VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: dule tdi Februar 04, 2019, 10:25:46 pre podne

Naslov: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 04, 2019, 10:25:46 pre podne
Ljudi krenucu od pocetka:
u pitanju je golf 4 tdi alh 66kw. Auto odrzavam po svim standardima, ali jbg kada djavo dodje po svoje nema izlaza.
Presao sam 71000km od proslog velikog servisa i mislio sam za par hiljada km kada budem radio mali servis da odradim ujedno i veliki i hidropodizace i da na 400000km pocastim auto posto me lepo slusao.
Ali vec nekoliko meseci mi pusta izmedju egr i usisne, ona gumica otisla i to sam mislio da uradim kada budem radio ostalo ali je u poslednje vrme pocelo sve vise da pusta i kada ukljucim ventilaciju ubacuje smrad unutra i ne da mi djavo mira odem kupim original gumicu i u subotu skinem egr ocistim ga krenem da pakujem i tu krece problem. Onaj sraf ispod egr-a blizi glavi sto srafi onu lulicu iz izduvne grane odlucio da me je...e nepristupacno i nisam mozda imao adekvatan alat i pola sata sam se rkao da ga usrafim i naravno na kraju ispadne. Culo se da je dva puta cvaknuo o nesto. Posle toga sam sat ipo trazio sraf sa magnetom zavukao onda ruku, skinuo tocak pa odozdo rovario i nema ga. I popizdim cujem se sa majstorom on kaze dodji dacu ti drugi sraf. I krenem ka njemu i kada sam sisao sa mostara ka sajmu stanem na semafor, krecem prvu brzinu lagano, ubacim u drugu i malo mu zabodem gas i samo sto je krenu u trenutku stucne i ugasi se i stisnem kvacilo i pustim ga na ler da se sklonim na sigurno. E sada na proslom velikom servisu skapira majstor da mi fali onaj srednji limic preko zupcastog koga sam u medjuvremenu nabavio. I osvetlim i vidim da zupcasti cudno stoji. Skinem plasticni poklopac zupcastog i imam sta da vidim. Kais je pukao izvadio sam ga lagano i tog trenutka nastupa ocaj i neverica. Cujem se sa majstorom i on kaze sto posto je tu upao sraf.

Tada tek nastupa stanje nervnog rastrojstva jer kao prvo sanse da taj sraf sa zadnje strane motora padne bas na taj deo bocno gde nema poklopac su ravne nuli....
ali...djavo nikad ne spava. Majstor je rekao da ce znati kada skine zastitu za zupcasti

Izvinjavam se za opsirniji tekst ali vise sam ovo pisao iz besa ocaja i da ako se nekom desi slicno ne palite auto dok ne nadjete sraf makar morali motor da vadite..
E sada pitanje za iskusne, prilikom pucanja kaisa motor se izuzetno brzo ugasio, vozio sam i druga i muzika nije bila pustena i ni on ni ja nismo culi nikakav udarac ili klaparanje ili bilo sta slicno. Zbog toga je majstor rekao da ce prvo da ga uzupci i da vidi da li je nastala neka steta pa ako jeste skida glavu...
Sta vi mislite kolike su sanse da je motor preziveo ???
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: neshtry Februar 04, 2019, 10:30:14 pre podne
Nahaba ga ti...
Šanse su ti najviše 50:50...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Speedey Februar 04, 2019, 10:51:48 pre podne
Pri trenutku pucanja zupcastog, ukoliko obrtaji motora nisu bili veliki. Postoji sansa da nije razbio ni jedan ventil. Jer hidro podizaci imaju vise vremena da padom pritiska ulja absorbuju udar klipa ili pak da se ventil vrati prije udara.
Ja sam bio kod svog kolege majstora koji mi je pricao da je dva puta pucao zubcasti na dvojci 1.6d hidro i da nebi polomio nista. Ipak sreca je ovdje bitna. Srecno :26
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 04, 2019, 10:54:09 pre podne
Obrtaji su bili niski definitivno, ali ako se oslanjam na srecu onda sam izgleda naj...ao
hvala :)
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Galaxy Februar 04, 2019, 11:11:21 pre podne
Ja sam se tako tesio i oslanjao na srecu 2x  :D  i oba puta je nisam imao lollol Jednom mi puce lanac, drugi put, se pk kais zavukao ispod zupcatog. Oba puta sam menjao svih 16 ventila. Zato sada, prva stavka po kupovini je zamena lanca i ili kaiseva.

U slucaju kod tebe, vel servis se radi izmedju 60.000 i 80.000km (nisi kasnio sa servisom), ali moramo da shvatimo da su ovde delovi fals. Tako da se ti intervali skracuju...
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 04, 2019, 11:14:00 pre podne
Prosli put sam radio veliki posle 90 hiljada. Majstor je pogledao kais i kaze uopste nije los i zato sumnja da je sraf upao i zaglavio remenicu i da je zato kais pukao pod natezanjem.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: iwcham1979 Februar 04, 2019, 11:38:49 pre podne
Javi Dule sta si uradio. Da te ohrabrim... Mom kolegi s posla pukao zupcasti na Tdi pre 2-3 god usled nemarnosti na jako maloj brzini i nije bilo stete...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 04, 2019, 11:49:10 pre podne
Javicu naravno. Valjda ce tako biti i kod mene
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 09, 2019, 09:58:01 pre podne
Kao sto sam i obecao javljam sta je bilo. Slika ce vam sve reci

