ga vec otvorio promenio sam i karike i lezajeve, za svaki slucaj, da ga vise ne otvaram.

Glava je bila vidno garavija na prvom i cetvrtom cilindru.Ventili su bili okej, ali su gumice bile jako lose, to je potvrdilo ono ulje pri paljenju, curilo je u cilindre i odatle je dolazio dim i nije mogao da upali odmah. Karike su takodje bile pohabane malo.

Nakon sklapanja motora prvo paljenje sastavlja i odmah ima snage, tako da je taj deo bio resen. clap

Auto radi lepse, ali je jedan problem ostao, i dalje podrhtava na leru i ispod 2k obrtaja nekada zna da cima u voznji u prvoj i drugoj brzini.

Greske koje su ostale su: Lambda sonda iza katalizatora, Bogata/Siromasna mesavina i nekada Missfire(Detonacija) na cetvrtom cilindru.
Moja teorija je bila da lambda sonda ne radi dobro pa dodaje previse ili premalo goriva i time izaziva detonacije.
Preko dijagnostike sam pratio rad lambda sonde i imaju obe odziva i menjaju im se vrednosti u zavisnosti od polozaja pedale gasa. Ne znam koje vrednosti treba da se ispisuju, tako da moguce da one rade ali ne dobro.

Da sumiram. Sta bi odradio sledece je da odnesem dizne na proveru i ciscenje, iako ne cure i izgleda da dobro i ravnomerno prskaju, mozda se periodicno zapuse malo pa zezaju. Lamda sonda mi je skupa da je samo kupim i promenim da bi proverio problem, ali ako dodje do toga uradicu i to ako bas moram. Auto ima plin jako dugo pa su velike sanse da je zato i otisla.

Od vas trazim neki savet, da li je neko imao slican problem i uspesno ga resio, mozda neka ideja sta bi jos moglo biti.

I da dodam, auto sad losije radi na plin, ceo motor lepo dihtuje pa izgleda da mesavina vise nije bas najbolja. Oseca se jak miris plina dok auto radi. Holandski je uredjaj pa ne mogu da nadjem majstora koji moze da ga nasteluje. Ostalo mi je da proverim sa Radicem u NS, tako da i predlog za majstora za plin u Sremu i okolini je dobrodosao.

Svaka cast i hvala onome ko je procitao ceo post. :D

Van mreže vedranz

  • VW Početnik
  • Poruke: 67
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd, centar
  • Karma: +6/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Octavia A5 1.9 TDI DSG
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #1 poslato: Jun 15, 2020, 11:45:17 pre podne »
Horor prica za svakog vlasnika i majstora- tesko resivi ili neresivi kvarovi od kojih ti presedne sve redom. Srecno :)

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Van mreže VLada1984

  • VW Početnik
  • Poruke: 189
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 2.0TDI 4motion Highline
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #2 poslato: Jun 15, 2020, 11:52:06 pre podne »
Nisam pročitao baš kompletan post, ali suštinu jesam lollol.
Moje iskustvo od ranije, dešavalo se gotovo identično samo na Hyundai vozilu.
Zavrni plin potpuno na boci, isprazni sistem za plin (neka radi dok ne potroši plin iz sistema da ne skidaš creva bez veze). Kad budeš siguran da radi samo na benzin i da nikako ne može da ubaci plin u usisnu granu, ugasi auto i skini minus klemu sa akumulatora na minimum 30 minuta. Vrati klemu, upali auto i vozi samo na benzin bez odvijanja plina. Javi šta se dešava narednih par dana.
Dešavalo mi se gotovo identično i bilo je do plinske mape iako je na plin radio ekstra a na benzin zezao.

Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #3 poslato: Jun 15, 2020, 12:05:33 posle podne »
Horor prica za svakog vlasnika i majstora- tesko resivi ili neresivi kvarovi od kojih ti presedne sve redom. Srecno :)

Sent from my SM-G973F using Tapatalk



Bas tako. Hvala!

