Autor Tema: Legalizacija prepravljanih vozila, Srbija 2015  (Pročitano 3185 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Legalizacija prepravljanih vozila, Srbija 2015
« poslato: April 28, 2015, 02:00:16 pre podne »
Kako do legalne zamene motora koji nije fabrički ugrađivan:

1. Imaš "vezu" u agenciji za bezbednost saobraćaja:
- Uplatiš 290 din. za republičku administrativnu taksu.
- Uplatiš 3.300 din. za obradu dokumentacije za ispitivanje vozila (sami zaključite šta je obrada dokumentacije i njihova stručnost)
- Uplatiš mito i korupciju (?? din., ali mislim da se obračunava u EU valuti)
- Dobiješ potvrdu agencije za sve što ti treba, sve po zakonu (oni mogu da odluče da nije potrebno ispitivanje vozila)
- Ideš na tehnički pregled
- Ideš u SUP i platiš 1.314 din. za promenu broja i karakteristika motora i njihov upis u saobraćajnu
- Vozi i nosi "crvenu" sa sobom.

2. Nemaš "vezu" u agenciji:
Ovde već dolaziš u malo komplikovanije vode
- Uplatiš 290 din. za republičku administrativnu taksu.
- Uplatiš 3.300 din. za obradu dokumentacije za ispitivanje vozila
- Oni se prave mutavi jer nemaš smernice proizvođača
- Ti zoveš ovlašćenog zastupnika, on se pravi mutav i kaže da ne može motor iz golfa u jettu. Pitaš zašto, ćute.
- Opet zoveš agenciju, nemaš smernice, raspravljaš se sa njima. Oni shvate koja si budala, izdaju ti saglasnost da možeš da ugradiš motor u auto (jebavaš se sa ugradnjom).
- Sad već imaš mogućnost izbora, pa možeš da biraš kod koga ćeš izvršiti ispitivanje.
- Uplatiš šta treba za ispitivanje i čekaš, čekaš, čekaš, a oni se ubijaju od naučnog elaborata. Kad ti na kraju izmere težinu vozila i daju saglasnost da je vozilo homlogovano ideš
  sav srećan sa potvrdom u agenciju.
- Uplatiš 3000 din. za ispitivanje vozila (ponovo), i oni te odbiju jer po zakonu nemaš smernice proizvođača.
- Ideš kod neke babe u Bosnu (to sam pročitao ne nekom forumu) da se ona sekira za tebe za 10KM. (auto u najbližu reku, min. dubina 2m po JUS)
- Ne moraš da radiš tehnički

3. Registruješ auto bez da ideš na tehnički (dok traje).
- Ovo je najliberalniji način jer su mogućnosti ograničene samo tvojom maštom.
- Cena je neznatno viša u odnosu na konzervativni način.
- Uz crvenu nosiš i "naprednu" sliku na retrovizoru. Kad se promene, promeniš sliku. (Tišina tamo)

5. Po balkanskom receptu ima još nebrojeno načina za legalizaciju motora, pa možeš da biraš: PUS, lažni računi, falsifikovane sobraćajne, drug na carini, komšija u uniformi, bušenje bloka, prekucavanje brojeva...

Svako ko ima nešto da doda gore navedenoj temi je dobrodošao.

E, sad imam i neka pitanja.

- Da li je iko ikad dobio smernicu od Porsche SCG za ugradnju motora koji nije fabrički ugrađivan u šasiju u godini proizvodnje?
- Neka mi neko objasni zašto agencija za nebezbednost saobraćaja promenu karakteristika vozila ne smatra kao unapređenje tehničke kulture, a ugradnju ABS sistema ne smatra za unapređenje bezbednosti vozila.

ZOBS član 250.
Agencija nakon uvida u tehničku dokumentaciju može istu odobriti i bez ispunjenja uslova iz stava 3. ovog člana (smernice proizvođača), a posebno u slučajevima kada se takvim prepravkama unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavlјanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi.
(Po meni je ovaj stav za primenu u tački 1 gore navedenog)

Inače po nacrtu predloga novog zakona, članovi koji se odnose na prepravljanje vozila nisu pretrpeli posebne izmene.

- Dodaje se da smernice ne trebaju za vozila koja nemaju ovlašćenog predstavnika.
- Dodaje se da prepravke mogu da vrše samo pravna lica registrovana kod agencije.

Verovatno će za koju godinu vulkanizeri biti sertifikovani, a ko sam menja točak u zatvor do 30 dana

Pozdrav
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže vladairon

  • Pure German style
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2357
  • Age: 33
  • Lokacija: Velika Plana-Beograd
  • Karma: +53/-37
  • Pol: Muškarac
  • GERMAN CARS
  • Auto: Scirocco MK2 & Corrado 2.9 VR6
Odg: Legalizacija prepravljanih vozila, Srbija 2015
« Odgovor #1 poslato: April 28, 2015, 11:35:34 pre podne »
Svaka cast za temu. Veliki plus sto si realan i nemas dlake na jeziku.