(https://i.postimg.cc/BjZKm7TM/20190206-182540.jpg) (https://postimg.cc/BjZKm7TM)
 Kao sto vidite nisam imao srece sto je dovelo do ovog


(https://i.postimg.cc/LqX0FTpV/20190206-205955.jpg) (https://postimg.cc/LqX0FTpV)

ovako
majstor je zeleo prvo da uzupci motor da bi probao da upali uz nadu da je sve ostalo ok. Medjutim kada je poceo kljucem da vrti radilicu ona se okretala ceo krug nije naletala na ventile (kais je naravno pukao pa se bregasta nije ni okretala..)

odlucio je da skida glavu. Kada je skinuo ventili na oko nisu delovali iskrivljeno ali vidi se na klipovima da je na dva stigao ventile i 4 hidropodizaca su nabubrela od udarca tako da valjda nema sanse da su ventili ostali idealni.
Po meni kada se motor jednom otvori nije vise to to i zato mi je bilo izuzetno krivo. Posebno sam se smorio kada sam video da su cilindri i posle 400 000 km kao novi, nigde nema znaka istrosenisti ni onog zuba koji karike naprave, cak se po hilznama vide tragovi honovanja. Glava takodje cista i bregasta u odlicnom stanju.
jbg...
U dogovoru sa majstorom resio sam da kupim drugu glavu od ortaka za koju provereno znam da je dobra. Nisam zeleo da obradjujem moju i da stavljam turske i kineske delove satro original. Tako da sam vecim delom sastavio motor da bude oridjidji.
Sve je pedantno radjeno svi dihtunzi i srafovi i gumice i creva koji su se skinuli stavljeni su novi, naravno i dihtung glave i novi srafovi za glavu cak i novi hidropoizaci jer su moji dugo zveckali a nismo hteli da rizikujemo da ostavimo hidropodizace iz te druge glave.
Po preporuci majstora odneso sam i turbinu u servis za ciscenje geometrije i stavljanja novog ventila:


(https://i.postimg.cc/Yjb5ZhYk/20190206-231706.jpg) (https://postimg.cc/Yjb5ZhYk)

Serviseri su rekli da je turbina dobra i balansirana i da su ocistili i podesili geometriju.
I juce se auto sastavi upali i aj da probam auto mrtav. Prvo smo mislili neko crevce spalo od vakuma sve se pregleda kad ono isto
nema vise turbina onaj zvuk da odmah puni cim predje preko 1000 obrtaja. Tek se cuje nesto oko 1800 obrtaja. Isteram ga na auto put i od 100 do 120 citava vecnost.
Popiz...eo sam
Motor ko motor fino radi mada sam ocekivao da ce sa novim hidropodizacima imati mnoooogo meksi zvuk, tacnije i sa ovom glavom i hidropodizacima zvuk u kabini je identican zvuku pre ovog sranja.
zvacu turbo servis da vidim sta ce oni da kazu, samo se nadam da nece reci to tako treba jer cu onda stvarno da napravim haos.
I jos samo ovo posto je uradjen ful veliki servis (sa ina i continetal delovima), secam se kada sam prosli put radio veliki servis i isti dan krenuo na put auto je takodje neko vreme bio mrtav pa posle poceo normalno da ide, jel to ima ikakve veze???
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Galaxy Februar 09, 2019, 01:45:32 posle podne
Zao mi je sto sam bio u pravu... Ali sam imao dva puta takvu situaciju. Bas me cudi situacija sa turbom... Bas bi trebalo da ide kao lud.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 09, 2019, 04:00:14 posle podne
Cuo sam se sa momkom koji je radio ciscenje i pita me jel sam merio koliki je vakum koji dolazi do turbine. Dogovorili smo se u ponedeljak da on to premeri da vidimo do cega je problem i slaze se da bi morao bolje da ide nikako losije nego pre.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Galaxy Februar 09, 2019, 09:45:33 posle podne
Koliko uzimaju za ciscenje geometrije turba?
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: iwcham1979 Februar 10, 2019, 12:37:40 posle podne
Dule to je neka zajebancija kao kod mene na Lupo koji je mrtav skroz u 4toj i 5toj brzini . Moram da ga resavam za neki dan. Mozda je do tog aktuatora turba koji si promenio. On treba da se podesi. Ja tipujem na to ako su svi vakumi uredu. Kod mene je umro posle ubacivanja druge mape ali se nadam da cu resiti podesavanjem duzine...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190210/2e8674208ec3e2ba902ba85173f1c97e.jpg)
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Februar 10, 2019, 01:53:53 posle podne
Šta god da je, meni je nezamislivo da serviser preda mušteriji auto a da ne uradi neku probnu vožnju i stavi ga na dijagnostiku, pa onda sedna mušterija pa kaže svoje utiske.... Ako je "majstor" skidao turbo i nosio u servis, onda on mora da proveri sve to, pa ako nije do njega da se reklamira turbo servisu.
Ježim se od tih servisa gde dođem da popravim jedno, a pokvare mi drugo, gde poznaju moj auto bolje nego ja, a pritom ja ga vozim svaki dan, i non-stop pod haubom, gde oni znaju šta je bolje za njega...
Ovde konkretno nisu dobro podesili geometriju.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 10, 2019, 07:53:46 posle podne
Idem redom, ciscenje i montiranje novog ventila i provera turbine kao i njeno podesavanje je kostalo 50e. Moj majstor koji mi je sredjivao motor je na osnovu vidjenog stanja turba i ventila preporucio da to odradim i rekao i gde. Za sada ne dajem ni dobru ni losu reklamu za turbo servis jer mozda nije do njih, mozda je stvarno samo neko crevce.
Nije majstor nosio turbinu nego ja. Pa cu i ja sutra da reklamiram. Auto je i dalje mrtav i bar po bordu trosi vise. Iskreno i ne vozim ga jer mi se sve smucilo. Zaista sam ocekivao da ce posle svega odradjenog leteti.
I tacno znam kako ce ici scenario, ovaj za turbine ce okriviti ili slab vakum ili crevca, pa cu ja to srediti, pa kad se ispostavi da nije do toga jer je pre sa svim tim i losim ventilom i zaprljanom turbinom isao sasvim lepo, onda  ce moj majstor okriviti turbo servis, pa ce ovi iz turbo servisa okriviti recimo da je majstor lose uzupcio ili nesto tome slicno i tako dok ne popizdim, a onda cu iseci auto na pola i jednu polovinu zapaliti ispred jednog, a drugu polovinu ispred drugog servisa

