VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: vladegti Mart 17, 2018, 01:58:58 posle podne
-
Pozz, da li neko zna u cemu je problem pa prilikom ubacivanja u prvu brzinu rucica menjaca nerado ide u prvu brzinu narocito kada auto stoji, cini mi se da je malo lakse ubaciti dok se auto jos krece. I u drugu brzinu nije bas sjajno ali ide nekako, ostale brzine ok... Nov set kvacila sa plivajucim, menjac tek stigao sa remonta, novo ulje naravno... sve znaci extra osim sajli menjaca to nisam nikada nista dirao, nema lufta osim sto se cuju grubi udari prilikom saltanja kao na traktoru, to je tako i pre novog seta kvacila i remonta menjaca bilo i nadao sam se da ce se to popraviti nakon zamene svega ovoga ali nista...
-
Probaj kako ide na biraču na samom menjaču. Moguće da je birač u kabini dobio luft.
Najverovatnije da samo nije dobro uštelovan s obzirom da su skidane sajle.
-
Hvala ti Raca, ne ide mi bas nesto da skontam sta ovaj na snimku radi ali potrudicu se. I ove blokirace nemam, to verovatno moze da se napravi...? Ja sam skidao menjac i vracao i kada je skinut bio salta se extra nego nisam znao da ima podesavanje vec se 12 godina cupam sa njim bonk Bice strasno prici ovim polugama jer opet moram plin da raskacinjem jer je sve natrpano iznad, isparivac itd al sta cu, sudbina :-)
-
Prvo moraš da otkačiš krajeve sa sajli, kompresuješ oprugu i zarotiraš plastični kraj dok ne zaključa za pin. Ostaje tako dok ne zaključaš oba birača.
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSI5X71FijwURPjt7xyo2P1qkkmApxfINIBOHelfvFUby7Ig9CP)
Pin na biraču na menjaču se zaključa pomoću plastičnog pina koji se zarotira i on povuče teg malo ka dole i zaključa ga u tom položaju. Kad je pin zaključan ne smeš da pomeraš birač jer može pin da se polomi.
(https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/176900_x800.jpg)
Birač u kabini zaključaš pomoću 5mm burgije koja dobro zaključava bez lufta, samo pazi da se ne posečeš.
Kad su oba birača zaključana onda sajle nategneš u krajeve sajli i okreneš plastični kraj i mehanizam škljocne i zakači se na sajle, tako za obe sajle.
Onda otključaš pin na biraču menjača, izvučeš pin (burgiju) u kabini i kraj.
-
Hvala drug, cim se nakanim da to odradim javljam sta sam uradio... ili nisam... samo nisam skontao u vezi ovog pina koji zakljucava birac na menjacu, je li se on vec nalazi na menjacu, nesto ga se ne secam kada sam prao menjac... blink A nadjoh i ovaj kliip, odradio bih ove sve biksne ako bi naravno nasao da ih kupim
https://youtu.be/7HBE5vycg-4
-
On treba da se nalazi na menjaču, osim ako nije polomljen zbog pogrešne upotrebe. Ako ga nema može da se ušteluje i bez, njegova suština je da drži teg malo upušten dole tačno na 1 i 2. i to samo prilikom štelovanja. Može i bez njega da se radi, kad može MK2 birač da se ušteluje na audio kasetu, može i MK4 bez pina.
Možda je kod tebe stari sistem sa MK3 do 5.1999.
(https://s9.postimg.org/ib5qd15bz/42_AFDD14-4_BC6-4_ADE-_A010-_FBA5_CF8296_C7_zpsgxtfpwsc.jpg)
možeš da vidiš i na biraču u kabini, levo je stari tip.
(https://s9.postimg.org/r3mp198mn/z_KQ5_Al_M.png)
-
E pa jeste onda stari tip, cini mi se januar 99 a znam da nema taj pin za blokiranje biraca... pokusacu nesto nadam se da necu napraviti jos gore nego sto je sad. A kako se podesava na mk2, na dvojci mi se takodje ne salta bas sjajno petostepeni menjac a na jednom krsu 1.3 sa 4 brzine salta se vrhunski
-
(https://s9.postimg.org/pk9dw4zlb/42_AFDD14-4_BC6-4_ADE-_A010-_FBA5_CF8296_C7_zpsgxtfpwsc.jpg)
Ovaj šraf služi za štelovanje vertikalnog pomeranja birača.
