Zainteresovan sam za povećanje snage na mom 1.9TDI kodna oznaka BLS 105 konja. Istražio sam malo na netu, i razmišljao o varijanti sa većom turbinom, pošto je trenutna KKK poprilično majušna. Koliko sam ja saznao jedina turbina koja bi odgovarala direktno šraf na šraf je sa 2.0 TDI motora koji ima kodnu oznaku BMM, što znači Garret VNT sa kojim bi maksimalno mogao dobiti 170 konja, jer su dizne ograničavajući faktor, sa većim diznama bi moglo i do 200 konja, ali je to već ozbiljniji finansijski izdatak, koji po meni zahteva i jače kvačilo, eventualno fiksni zamajac, jača turbo creva (??), eventualno i bolji interkuler. Neka moja zamisao bi bila veći turbo i remap na nekih 150-160hp jer su na 170hp dizne na granici svojih mogućnosti i veća je šansa za kvar. Razmišljao sam samo o remap-u (čipovanje), ali mi ovo deluje kao pouzdanija varijanta jer su veće šanse da se fabrički turbo razleti, a relativno često idem na duža putovanja u inostranstvo (čitao sam par horor priča na netu, možda je u pitanju bila samo loša mapa, a možda je i turbo bio preopterećen, uglavnom ja bih to voleo izbeći). Prvenstveno mi zato i treba povećanje snage, jer nedostaje rezerva snage prilikom preticanja.
Dakle mene interesuju sledeće stvari:
1. Da li mogu nastati neke komplikacije pošto je KKK turbina non VNT, a Garret ima VNT?
2. Kakva su iskustva sa samo "čipovanim" 1.9 105hp motorima, to jest da li je moja bojazan opravdana ili ne?
3. Da li bi se ovo tretiralo kao "custom chip tuning" pošto nije standardna serijska turbina?
4. Da li bi bilo potrebno uraditi još neku modifikaciju osim ove koju sam naveo (DPF i Katalizator ne bih vadio)?
Hvala unapred svima na stručnim savetima.