salim se, da ne prenagljujem, videcu sta ce sutra biti, ali sam uveren da je lose podesena turbina, jer uopste vise nema onaj zvuk i tek pocne malo da se cuje na nekih 1400 obrtaja, pre je odmah na 1000 obrtaka punila muski

I jos nesto pre nekih 8 godina sam cistio turbinu i majstor je sve to na oko nastelovao i auto je kidao kako je isao. Neverovatno mi da servis sa svim mogucim aparatima i alatima tako omasi
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Februar 10, 2019, 08:09:34 posle podne
Pošto ti je model sa boš pumpom, usput da pogledate početak vremena ubrizgavanja, koje može da se promeni na gore prilikom zupčenja. Kod tebe se podešava sa tri šrafa na samoj remenici pumpe. Pumpa je fixna, a remenica se šteluje.
Ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=MEguZWbEE9g

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 10, 2019, 09:40:57 posle podne
Kako je majstor zaključio da ne valja aktuator i da glavi geometrija, je li povezivao na vakum pumpu i probao ili metodom vidiviti Šaban?
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 10, 2019, 09:57:20 posle podne
Ja sam mu rekao da me je pre neku god opet zezala turbina i bacala u safe mod pa da ne bi opet pravilo problem najlakse je bilo sada kada je sve skinuto da se sredi, a majstor iz turbo servisa je rekao da je polugica glavila i aktuator bio los i kao nije mu jasno kako je isao. Ja mu lepo kazem isao odlicno, mada je imao trenutke kada je mlohavio
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 10, 2019, 10:10:13 posle podne
Kad ste skinuli turbinu moglo je lako da se proveri i aktuator i geometrija, sad ne možeš da znaš kakvo je bilo stvarno stanje. Eventualno možeš da testiraš stari aktuator i vidiš ima li istine u priči. Odi u turbo servis neka premere vakum pre aktuatora pa će biti malo jasnije stanje. Ako je vakum dobar onda je do turbine, ako je slab vakum onda nemoj turbo majstora za gušu nego onog prvog.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 10, 2019, 10:13:03 posle podne
Raco sve je jasno, sutra proveravamo vakum pre aktuatora. Ako je ipak do vakuma, osim guse, sta jos savetujes da uradim. Hvala unapred
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 10, 2019, 11:00:53 posle podne
Preko VCDS dijagnostike može da se uključi N75 testiranje, a umesto aktuatora se priključi vakummetar. Vrednosti na vakummetru trebaju ići od ~ -0.07  do -0.7bar, na svakih 5 sekundi. To je potvrda da je vakum sistem ispravan.
Vrati se vakum crevo na aktuator pa se opet odradi N75 test i posmatraju se vrednosti pritiska ususne grane. Nisam siguran za vrednosti ali u leru bi promena trebala biti oko 30mbar do 80mbar na 1400rpm. Ako to sve radi kao i očekivano turbina je dobro podešena.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 13, 2019, 12:03:01 posle podne
Raco ako ovi ne srede jel mogu tebi da se obratim za pomoc?
Situacija je sledeca, vakumi su "dobri", pod navodnicima dobri jer posle ovog sto je raca napisao nisam siguran da su ovi dobro to premerili. Uglavnom na N75 povezali su vakummetar i sta je pokazao ne znam, ali ovaj je rekao da je ok. Posle je proverio i da li do aktuatora drzi dobro vakum. I to je bilo ok. Zatim me je poslao kod njegovog nekog mehanicara koji je ustanovio na dijagnostici da motor nema greske i da definitivno turbina nije dobro naostrena, pokazivala je dijagnostika da prepunjava. Taj mehanicarj je video da neki srafic na turbini koji valjda sluzi za stelovanje nije zategnut...
Danas se opet skida turbina i sutra na ponovno stelovanje i uvece na ugradnju. A sad sta ce biti ziasta ne znam. Javicu
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 13, 2019, 01:39:28 posle podne
Taj šraf koji nije zategnut je jedini šraf koji služi za štelovanje geometrije turbine. Kada se podesi onda se stegne kontra maticom da se ne bi odvio, to što je nezategnut ti je jasan dokaz da štelovanje geometrije nije dobro odrađeno ako je uopšte i rađeno.

