VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: ZoranPesic Decembar 05, 2018, 12:09:32 posle podne
-
Pozdrav svima, zelim pre svega da se zahvalim za prijem na forum. I da postavim par pitanja posto je ovo jedini forum koji sam nasao koji se bavi bas vw vozilima.
Od malo pre me muci moj golf 2 1.9D.
Od letos sam vozio auto bez termostata i rekoh ajde dolazi zima trebace grejanje. i namontiram termostat sve lepo sipam vodu posto mi se desavalo da propusta ako se ne namesti lepo. upalim ga radi sve lepo dosipam vodu i krenem da ga provozam cisto da vidim da li je sve uredu posle par minuta voznje auto podigne temp (kazaljka stoji ravno sa lampicom i cim krene malo preko lapice da pocne da se proviti ikonica za temp on odma izbaci vodu) i izbaci svu vodu i tako 2 -3 puta. Termostat koji sam kupio ima zig da otvara na 87c i sada ne znam da li je to problem ili nesto drugo. Proverio sam creva ne naduva nista kada stoji u mestu motor normalno radi voda u posudi normalno kruzi ne pravi mehurice nista. cak sam i dodavao gas preko pola ne bi li se nesto desilo i idalje nista. Dok u voznji izbaci svu vodu i sad ne znam vise sta da radim pa reko ajde da postavim pitanje mozda je neko imao slican problem.
Zaboravio sam da naglasim da je termostat nov kupljen a razlog zbog kojeg sam vozio bez termostata je taj sto je stari bio zalepio i nije hteo da otvara.
-
Cao druze, moguce da je nov termostat los. Jesi pipao crevo koje ide iz bloka u hladnjak, da li je vruce kad se zagreje motor? Nebitno sto je nov, meni se jednom desilo da bas nov termostat zaglavi.
-
Ovako upravo sam isao jos jednom da probam u trenutku kad je digao temp i krenuo da izbacuje vodu ugasio sam ga i otvorio haubu gornje crevo je bilo vruce a donje crevo na hladnjaku je bilo hladno. e sada isto sto sam primetio da ne podize ravnomerno temperaturu. Tacnije kada vozim laganije tipa u drugu-trecu pod mali gas onda se lagano podize temperatura. Kada ga malo razvlacim onda kako dodajem gas tako bukvalno raste temperatura.
-
Svaki termostat bi trebalo pre ugradnje da se proba kako radi, gomila novih je neispravna.
-
Kako da ga probam i da znam da je neispravan? Pre ugradjne ovog termostata sam vozio bez termostata kao sto sam i naglasio i nije bilo problema.
-
S obzirom na to da ti je donje crevo hladno, termostat je zaglavio, tj. ne otvara, reklamiraj ili kupi drugi. ;)
-
Hvala na brzim odgovorima, za sat idem do grad pa cu da kupim drugi i da namestim pa da vidimo. Ako je to bio problem. Ima sekirom da ga ja reklamiram :28
-
Kako da ga probam i da znam da je neispravan? Pre ugradjne ovog termostata sam vozio bez termostata kao sto sam i naglasio i nije bilo problema.
Proveriš pomoću šerpe i šporeta, staviš tesmostat u vodu koja se greje i vidiš vizuelno da li otvara ili ne. Ako nađeš i termometar onda možeš videti i tačnu temp. kada otvara.
Kao što ti je i Madison rekao termostat ti ne otvara , treba da se zameni.
-
Kazite mi samo, da li on treba samo malo da se otvori ili ima tacno koliko se otvara? i zanima me da li se on postepeno otvara kako greje motor ili se otvori tek kad postigne temperaturu. I da li je dobro da na njemu stoji 87c termostat ili da uzmem neki koji pre otvara?
-
87c ti je dobar, mislim da je taj i fabricki. Trebalo bi postepeno da se otvara, ja ga iskreno nikad nisam testirao ovako kao sto kaze Raca (mada je trebalo biggrin ), ali donje crevo se uvek postepeno zagreva.