@VLada1984

Pokusao sam to vec samo bez skidanja minus kleme.Vozim auto samo na benzin vec mesec, dva. Okej mi je potrosnja, pa nije strasno.
Pokusacu i tako, nista ne kosta.
Hvala.
« Poslednja izmena: Jun 15, 2020, 06:17:26 posle podne od strane Modus »

Van mreže VLada1984

  • VW Početnik
  • Poruke: 189
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 2.0TDI 4motion Highline
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #4 poslato: Jun 15, 2020, 01:34:57 posle podne »
Skidanjem kleme ćeš resetovati i plinsku mapu, što ti je i najvažnije, jer je meni ona pravila problem. Isto tako je i važno da isprazniš sistem od plina (najprostije je da auto radi na plin dok ne potroši plin iz sistema). Ugrubo, po majstoru, problem je što se prilikom paljenja auta u sistemu nalazio i plin a ubrizgavao je i benzin, zaglupi se zbog plinske mape.
Ne mora da znači da je ovo kod tebe slučaj, ali tako sam i ja lutao od majstora do majstora dok nisam rešio problem... Možda ti pomogne a ne košta ništa, samo malo truda :26

Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #5 poslato: Jun 15, 2020, 01:37:06 posle podne »
Ima smisla, hvala na predlogu, probacu sigurno.
« Poslednja izmena: Jun 15, 2020, 06:17:42 posle podne od strane Modus »

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #6 poslato: Jun 15, 2020, 10:34:28 posle podne »
Pozdrav, imam 10 godina octaviu sa AQY motorom. Ono sto je mene zezalo, na autu moraju biti original svecice ili NGK BKUR6ET-10, nikakav brisk, bosch, sve radi neko vreme i posle odredjene km zeza, sve osim ngk. Druga stvar, na tom vozilu oce da zeza prva sonda, obicno ako imas katalizator pocinje tako sto smrdi na auspuh, izbacuje velike Long trimove na dijagnostici, zakuca na neku vrednost. Ali sve ovo sto sam naveo je verovatno vec provereno pa bih se fokusirao na sledece stvari.
Benzinske dizne su veoma specificne, samo takvu diznu ima AQY motor jer ima hladjenje dizne vazduhom, taj kanal oce da zacepi, provereno znam da na otpadu kada sam trazio, od 8 dizni jedva sam nasao jednu kojoj je taj kanal protocan, na aliju je ceo set dizni oko 40 eura, mada na diznama oce i gumice da zezaju, treba prekontrolisati. Dizne oce da zacepe od propalih creva koja idu do rampe sa diznama, znaju da se krune, menjao sam ta creva, preporucio bih ti, sa leve strane do boce sa antifrizom. Jos jedna stvar, taj motor ima specificnu izduvnu granu koja je na 90 posto tih vozila popucala, na otpadu neces naci ispravnu, ja sam moju zavario i resio problem sa odlivom izduvnih gasova i prijavljivanjem cas siromasne cas bogate smese. Na tu izduvnu granu ide nekakav senzor jer je motor eur4, ne mogu da se setim, ali znam da je na aqy jedino takva specificna grana.
Prekontrolisi sve to, podesi auto da radi na benzin kako treba i tek nakon nekoliko dana steluj plin jer samo kad napravis na benzin da radi kako valja, mozes uspeti podesiti plin.
Srecno.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #7 poslato: Jun 15, 2020, 10:45:05 posle podne »
Jos jedna stvar, mislim da imam negde prvu sondu, original koju sam menjao 2010.god pa je skoro preventivno opet menjao, radi sigurno jer nije presla vise od 80.000, mogu ti poslati da probas kako radi auto sa njom, obzirom da los rad motora uvek bude zbog prve sonde, a druga vise sluzi za kontrolu izduvnih gasova i cek engine lampu da upozori ako je nesto van opsega. Obavezno proveri dizne i te kanale sive boje da li prolazi vazduh.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #8 poslato: Jun 16, 2020, 09:53:52 pre podne »
Pozdrav, hvala puno na ovim informacijama. Ovo jos niko nije mogao da mi kaze, a ni da negde nadjem online.