(https://sites.create-cdn.net/siteimages/34/5/9/345934/9487524.jpg?1420664709)

Štelovanje ne može da se radi odokativno već mora da ide na profi opremu za podešavanje i zbog toga se i nosi u turbo servis. Imaju li u tom turbo servisu opremu za tako nešto, ako nemaju bolje ti je da se oprostiš od para koje si do sad platio i da pošalješ turbinu u Užice na štelovanje.
Podešavanje aktuatora prema geometriji preko dužine šipke je prosta stvar i to može svako da uradi sa opremom od 10-20€, a za stop šraf treba profi oprema.



Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 13, 2019, 02:13:29 posle podne
Tako je i serviser iz turbo servisa prokomentarisao, ako je taj sraf odvijen onda mu je sve jasno. Covek je jako ljubazan i korektan i naravno ko radi taj gresi pa gledamo svi da se samo to zavrsi kako treba. Kakav alat poseduju ne znam, taj servis radi vec sigurno deset i vise godina i vidim da su dosta zaposleni.
Raco hvala na informacijama i svaka cast na znanju
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Алал вера! Februar 13, 2019, 04:22:04 posle podne
Kod nas je malo ko covek da prizna svoju gresku u poslu. Drugar je tako tri puta nosio turbinu u servis. Tek treci put su mu uradili turbinu kako treba a sve vreme su poricali da je greska njihova. Prvo su okrivili mehanicara pa onda redom losa creva,busan interkuler,motor produvao i tako neke gluposti navodili. Budi covek priznaj gresku ili reci ne znam to da uradim i sve je mnogo lakse.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 14, 2019, 10:53:06 posle podne
Da javim sta sam uradio. Sinoc skinut turbo jutros odnesen u servis.jos nisu ni uzeli turbinu vec su poceli da kenjaju kako je mozda do aktuatora. Taj aktuator je nov novcat garet ali sam ga ja kupio i doneo. I onda oni predloze da stave njihov da vidimo sta ce biti. Prihvatim i kazem samo neka valja. Prvo su sa tim mojim aktuatorom stavili na taj sto povezali sve i testirali. Ja sam to posmatrao iz daljine i samo sam na monitoru video kao dve onrtaljke sa mala dva zelena polja na njima. Uglavnom taj prvi test je bio katastrofa. Onda su stavili njihov aktuator i posle par stelovanja i finesa oba pokazivaca na monitoru dodju na zelelno polje i kao ti je to. Ako ne bude valjalo onda je do geometrije kao losa onda mora sve da se reparira...ja ćutim i glumim debika jer sve razmisljam bice dobro da ne pocinjem svadju. I montira se posle podne turbina probamo suto ide za nijansu bolje ali i dalje les. Povezemi na komp da vidimo parametre turbine i bukvalno ni jedan ne valja. U leru zadata vrednost je 998mbar a trenutna 1050.6. U voznji ne puni preko 2100 a valjda treba 2500. I prosti probali nas trojica auto i svi se slozimo da je sranje. I meni tu pukne film. Da sad ne lricam kome sam trebao da se jabim i ko je ispalio...uglavnom javi mi se taj covel s kojim sam ovih dana bio u pregovoriima inace korektan lik. I ja mu kazem da sam popizdeo i krenem. Zasto ako moj aktuator nije valjao zasto ste ga stavili i kako ste uopste nastelovali turbinu? ??? Na sta je on davao neke bzv odgovore. Onda ako je vec kineski aktuator bolji zasto sada ne valja??? Auto je pre svega ovoga i pre njihovog servisiranja turbine punio trecom do stotke lepo. Sada trecom navlaci do 60. Pita on tako mene za jos neke vrednosti sa dijagnostike i kaze neverovatno ali definitivno nije uradjeni kako trreba. Vakume je covek sam proverio na kolima i rekao da je zo ok. Na kraju kaze njihiva ta masina za testiranje vuce jace taj vakum pa vise pomeri tu poligicu... pa čekajte gospodine jel cu ja da vozim vasu test masinu ili mija kola. Kada je ispucao sve argumente rekao je kada sw vratim sa puta da mi se jabim i da ce napraviti da auto leti ili kupuje novu turbinu. Sta ce biti i kako to ne znam. Tek onog tamo utorka cu videti. Taj covek je i dalje bio ok i korektan pa sam se  i ja trudio da ostsnem smiren i kulturan. Na kraju mozda se dogodi da nije do turbine u sta sumnjam pa ne bih bez veze da napadam dok se ne otkrije sta je.
Primetio sam i da mi potrosnja skace ludački. Vozim lagano na vrh gasa dodje do 5.3 i onda ga pricelim druga treca i cetvrta i on odmah skoci na 7l. Pricam o prosecnoj potrosnji na bordu. Posto je sutra praznik a ja u subotu putujem jedino sto mi lreostaje je da skinem kleme od akumulatora mozda kao prestane da bagzje...hvatam se za slamku...
Eto, na svaki moguci nacin sam usrao auto pocevsi od srafa pa preko toga da sve dovedem u stanje bolje nego sto je bilo. Kad tako krene kofurinu pod presu i postedi covek zivce
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 15, 2019, 02:11:24 pre podne
Turbo servis koji čisti turbinu pa posle ne zna je li dobra geometrija ili nije, pa ko je čistio, šta je gledao u pm, a podešavaju geometriju sa labavim šrafom... a i onaj vakum na mašini im je sigurno ispod 0 bara apsolutnog pritiska, teraj to u tri lepe na vreme. E sad s obzirom da i ćorava koka ubode neko zrno moguće da su ti dobro podesili turbinu, ove vrednosti u mbar su približno normalne i ne treba da puni breko 2100 mbar. Šta te je pitao serviser sa dijagnostike pa je zaključio da ne valja?
Možda je problem u novoj glavi ili nije dobro uzupčen, proveri zupčenje za početak.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 15, 2019, 09:00:38 pre podne
Raco pitao je serviser za zadati pritisak i trenutni pritisak u leru. Zadatije bio 998, a trenutni 1050.6  prvu put kada je stelovao zadati je bio isti, a trenutni valjda 1020. Na osnovu tih vrednosti na leru je sam rekao da to nije dobro. Ja se oko tih stvari zaista ne razumem. Ali deset godina vozim ovaj auto i tacno znam kako se ponasa i kako turbina treba da se cuje kad mu u niskim obrtajim dam gas. Prosto kasni turbina sa punjenjem.
Sto se tice zupcenja, moze biti i to mada potam majstora kaze ma sve je to ok. Kako zna ne znam. Auto potpuno isto radi kao i pre ovog sranja. Bas lepo pali. Ne cekica ne klapara mirno radi. Ne dimi i kada mu pribodem gas ne vidim neki dim. Jedino sto je ta prosecna potrosnja na bordu drasticno veca.
Posto skoro dve nedelje sve ovo traje izgubio sam zivce i putujem pa kada se vratim krecem iz pocetka.
I da. Da je do glave i zupcenja onda ne bi malo bolje isao posle ovog drugog stelovanja turbine, bar tako ja razmišljam.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Februar 15, 2019, 11:06:00 pre podne
Kod mene je u najboljim danima kada je turbina čista, zadati pritisak pri testu u trećoj brzini sa punim gasom na oko 4000 obr/min 1948,2, a aktuelni pritisak isto toliko. Tad mi auto najbolje ide. Kad treba da se čisti, zadati je isti, a aktuelni ide oko 2500, pa se desi da obori, tada auto dobije knedlu, ali ga ne baca u safe mod, a ranijih godina je išao u safe mod. Prošlo leto sam probao čišćenje sa MR. Muscolo i nema više prepunjavanja, nego sad zadati 1948,2, a aktuelni recimo 1850... Sad ispade da negde gubim pritisak. proverih sva creva i ništa nisam našao.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: enkob Februar 15, 2019, 11:37:08 posle podne
E jesi ga nege srece brale,da neverujem sta citam....
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: raca1 Februar 16, 2019, 12:08:36 pre podne
Maksimum pritisak koji sistem može da meri je 2500, preko toga ne može MAP da registruje, neka bude pritisak 3 bara MAP će i dalje prikazivati 2,5. Zadati pritisak je upisan u mapu i on će uvek biti isti dok se ne odradi promena mape, a aktuelni pritisak je stvarni pritisak koji se meri preko MAP senzora i on se trudi da prati zadati. Kad bi se odradio data logign moglo bi se lepo preko grafika videti koja su odstupanja. Limp mod bi trebao da se aktivira kada je razlika između zadatog i stvarnog pritiska preko 200 mbar.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: iwcham1979 Februar 20, 2019, 09:26:52 posle podne
Ja bih turbinu samo servisirao u Uzicu i nigde vise, pa makar je peske nosio....