-
Kupio sam nov termostat sada ide prvo u lonce pa u auto pa da vidimo, Sto se tog donjeg creva tice mislim da kada dodje dotle da digne temp i izbaci vodu moralo bi makar da bude neutralno ni hladno ni toplo a ono je bukvalno hladno
-
Naravno obrati paznju kako okreces termostat, kod neki kola moze da se okrene i namontira u oba smera tj mozes da pogresis i da ti deo koji ocitava temp bude do hladnjaka i onda on ne otvara a ustvari ljudi ga pogresno okrenu, nznm kako je kod golfa 2 tj dal moze da se pogresi
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
Mislim da ne moze da se pogresi ali znam da onaj bakarni deo ide u motor. hvala na skretanju paznje.
-
Stavljen nov termostat koji provereno otvara i to na 74c i opet isti problem.
-
Ako termostat otvara a gornje crevo je vruće onda mora i donje da se greje, biće protoka i da ne radi pumpa. Nemoguće je da otvara a da je donje crevo hladno. Bilo bi problema da je hladnjak zapušen ali kod tebe sve radi kad nema termostata. Isprazni sistem pa proveri sa crevom protok vode kroz hladnjak za svaki slučaj.
Mislim da ne moze da se pogresi ali znam da onaj bakarni deo ide u motor. hvala na skretanju paznje.
Ne može da se okrene ali montira se u kućište pumpe za vodu ako na to misliš da ide u motor.
-
Da da, lose sam se izrazio mislio sam da gornji deo ide u pumpu nego sam u nervozi napisao u motor. E sada ovako nakon sto je ponovo prosipao vodu. Ja odlucim da skinem termostat i vratim kako je bilo i sada se desava sledece. auto lepo radi ne izbacuje vodu vozio sam ga "maximalno" nekih 6km + oko 1,5km po neasvaltiranom putu gde sam izasao u drugu jer je losiji put. i sada se desava sledece auto mi je pre bukvalno drzao temp na minimum znaci kao da nema temperaturu eventualno malo podigne do one bele oznake kada sam u gradu po gradskoj voznji ali nikad nije ulazio u ono belo. e sada kazaljka stoji u belom polju + ima grejanje sto pre bez termostata nije bio slucaj. E sada da li postoji mogucnost da se nesto u medju vremenu zapusilo i da iz tog razloga kada je termostat prisutan izbacuje vodu jer ne moze da okrene vodu koliko pumpa posalje pa onda tu svu vodu prosipe na posudu za vodu jer negde mora da izadje.
Pre je ovako bila temperatura bez termostata:
(https://i.postimg.cc/hh7yphKV/pre.jpg) (https://postimages.org/)
Dok sada temperatura bez termostata stoji u ovom belom polju.
-
Skala treba da stoji na sredini na radnoj temperaturi. 74C je rano za motor pa je zato i hladniji, treba 87C da se stavi. Ako je 1.9D onda ni senzor mislim da nije isti, treba od MK2 da bi sat tačno prikazivao.
-
Ovo kod njega je sat od benzinca. Ništa ni sačim...
-
Slika skale je preuzeta sa interneta hteo sam samo od prilike da vam pokazem kako skala stoji i da objasnim na sta mislim kada kazem bela oznaka. E sada bez termostata sve je uredu sem sto je temperatura minimalna, sa termostatom je problem sto temperatura prelazi pola toliko da pocinje da se vidi ova bela oznaka termostata koja stoji iza kazaljke kada je temp na pola.
E sada vozio sam auto bez termostata kombinovanu voznju nekih 30km gradska + otvoren put i sve je ok voda u posudi je na istom nivou kao i kada sam krenuo nista se promenilo nije.
Sto se samog motora tice u ocitanoj saobracajnoj pise 1.9D e sad jedino ako su pogresili nesto na izgled isti ko 1.6D.
-
Poklopac glave na 1.9 ima tri šrafa po sredini, a 1.6 ima šrafove po obodu poklopca. U oba slučaja davač temperature ide sa MK2 da bi tačno prikazivao.
-
Uslikaj to čudo pod haubom. Kad si već izvadio termostat provjeri ga u šerpi kao što ti je raca objasnio...
