VW Klub

VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: mk2vr6 Decembar 08, 2008, 10:43:30 posle podne

Naslov: NOS
Poruka od: mk2vr6 Decembar 08, 2008, 10:43:30 posle podne
Pored klasicnih "hardverskih" i "softverskih" metoda za povecanje snage, inace nama dobro poznatih, postoje i josh radikalnije metode......
  Ali sam vrh tuninga motora za sada je nitro -ubrizgavanje, ili popularnije po imenu proizvodjaca NOS     (NitrousOxideSystems).
  U svijetu a pogotovo u USA skoro da ne postoji tjunirani automobil bez ugradjenog NOS-a, za razliku od domaceg nacina tjuniranja automobila koji je jos u "pelenama".
Kod nas je mistifikovana cijela prica oko nitro ubrizgavanja.
 
Sta je NOS?

To je sistem koji ubrizgavanjem nitro-oksida, koji sadrzi veci procenat kiseonika od vazduha, poboljshava kvalitet smjeshe i samim tim i sagorijevanja. Na ovaj nacin se izbegavaju komplikovani zahvati povecanja snage uz pomoc kompresora, koji
ima isti zadatak-da "nabije" sto vise kiseonika u cilindre. Ovaj sistem povecanja snage je 100% bezbedan, jer je gas koji se koristi potpuno nezapaljiv. Ljudi su uglavnom neobavesteni i smatraju da je ovaj sistem jako stetan za motor
Do mehanickog ostecenja motora uz pravilnu upotrebu sistema, ne moze doci jer se ovaj sistem ne koristi stalno, vec po potrebi i u veoma kratkom vremenskom
intervalu. On smije da se aktivira na odredjenom broju obrtaja (min. 3000) i smije da se koristi sve dokle kazaljka ne dodje do crvenog polja. Maksimalno aktiviranje
sistema traje do 40 sekundi, zavisno od stepena prenosa u kom se nalazi poluga menjaca.
  Nitro sistem moze da se ugradi u svako vozilo sa benzinskim motorom, a sastoji se od boce napunjene sa N2O(bi-azot-monoksid), odgovarajucih prikljucaka,
koji je povezuju na poseban sistem za ubrizgavanje na motoru i prekidaca za aktiviranje, koji se nalazi u kabini. Boca se moze postaviti na bilo gde u vozilu.
 Jedini uslov je da bude pod odredjenim uglom. U njoj se skladisti N2O, koji pod idealnim pritiskom i temperaturom izlazi iz boce u tecnom stanju. Armiranim crevima koja se obicno postavljaju ispod tapacirunga stize do jednog solenoida(EM ventila), koji ga ubrizgava u razdjelnik ciji je zadatak da ravnomjerno rasporedi tecnost u sve cilindre. Kolicina ove tecnosti dozira se diznom, koja se nalazi na izlazu iz solenoida, a njenom promjenom odredjuje se snaga koju automobil dobija. U zavisnosti od ugradjenog sistema i tipa vozila pod haubu moze da "utrci" od 25 do 200 konja (malo li je??? pa to je citava ergela),cak i vise.Naravno ne treba preterivati sa dodavanjem snage jer nijedan motor ne moze da istrpi pretjerana pojacanja. Bezbedno povecanje snage, bez ojacanja komponenti motora, je do 30%. Drugi solanoid ubacuje dodatno gorivo u razdjelnik, koji ga dijeli na sve cilindre ravnomjerno.
Kombinacija razdeljenog goriva i "nitra" ubacuje se u brizgaljku koja pravi smjesu i shalje je u svaki cilindar posebno. Za aktiviranje sistema koristi se prekidac, koji se nalazi na dohvat ruke vozaca.
Jedina mana sistema je sto boca traje relativno kratko, samo 3 minuta.
Ali ako se uzme u obzir da se ova "injekcija" obicno ubrizgava ne duze od 15 sec. to i nije tako malo.
Punjenje boce moze da se obavi na svakoj pumpi koja "tochi" tehnichki gas.
Jedno punjenje boce od 2 kile = 500 djunti
  Ali s obzirom na teshku materijalnu situaciju gde 95% vozacha vozi autmobile jeftinije od samog NOS-a, sistem ce morati malo da priceka da bi kod nas "pokupio"
  Sistem NIJE komplikovan, naravno, ali ono sto sistem jeste, odnosno MORA da bude je vrlo kvalitetan, odnosno srce sistema - pulsoidi, moraju da bude ne dobri, nego MAKSIMALNO dobro napravljeni. Sta, na primer, da otkaze solenoid za gorivo usred korsitenja sistema (a desava se sa slabokvalitetnom robom, tu racunam NoX, Zex i NOS)? To je najcesci razlog crkavanja cijelog sistema, a naravno to kada se desi - ode motor.