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: mboy87 Februar 20, 2019, 10:48:28 posle podne
Ja turbinu ne bih poslao u Uzice tacno da ce dzabe da je urade.  biggrin

Izvikani servis sa bezbroj reklamacija.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: AcoVW Februar 20, 2019, 11:48:51 posle podne
Odakle ti ta info?
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: iwcham1979 Februar 21, 2019, 10:22:24 pre podne
Uzice usko saradjuje sa Britanskim Malett-om i to je najbolji i najveci turbo servis u Srbiji a i sire, po onome sto sam propratio.... Njihov remont t7rbine jenprofi i sa malett delovima. Imaju posebno odeljenje za hibride i sl... Reklamacije su u svakom poslu neminovne, bitno da se resavaju...

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Nenad Petakovic Februar 21, 2019, 11:07:45 pre podne
Ja znam pouzdano kad je Turbo servis Ue radio 90 posto ovih danasnjih servisa nije ni postojalo..
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Алал вера! Februar 23, 2019, 09:13:06 pre podne
Taj zvuk koji proizvodi vas auto nije od turbine nego od toga da je poceo klip u cilindru da vam se kruni.
To je odgovor na reklamaciju turbo servisa iz Uzica.
Sigurno da znaju posao ali reklamaciju eskiviraju na sve moguce nacine.

