Ne znam da li je ovo prosipanje pameti, ali ja bih ovo uzeo kao savet od aktivnog vozača sa 25 godina iskustva. Izneo sam svoje mišljenje bez ikakve ideje da nekoga omalovažavam. Ko smatra da mu savet nije koristan ne treba da ga uzme u razmatranje.
Pera će da ti kaže potrošnja 5L, Mika će da ti kaže 9L. Šta ti je od toga istina? Bilo je u jednoj temi za potrošnju kako za isti auto drugačiju potrošnju imamo kada vozi moj prijatelj i kada vozim ja. Ukoliko te interesuje potrošnja pojuri zvanične podatke, a ne subjektivne informacije.
Što se preticanja tiče imaš dve vrste motora. Turbo i atmo. Turbo ti daje pomoć kada hoćeš da pretičeš u malim obrtajima što recimo ne bi trebalo da se radi kada se pretiče, ali opet dešava se. Kod atmosferskog moraš da si u višim obrtajima inače bedak. Krucijalno je da znaš mogućnosti svog autmobila, koliko i kada može da ubrza i koliko mu vremena/prostora treba da ukoči. Ta veća konjaža će ti uštedeti u proseku par metara u preticanju, što generalno možeš da kompezuješ ukoliko tačno znaš gde ti je automobil najjači. Da se razumemo par metara nije malo, nekad je i centimetar veliki kao kilometar, ali moje pravilo je ukoliko nisam 100% siguran da mogu da preteknem ne pretičem.
Sa jačim autom sam češće dolazio u zabludu u vezi preticanja jer je toliko jak da se stiče dojam da sve možeš da pretekneš na dužini bilijarskog stola. Međutim to nije tako i moje mišljenje je da zbog toga ljudi ginu u bržim kolima.