Pozdrav svima,
Imam Boru 2.0 8v AQY motor 86kW. Uzeo sam ga u septembru prosle godine i tada je imao problem sa paljenjem, uglavnom kada je napolju toplije vreme. Verglam, on sastavi i ugasi se odmah, opet zaverglam, sastavi pa radi malkice i ugasi se. Onda na treem ili cetvrtom verglanju upali kao na 3 klipa i uhvati zalet do nekih 800 obrtaja i to je to.
E kad tako nekad upali ako bi odmah krenuo kako stisnem gas kao da ima neku knedlu, padnu obrtaji. Ako pokusam da krenem ili ce se ugasiti auto ili moram da ga na kvacilu drzim kako bi uhvatio zalet. Ovo obicno bude nakon tog treceg verglanja. Resavalo se tako sto samo ugasim auto, upalim i sve je okej. Ima snage vuce, radi.
Nakon toga, kada se auto ugreje malo, sve radi normalno.
Desavalo se da ako auto stoji par dana kada upali da izbaci dosta plavog dima, cim odradi par sekundi vise ga nema ali je do tad znacajna kolicina. Ovo smo racunali da su gumice ventila, sto se i pokazalo da je tacno kasnije (vise u nastavku).
Auto ima holandski sekvent plin, lepo radi, ne trosi puno. Sam pali na benzin, prebaci na plin kada se ugreje. Mislio sam da mozda plin negde curi pa da nece da upali sve dok ga ne izbaci iz cilindara. Zavrnuo sam bocu ali je rezultat bio isti. Probao sam da vozim auto samo na benzin ali opet isto.
Check engine lampica mi se palila i gasila povremeno, ali sam to pripisao plinu. Ocitane greske su bile za lambda sondu, da katalizator nije efikasan, previse bogata ili siromasna mesavina goriva i Missfire na prvom i cetvrtom cilindru. Taj missfire ili detonacija me je najvise zanimala. Cesljajuci forume sam video da su neki imali problema sa diznama, pa sam im promenio mesta, ali je rezultat bio isti. Promenio sam i svecice posto su lose izgledale, auto je nekih 10 km lepse isao ali se opet vratio na staro.
Stvar koja mi je jako smetala je ta da kada auto stoji na leru povremeno zatrokia, svakih par sekundi, to su te detonacije.
Probao sam da otkacim filter vazduha ali tada sam imao jednu detonaciju direktno u usisnoj grani koja je srecom aluminijumska pa je sve bilo okej.
Navikao sam se na to paljenje, ne vozim auto cesto zbog posla, tako da nisam zurio ali je problem postao toliko ozbljan da auto i kada upali da radi normalno, nema snage dok se malo ne ugreje. Ne daj Boze da bezim iz neke svaleracije, tesko da bi daleko stigao
U medjuvremenu sam probavao po nesto, ali kad je doslo do ovako ozbiljnog problema morao sam da se bas posvetim da resim to.
Ostavio sam auto kod majstora, proverenog i postenog, da on proba to da desifruje.
Isao je sve po redu:
- Bobina
-Kablovi
-Svecice su bile vec skoro menjane
- Pumpa goriva i pritisak goriva
- Senzor temperature vode
- Protokomer
- Klapna gasa
- Senzori bregaste i radilice
- Zupcenje
- Dizne smo proverili da li cure i kako prskaju, sve se cinilo okej
Sve ovo je bilo u redu, promenom navedenih delova nije bilo promene u ponasanju auta. I dalje se osetilo "zivo" nesagorelo gorivo na auspuh i i dalje je imao problem nedostatka snage pri prvom paljenju.
Sledeca opcija je bio elektricar. Pregledao je auto u potrazi za nekom zalutalom masom ili prekidom ali je i tu sve bilo u redu.
Sledeca stavka je bila provera kompresije. Izmereno je 8 na prvom i cetvrtom cilindru i 10 na drugom i trecem. Tako da je ovo portvrdilo ono sto kompjuter prijavljuje.
Odlucio sam se da skinem glavu, bio je spreman i za veliki servis, tako da hajde, svakako bi deo toga i radio. Motori su poznati da hoce glava da se iskrivi malo. Kada sam ga vec otvorio promenio sam i karike i lezajeve, za svaki slucaj, da ga vise ne otvaram.
Glava je bila vidno garavija na prvom i cetvrtom cilindru.Ventili su bili okej, ali su gumice bile jako lose, to je potvrdilo ono ulje pri paljenju, curilo je u cilindre i odatle je dolazio dim i nije mogao da upali odmah. Karike su takodje bile pohabane malo.
Nakon sklapanja motora prvo paljenje sastavlja i odmah ima snage, tako da je taj deo bio resen.
Auto radi lepse, ali je jedan problem ostao, i dalje podrhtava na leru i ispod 2k obrtaja nekada zna da cima u voznji u prvoj i drugoj brzini.
Greske koje su ostale su: Lambda sonda iza katalizatora, Bogata/Siromasna mesavina i nekada Missfire(Detonacija) na cetvrtom cilindru.
Moja teorija je bila da lambda sonda ne radi dobro pa dodaje previse ili premalo goriva i time izaziva detonacije.
Preko dijagnostike sam pratio rad lambda sonde i imaju obe odziva i menjaju im se vrednosti u zavisnosti od polozaja pedale gasa. Ne znam koje vrednosti treba da se ispisuju, tako da moguce da one rade ali ne dobro.
Da sumiram. Sta bi odradio sledece je da odnesem dizne na proveru i ciscenje, iako ne cure i izgleda da dobro i ravnomerno prskaju, mozda se periodicno zapuse malo pa zezaju. Lamda sonda mi je skupa da je samo kupim i promenim da bi proverio problem, ali ako dodje do toga uradicu i to ako bas moram. Auto ima plin jako dugo pa su velike sanse da je zato i otisla.
Od vas trazim neki savet, da li je neko imao slican problem i uspesno ga resio, mozda neka ideja sta bi jos moglo biti.
I da dodam, auto sad losije radi na plin, ceo motor lepo dihtuje pa izgleda da mesavina vise nije bas najbolja. Oseca se jak miris plina dok auto radi. Holandski je uredjaj pa ne mogu da nadjem majstora koji moze da ga nasteluje. Ostalo mi je da proverim sa Radicem u NS, tako da i predlog za majstora za plin u Sremu i okolini je dobrodosao.
Svaka cast i hvala onome ko je procitao ceo post. :D