Ručica u kabini treba da bude nategnuta na levo za položaj 1-2, a onda sa ovim šrafom tražiš visinu kada birač na menjaču levo desno upada u brzine bez otpora. Ako je loše uštelovano teško će upadati u 1 ili će umestu u 1 ubacivati u R.
Na MK2 se olabavi šipka kod mehanizma birača što je zašrafljen na letvu volana, pa se zaključa birač i onda ponovo stegne šipka.
(https://sites.google.com/site/rubjonny//images/golf/gearshiftrepair/davetool.jpg)
Luft na kompletnom mehanizmu treba da bude sveden na fabrički minimum kod bilo kog tipa birača da bi mogao da funkcioniše precizno. Uz veliki luft na određenim vezama štelovanje je besmisleno i nemoguće.
-
Kod mene na G4 nema problema sa rucicom levo prema 1-2 vec iz tog polozaja prema prvoj ali nadam se da cu uspeti da nastelujem i hvala ti puno Raca jer si se bas potrudio da objasnis, sve pohvale! Izvini samo jos ovo, jesam dosadan, na G2 treba da imam ovu plocicu neku da bih zakljucao rucicu menjaca?
-
Kad pomeris rucicu levo za 1-2 onda se pomera sajla koja pomera birac na menjacu ka dole za 1-2. Sustina je da je pomeri tacno koliko treba da bi se namestio birac na odgovarajucu visinu. Samo na odgovarajucoj visini upada lepo u brzine i to se steluje na onom srafu sa slike.
Moras da skines to cudo od plina pa da probas rukom da menjas da bi "osetio" na kojoj visini birac menja 1-2.
Ova plocica za MK2 je fabricki alat za zakljucavanje rucice menjaca. Mozes izmedju ove dve plastike da ubacis audio kasetu koja je taman odgovarajyce sirine i drzis rucicu po sredini napred nazad. Mozda se javi Zola99 on je najsveziji sa stelovanjem.
U svakom slucaju znacice pomoc prijatelja. Jedan u kabinu a drugi kod menjaca.
-
Svaka cast, puno ti hvala, mislim da cu se snaci... ;)
-
A kako ide u prvu kada je auto ugasen i ocel da zakrci u rikverc?
Meni lici da kvacilo ima vazduha. Lici mi zato sto nisi nigde pomenuo ove dve stavke ugasen kako ide u prvu i rikverc kada radi.
-
Ide ok u prvu kada je ugasen a ne krci u rikverc nikada, to je ok, ja sam menjao set kvacila pre tri meseca i cilindar kvacila nisam nista dirao da bi upustio vazduh, vratio sam ga kako je bio, a danas sam podesio na onom srafu, samo malo ga pomerio i sada se salta extra. Raca hvala jos jednom, jos na G2 da pokusam da podesim :46
-
Raca obijasnio da se nemoze snaci samo slepac, postovanje i sa moje strane za Raca. odlicno da si resio, na golfa podmazi poluge i na samom menjacu i u kabinu ispod kozice. Ako nebude ok popusti selnu na sipku biraca i zakreni sipku u desno milimetar dva. stegni i probaj. Ako nebude dobro opet otpusti selnu i juri dok neutrefis levo desno.
-
Enkob druze u pravu si, objasnjeno pravo temeljno, svaka cast i hvala Raci i tebi, sve pohvale! Cim se sredi ovaj haos i sneg pa cu na G2 da pokusam da to sredim. A kada smo vec kod njega, desava se kada dugo vozim u petoj i kada se verovatno menjac ugreje ili sta vec, bude teze izbaciti iz pete brzine, da li bi tu trebalo ulje zameniti ili sta vec...? Na cetvorci sada extra se salta, jos bi sigurno daleko bolje bilo kada bih nasao one sve biksne da prepakujem da nema nigde lufta, sve je to sitan luft ali se cuje kada se salta pa pravi buku taj luft i nije bas prijatno. Nadam se da ce i to doci na red tj da cu naci kvalitetne te biksne/caure kako se vec zovu...