-
Bilo kako bilo, sa termostatom izbaci svu vodu nakon kilometar ipo voznje a bez termostata ide bez problema, danas sam napravio blizu 100km i sav antifriz je tu. Ujutru stavljam slike motora pa pogledajte i sami.
Termostat koji otvara na 87 je otvarao tek kada voda prokuva njega sam odma skinuo. a drugi termostat odvara pre nego sto voda prokuva.
-
Druze, kupi krsten termostat, isprsi se i daj 850 dinara i nece biti muke. :)
-
Ovaj od 87 je placen oko 900 dinara + gumica 20 dinara. A drugi koji otvara na 74 je placen oko 750 dinara.
-
Ja sam kod mene stavio WAHLER termostat i evo vec 7 godina radi bez problema.
-
Problem je taj sto ja ne znam da li je do termostata, vec 2 sam promenio oba rade u loncu a u motoru nista. kad bi znao da je do termostata kupio bi opet drugi nije to problem.
ovo je slika motora koji je u autu, definitvno je 1.6d. E sada ili su u saobracajnoj pogresili ili mi je prosli vlasnik nesto precutao. Nasao sam brojeve motora zadnja tri broja su jedva vidljiva ali mogu da se procitaju i slazu se sa saobracajnom ali ispred brojevi se ne vide ne postoje na motor. U svemu tome je najgore sto auto moram da sredim u narednih par dana jer ide na registraciju.
(https://image.prntscr.com/image/FVexWKMSTrmUrbHTEKoV-g.png)
-
Pa vozi bez termostata ako je tako ok dok ne nadjes resenje, termostat ti je najmanje bitan za regu, resavaj druge bitne stvari koje ce ti gledati
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
Stavi karton ispred hladnjaka da bi imao grejanje u autu.
-
Moracu nesto da sredim, hvala svima na trudu i volji da mi pomognete u resavanju problema. Vozicu ga ovako dok se ne nadje koja ga sitnica zeza. Samo sajle na rucnoj da zamenim ostalo sve prolazi bez problema.
-
Ta sitnica je zapušen hladnjak.
-
Da mu je zapusen hladnjak i bez termostata bi dizao temp.
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
Mislio sam da uvek diže temperaturu ali sam sad pročitao da drži na minimum bez termostata. Nisam pametan, da je ispravan termostat a da se tako ponaša.
-
Menjao sam dva termostata jedan bio na 87 drugi reko ajde da sto ranije otvara zbog odstupanja pa da vidimo i opet isto. a bez termostata sve ok. Juce i danas sve ukupno sam napravio ovo 250km i ni jedna kap se nije prosula.
-
Ma termostat te zeza. Ja sam uzeo orginalni u porseu bio je oko 35€ i nema problema evo peta godina. Mislim da pase od četvorke isto pa mozda da probas na nekom otpadu nać da prođes jeftinije... Drzi auto u garazi nek radi u mjestu i dosipaj vodu ako izbaci
-
Zorane ako si u mogucnosti oteraj auto kod majstora. Svakim pregrevanjem i izbacivanjem antifriza na cep ekspanzione posude nacinjes dihtung glave.
-
Ne znam stvarno sta drugo moze biti osim termostata po tvojoj prici. Skini cep sa boce pa prati da li izbacuje vodu prelivno crevo dok motor radi, tako najlakse mozes da proveris da ti radi pumpa i da nije nesto zacepljeno.
-
Voda kruzi kroz sistem, s tim sto sam primetio da nije konstantan mlaz vec sa prekidima. E sada sto se majstora tice prvo sam hteo da cujem misljena drugih pa onda da se odlucim za majstora iz razloga jer je moj drug radio glavu i kasnije je imao slican problem a nije mu bilo ni do dihtunga ni do glave.
-
Imaš zraka u sistemu zato je mlaz sa prekidima... Ubaci ispravan termostat i dosipaj vodu ako izbaci
-
Kod mene je bilo slično, dizao je temperaturu, posebno na uzbrdicama, a grejanja nije bilo ili je bilo sasvim slabo,.
Menjao sam termostat, čak sam ravnao i glavu, menjao duhtung glave i kiler za grejanje (radijator) i ništa nije vredelo...