Ovako, iako bi ih ja najradije sve zapalio, da se ovo sve sprovelo kako treba i da nije klasicna otimacina imalo bi smisla, stavise povecalo bi bezbednost, a sada cu ti objasniti i zasto. Ja sam na masincu, na masteru, smer za motorna vozila i radimo realne proracune za sve sisteme vozila osim motra, znaci cak i menjac.

Svaki kocni sistem ili kocni sistem sa podrskom ABS-a je projektovan i homologiran za odredjeno vozilo sa odredjenim karakteristikama - pod tim se misli odredjene mase, odredjene raspodele masa po osovinama, odredjene visine tezista pa sve to za optereceno i neoptereceno vozilo, za odredjen dinamicki poluprecnik tocka itd...ima jos hiljadu parametara da ne nabrajam. Uglavnom poenta price su dva najvaznija uslova:

- 1. da ti prvo blokiraju prednji pa zadnji tockovi da ti bulja auta ne bi pobegla i
- 2. da kocna sila ne bude veca od raspolozivog prijanjanja koje direktno zavisi od mase automobila po tocku , a ta dva uslova opet zavise od ovih parametara koje sam naveo.


Ukoliko pri kocenju kocna sila predje granicu prijanjanja tebi tocak blokira, kocne performanse padaju, auto se pretvara u ''sanke'' i gubis upravljivost. Znaci u svetu ljudi koji projektuju automobile kocenje je sve do blokiranja tocka, posle blokiranja je klizanje zato je i napravljen ABS. Dobar kocni sistem nije onaj koji blokira tockove (to je los kocni sistem) nego onaj koji usporava vozilo sve do granice prijanjanja. Znaci stavljanjem veceg diska i kocnog cilindra mozes i da pogorsas kocenje, ti imas utisak da koci bolje, a on ustvari kliza i gubi upravljivost.

Druga stvar, sto se motora tice svaka karoserija i njeni noseci elementi su isprojektovani za odredjena opetecenja, prosto receno za odredjene momente motora i odredjenu masu motora sa odredjenim stepenom sigurnosti. I slozicemo se da je taj stepen sigurnosti ozbiljno narusen kad se npr. u Golfa Mk1 stavi VR6 ili R32 i da ta masa motora koja nije predvidjena projektom narusava performanse kretanja vozila u krivinama jer je postavljena najvecim delom napred - ono sto prost kazu da tezak motor vuce auto po krivinama.

Da ja ne bih vise srao poenta svega ovoga sto sam ja napisao je sledeca:

sva prepravljena vozila se naravno mogu registrovati, ali uz proracune i testove koji se rade na osnovu podataka o vozilu dobijenih od strane fabrike - sto ce reci homologaciju i tako se stvarno radi na bezbednosi i nas koji budzimo i ljudi oko nas. A ovo kod nas je obicna otimacina i izivljavanje i jebanje u zdrav mozak od strane majmuna koji o automobilima ne znaju bas nista!!!
A ovo atestiranje motora koji je vac fabricki postojao u datoj karoseriji ja ne znam kako bih nazvao. Fabrika je to godinama razvijala i atestirala, ugradila taj motor i onda se nadju cobani i lopovi iz Srbije da to ponovo atestiraju i odobre....

Znaci krajnji zakljucak je da je ovo klasicna kradja i otimanje para i da se to nigde ne radi tako u svetu.
« Poslednja izmena: April 28, 2015, 12:21:05 posle podne od strane vladairon »
Call me a relic,
Call me what you will,
Say I'm old fashion,
Say I'm over the hill,
Today's music ain't got the same soul,
I like that old time Rock and Roll!

Van mreže vladairon

  • Pure German style
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2357
  • Age: 33
  • Lokacija: Velika Plana-Beograd
  • Karma: +53/-37
  • Pol: Muškarac
  • GERMAN CARS
  • Auto: Scirocco MK2 & Corrado 2.9 VR6
Odg: Legalizacija prepravljanih vozila, Srbija 2015
« Odgovor #2 poslato: April 28, 2015, 12:53:07 posle podne »
Moram dodati i ovo, da je ta ista drzava koja je smislila ovu glupost dozvolila uvoz nehomologiranih delova za kocnice (diskova, plocica, dobosa, paknova...) cije se karakteristike ne znaju, pa i da ti je sve ovo gore sto sam napisao gore ok sa ovim delovima opet ne valja.....tako da u ovoj drzavi jebe lud zbunjenog....a zbunjeni smo definitivno mi.
Call me a relic,
Call me what you will,
Say I'm old fashion,
Say I'm over the hill,
Today's music ain't got the same soul,
I like that old time Rock and Roll!