-
Najbolje bi bilo da zameniš kompletan sistem birača na MK4 sa novijim tipom, polovno u dobrom stanju može da se nađe. Ručica birača sa sajlama polovna je od 15-25€, a polovan menjač MK4 od 50€. Ja sam dva polovna birača u odličnom stanju i menjač platio ukupno 70€, a osnovni set za reparaciju DeeselGeek je 70€ neto, bez prevoza carine i poreza.
(https://cdn.shopify.com/s/files/1/2597/0906/products/IMG_4607_x700.jpg?v=1511990508)
Ovaj birač je plaćen 1500din. ste plastike su u fabričkom stanju nepotrošene, ostavio sam ga za delove.
(https://s8.postimg.org/4bwed8c51/20171126_161905.jpg)
(https://s8.postimg.org/5e6kvsxj9/20171126_161909.jpg)
(https://s8.postimg.org/lcfalz9rp/20171126_163456.jpg)
-
Hoces da kazes ako zamenim sistem biraca novijim onda moram i menjac od novog tipa? Ja sam radio remont ovog menjaca 70e i u sustini nista nisam dobio osim klempe po usima, kao imalo lufta u diferencijalu (ono das pustis gas) i lepili sinhroni prve i druge kako ovaj kaze i zupcanik veliki zamenjen jer bio iskrzan.... a sve sam to radio jer se pojavilo neko kuckanje o kome sam pisao u drugoj temi a i to se po malo nekada cuje opet ali jedva cujno i siguran sam da je zglob do menjaca sve vreme pravio to kuckanje tako da jos je on ostao... Stavljen Luk set sa plivajucim... Sve full. Ja sam bio nasao menjac polovan za 100e i vratio ga jer je i on imao tog lufta pa odlucih da radim ovaj moj a zapinjanje u prvu i drugu sam resio zahvaljujuci tebi kada sam podesio sajlu na onom srafu, kakav remont... I reci mi jos samo, da li su svi menjaci za benzince G4 isti ili za GTI je drugaciji prenos, pretpostavljam da nisu isti pa je tako teze i naci za njega...
-
Ne mora da se menja menjac. Odsrafis dva srafa i izvuces stari birac i umesto njega ubacis novi birac, dok je menjac u N polozaju. Sa donje strane ispod biraca postoje jos dva srafa za cep koji se menja u paru sa biracem. To vazi za bilo koji 02A ili 02J menjac.
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/Mr_Loops/100_1406_zpsd5fa1073.jpg)
Da bi ovi noviji radili kod tebe treba ti i noviji birac u kabini sa sajlama, nosac sajli i krajevi sajli, cesto se prodaje zajedno.
Napisi kod tvog menjaca. 1.8T je ugradjivan sa puno razlicitih menjaca.
-
ECW 15 019
A koja je prednost novijih, osim sto su noviji... lollol
-
Prednost je preciznije i lakše šaltanje brzina, ja sam zamenio prvu varijantu birača bez tega sa poslednjom, gore desno na slici, i razlika u šaltanju je ogromna. Samim tim što su noviji znači da im je produžen i rok za održavanje, lakše je naći delove kako nove tako i polovne u dobrom stanju.
Postoji još jedan noviji tip birača koji je išao na 02S menjač 6 brzina (MK5). Nisam probao, promakao mi je jedan pokvareni menjač, ali mi izgleda da bi radilo. 02S je skoro isti menjač kao 02A i 02J s tim da je dodata 6-ta brzina.
(http://www.emiata.com/images/02S300046F.jpg)
ne može da se vidi na ovoj slici, ali teg (masa) je spušten niže u odnosu na MK4 birače.