Sto se tice opravdanja za cijenu, evo racunica:

1. Osnovni sistem, sa direct port ubrizgavanjem (za svaki cilindar posebno) sa parom solenoida dovoljnim za 100KS, moze da se unapredi do 150KS, bocom od 2 KG (nedovoljno...) i potrebnom instalacijom, kao i probnim diznama od 25KS
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: vladar Decembar 14, 2008, 09:41:47 posle podne
Jesi li sve ovo sam kuckao ili kopirao? Svaka cast..... Prica je odlicna, samo kao sto i sam kazes NECE USKORO DA ZAZIVI jer je strasno skupo sve to.
Jeftinije je da ubacis jos jedan motor... hyaha....
Svaka cast na temi u svakom slucaju
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: Zlocesti Decembar 14, 2008, 11:16:46 posle podne
a nisi napomeuo da nos systemmoze da se ubacuje i u dizel motore:) .. cak sta vishe dizel motori to mnogo bolje podnose nego benzici :)
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: MC Dule Decembar 15, 2008, 01:36:05 pre podne
Jesi li sve ovo sam kuckao ili kopirao? Svaka cast..... Prica je odlicna, samo kao sto i sam kazes NECE USKORO DA ZAZIVI jer je strasno skupo sve to.
Jeftinije je da ubacis jos jedan motor... hyaha....
Svaka cast na temi u svakom slucaju
nije skupo nego mi nemamo pare  biggrin
a nisi napomeuo da nos systemmoze da se ubacuje i u dizel motore:) .. cak sta vishe dizel motori to mnogo bolje podnose nego benzici :)
bilo je vec na forumu spomenuto o dizelu i nos, mislim da je turbo dao neki link o tome ako se ne varam.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: Dejan Prijovic Decembar 21, 2008, 01:27:25 pre podne
sve je ovo lepo
ali ja ipak volim kad auto u svakom  momentu ima potpunu snagu
ovo je sve trenutno
par sekundi i to je to
ka uzmes masinu od 500 konja i teras 250km/h pola sata
ne razmisljas o praznjenju boca
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: cabrio Decembar 24, 2008, 08:26:47 posle podne
Evo jednog dobrog primera i to ba
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 10, 2009, 05:13:21 posle podne
Mi smo radili dva najbrza dizela u ExYu pa i mnogo sire.
Vjerovatno se gledali na batajnici 2007 crnog golfa IV bih tablice koji je tada vozio na 402 13.7 sa reakcijom.Zanimljivo je da je izbacio petosevicevog forda coswortha 2.0 turbo sa 4x4 i 4 slick gume  tapsac Golf je 1.9 TDI i ima 290 ks sa nitrom

Mnogo brzi od njega je leon sivi ZG tablice(vozio je sad u BG kod holiday inna),taj auto smo uradili na preko 330 ks sa nitrom a motor je takodje 1.9 TDI,leon vozi na prednju vucu i 1300 kg 12.9 sec sa reakciom.