@duletdi - Sta bi druze jel resena agonija?
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Februar 23, 2019, 10:33:03 pre podne
Da znaju znanje i imaju mašine, sigurno. Moje mišljenje je da se takve firme koje su bile pioniri u svom poslu, posle mnogo godina rada opuste, pa se radi malo ofrlje, nema provere kvaliteta, gazde se napune para, slabije se kontroliše kadar.... A stara narodna kaže: tuđa ruka svrab ne češe!
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 25, 2019, 11:55:41 pre podne
E ljudi vratio sam se sa puta. Novina nema za sada. Auto ide lose i vise trosi. U povratku na ibarskoj ona uzbrdica pred spustanje ka orlovaci, stisnem do kraja gas u cetvrtoj on ne moze preko 2400 obrtaja. Imam utisak da kada ga vozim po ravnom u cetvrtoj ili petoj ume lepse da povuce, ali uglavnom lose. Kada ga stisnem u drugoj kao da je vezan za banderu. Cuo sam se sa serviserom turbine, covek je odmah hteo da vidimo sta je medjutim ja sam zauzet par dana pa cemo odloziti za koji dan. U svakom sucaju njega zanima zasto jee oba puta u leru pritisak bio veci od zadatog i nije mu jasno da je pre ciscenja turbine auto isao mnogo bolje jer je polugica na turbini bila zaglavljena do pola...
Taj lik je korektan i rekao je da vidimo sta je, ako je do turbine stavlja on novu...
Nesto me plasi da ipak nije do turbine ali ko ce ga znati. Inace presao sam 600 km puta posle svega ovog, motor lepo radi ne dimi, jedino sto sam ga posle nekoliko dana stajanja i posle nocne temperature od -17 palio skoro dva minuta, ali je na kraju upalio iz cetvrtog puta
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: PaulGT Februar 25, 2019, 09:45:43 posle podne
Taj motor nije u 100% noj fazi. Vidi tajming pumpe
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Februar 27, 2019, 02:05:56 posle podne
Hocu pogledacu.
Ne znam da li  sam se navikao ili se tripujem da je poceo bolje da vuce. Juce sam ga malo stiskao i imam utisak da bolje povlaci. Vec sam napisao da je posle prethodnog velikog servisa isao jako lose i posle se sam od sebe sredio. Da li je to ikako moguce?

Ovih dana, mozda vec i sutra cemo opet da ga nakacimo na dijagnostiku i da pregleamo sve pa javljam
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Mart 08, 2019, 11:00:24 pre podne
Juce smo opet sve proverili. Vakum radi svoj posao "na oko". Nakacen na dijagnostiku i sve je ok, paljenje, parametri svi koji su majstoru bili bitni, osim tok pritiska na leru. Rekao je sledece, posto je egr los, mebrana ne valja pa je zato vakum crevo sa pecurke egr-a zastopovano, da obavezno proverim da li je zatvoren egr sa plocicom. Bio je pre, a da li je sada majstor vratio plocicu ili obican dihtung pogledacemo. Kaze da ako se egr otvara sam od sebe da moze da stvara taj veci pritisak i zato auto ide losije. Kad sam skinuo crevo sa egr-a video sam na onoj sipkici sto izlazi iz mebrane 2-3mm sjajjno i cisto sto znaci da je sigurno u skorije vreme otvarao jer je ostali deo te sipkice masan i garav. Ako posle zatvaranja egr-a pritisak u leru i dalje bude oko 1040 mbar da probam sa ciscenjem ili jos bolje zamenom MAP senzora. I to je to za sada. Auto definitivno ide bolje kako ne znam, majstor je probao i rekao da je dosta bolje nego prosli put, ali da je i dalje malo mrtav u nizim obrtajima.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Mart 14, 2019, 12:03:53 posle podne
Isao sam za vikend do Nisa i nazad i na ravnom ide normalno ali cim vidi brdo umire. Pre ga namestim na tempomat na 110 i mora da izvuce bez opadanja brzine uz bubanj potok, bez obzira koliko je natovaren, sada je pao odmah na 90, cak sam ga vratio u cetvrtu ( smer ka bgu).
Poceo sam da otklanjam sitne nedostatke jer ovako je iritantno da se vozi, povuce onako lepo tek od 2600 obrtaja.
Menjao sam vakum creva i sva su drzala vakum iako su izgledala trulo. Jedini nedostatak koji sam uocio je onaj mali nepovratni ventil, u oba smera pusta vazduh. Sad ne znam koliko to moze da pravi problem, svakako cu zameniti.
Pomenuo sam da posle popravke bord pokazuje dosta vecu potrosnju ali izgleda da ne meri dobro, jer definitivno nije potrosio toliko goriva koliko je po bordu pisalo.
Naslov: Pukao zupcasti kais
Poruka od: iwcham1979 Mart 15, 2019, 11:58:31 pre podne
Dule imam utisak dantreba da promenis majstora. Auto ocigledno ima neki problem mehanicke prirode a taj tvoj majstor ne ume to da resi... Menjaj majstora. Sam od sebe nece se sigurno popraviti... Nadji nekog bas dobrog majstora za TDI na glasu i resi to... Turbo se nosi u Uzice na remont.... ako mene neko pita...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Maj 27, 2019, 07:59:12 posle podne
Nije me bilo dugo, maler opet poterao sestric malo cuknuo kola pa je mesec dana bilo tabananje i gsp.