Napisaću ti naknadno prenose za tvoj menjač. Kod je ECW, a brojevi posle znače da je napravljen 15.1.1999.
-
ECW
1. 33/10 (3.300)
2. 35/18 (1.944)
3. 34/26 (1.307)
4. 35/34 (1,029)
5. 36/43 (0,837)
Prenosi u menjaču su u potpunosti isti kao i na 2.0 menjaču kod EGV koji sam ja uzeo.
Jedina razlika je u prenosu diferencijala ECW 70/19 (3,68), a kod EGV kraći 72/17 (4.23)
U suštini ako je menjač remontovan i ispravan, a brzine se šaltuju zadovoljavajuće ne bi trebalo ništa da diraš.
U slučaju da je potrebna popravka na biraču imaš alternative, pa kad se već radi vredi prebaciti na noviji sistem.
-
(https://s18.postimg.org/6lbntdzpx/image-0-02-04-42e0ebd878bd325d148a47ff76797f08cd8111120bc7f547bc.jpg) (https://postimg.org/image/6lbntdzpx/)
(https://s18.postimg.org/x6e6os9r9/image-0-02-04-3d2ccaf19cf6ef619ff93266606d43539ff72272bf599de672.jpg) (https://postimg.org/image/x6e6os9r9/)
(https://s18.postimg.org/b77s1f8at/image-0-02-04-5ebc8f9985e94a2aa364fbb1b56c35b9c142d17660be6ab05a.jpg) (https://postimg.org/image/b77s1f8at/)
Evo par slika, nije bio opran menjac ali vidi se valjda nesto... Ok je sada sve od kada sam pomerio malo na onom srafu sto si mi rekao, nisam nesto probao mnogo, jedan kraci krug jer me je sneg zatrpao ovih dana pa cekam da se ovo sredi da probam na duzu stazu ali mislim da je to to, ostaje za sada taj sitni luft na ovim biksnicama ali i to nije strasno, ja sam ga tako zatekao kada je bio 5 god star a stanje mu se nije pogorsalo do sada, gledacu da i to sredim cim budem mogao...
Hvala ti puno na ovim iscrpnim informacijama drug
-
Evo ja razmisljam da skinem ovo oko rucice menjaca pa da vidim sta mogu uciniti sa ovim luftovima i biksnama nego me zanima da li se svemu moze pristupiti odozgo ili mora nesto na kanalu, da se auspuh skida daleko bilo itd...?
-
MK2 i MK4 isto skida se odozdo, otkači se auspuh, skine zaštita pa onda birači, sajle, šipke i ostalo. Ako misliš na MK4 onda možeš da fiksiraš krajeve sajli ili da ih neko drži pa možeš osetiti luft na ručici birača.
-
:( ipak cu to onda ostaviti za neki drugi put... I nema bas neki luft biggrin
Raca hvala ti puno na brzom odgovoru...
-
A kako ide u prvu kada je auto ugasen i ocel da zakrci u rikverc?
Meni lici da kvacilo ima vazduha. Lici mi zato sto nisi nigde pomenuo ove dve stavke ugasen kako ide u prvu i rikverc kada radi.
A kako da ozracim kvacilo, moguce da ima vazduha jer nekada nece u rikverc pa moram da ponovim kvacilo, nekada ugasen nece u neku brzinu... E sta meni ovaj menjac radi, kupicu reno 4 sa onim kisobranom driving
-
(https://s9.postimg.org/pk9dw4zlb/42_AFDD14-4_BC6-4_ADE-_A010-_FBA5_CF8296_C7_zpsgxtfpwsc.jpg)
Ovaj šraf služi za štelovanje vertikalnog pomeranja birača.
Ručica u kabini treba da bude nategnuta na levo za položaj 1-2, a onda sa ovim šrafom tražiš visinu kada birač na menjaču levo desno upada u brzine bez otpora. Ako je loše uštelovano teško će upadati u 1 ili će umestu u 1 ubacivati u R.
Na MK2 se olabavi šipka kod mehanizma birača što je zašrafljen na letvu volana, pa se zaključa birač i onda ponovo stegne šipka.