Svecice su NGK koliko se secam, ali cu proveriti da je bas taj model.
Katalizator je verovatno otisao, ne smrdi ali izbacuje losu efikasnost (greska P0420) i spor odziv sonde posle katalizatora (P0139)

Dizne sam video da su cudne, mislio sam da im je to vakum neki koji ih kontrolise. Kako najbolje da proverim da li je taj prolaz prohodan?
Pogledacu creva kad budem gledao svecice a i granu kako uhvaim vremena, posto je to malo veci posao, a nemam kuci alat sav.

Videcemo za sondu nakon sto proverim svecice i creva pa ako nije u njima problem da predjem na sondu i izduv.

Hvala svakako!

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #9 poslato: Jun 16, 2020, 10:14:07 pre podne »
To na diznama se lako vidi, ali moras skinuti dizne. Jednostavno mora da prolazi vazduh kroz taj kanal, cak i na duvanju iz pluća , a tek na komprinovani vazduh mora i te kako da sisti.
Ako imas katalizator na kolima, nikako ga ne skidaj, neces moci da nadjes drugi, ako se i pojavi trazice ti 150 eura, ja sam zadji uzeo u autocacku po smesnoj ceni, jer polovan nije imalo sanse da nadjem. Obicno ljudi skinu katalizator, a on retko bude u problemu, vec problem prave sonde i izduvna grana.
Ako sta treba pisi, kazem ti da imam negde prvu sondu, ako bude trebalo. Ocitaj i vrednosti sa protokomera, mada za svo vreme dok je auto kod mene nisam imao problem sa njim.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #10 poslato: Jun 16, 2020, 10:55:50 pre podne »
Vazi, probacu verovatno u subotu da sto vise proverim.

Katalizator imam, nisam ni planirao da ga skidam. Videcu sta bude nakon provere pa se javljam.

Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #11 poslato: Jun 21, 2020, 04:09:16 posle podne »
Pozdrav svima,

Juce sam svratio do drugara mehanicara pa smo pogledali neke strvari.

Svecice su bosch, izvukao sam cetvrtu, gde mi prijavljuje missfire i cadjava je. Dakle nisu NGK.
Creva za gorivo se cine okej, nista nije iz njih izaslo.

Na dijagnostici sam pratio trimmove i sonde. STFT varira iz plusa u minus u zavisnosti od gasa dok je LTFT konstantno zakucan visoko. 23.87 koliko se secam. To objasnjava miris goriva i pucanje na aupuh, daje preko 20% vise goriva. Tacno ono ponasanje koje je petar opisao u postu.
Izduvna grana moguce da je negde pukla, malo cakce na njoj pa mozda buni sondu, mada bi vrednosti na grafikonu pravilno osciluju.

To je to sto sam do sada stigao da proverim. Nisam skidao dizne, to je malo veci posao a nije bilo vremena.

Petre, da li bi bio voljan da posaljes sondu da probam da je promenim i vidim da li je do nje problem? I da li su te NGK svecice one sa 3 kraka?

Hvala.

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #12 poslato: Jun 21, 2020, 04:11:17 posle podne »
Posalji mi samo podatke na PP, saljem sutra sondu.
Longovi su u plusu, pokazuje da imas siromasnu smesu.

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #13 poslato: Jun 21, 2020, 09:51:18 posle podne »
Ako ti je LTFT u plusu znaci kompjuter drzi duze otvorene injektore tj kompenzuje visak vazduha sto dalje znaci da je smesa u osnovi siromasna i zato se koriguje.Razlog siromasne smese ako pretpostavimo da sonda radi ispravno tj da nisu lazni podatci koje je ona ocitala su:
Fals vazduh negde na usisnoj grani ispod klapne takodje moze biti i egr zaglavnjen u otvorenom polozaju takodje se manifestuje kao fals vazduh.Onda pumpa goriva slab pritisak istog zacepljeni injektori.Ako taj motor ima evap sistem isto moze da uzrokuje fals.Map ili maf senzor zavisi koji ima da nisu ispravni pa isto tako varaju komp govoreci mu lazno siromasnu smesu.Sve te neke korake moras da proveris da vidis iz kog razloga je LTFT pozitivan.Za pocetak ja bih napravio dimnu masinu imas dosta uputstava na yt i proverio dihtovanje same usisne.
Neke dobre vrednosti LTFT plus minus 5%
« Poslednja izmena: Jun 21, 2020, 09:54:16 posle podne od strane canibal86 »

Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #14 poslato: April 02, 2021, 06:35:55 posle podne »
Pozdrav svima,

Long time, no see.