Sad sam se malo vise potrudio dadam prave informacije i ako ima nekog ko ovo moze dobro da protumaci neka pomaze

(https://i.postimg.cc/kRwmhsFx/IMG-2481.jpg) (https://postimg.cc/kRwmhsFx)
po grafikonu paljenje je dobro koliko sam mogao da  se rasptam.

Proverio sam i rad n75 preko dijagnostike, da li ovo valja



(https://i.postimg.cc/jDY59xfc/IMG-2482.jpg) (https://postimg.cc/jDY59xfc)

(https://i.postimg.cc/ZCdnVBW0/IMG-2483.jpg) (https://postimg.cc/ZCdnVBW0)

slikao sam jos neke merneblokove pa bacite pogled
I dalje je taj pritisak koji MAP registruje u leru veci od zadatog. Skinuo sam crevo a usisa i tada je aktuelni pritisak pao na zadati tj. atmosferski.
Majstor za turbine mi je rekao da je to jedini problem koji ne znamo zasto se stvara.


(https://i.postimg.cc/62qn3WYR/IMG-2484.jpg) (https://postimg.cc/62qn3WYR)

(https://i.postimg.cc/8frvRy8z/IMG-2485.jpg) (https://postimg.cc/8frvRy8z)

(https://i.postimg.cc/f3wYGjd8/IMG-2486.jpg) (https://postimg.cc/f3wYGjd8)

Na kraju sam vozio auto i gledali ortak i ja kako turbina puni, cas deluje ok, cas malo kasni, ali svakako u vecini slucaja malo prepuni ali ne baca u safe mod.
Auto je isao solidno kad smo ovo radili ali i dalje trosi dosta vise, 6.5 prosek na autoputu na 110, sto je za ovajmotor previse. I dalje na uybrdicama gubi snagu i bryina na bubanj potoku pada. Premericu mu kompresiju da vidim da nije tu problem

Ako neko moze da prevede i kaze da li je ovo dobro


(https://i.postimg.cc/FdvWYJwq/IMG-2487.jpg) (https://postimg.cc/FdvWYJwq)

(https://i.postimg.cc/BjdwGzpJ/IMG-2488.jpg) (https://postimg.cc/BjdwGzpJ)

(https://i.postimg.cc/5YmPL2Vt/IMG-2489.jpg) (https://postimg.cc/5YmPL2Vt)

(https://i.postimg.cc/dLVfRrDc/IMG-2490.jpg) (https://postimg.cc/dLVfRrDc)

I kkako da resimo taj pritisak u leru majku mu. Pozdrav
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Maj 28, 2019, 01:13:45 posle podne
Imao sam problem kao ti, mislim i sada ga imam, ali je ranije bio reševan. Znači kad vidi brdo kao da se uplaši i popije knedlu ali ne ulazi u safe mod. Tada još nisam bio vičan sa dijagnostikom, ali kad sam je uzeo i prvom prilikom se to ponovo desilo greška je bila za N75. Uzeo sam novi i tad nije ulazio u safe. Drugom prilikom sa istim simptomima bez safe-a, sam rešio razrađivanjem polugice varijabile, što bi značilo da je geometrija prljava. Znači kad sam je razradio nema knedle nema ništa. To je kratko trajalo a turbinu bi trebalo da odnesem na čišćenje. Sada opet imam safe mod na oko 3000 obr/min 4-tom brzinom, greška opet kaže N75.... Mada ja mislim da je definitivno turbina, mislim geometrija.
Inače, ja testiram to tako što kada sam u 11-tom mernom bloku, ulogujem se i snimaju se parametri MAP-a. u određenim inrtervalima pri zadatim obrtajima motora. Tu se vidi zadati i aktuelni MAP, i to sve bude snimljeno u CSV file-u koji se otvara u Excelu, mada možeš da promeniš extenziju u txt. tada se otvara sa note pad-om, i može da se vidi na kojim obrtajima je koliki MAP.
Meni je recimo kada je dobijao knedlu na oko 3000 obrtaja, map padne, što bi značilo da je dobio viši pritisak pa je N75 morao da ga obori, ali da verovatno nije toliko veliki da bi ga bacio u safe mod. Kada sam poslo toga razradio polugu, nije više bilo knedle.
Ali, kod tebe je turbina sređena, pa tako ostaje samo možda da vidiš da probaš sa drugim N75.

Inače, trenutno je i kod mene aktuelni MAP na leru oko 1040 mbar, pa auto ide dobro, sve do momenta dok na nekoj uzbrdici na oko 3200 obrtaja ne ode u safe mod a greška je:

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

        17-00 - Control Difference,

a na Ross Techu kažu da je to N75 u problemu.
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: vllada Maj 28, 2019, 03:34:06 posle podne
Мора 2.0 тди 140кс да се вози.... Не трпи спору вожњу, гушење и градску нон стоп... Газите то мало другом и трећом и биће то ок... Ако је баш запекло само у сервис на чишћење...