(https://sites.google.com/site/rubjonny//images/golf/gearshiftrepair/davetool.jpg)
Luft na kompletnom mehanizmu treba da bude sveden na fabrički minimum kod bilo kog tipa birača da bi mogao da funkcioniše precizno. Uz veliki luft na određenim vezama štelovanje je besmisleno i nemoguće.
Raco , kazi mi samo koji je to sraf sa slike koji služi za štelovanje vertikalnog pomeranja birača.
Da li si to mislio na ovaj sraf
(https://s14.postimg.cc/5rzz3b9h9/sraf.jpg) (https://postimg.cc/image/5rzz3b9h9/)
Inace objasnjenja koja si postavio su odlicna, sve pohvale.
-
Koji je ovo tip menjaca i kako se on podesava ? Inace vozim GOlf 4 2002 go 77kw 1,6 benzinac
(https://s14.postimg.cc/4y1d4bcx9/IMAG1375.jpg) (https://postimg.cc/image/4y1d4bcx9/)
(https://s14.postimg.cc/bohudsi3h/IMAG1376.jpg) (https://postimg.cc/image/bohudsi3h/)
(https://s14.postimg.cc/e5tll2wv1/IMAG1374.jpg) (https://postimg.cc/image/e5tll2wv1/)
majstor1
-
Prednost je preciznije i lakše šaltanje brzina, ja sam zamenio prvu varijantu birača bez tega sa poslednjom, gore desno na slici, i razlika u šaltanju je ogromna. Samim tim što su noviji znači da im je produžen i rok za održavanje, lakše je naći delove kako nove tako i polovne u dobrom stanju.
Postoji još jedan noviji tip birača koji je išao na 02S menjač 6 brzina (MK5). Nisam probao, promakao mi je jedan pokvareni menjač, ali mi izgleda da bi radilo. 02S je skoro isti menjač kao 02A i 02J s tim da je dodata 6-ta brzina.
(http://www.emiata.com/images/02S300046F.jpg)
ne može da se vidi na ovoj slici, ali teg (masa) je spušten niže u odnosu na MK4 birače.
Napisaću ti naknadno prenose za tvoj menjač. Kod je ECW, a brojevi posle znače da je napravljen 15.1.1999.
Pozz, pokidao sam menjac divljajuci a bio je nacet cuo se nesto, tako da mi sada treba ako neko ima da proda menjac za 1.8T sa 5 brzina noviji tip. Kod mene je 99 god januar stari tip menjaca koji je isao na golf 3 i inace se teze saltao uvek, ja bih ga i remontovao opet (kada bih uspeo da ubacim u njega tj da nadjem noviji sistem biraca) ali ovaj put kod nekog normalnog majstora da ga ne unakazi ko ovaj prosli put... Raca, da li pasu sajle i sa sestostepenog menjaca?
-
Ja se ne javih a proslo je dosta vremena... uradjen remont menjaca kod Gorana u Zemunu i sada je ok, jedino sto malo nesto se cuje kada pustim kvacilo, otprilike neki lezaj spojnicke ako se ne varam, ne cuje se mnogo ali on se nije cuo pre remonta, a menjao je glavnu osovinu neku ubacio naravno polovnu i eto... malo se cuje. I stavljen zupcanik diferencijala sa 1 zubom manje jer nije imao isti tako da je sporiji auto za nekoliko kmh... Ne znam da li je moguce ovaj lezaj spojnicke do tocka sto se nalazi da se otvori da se zaneni ovako bez skidanja menjaca, mozda bude do njega... zamenio sam i sajle biraca i birac od novog tipa sve stavio i sada je to drugi auto, zahvaljujuci Raci, malo sam mu dosadjivao. Hvala Raca na pomoci, bez tebe ne bih odradio ovo sve i pokupio sve potrebne delove...
-
@raca1 i ostali
Da li je neko menjao krajeve sajli menjaca?
Da li neko zna sta je first gear getter i da li je neko to menjao:
(https://i.postimg.cc/ZYXfWQ53/FGGMK2-x700.jpg)