Evo vesti o autu kako je sada stanje.

Nakon sto mi je Petar poslao njegovu lambda sondu skinuo sam dizne i ocistio ih, bile su prljave poprilicno. Sa njima sam i promenio svecice i stavio trokrake NGK kao sto je Petar rekao. Auto je jako kratko isao malo bolje, ali nista znacajno.
Nastavio sam tako da vozim sve do pre par meseci kada mi je dosadilo i kada sam uhvatio vremena da cackam opet.
Resio sam da napravim dim masinu pomocu tegle, lemilice, vate, itd. Nakacio sam je i na svu srecu pronasao jako malu rupu na crevu za dovod plina do 4tog cilindra  clap Eto uzroka detonacije na 4tom cilindru, mirisa plina i generalno loseg rada na plinu. Reatest je bio na redu da se radi tako da su sva creva promenjena.
Nakon ovoga razlika je ocigledna, auto mnogo bolje radi ali i dalje ima malo podrhtavanja i cimanja pri malim obrajima i maloj brzini.

Vozio sam tako kako bi video da li ce se mape za gorivo i LTFT ocistiti i da li ce se rad poboljsati. Medjutim, iz cista mira na autoputu sam izgubio prvi cilindar, auto je samo pao na nos i brzom proverom sam video da je otisao kabal na prvom cilindru.
Kupio sam kvalitetne zamenske kablove, promenio ih sve, odradio mali servis i mogu vam reci da se auto preporodio.

Radi lepo i mirno, ima snage i na benzinu i plinu, nema podrhtavanja i bukvalno ima snage da vuce na leru kao da je dizel  thumbup

Videcemo jos malo dok se mape koriguju da vidim sta kaze, check engine se jos nije upalio tako da super.

Dakle da sumiram, problem je bio u svemu  :31 Losa gumice ventila, lose karike, losi kablovi, fals vazduh, prljave dizne.

Hvala svima koji su odgovorili, posebno Petru koji je poslao sondu  :26

Javljam se ako se nesto promeni.

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #15 poslato: April 02, 2021, 11:01:35 posle podne »
Hvala sto si javio resenje problema, nadam se da ces uzivati u voznji. Evo kod mog AQY pre nekih mesec dana upali gresku motora, a nije se javljala skoro 2 godine. Pogledam long, ono u minusu ali mnogo malo od 3 do 5 (nije logicno da zbog toga pali gresku bogate smese). Nista mi nije jasno, ali nikako da podignem haubu. Vozim na benzin par dana ali ne gasi gresku. Posle nakog vremena, podignem haubu, kad crevo od sekundarnog ventila vazduha (onog fena koji ide na EGR) nije vraceno kada smo radili mali servis i menjali filter vazduha. Uopste nisam skontao da je posle malog servisa na nekih 5km od radionice upalio check. Vratim crevo, sve kao sat.
Odlican je to motor, jako pouzdan, evo 11.godina u mojoj porodici i nikakav veliki problem.
Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže vukotica

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 27
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A6 C6
Odg: Problem sa radom motora - Bora 2.0 8v AQY
« Odgovor #16 poslato: April 04, 2021, 06:16:09 posle podne »
I ja se nadam :)

Isto se i meni desilo nakon atesta plina, nije majstor lepo vratio crevo. Cujem da nesto šišti ispod haube, kad podignem ono nije naleglo lepo. Vratim crevo, auto se preporodi.

Hvala jos jednom svima