Sad je taj motor iz leona ubacen u golfa 2 i montiran je 4motion sa haldexom i kontrolerom i ocekujemo ove sezone niskih 12 sec ili cak brze sa 1.9 tdi motorom  alealeee

Tako da nitro i dizel su super kombinacija kao i nitro i benzinac evo vam link pa pogledajete kako ide jedan nas auto driving sa "samo" 650 ks
http://www.youtube.com/watch?v=tumQ-qddATQ&feature=channel_page

Evo vam link i leona
http://www.youtube.com/watch?v=xMzBf5hKDSE
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: Kosta Februar 11, 2009, 12:14:28 pre podne
 thumbup

Koliko vidim ti radis u SM-u pa bi mogao da nam napises koliko kostaju odredjeni zahvati povecenja snage motora za najceske benzinske i dizel motore u VW-u.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 11, 2009, 12:53:43 pre podne
sve zavisi,nema pravila,to mora da se konkretno pita za neki motor. biggrin
Velika je varijacija u cijeni i mnogo opcija postoji.
Stvarno ovako napamet nemogu odgovoriti na to pitanje...
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: Madison Februar 12, 2009, 10:42:17 pre podne
Pa naravno, ali ukoliko nekoga zanima nesto konkretno, bilo bi lepo imati nekog strucnog kao ti da nam da odgovor  ;) beer
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 12, 2009, 01:11:16 posle podne
pa tu sam  biggrin i rado cu svakom pomoci ako budem znao  clap
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: pekar Februar 12, 2009, 01:31:02 posle podne
pa evo ajde ja prvi da pitam,imam golfa III GTI 8V,pa sam planirao na prolece da dodjem kod vas na cipovanje,dosta sam citao na vasem sajtu pa sam cvrsto i resio da to odradim,e sad me zanima sta bih mogo jos da odradim sem cipa da mu povecam snagu na nekih 150ks,ali da auto bude za svakodnevnu upotrebu,tj.da ne preforsiram motor,i ako to moze dali se zna orentaciono koliko bi to kostalo? znaci ne za trke ali da ima vise konjica svakodnevno driving,hvala unapred na odgovoru!
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 12, 2009, 05:23:08 posle podne
Najjeftinije je chip,panel sport filter i malo otvoriti izduv...(200 eura cip,70 eura filter,100-500 eura izduv)

Sledeca stepenica su bregaste...(350 eura) i wideband mapiranje sa knock sistemom(300 eura)

Sledeca je obrada glave i ventila.(x eura)
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: pekar Februar 12, 2009, 06:51:23 posle podne
filter sam odradeo,stavljen K&N pecurka,takodje i izduv odradjen veci promer cevi stavljen, izbacen katalizator i srednji lonac, za cip vam se boze zdravlje javljam sigurno da odradimo,a za bregastu i ostalo tada ce mo se dogovoriti. i hvala na odgovoru! cuje mo se driving
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 12, 2009, 07:34:54 posle podne
gljiva nije dobra,nisi je trebao stavljati,samo panel filter moze dati malo Nm.
Gljiva je sport samo po zvuku a ne po performansama.
Prodaj gljivu i trazi sebi panel,vjeruj da je bolje  biggrin
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: pekar Februar 12, 2009, 08:13:53 posle podne
kazi mi kada odradim cip,jer  ga stavljate na valjke da se vidi koliko ima povecanja i jer se to naknadno naplacuje?
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Februar 12, 2009, 09:05:32 posle podne
to se naknadno naplacuje i kosta +60 eura ako radis cip kod nas a ako samo mjeris snagu onda je 80 eura...
cijena je za dva mjerenja...
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: dachagti Mart 03, 2009, 02:23:12 posle podne
asta bi mogao uraditi sa 1.8l motorom sa 74kw i 101 ks,on je sa centralnom diznom.kako i koliko bi dobio snage i koliko bi to kostalo,mk 3 je u pitanju.naravno misljena sam kao i pekar,hteo bih malo vise konjica recimo oko 150.takodje sam stavio kn indukcioni kit,a izduvni sis. imam u planu ovih dana.molim te za odgovor i hvala unapred. bonk
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: KRVOLOK Mart 03, 2009, 10:12:49 posle podne
mnogo je para da se tvoj motor sa 101 ks poveca na 150 ks,osim nitra nepisplati se nista drugo raditi.
Sa nitro sistemom moze se bez problema ici na tu snagu,bez nitra sve druge prepravke su mnogo skupe i neznam koliko se iskreno isplati ulagati u taj motor.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: pimbe Mart 19, 2009, 11:52:02 posle podne
Predlazem da se stavi i poneka slika motora koji se razleti posle upotrebe nitra (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/mad.gif) Cisto preventive radi . . . (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/7huh.gif)
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: zverko Maj 19, 2010, 08:56:26 posle podne
mali copy/paste sa jednog foruma:


Ovde ce biti navedeno par najcescih pitanja, odnosno popularnih zabuna, u stilu TRUE ili FALSE, gde cu pokusati da objasnim kako i zasto je nesto tacno ili nije, i zasto takva zabuna uopste nastaje. Slobodno postavljajte svoja pitanja

Da li ce N2O rasturiti moj motor?
Zavisi, od 3 stvari: od mehanickog stanja/ispravnosti motora, od sposobnosti motora da podnese dodatna podizanja snage, od kolicine snage koju dodate. Opste misljenje je da N2O na neki volseban nacin rastura motor. Ovo je naravno, potpuna zabluda. N2O po principu rada nije nista drugaciji nego turbina, na primer, cak stavise, jako je slican. N2O je samo jedan od nacina uvodjenja dodatnog kiseonika u cilindre radi povecanja snage, i gledajuci po KS, manja je verovatnoca da cete imati detonacije i katastrofalnu stetu na motoru sa 100KS sa N2O sistemom, nego sa bilo kojim drugim vidom dizanja snage. Dodajte 100KS putem N2O, putem turbine, ili putem novih bregastih i obrade glave na primer ? od ova tri nacina, najmanje sanse da vam motor zvekne imate upravo sa N2O sistmom, upravo zbog dobre kontrole detonacija prvenstveno putem hladjenja temperature usisa.

Naravno, sasvim je moguce da lose dizajniran i instaliran sistem upropasti motor, ali pod uslovom da se korektno koncipiran sistem ugradi na propisan nacin, N2O sistem nece razvaliti motor nista brze (a verovatno i sporije) nego bilo koji drugi vid povecanja snage.

Opet napomena: pretpostavlja se da je motor ispravan i da moze da konstrukcijski podnese planirano povecanje snage. Ako to nije ispunjeno, nebitno je da li je N2O u pitanju ili turbina, motor ce puci ovako ili onako.

Moze li se N2O koristiti na standardnom motoru?
Moze. Kljuc je biranje odgovarajuceg nivoa snage za vas motor. 30% je otprilike cifra za koliko moze da se bezbedno poveca snaga na maltene bilo kom motoru bez dodatnih intervencija ojacavanja. Za ovu cifru potrebno je samo promeniti svecice na 1-2 stepena hladnije, i uveriti se da sistem napajanja gorivom moze da obezbedi dodatni protok za trazenu snagu. Napomena: na N2O motorima NIKAD se ne koriste svecice sa 3 elektrode! To je najobicnija marketinska glupost ciji jedini efekat je pravljenje dodatnih povrsina koje mogu da se usijaju i postanu izvor samopaljenja smese i zakucavanja motora. Generalno se UVEK koriste svecice sa jako kratkom elektrodom.

Da li se motor mora ojacavati za veca dodavanja snage?
Mora, ali uglavnom zavisi koliko dodajete extra. Do 30% uglavnom se prolazi sa hladnijim svecicama. Sve preko toga, do 50% 1-6 je toplo preporucljivo. Za ekstremna pojacanja (100% i mnogo vise), 7-10 i dalje je maltene obavezno.