Na kraju sam sasvim slučajno skapirao da kada motor počne da se greje, nekako se začepi ono povratno crevce između hladnjaka i posude rashladne tečnosti i kada sam ga zamenio nije više dolazilo do tog "infarkta"!
Moja pretpostavka je da se negde u tom crevcetu stvorio zalistak koji je na većim temperaturama delčimično ili potpuno zatvarao protok antifriza, jer se videlo kada odvrnem čep da on "secka" ili jedva curi prilikom vraćanja u posudu, umesto da ide normalno npr. kao kada malo pustiš vodu na slavini...
Naravno, očišćeni su i priključci na hladnjaku i boci koji su, takođe, bili delimično začepljeni (naročito na hladnjaku) i sve je lepo produvano.
Inače, kada popusti dihtung glave i probije kompresija u vodeni prostor creva su obavezno tvrda i taj pritisak blokira otvaranje termostata, ali ako sam dobro shvatio to kod tebe nije slučaj, odnosno creva nisu napeta?!?
-
Kod mene se isto desava da voda koja dolazi sa prelivnog creva bukvalno da tako kazem pisne pa secne pa pisne pa secne i sve tako nema konstantni mlaz cak ni pod gasom. E sada kod mene ima grejanje sve normalno krene da dize temperaturu tu stoji na normalno i od jednom se sve presece kao da se zatvori protok vode i svu vodu tj antifriz rasipe. E sada kada vozim laganije tipa druga na na treca na jedva gas on onda lagano dize temp skoro da drzi na normalu dok cim malo nabijem obrtaje odma ode temp u pm tako da i ja mislim da je negde slab protok. Ali opet radi mi svo ovo vreme od kada je tema otvorena bez termostata i to bez problema napravio sam dosta kilometra ni jedna kap nije prosuta ali vredi proveriti. Sto se creva tice ne duje ih nista. Kad dodam gas na gornjem debelom crevu se tacno ispod prstiju oseti da voda prolazi i crevo nije napeto moze bez problema da se pritisne. a i smatram da je probio dihtung do sad bi morao makar malo da izbaci vodu iz posude ili barem mehurice da pojavi ili neki znak a za ovo vreme od nedelju dana koliko mucim muke sam napravio oko 500 km, Sto gradske voznje sto otvoreni put sto polako sto gas u patos i nema problema naravno bez termostata. E sada sta sam isto primetio da posto sam bio menjao termostat ispustio sam svu tecnost iz celog sistema kada sam kasnije ponovo sipao voda je nekako usporeno silazila u motor ma da je to moguce zbog vazduha. Tacnije napunim posudu za vodu pa sacekam da sidje pa opet napunim i sve tako. Znaci ne silazi voda kako sipam nego se puni canak pa posle par sekundi sidje i sve tako dok nije napunio ceo sistem. E sada isto sto sam primetio jer sam naknadno i hladnjak skidao nisam znao vise sta drugo da radim je da sto se tice tog izlaza gde ide prelivno crevno na hladnjaku je da kada se pusti vazduh u onu cevcicu gde ulazi crevo kao da se vazduh zadrzi unutra i kad sklonim pistolj od kompresora cuje se kako izadje vazduh, od prilike kao kada bi se delimicno naduo balon i kasnije pustio da izadje vazduh iz njega. E sada ne znam mozda to tako treba mozda ne.
-
Trebalo bi da ima pritiska u sistemu. Provjeri na čepu boce da nefali dihtung!?
-
borer od 4.5-5 mm i probusi izvod od prelivnog crijeva na hladnjaku. upali auto, daj malo gasa i tek kad budes imao konstantan mlaz zavrni cep na posudi
-
Na cepu ima gumica ali na samom zatvaracu postoji jedna mala rupica kao od prilike rupica na poklopcu rezervara za benzinski motor.
Pokusacu, Da li prljavstina moze da se zapusi samo u malom i velikom hladnjaku ili moze i u motoru?
Razmisljam... Mozda meni termostat i otvara jer mi se postepeno povecava grejanje znaci da kruzi voda ali da zbog nedovoljne cirkulacije dize temp.