Sent from my vw mk5

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Maj 28, 2019, 04:33:23 posle podne
Probacu sa drugim N75, to je najlakse.
Eto sinoc sam vozio normalno nisam ga ni stiskao i na jednoj uzbrdici da ga pricepim malo u drugoj i bas dobro povuce. To je i najcudnije sto po nekad ide sasvim dobro, a nekad ne moze uzbrdo da prdne

vllada ne pratis temu..
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: AcoVW Maj 28, 2019, 05:27:07 posle podne
Izgleda niko ne prati temu...
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Oktobar 02, 2019, 02:31:21 posle podne
Dugo se nisam javljao jer nije bilo novina. KOnacno sam nasao majstora koji nije zamenjivac delova nego lepo covek rekao dodji ostavi dva dana auto i resicemo. Sinoc ostavim danas vec zove i kaze sledece: merili su pritisak bosch pumpe i kazu los, zatim su skinuli onaj poklopac sa pumpe tu nesto cacnuli i kaze auto ide 30% bolje. Pumpa se skida i nosi kod bosiste da se vidi sta ne valja,proverice i dizne i nadam se da ce to biti resenje problema. Mislio sam da nista ne diram ali poslednji put motor umro cim je video begaljicko brdo... Cim se to zavrsi javljam kako je. Pozdrav
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: TheViljuska Oktobar 02, 2019, 08:58:29 posle podne
Iz ličnog iskustva samo da napomenem da je veoma važno podešavanje rada vakuum-ventila u odnosu na otvaranje/zatvaranje krilca na turbini, čak i kada se turbina remontuje ili očisti od gareži mora pravilno da se našteluje dužina te poluge NA SAMOM AUTU tako što se najpre odvije sigurnosta kontra-matica ključem br.10 i ručno pomera druga nazubljna matica kojom se podešava hod poluge, odnosno njena dužina sve dok se putem dijagnostike  parametri pritiska u usisnoj grani ne dovedu u granice koje su propisane. Iako se na isptnom stolu (ako to turbo servisi uopše i imaju, odnosno koriste?!?) podesi ta poluga na određenu dužinu, može se desiti da na samom motoru to ne odgovara iz nekog razloga, pa onda i pritisak ide u pozitvnu ili negativnu devijaciju... Nisam automehaničar, ali sam kod mene preko VAG-COM dijagnostike samo na ovaj način uspeo da naštelujem taj sklop da mi više ne ide u safe-mod, čak i posle rasturanja i čišćenja turbine, doduše metodom "sam svoj majstor" jer u servisu to nisu znaili da urade :) :)
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Oktobar 03, 2019, 09:47:26 pre podne
Kako si to podesio, koje su vrednosti na osnovu kojih si nastelovao? Daj detalje. Meni nije bacao u safe mod, samo nije imao snage
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Oktobar 09, 2019, 04:03:07 posle podne
Kako red nalaze da javim resenje problema. Bar se nadam da je to to. Pumpa je uradjena, dizne proverene i dobre su, provereno sve ostalo sto je moglo da se pregleda. Majstor kaze da su se malo igrali i sa turbinom i rezultat je mnogo zivahniji auto. Dosta bolje vuce u svim brzinama i kada se stisne lako ubrzava cak ume i lepo da uvuce u sediste. Sta je jos zanimljivo, pre nego sto sam sjebao motro potrosnja u leru je bila 0.5, kada bas dobro ide spusti se na 0.4. Kad sam sjebao motor posle toga je u leru bila potrosnja 0.5-0.6 i auto je dosta vise trosio po bordu. Od juce je potrosnja u leru 0.3, a jutros cak 0.2 sto mi je neverovatno. Potrosnja na bordu vise ne skace na svakom semaforu i uzbrdici vec normalno raste ili opada. Uzbrdo ima sada snage da potegne i na nizim obrtajima odmah krene da vuce. Nisam jos probao da li ce umreti na bubanj potoku i da li ce brzina padati. Ovaj majstor mi je rekao ako se to bude desavalo ili ako nisam zadovoljan kako ide da moze biti i da neki ventil pusta, jer majstor koji mi je menjao glavu nije proverio polovnu glavu vec je samo montirao sto je meni bilo neverovatno., Jos sam mu rekao da mi to proverimo...sta je bilo bilo je, neka ostane ovako jer sa 406000km ne moze biti nov niti ici kao pre 200000

Ako bude jos nekih novina javicu i savet svima ako vam ispadne sraf bilo gde u motornom prostoru ne palite auto dok ga ne nadjete!!!!!!!!!
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: neshtry Oktobar 09, 2019, 06:05:23 posle podne
Extra!

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: knalek Oktobar 09, 2019, 06:32:06 posle podne
Šta je rađeno na pumpi, a šta na turbini?
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Oktobar 09, 2019, 07:02:07 posle podne
Pumpa je remontovana kod bosiste, a turbinu su malo podesavali. Povezali su na dijagnostiku i gledali da smanje razliku izmedju aktuelnog i zadatog pritiska u leru
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: Speedey Oktobar 09, 2019, 07:24:54 posle podne
Drago mi je da si konacno rjesio  biggrin
Naslov: Odg: Pukao zupcasti kais
Poruka od: dule tdi Oktobar 09, 2019, 08:36:55 posle podne
 :26