1. pomeriti paljenje unazad za 2-4 stepena za svakih 50KS povecanja snage,
2. gorivo dobre oktanske vrednosti, 98+
3. jaci sistem paljenja
4. jaca pumpa goriva
5. jaci dihtung glave sa jacim srafovima
6. jace kvacilo
7. kovani klipovi
8. kovane klipnjace
9. jaca transmisija
10. kovana radilica

itd... u zavisnosti od povecanja smage lista se nastavlja...


N2O sistemi ne mogu dati toliko koliko turbina?
Mogu i PUNO vise, stvar je samo budzeta. Naravno, krace traje, ali je moguce dodati maltene neograniceno snage, zavisi samo od budzeta kojim raspolazete. Dobitak KS/Nm je UBEDLJIVO najbolji za ulozeni novac, od svih metoda tuninga.

N2O se koristi samo na visokim obrtajima?
Upravo suprotno, na najnizim obrtajima su najveci dobici.

N2O se koristi samo na par sekundi inace motor puca?
Netacno. N2O se moze koristiti koliko god hocete, pod uslovom da NE PUSTATE gas ? znaci N2O se aktivira SAMO sa pritisnutim gasom. U bilo kojoj brzini, preko 2-2500 obrtaja. Licno sam ga aktivirao i po 30 sekundi bez problema.

N2O je zapaljiv i boca lako eksplodira
Netacno. Boca kod vozila sa LPG-om em skladisti zapaljivi gas, em je pod vecim pritiskom, pa ne vidite da puno takvih eksplodira oko vas, zar ne?
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: TT_tuning Maj 25, 2010, 05:17:01 posle podne
Ne slazem se sa tim da se nitro pusta i da se najbolje ponasa na niskim obrtajima,u takvim situacijama auto se jednostavno ugusi pogotovo atmosverski motori,oni zahtevaju visoke obrtaje.

Druga stvar i jako bitna je da se ne sme dozvoliti da kada se pusta nitro automobil udje u blokadu,tada se najcesce desava da pukne motor.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: phantoom Februar 24, 2012, 01:20:04 posle podne
pozdrav svima
 Vi sa mk3 ako hocete oko 150 hp aj prepreporucujem da ubacite motor 2.0 abf od trojke i ta solucija nebi trebala da predje preko 500e max. ako hocete neke extremnije brzine i snage onda je moja preporuka VR6  driving njetga nemozete da preforsirate a mozete ga jos pojacavati silu
bar ja tako mislim da on ima prostora za razne experimente, dali se ti slazes sa tim KRVOLOK ??  biggrin
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: ninjas Maj 20, 2013, 05:09:46 posle podne
Ako je ova prica jos uvek aktuelna, imam pitanje. Sta moze dodatno da se uradi sa 2.0 TDI, Passat B6 iz 2006. godine?
Podignut je sa fabrickih 140 na ~170 konja chip tuningom i stavljen kn filter.
Pozdrav.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: Desmo Maj 20, 2013, 05:35:03 posle podne
Može da se uradi da ga prodaš i kupiš drugi 2.0 al TFSI.
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: ćubica Maj 20, 2013, 06:54:18 posle podne
Taj rad Desmo  biggrin
Naslov: Odg: NOS
Poruka od: madmax 81 Septembar 17, 2013, 10:21:21 posle podne
bas taj nos je vrhunac tuninga :)xaxaxa
uvalis bocu u auto i glumis montera centralnog grejanja.

mogu li da zamolim nekog od ovih strucnjaka da nam objasne sta se dobije kad u turbaka ugradis neku struju koja moze da gura ALS anti lag sistem itd a cena verujem da nije mnogo veca od tog sranja posto ne znam koliko to kosta.
e pa to je drugovi vrhunac tuninga ne moras da vuces boce po kolima.
samo ti treba dosta poluosovina i zglobova